[Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:14

Jammer dat hij weg is op andere reacties/pagina's, juist in grote/drukke topics gebruikte ik het. Hopen dan maar dat de test goed uitpakt en hij weer terug komt. Wel fijn dat namen nu ook op mobiel te zien zijn.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:45

BartVB schreef:
Een paar wijzigingen:
- Wie welke smiley heeft aangeklikt is nu ook op mobiel zichtbaar

Wat betreft de selectie van smileys die nu beschikbaar is; we gaan kijken hoe die worden gebruikt en wat we daarmee kunnen doen. Op dit moment zit er ook een ';(' tussen omdat alleen de 'blije' smileys niet altijd de lading dekken. Een ';(' aanklikken als je b.v. de foto's niet mooi vindt is idd wel een beetje erg sneu :\


Ah fijn, dan ga ik die twee negatievelingen eens even aanspreken die mijn topic ge’bwehd’ hebben :D ;)

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:08

LHS_80 schreef:
BartVB schreef:
Een paar wijzigingen:
- Wie welke smiley heeft aangeklikt is nu ook op mobiel zichtbaar

Wat betreft de selectie van smileys die nu beschikbaar is; we gaan kijken hoe die worden gebruikt en wat we daarmee kunnen doen. Op dit moment zit er ook een ';(' tussen omdat alleen de 'blije' smileys niet altijd de lading dekken. Een ';(' aanklikken als je b.v. de foto's niet mooi vindt is idd wel een beetje erg sneu :\


Ah fijn, dan ga ik die twee negatievelingen eens even aanspreken die mijn topic ge’bwehd’ hebben :D ;)

Of je kan het natuurlijk loslaten en niet mee gaan in de spiraal van negativiteit :o Snap niet zo goed dat je daar zo op vast moet bijten als er ook +- 200 blije smileys zijn.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:14

@ Mooney het was een grapje hoor. Maar kan me voorstellen dat er mensen zijn die dit wel gaan doen.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:22

Ik denk dat: :') een leuke smiley is om er nog bij te doen
en: :( inplaats van: ;( deze is namelijk wel erg negatief.

Er zijn er nog meer die wel heel erg leuk zijn, maar als het aan mij ligt krijg je dan een reeks van wel 10 smiley's :P

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:27

Misschien voor IM Y;( erbij?

Edit: oh wacht, daar is de likeknop natuurlijk helemaal niet. Laat maar zitten :')

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:57

Ik denk eerlijk gezegd dat je alleen maar positieve smileys moet doen. Als mensen het niet leuk vinden dan liken ze toch niet? Ik denk dat je heel erg in het negatieve valt met de :( smileys.
Dat is al een punt van Bokt en dit maakt het erger. Dus of blij/leuk liken en anders like je maar niet.
Dan maak je er een bokje/hinnik van.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 18:58

Suzanne F. schreef:
Ik denk eerlijk gezegd dat je alleen maar positieve smileys moet doen. Als mensen het niet leuk vinden dan liken ze toch niet? Ik denk dat je heel erg in het negatieve valt met de :( smileys.
Dat is al een punt van Bokt en dit maakt het erger. Dus of blij/leuk liken en anders like je maar niet.


Precies dit is ook mijn punt. Helemaal mee eens!

Edit: overigens vind ik het voor topics als bij IM een goed idee om een smiley als Y;( of :(:) te doen, om steun te kunnen betuigen zonder een comment te hoeven typen. Juist bij dat soort gebeurtenissen zitten mensen vaak om woorden verlegen en zo kunnen ze toch hun steun en medeleven uiten.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17977
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:07

Waarom zijn smileys als :\ meteen negatief? Ik gebruik ze ook vaak om een gevoel te delen, als iemand een :\ bericht plaats is het ook wat knullig om te reageren met :D
Het hoeft niet meteen te betekenen dat iemand negatief over je topic denkt, het kan ook zijn dat iemand met je mee leeft. Ik zou het oprecht jammer vinden als alleen de zogenaamde 'positieve' smiley's zouden blijven.

Het zelfde geld voor IM, Wat LHS_80 zegt.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:14

Peerke_ schreef:
Waarom heeft hij niet zo'n mooi knopje als PB en Profiel?


Goed punt! Dat zou idd veel beter passen maar is technisch ook een stuk uitdagender. Als er wat tijd over is ( :)) ) dan ga ik eens kijken hoe haalbaar dit is :j Goede suggestie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:12

BartVB schreef:
Peerke_ schreef:
Waarom heeft hij niet zo'n mooi knopje als PB en Profiel?


Goed punt! Dat zou idd veel beter passen maar is technisch ook een stuk uitdagender. Als er wat tijd over is ( :)) ) dan ga ik eens kijken hoe haalbaar dit is :j Goede suggestie!

Misschien een support-knop.

Dat kan zowel positief als meelevend?

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 22:33

En stel dat iemand een topic opent over een paard dat nu een blessure heeft, dekt een ;( toch beter de lading dan :D ... Dus om die nou weg te halen of vervangen vind ik niet zo nuttig. Ik vind :( eerder negatief overkomen en ;( meer steunend/meelevend/verdrietig.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:02

En als het nou helemaal versimpeld wordt?

Bij wijze van; alleen een wortel-icoontje, dat je iemand een worteltje geeft. Dat is neutraal, maar altijd positief- want het is een (gezonde) beloning voor de meesten.

Moet wel even aangegeven worden welke bokkers niet teveel wortels mogen ivm suikers en eventuele gevoelligheid voor hoefbev... eh, lange-tenen-bevangenheid :p

Maar even serieus; dan wordt de variatie van het 'liken' wel minder. De tendens is dat het positief moet zijn, maar niet elke emoticon geschikt is. Met een neutraal-positief icoontje is het misschien opgelost?

APCIII
stokpaard connaisseur

Berichten: 2666
Geregistreerd: 25-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 23:09

khirshanta schreef:
En als het nou helemaal versimpeld wordt?

Bij wijze van; alleen een wortel-icoontje, dat je iemand een worteltje geeft. Dat is neutraal, maar altijd positief- want het is een (gezonde) beloning voor de meesten.

Moet wel even aangegeven worden welke bokkers niet teveel wortels mogen ivm suikers en eventuele gevoelligheid voor hoefbev... eh, lange-tenen-bevangenheid :p

Maar even serieus; dan wordt de variatie van het 'liken' wel minder. De tendens is dat het positief moet zijn, maar niet elke emoticon geschikt is. Met een neutraal-positief icoontje is het misschien opgelost?

Dat lijkt me een hele goede, om iets neutraals als een wortel te nemen! +:)+
Het kan gezien worden als beloning, maar ook als steun-in-de-rug of bedankje, geheel in de context van het betreffende topic. Of dat topic nu blij of droevig is.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:14

khirshanta schreef:
Bij wijze van; alleen een wortel-icoontje, dat je iemand een worteltje geeft. Dat is neutraal, maar altijd positief- want het is een (gezonde) beloning voor de meesten.


Dat is ook een goed idee!
(en gezonder dan een suikerklontje...)

Myrsky

Berichten: 4122
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 11:28

Is er een reden dat sommige posts met foto's wel een likeknop hebben en sommige niet?
Dan bedoel ik niet de beginpost, maar bijvoorbeeld in een fotoverzameltopic. In [BB-ITP] [FOTO] Disapproving animals hebben bijvoorbeeld een deel van de foto's wel een likeknop, en een deel niet :)

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 13:15

Aleeneh schreef:
En stel dat iemand een topic opent over een paard dat nu een blessure heeft, dekt een ;( toch beter de lading dan :D ... Dus om die nou weg te halen of vervangen vind ik niet zo nuttig. Ik vind :( eerder negatief overkomen en ;( meer steunend/meelevend/verdrietig.


Maar de like knop staat er dan toch ook helemaal niet?

Dat worteltje is eigenlijk wel heel leuk! Maar ik vind het soms leuker om een :wow: dan een <3 te geven, en dat laat je dan niet zien.

senna21

Berichten: 11825
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 23:46

Há, im dacht dat het een 1 april grap was, maar vandaag de like-knop ontdekt. Leuk.

Anchee

Berichten: 153
Geregistreerd: 15-01-16

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-18 15:42

Ik blijf ergens nog steeds verwachten dat de like knop weer verdwijnt, op 1 mei ofzo, want het wil er bij mij nog steeds niet helemaal in dat het zo getimed is :=
Maar grap of niet, het is op dit moment leuk bij itp topics :o