Antwoorden op pb's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Antwoorden op pb's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-18 22:43

Regelmatig krijg ik van onbekende bokkers privéberichten. Ergens in een topic hebben ze gelezen dat wij een Hit-actief systeem hebben en dan zijn daar vragen over, hoe het bevalt, wat het kost etc.
Minstens vijftig keer heb ik dit soort vragen vriendelijk beantwoord. Helaas blijft een respons of bedankje voor mijn uitgebreide antwoord vervolgens uit. Eerlijk gezegd vind ik dat ronduit onbeschoft.

Ondertussen heb ik er allang geen zin meer in om deze vragen te beantwoorden. Maar iedere keer weer denk ik, misschien is dit wel een aardig iemand die ook niks aan aan het gedrag van de eerdere vragenstellers kan doe. Dus dan zit ik weer een heel verhaal te typen en hoor vervolgens weer niks.

Herkenbaar? Hoe gaan jullie hiermee om?

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Antwoorden op pb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:47

1 standaard antwoord ergens opslaan en dan copy pasten?

Ailill

Berichten: 11670
Geregistreerd: 27-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:48

Deels herkenbaar, maar ook weer niet echt :')

Is het geen optie om hier een topic over te maken? Blijkbaar spreekt je stal tot de verbeelding en is er interesse in. Lijkt me een fijne bijdrage hier op Bokt. Al moet je dit natuurlijk wel willen, kan maar net zo zijn dat je het bewust niet hebt geplaatst en wel via pb info wil geven.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 22:49

Ja, ik herken het. En ik overweeg om er mijn onderschrift op aan te passen.

Wat ook een idee zou kunnen zijn is om even de berichten van diegene door te lezen. Dan krijg je een indruk van wat voor iemand het is (hoe iemand in topics op anderen reageert).

Maar ik geef tot nu toe wel altijd antwoord op zulke PB's. Ik heb er eens eentje gehad die bol stond van de aannames, en dan pas ik mijn antwoord daar op aan. En ik heb ook eens een hele brutale PB gehad van iemand, mijn -overigens beleefde- antwoord-PB heeft bijna een jaar in mijn uitbox gestaan en toen heb ik 'm maar verwijderd :')
Laatst bijgewerkt door Koper op 11-04-18 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Antwoorden op pb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:15

Ik ken het wel. Ik kreeg altijd veel vragen over waar ik woon. En ook een aantal waar ik verder niets van hoorde.
Ik heb nu mijn profiel volgestouwd met foto's (daar werd het meest om gevraagd) en krijg enkel nog af en toe wat meer specifiekere vragen. Dat is overigens wel altijd leuk PB contact. :)

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Antwoorden op pb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:26

Een FAQ in je profiel?

ruitje

Berichten: 12316
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Antwoorden op pb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 23:31

Ik heb mijn hele profiel en onderschrift leeggehaald. Scheelt ook :)

8nnemiek

Berichten: 43397
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Antwoorden op pb's

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 06:44

Ik krijg ook zo nu en dan vragen via pb, maar eerlijk gezegd heb ik geen idee of mensen nog antwoorden op mijn reactie omdat ik daar zelf niet echt waarde aan hecht en een pb met ‘bedankt’ ook gewoon weer verwijder :+
Altijd fijn natuurlijk, een bedankje, maar je antwoort toch vooral om iemand verder te helpen en niet voor de bedankjes.
Misschien in jouw geval idd een idee om er eens een topic over te maken, of een stukje in je profiel uit te leggen?

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 07:00

Waarom niet inderdaad gewoon een standaard antwoord maken en dat sturen of op je profiel zetten?

Ik vind het altijd vervelend als mensen niet reageren op een berichtje. Een simpele 'nee geen tijd' vind ik beter dan niks. Ik wacht ook al 2 maanden op een bericht terug over een eventuele hoefschoenen passessie, maar ik denk dat ik dat maar bij een professioneel bedrijf moet laten doen dan :')

Maar goed, moraal van dit stukje is dat niks terug sturen niet als sympathiek wordt ervaren :)

Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 07:11

Ailill schreef:
Deels herkenbaar, maar ook weer niet echt :')

Is het geen optie om hier een topic over te maken? Blijkbaar spreekt je stal tot de verbeelding en is er interesse in. Lijkt me een fijne bijdrage hier op Bokt. Al moet je dit natuurlijk wel willen, kan maar net zo zijn dat je het bewust niet hebt geplaatst en wel via pb info wil geven.

Er zijn topics over geweest en ik heb het systeem en onze ervaringen ook uitgebreid in mijn profiel gehad, maar dat nodigt juist uit tot vragen, ook al staat desbetreffende info al in het bericht.

Een aantal keren heb ik slechts geantwoord dat men bij serieuze interesse van harte welkom is om te komen kijken, dan hoor je niks meer. Eén keer kreeg ik een verzoek of men mocht komen kijken, deze mensen zijn inderdaad komen kijken.