[Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:18

Mja die beschrijvingen bij de smilies vind ik niet zo. Zoals deze: :D Haha. Nou ik gebruik dat ook als ik iets gewoon super leuk vind. Ik gebruik: :') deze eerder als ik iets grappig vind. maar nu komt het net over of ik diegene of het dier uit loop te lachen :\ En deze: ;( Bweh of wat er staat? Ik gebruik die als het verdrietig is vind dat dus een beetje dubbel :P
Laatst bijgewerkt door saskiakefie op 03-04-18 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

lotthje

Berichten: 1214
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:19

Danique schreef:
Ik denk dat alleen een 'like' beter is dan ook treurige of boze gezichtjes. Straks wordt er op IM alleen nog gereageerd met huilebekjes, dat lijkt me nou niet echt respectvol.


Ik vind het gebruik van een likeknop op IM in het algemeen niet echt respectvol.. daar kan je beter echt reageren denk ik dan. “Like” komt dan zo bot over..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:20

Een winstpunt vind ik ook wel een creatief idee! Al staat dat bij IM weer wat gek denk ik.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:26

saskiakefie schreef:
Bweh of wat er staat? Ik gebruik die als het verdrietig is vind dat dus een beetje dubbel :P


Ja idd.. beetje dubbel.. ik had bijv op een ITP over een paard dat ik gefotografeerd heb voor project over stoere paarden een paar van die ‘Bweh’ berichtjes. Ik snap dan niet goed wat de reden of toegevoegde waarde daarvan is. Wat is er verdrietig of negatief aan een blij paard en blij meisje die mooi op de foto staan? Ik denk altijd zo: ‘als je niets aardigs (of grappigs of zinnigs) te zeggen hebt, zeg dan niets’. En ‘leven en laten leven’. Dus ik vind een button om je negatieve gevoelens te delen gewoon niet nodig.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:37

Maar dan komen we weer op het punt 'waarom niet?' waarom mag het positieve wel gezegd worden, maar het negatieve niet?

Dat komt over alsof mensen alleen recht van spreken hebben wanneer ze iets leuks willen zeggen.

Daarom is ITP ingezakt; veel mensen hebben er geen zin in als alleen 20 keer 'schattig' gezegd mag worden.

SayaJones

Berichten: 11925
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:38

Even kort; de like-knop is uitgeschakeld bij [IM] :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:39

khirshanta schreef:
Maar dan komen we weer op het punt 'waarom niet?' waarom mag het positieve wel gezegd worden, maar het negatieve niet?

Dat komt over alsof mensen alleen recht van spreken hebben wanneer ze iets leuks willen zeggen.

Daarom is ITP ingezakt; veel mensen hebben er geen zin in als alleen 20 keer 'schattig' gezegd mag worden.


En anderen openen geen topics meer omdat ef altijd op alles negatief commentaar komt.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 19:56

Uiteindelijk kan niemand meer iets dan, want de ene helft wil het niet horen, de andere helft wil het niet zeggen. Dus de ene helft plaatst al helemaal niks meer, en de ander zegt niets ook als er nog iets geplaatst wordt.

Met zo'n like-knop haal je een drempel weg voor mensen die niet nogmaals zo'n oneliner willen plaatsen, maar wel iets willen zeggen.

Maar goed, er staat alleen een treurige smiley die als negatief ervaren kan worden- maar soms zijn er ook treurige verhalen (ondanks dat ze mooi kunnen zijn)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:13

Ik weet niet of het kan, maar soms zie ik topics wat later en is het eigenlijk te laat om nog te reageren, als ik dan nog wel een like kan geven, schop ik het topic niet omhoog maar kan ik nog wel een soort van reageren.
Alleen geen idee op de TS dat dan meekrijgt.

Anoniem

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:18

Een (vreugde)bokje geven bij een like en een mesthoop bij een dislike? :+

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:00

Anoniem schreef:
Een (vreugde)bokje geven bij een like en een mesthoop bij een dislike? :+


:')

Wat betreft negatief commentaar: het is de toon die de muziek maakt.. en ik vind dat negatief commentaar wel een doel moet dienen. Dus breng het dan met een vriendelijke toon, en beargumenteer het. Ik vind een ‘bweh’ emoticon niet nuttig of een doel dienen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:04

lotthje schreef:
Danique schreef:
Ik denk dat alleen een 'like' beter is dan ook treurige of boze gezichtjes. Straks wordt er op IM alleen nog gereageerd met huilebekjes, dat lijkt me nou niet echt respectvol.


Ik vind het gebruik van een likeknop op IM in het algemeen niet echt respectvol.. daar kan je beter echt reageren denk ik dan. “Like” komt dan zo bot over..

Dat bedoel ik. Als je dan de mogelijkheid hebt om |( te doen vind ik dat ook bot.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:07

Ik heb al een tijdje meegelezen, en heb de like knop nu ook al een paar keer gebruikt!
Ik vind het een erg leuk idee, alleen een beetje raar dat de ITP topics kun je ook de reacties liken :')

Even op dat huilsmileytje ( ;( ) bij de ITP, ik weet daar de meerwaarde ook niet echt van, een negatieve smiley kan best, maar er is een topic waar veel mensen vinden dat het paard te vroeg beleerd is, en daar heeft iemand een huilsmiley gestuurd. Om heel eerlijk te zijn vind ik het toch best wel triest bij een topic waar iemand leuk nieuws wilt delen!

xZiva_

Berichten: 3993
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 02:13

Anoniem schreef:
Een (vreugde)bokje geven bij een like en een mesthoop bij een dislike? :+

_/-\o_

Captain

Berichten: 21362
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:06

Wacht even.. Is dit nu iets blijvends? :=

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:19

Captain schreef:
Wacht even.. Is dit nu iets blijvends? :=


Hum :j :')

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:38

Ik zou hem ook het liefst overal hebben.. bij IM kan ik zelf wel bedenken dat een like (koekje, bokje, likje, leukje, voetje of whatever) niet zo toepasselijk is!

Sweetgirl1
Berichten: 4545
Geregistreerd: 17-10-07

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:51

Ik zie hem nergens staan hoor

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:19

Sweetgirl1 schreef:
Ik zie hem nergens staan hoor


Als het goed is alleen bij ITP topics?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:19

Sweetgirl1 schreef:
Ik zie hem nergens staan hoor


Stukje quote uit de openingspost:

Warboel schreef:
Jullie vragen al jaren om deze functie en met het teruglopen van de reacties op Foto-fora hopen we dat het de boost kan geven die zo gewenst is. Op deze manier kun je snel je waardering geven voor een topic. Je hoeft niet meer een inhoudelijk verhaal te typen, maar kunt tijdens het wisselen van lokaal, tijdens het wachten op je koffie, tijdens een plaspauze, tijdens het uitmesten of direct na het zandhappen, snel je waardering geven.

Na lang nadenken en testversies uitproberen hebben we besloten om deze functie als proef voor jullie beschikbaar te maken: vanaf morgen heeft Bokt een like-knop!

Deze knop vind je onderaan berichten van alle foto-fora.


Dus op ITP, HAW, etc... :)

Overigens vind ik het een leuk idee! En ik ben benieuwd hoe het gaat uitpakken. Of dit de fotofora inderdaad een boost zal geven of dat het misschien zal leiden tot een averechts effect. We gaan het zien :).

Sweetgirl1
Berichten: 4545
Geregistreerd: 17-10-07

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:34

Moet het forum nog op bepaalde stand dan. Ik heb hem dacht ik op Bokt4 staan maar zie nog niks

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 12:50

De like knop is vooralsnog alleen beschikbaar in Bokt 5.

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:04

Misschien iets gemist, maar ik zie de like knop op reacties alleen op de eerste pagina van een topic. Als ik op tweede pagina klik dan zijn ze er niet meer.

Over de eerdere posts over het geven van al dan niet negatief commentaar: Als iemand het eens is met een negatief commentaar, dan kan diegene een like geven daarvoor. Dus denk niet dat dat de like functie het plaatsen van negatief commentaar tegen zou gaan.
En mochten er best veel negatieve reacties op een topic komen, en sommige krijgen veel likes op die berichten en sommige geen, dan zou die laatste daarover na kunnen denken waarom de andere negatieve reacties wel likes kregen en die haar/hem niet. Dan zal dat niet zijn omdat je iets negatiefs schreef, maar vanwege de marginale manier waarop je feedback geeft (je manier van communiceren).

Degene die (negatieve/positieve) feedback geeft wil graag in zijn/haar mening 'gehoord' worden, en om dan als persoon serieus genomen te worden daarin, kan men best even nadenken over hoe je dat kunt bereiken. En dan hoeft dat echt niet met fluwelen handschoenen gebracht te worden.

Bokt kun je zien als een soort sociale speeltuin waar mensen kunnen leren feedback te ontvangen, maar ook om het te geven.
Waarom worden sommige niet-halleluja posts wel geaccepteerd & ondersteund maar andere niet?
Ik hoop dat een like functie hierbij kan helpen.

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe functie: like-knop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 16:55

De like knop was eerst op alle pagina's te zien, maar hij is nu inderdaad weg op de opvolgende pagina's. Foutje of expres?

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41657
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:06

Een paar wijzigingen:
- Wie welke smiley heeft aangeklikt is nu ook op mobiel zichtbaar
- De functie staat nu alleen aan voor de eerste post van een topic, niet voor de reacties. Eerst kijken hoe dit gaat, later eventueel ook weer aanzetten voor reacties.
- Like staan nog wel aan bij reacties die al een like hebben gekregen.

Wat betreft de selectie van smileys die nu beschikbaar is; we gaan kijken hoe die worden gebruikt en wat we daarmee kunnen doen. Op dit moment zit er ook een ';(' tussen omdat alleen de 'blije' smileys niet altijd de lading dekken. Een ';(' aanklikken als je b.v. de foto's niet mooi vindt is idd wel een beetje erg sneu :\ Die smiley heet nu vooral 'bweh' omdat dat een stuk korter is dan 'verdrietig' of 'droevig'. Betere suggesties ook daar welkom :)

@Shadow0; op de wensenlijst staat nog het maken van niet geanimeerde smileys voor onder de posts. Dat wordt nu wat druk met de :wow: en <3 opties.