[Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:30

saskiakefie schreef:
Ik denk wel dat het werkt. Mensen die normaal reageren waarom zouden ze daar ineens mee stoppen? En er zijn volgens mij best veel meelezers die nog wel een emoticon willen plaatsen maar nauwelijks reageren.;)

Precies, als ik vind dat ik iets zinnigs heb toe te voegen dan reageer ik wel. Maar bijvoorbeeld bij foto's van mensen die rijden vind ik zelden dat ik meer heb toe te voegen dat 'Leuk plaatje' omdat ik dat niet kan onderbouwen met waardig commentaar en omdat er dan al een pagina lang 'leuk plaatje' staat, en dan voldoet een like-knop net zo goed. Vind ik dan.
En inderdaad, bij volg of verzameltopics. Wat is dan handiger, een hele lap tekst met twintig keer @jantje, pietje, truus en miep gevolgd door 'hoe leuk, schattig, snoezig en ohhh' of twintig likejes en een tekstje 'heerlijke platen iedereen!'.

Ik zou het ook leuk vinden om bepaalde reacties te kunnen liken. Sommige mensen schrijven hele zinnige dingen en soms zitten er prachtige 'sproeischerm' posts in topics waar ik ook al verder niks te melden heb en waar een simpel tekstje als 'briljante post' zo'n topic zou vervuilen. Zou leuk zijn als ik dan toch kon laten zien dat die ene reactie gewaardeerd wordt.

*Net leuke typo bij likejes, is likjes niet iets of is dat meer iets voor een hondenforum? :D *

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:33

Ik denk dat de lijnen wat te zwaar zijn... ze voelen gewoon net wat anders. (Maar ik weet ook niet of je per se grotere smileys nodig hebt? Met name de <3 wordt vervolgens weer verkleind tot het oorspronkelijke formaat.)

Overigens kan ik het verschil tussen smiley 1 en 4 niet zien (wegens een verbod op bewegende plaatjes), dus ik zou bij hover /click wel de omschrijving tonen. (Daar heb je op mobiel alsnog niet zoveel aan, maar daar bewegen de plaatjes bij mij nog wel.)
Andere oplossingen door het plaatje op een ander moment te laten beginnen kan ook, maar ik weet niet hoe dat precies werkt. (Laat FF het laatste frame zien of het eerste? Of willekeurig? Of is dat aan te geven?)

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:36

mooney schreef:
Daarnaast denk ik dat het voor zowel de gever als de ontvanger leuker is als het niet anoniem is, nu is het nog echt een teller en als je kan zien wie heeft geliket maakt het het toch persoonlijker.


Even een specifiek stukje eruit gepikt:
Als je met je muis op de smiley gaat staan dan krijg je te zien wie de smiley heeft uitgedeeld :)

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:40

BartVB schreef:
Overigens zijn we serieus op zoek naar een betere naam dan 'like'. Als je merkt dat de smileys de lading niet goed dekken horen we het ook graag.

Wemoeteneigenlijktigandererelevantereactiepuntenafrondenmaarditvondenwealsteamleuker-knop! :j

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:41

(Overigens sorry Warboel, mijn opmerking over de smileys was niet bedoeld om je werk af te kraken of vervelend over te komen.)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:44

Oké goede argumenten voor een like- knop... Ik denk nu ook dat de ‘smileys’ wel een toevoeging kunnen zijn maar zou dan wel willen voorstellen om het boze/ verdrietige/ negatieve (t is maar hoe je het interpreteert) poppetje weg te laten. Nu weet je niet wie die gepost heeft en kun je er dus niks mee. En als je wel weet wie ze plaatst lokt het negatieve discussies uit.

Misschien een korte enquête over de smileys en ook evt andere namen ervoor? Ik vind de naam like- knop trouwens prima.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:49

A_nouk schreef:
mooney schreef:
Daarnaast denk ik dat het voor zowel de gever als de ontvanger leuker is als het niet anoniem is, nu is het nog echt een teller en als je kan zien wie heeft geliket maakt het het toch persoonlijker.


Even een specifiek stukje eruit gepikt:
Als je met je muis op de smiley gaat staan dan krijg je te zien wie de smiley heeft uitgedeeld :)


Even een screenshot ter aanvulling op mijn reactie.
Jullie kunnen zie wie er een 'like' uit heeft gedeeld :)

Afbeelding

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:52

Ah leuk, dat had ik even gemist (zat ook op mobiel). Maar hier op de computer werkt dat ja +:)+

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:54

Op de telefoon kan je dat dus niet zien... en aangezien meerendeel van de bokkers mobiel bokt ( zoals Bart zelf ook al aangaf) zou het voor die mensen fijn als ie functie er ook op de mobiel was

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:00

mooney schreef:
Ik vond het winstpunten idee eigenlijk ook wel leuk en toepasselijk, al ga je er dan misschien een beetje een wedstrijdje van maken. In de sferen van wat shadow aangeeft misschien een compliment, aangezien dat naast de gewone betekenis ook een paardending is.
Het systeem van nu lijkt (vind ik) ook te veel op facebook, dat was het enige wat me een beetje tegenstond, dat het een beetje een mindere versie van was.Ik vind het wel fijn om meer dan 1 knop te hebben, zodat je bij een post die niet helemaal vrolijk oid is niet een duim of blije smiley hoeft te zetten. Maar als het knopje een neutrale waarde heeft, zou ik 1 optie ook voldoende vinden.

Daarnaast denk ik dat het voor zowel de gever als de ontvanger leuker is als het niet anoniem is, nu is het nog echt een teller en als je kan zien wie heeft geliket maakt het het toch persoonlijker.

Als laatste vond ik het juist fijn dat het ook op reacties kon, ten eerste omdat je dan als TS een reactie kan extra kan waarderen. Wat misschien ook weer helpt bij het probleem van beperkte reacties. Daarnaast heb ik de functie gisteren juist veel gebruikt in ITP topics die een soort verzamel/volg aard hebben. Zo hoefde ik niet een hele lap tekst te schrijven aan verschillende mensen, maar kon ik toch even laten weten dat de foto's gewaardeerd werden.



Dat laatste inderdaad. Zo krijg je toch op een of andere manier meer interactie met TS via de telefoon. Typen is dan niet mijn favo activiteit.

veerledec

Berichten: 6689
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: Clinge

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:10

Ik zit op een ander forum (dat verder bij lange na niet zo mooi werkt als Bokt), waar sinds niet al te lange tijd ook een 'vind ik leuk' optie is op berichten. Die optie wordt, is mijn mening, op een juiste wijze gebruikt. Er wordt niet idioot veel op alles geliket, en het aantal (inhoudelijke) reacties is naar mijn idee niet minder geworden. Ik zou het juist ook niet (alleen) op foto topics doen, maar ook bij discussies. Inhoudelijke berichten waar men het mee eens is worden geliket, maar men geeft vaak nog steeds wel ook zijn eigen versie/mening/inzicht. Je ziet daar inderdaad wel wie er liket en je krijgt ook een melding als er een bericht van jou is geliket.

Shadow0

Berichten: 43497
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:17

Ik zie het ook op een ander forum, maar daar voegt het, naar mijn mening, toch niets toe aan de kwaliteit van de reacties. Het is wel leuk om te ontvangen, dat wel, maar het moedigt ook niet-constructieve dingen aan (reacties die inhoudelijk onjuist zijn kunnen toch likes krijgen, het aanmoedigen van iemand die wat onaardigs plaatst is makkelijker dan het zelf plaatsen.)

Peerke_

Berichten: 6643
Geregistreerd: 20-02-10
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 11:30

Waarom heeft hij niet zo'n mooi knopje als PB en Profiel?

Afbeelding

Warboel
Berichten: 14678
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 11:37

Shadow0 schreef:
(Overigens sorry Warboel, mijn opmerking over de smileys was niet bedoeld om je werk af te kraken of vervelend over te komen.)


Zo vatte ik hem ook niet op hoor! Feedback is juist fijn :) Ik zal er asap naar kijken!

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:03

Hoe kan ik dit nou hebben gemist :oo super leuk!
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Incroyable
Berichten: 1828
Geregistreerd: 19-06-12

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:55

Wat super super super leuk! *\o/*
Dit vind ik een verrijking van Bokt, echt ontzettend leuk!

Agossie

Berichten: 16370
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 13:59

Hilli schreef:
BartVB schreef:
Overigens zijn we serieus op zoek naar een betere naam dan 'like'. Als je merkt dat de smileys de lading niet goed dekken horen we het ook graag.

Wemoeteneigenlijktigandererelevantereactiepuntenafrondenmaarditvondenwealsteamleuker-knop! :j

Vondikontzettendleuk-knop. _O-

Waarom niet gewoon "Leuk"?

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:07

Aangezien het op bokt is.....is “Bokje” geen leukere benaming?

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 14:23

Ricie schreef:
Aangezien het op bokt is.....is “Bokje” geen leukere benaming?

Ja en als je het niet leuk vindt, dan is het een gei(n)tje! :))

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 15:31

Ik blijf bij duimpje... like is duim omhoog... en met rijden moeten we ook onze duimen naar boven houden :D

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:02

Peerke_ schreef:
Waarom heeft hij niet zo'n mooi knopje als PB en Profiel?

[ [url=m/o6HiTr.gif]Afbeelding[/url] ]


JA! Daar zat ik ook aan te denken. De smileys vind ik misschien wat kinderlijk/druk. Want je kunt ook al gewoon een smiley in je reply zetten en heb je ook uit veel meer keus om je innerlijke zielenroerselen te delen. Gewoon 1 knop, en dan voor alle fora. Ipv LIKE kun je een ander woord bedenken.

Wat betreft WPs... (Winstpunten)
Dat past wel bij een online paardenforum waar de beste stuurlui aan wal staan en het altijd beter weten dan de jury, nu kunnen jullie zelf winstpunten (WP's) uitdelen.
( }> :+ )
En dan misschien een forum-gebruikersklasse eraan hangen, (bij 1000 likes, krijg je een promotie onder je gebruikersnaam) Misschien draagt zoiets bij aan juist meer reacties op Bokt. En zal ook niet resulteren in meer saaie onliners, want daar zul je geen likes/WP's voor krijgen. (de standaard voor een 'like' is hoog bij ons bokkers..) Zal niet iedereen motiveren om meer reacties of meer kwalitatieve reacties te geven, maar zoals Bart al zei, we zouden een proefperiode kunnen doen.

Persoonlijk vind ik een button zoals Peerke_ gaf leuker dan de smileys.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 16:27

Als hij blijft, vind ik het een goed idee. Er werd toch geklaagd dat er zoveel oeverloos herhaald werd?

Dat heb je nu niet meer. Wel trek je meer mensen aan een 'likeje' te geven, want na 300 keer 'leuk paardje!' denk ik niet dat het van toegevoegde waarde is dat ik nog zo'n nutteloos commentaar geef. Iets 'liken' vind ik weer heel anders.

Wordt na jaren zeuren duidelijk iets met ons commentaar gedaan, is het voor een groot aantal mensen toch niet goed. Dit is een forum; je maakt niet iedereen blij!

Anoniem

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 17:23

Ik denk dat alleen een 'like' beter is dan ook treurige of boze gezichtjes. Straks wordt er op IM alleen nog gereageerd met huilebekjes, dat lijkt me nou niet echt respectvol.

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:07

Ricie schreef:
Aangezien het op bokt is.....is “Bokje” geen leukere benaming?



Dit :j :j

Suzanne F.

Berichten: 49173
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:16

Ja of een 'hinnik'.