Paswoorden moderators Bokt gelekt...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:11

Wat ik gek vind: op mijn mailadres staat er wel een wachtwoord (wat evt zou kunnen kloppen). maar het is maar 1 wachtwoord, terwijl ik de e-mail ook gebruik voor bokt en facebook. Maar waarom staan er dan niet meer wachtwoorden per mailadres? Of probeert hij echt alleen in je gewone mail te komen?

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Paswoorden moderators Bokt gelekt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:13

Maar. Als ik m'n emailadres daar invul krijg ik dus wel de eerste twee letters van m'n (inmiddels gewijzigde) wachtwoord. :/

Smee__

Berichten: 9274
Geregistreerd: 25-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:14

Als ik een oud emailadres van mij invul komt er wel iets te staan en het wachtwoord lijkt ook te kloppen. Maar dat mailadres heb ik voor 391 dingen gebruikt, en ook wel verschillende wachtwoorden, hoe weet ik dan welke accounts zijn gelekt of hoe werkt het precies? :=

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:22

Als ik mijn gewone mailadres intyp dan komen er twee oude wachtwoorden tevoorschijn (10 jaar oud enzo) en een wachtwoord die ik nog nooit gezien heb

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Paswoorden moderators Bokt gelekt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:35

Ik kan niets intypen. Dit is een verboden website in dit land. :+

Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:48

Ik deed mij. Oude hotmail maar daar klopt die ook.

Gelukkig gebruik ik die wachtwoord niet meer.
Zal wel ff de rest controleren

Britta31

Berichten: 13139
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:49

Maar als jullie gaan zoeken op je emailadres hebben ze nu toch jullie email adressen waar ze weer van alles mee kunnen doen?Of ben ik nu zo :o?

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:51

https://haveibeenpwned.com kan trouwens ook aangeven bij welke hacks jouw email is gevonden en welke gegevens daar nog meer bij zaten (zoals geboortedatums, creditcardgegevens, adressen)

EDIT: de data van https://haveibeenpwned.com en Gotcha hoeven niet overeen te komen, maar dit kan wel.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 18:53

Britta31 schreef:
Maar als jullie gaan zoeken op je emailadres hebben ze nu toch jullie email adressen waar ze weer van alles mee kunnen doen?Of ben ik nu zo :o?

Ik ben nog dommer hoor, wat moet men in vredesnaam met een mailadres? Doorgaans zit daar toch geen paspoort, bankrekening o.i.d aangekoppeld?

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:02

Palmera schreef:
Britta31 schreef:
Maar als jullie gaan zoeken op je emailadres hebben ze nu toch jullie email adressen waar ze weer van alles mee kunnen doen?Of ben ik nu zo :o?

Ik ben nog dommer hoor, wat moet men in vredesnaam met een mailadres? Doorgaans zit daar toch geen paspoort, bankrekening o.i.d aangekoppeld?

Bij bol.com kan je spullen bestellen en achteraf betalen. Iemand kan dan met jouw email + een gelekt wachtwoord (misschien die van een andere website als die hetzelfde is als bol.com) inloggen op bol.com en zo allemaal spullen kopen en er niet voor betalen.

Piekosjj

Berichten: 5451
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:07

Palmera schreef:
Ik kan niets intypen. Dit is een verboden website in dit land. :+

Hier ook ja. Illegale crime in't hoge noorden :')

Corneeltje

Berichten: 195
Geregistreerd: 09-11-17
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:07

Myfairytale schreef:
Als je alleen op bokt zoekt, zijn het er overigens 40 die gevonden zijn!


Dit zijn domeinnamen die het het woord 'bokt' bevatten, maar niet per se bokt (dit forum) gerelateerd hoeven zijn. @boktor heeft bijvoorbeeld niets te maken met bokt evenals @boktower.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:08

De zoekmachine die nu online staat zet heel veel hacks online die al van jaren geleden zijn. Ik heb er een van mijn privemailadres tussenstaan van 6 jaar geleden. Daar word ik niet nerveus van... Haveibeenpwned is tenminste specifiek waar je naam is teruggevonden. In mijn geval: in 2013 bij Adobe (nooit een account gehad), in 2012 bij LinkedIn (alle wachtwoorden gewijzigd, wat een klus was dat) en bij Dropbox dat ik nooit gebruikt heb. Die hadden dus wel mijn mailadres, maar geen wachtwoord, want niet opgegeven. Je kan het maar weten.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:08

@Senas: stel, wij ontmoeten elkaar op vakantie tijdens een excursie, jij hebt mooie foto's gemaakt en mijn camera ging ter plaatste stuk. Jij biedt mij aan foto's te mailen. Als ik op dat vriendelijke aanbod in ga kan dat dus foutlopen?

Puppetje
Berichten: 1012
Geregistreerd: 24-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:12

Palmera schreef:
Ik kan niets intypen. Dit is een verboden website in dit land. :+


Dat heb ik ook -O-

Senas

Berichten: 219
Geregistreerd: 09-08-14
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 19:51

Palmera schreef:
@Senas: stel, wij ontmoeten elkaar op vakantie tijdens een excursie, jij hebt mooie foto's gemaakt en mijn camera ging ter plaatste stuk. Jij biedt mij aan foto's te mailen. Als ik op dat vriendelijke aanbod in ga kan dat dus foutlopen?

Als ik jou specifiek als persoon wil kwetsen/schade toe doen, ja. Maar de kans is groter dat je een doelwit bent omdat je toevallig in een lijst met emailadressen en wachtwoorden staat. Je richten op één persoon is duur.

hamsterfan

Berichten: 4246
Geregistreerd: 09-11-07
Woonplaats: Velserbroek (bij Haarlem)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:01

Bij mij klopte hij deels (wachtwoord begon wel met de 2 genoemde) maar bevat niet de juiste lengte.

Desondanks toch even een wake up call en meteen het wachtwoord aangepast.
Bij mij ging het om mijn hotmail account en recent wachtwoord -O- (nu dus niet meer :') )

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:37

Hmm als ik op mijn emailadres zoek dan geeft hij wel de eerste 2 letters van 1 van mijn wachtwoorden, maar niet die waar ik mee inlog op mijn hotmail :')

Selina

Berichten: 14286
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:41

SuperAssie schreef:
Hmm als ik op mijn emailadres zoek dan geeft hij wel de eerste 2 letters van 1 van mijn wachtwoorden, maar niet die waar ik mee inlog op mijn hotmail :')


Het laat ook niet je hotmail wachtwoord zien, maar één inlogcombinatie bij een website. (Welke weet je niet, maar bijv. je bol.com account)

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:43

Selina schreef:
SuperAssie schreef:
Hmm als ik op mijn emailadres zoek dan geeft hij wel de eerste 2 letters van 1 van mijn wachtwoorden, maar niet die waar ik mee inlog op mijn hotmail :')


Het laat ook niet je hotmail wachtwoord zien, maar één inlogcombinatie bij een website. (Welke weet je niet, maar bijv. je bol.com account)

Dan moet ik er maar eens een boel gaan veranderen..
Gelukkig heb ik voor "belangrijke" dingen wel ingewikkelde wachtwoorden maar moet eerlijk zeggen dat ik voor simpele websites(niet geld gerelateerd) vaak 1 wachtwoord gebruik omdat ik t anders niet meer bijhoud.

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Paswoorden moderators Bokt gelekt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:44

Ik zeg KeePass over een ander soortgelijk product. Kan wachtwoorden voor je genereren en onthouden en is veilig :)

beert
Berichten: 2426
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 20:55

Jolliegirl schreef:
Ik ben niet overtuigd:


Found 1 account(s)

jollieg*******@live.nl
ne*********


Ik heb nog NOOIT een wachtwoord gehad beginnende met 'ne '

Er staat bij dat het ook van jaren geleden kan zijn. Dat kan ook een automatisch gegenereerd wachtwoord zijn wat je dus nooit gewijzigd hebt en ooit voor je aangemaakt is. Sommige bedrijven deden of doen dat :-)

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Re: Paswoorden moderators Bokt gelekt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:01


Christiene
Berichten: 7718
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Paswoorden moderators Bokt gelekt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:19

ik heb in elk geval mijn oude hotmail gedeactiveerd. gebruik hem toch niet meer.

en wat wachtwoorden veranderd.

Gothico

Berichten: 1344
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: Paswoorden moderators Bokt gelekt...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 21:31

Van mij staat er niks in gelukkig. Maar ben nu wel achter dat er een kennis van mij tussen staat op een andere site waar ik op zit.

Ik probeer wel extra nu wachtwoorden te veranderen.