Vragen van niet-nederlandssprekende Bokkers

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Vragen van niet-nederlandssprekende Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 14:43

Vanmiddag werd een topic in het Duits geopend door een duitstalige bokker. Deze vraag was geen over paarden-13-in-een-dozijn vraag.

Dit topic werd direct door een mod op slot gezet met de mededeling dat de voertaal op Bokt Nederlands is.

Zijn we hier nu echt zo star in dat we anderstaligen die een goede vraag hebben niet meer willen en mogen helpen omdat "de voertaal op Bokt Nederlands is"? Of moet zo'n topicstarter dan maar een onleesbaar google-translate bericht opstellen?

Rockes <3


Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Vragen van niet-nederlandssprekende Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:51

Ik heb het niet gezien, maar meen wel eens een topic in het Engels voorbij hebben zien komen en dat was ook geen probleem?

Ik zou ook zeggen doe niet zo moeilijk en laat de mensen die Duits kunnen dan antwoorden :)

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:52

Ik denk dat we zo star zijn,
Wat ik ook wel begrijp want niet iedereen spreekt Duits. En als ze dat wel spreken kennen ze geen paarden termen. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Maar goed, dat starre snap ik wel bokt is vrij bekend. Straks krijgen we ook Spaanse topics of misschien zelfs wel Russisch. Dus ik snap w dat ze het een en ander uit gaan sluiten. Zo kan iedereen het begrijpen.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:52

Ik heb het topic gezien, even een pb gedaan omdat ik het gezien had en het sneu vind als iemand zo weggestuurd word zonder antwoorden.

Vond het ook bijzonder dat er zo hard op gereageerd werd door een mod, ik snap dat nederlands de voertaal is maar het was een heel net topic verder.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:53

De reden zal zijn dat men 1 lijn wil trekken. En terecht vind ik.

Rex_Rolfo

Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:54

Ik denk dat er ook een verschil zit in een algemene vraag in een andere taal of een vraag specifiek over Nederland. Een algemene vraag kan meestal ook in een Duits, Engels of wat dan ook forum gesteld worden. In dit geval ging het om een vraag specifiek over Nederland, dan lijkt mij persoonlijk wat meer coulance beter.

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Re: Vragen van niet-nederlandssprekende Bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:55


Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:57

Boras schreef:
De reden zal zijn dat men 1 lijn wil trekken. En terecht vind ik.



Hier ben ik het mee eens :)

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:57

Lau schreef:
Ik denk dat we zo star zijn,
Wat ik ook wel begrijp want niet iedereen spreekt Duits. En als ze dat wel spreken kennen ze geen paarden termen. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Maar goed, dat starre snap ik wel bokt is vrij bekend. Straks krijgen we ook Spaanse topics of misschien zelfs wel Russisch. Dus ik snap w dat ze het een en ander uit gaan sluiten. Zo kan iedereen het begrijpen.


Ja joh, stel je eens voor dat de Russen zich zelfs met Bokt gaan bemoeien!

Ik snap het wel, de voertaal is Nederlands. Er zijn genoeg Bokkers die geen Duits spreken. Dat is met Engels wel anders. Zijn er geen Duitse fora?

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:58

Dat vind wel wat star.

Uiteraard is het een Nederlands forum. En kan je niet verwachten dat je heel erg veel antwoorden krijgt als de vraag in het Duits gesteld wordt. Maar het moet wel kunnen vind ik.

Op fokkerij en afstamming zijn er ook wel vragen in het Engels gesteld.

Zeker qua fokkerij zullen we moeten beseffen dat er veel paarden die hier gefokt zijn de grens over gaan. Dan zullen ook vragen over Nederlandse paarden hier krijgen.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 14:58

Ik vermoed dat de Russische of Spaanse vragen ook in het engels gesteld kunnen worden. Op die manier zijn volgens mij ook ook een paar topics uit Zweden en Denemarken geplaats. Vaak om een korte vraag te stellen die men in het eigen land niet of niet goed beantwoordt krijgt.

Dat we op Bokt voertaal Nl aanhouden voor standaarddingen (kijk eens hoe goed mijn pony pootje-over kan doen, mijn pony wil het bit niet oppakken wat moet ik doen etc) dat snap ik.

Maar zaken als deze (mag ik met een huiftrailer in NL rijden) of bijvoorbeeld wie herkent mijn Nederlands gefokte paard? Dat zouden toch best wat uitzonderingen op mogen?

Rockes <3

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:59

Achaiah schreef:
Apple @ [WWW] Hello everyone

Waarom mag oa dit dan wel?


Ik denk omdat deze bokker verder wel gewoon Nederlands spreekt, en verder ook niet actief.


Afbeelding

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 14:59

_Reneee schreef:
Lau schreef:
Ik denk dat we zo star zijn,
Wat ik ook wel begrijp want niet iedereen spreekt Duits. En als ze dat wel spreken kennen ze geen paarden termen. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Maar goed, dat starre snap ik wel bokt is vrij bekend. Straks krijgen we ook Spaanse topics of misschien zelfs wel Russisch. Dus ik snap w dat ze het een en ander uit gaan sluiten. Zo kan iedereen het begrijpen.


Ja joh, stel je eens voor dat de Russen zich zelfs met Bokt gaan bemoeien!

Ik snap het wel, de voertaal is Nederlands. Er zijn genoeg Bokkers die geen Duits spreken. Dat is met Engels wel anders. Zijn er geen Duitse fora?


Russisch was gewoon een voorbeeld niet zo zeer inhakend op het nieuws ofz.......

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:00

Oké maar het gaat dus niet om één lijn trekken, want je wel mogen voorstellen/iets vragen in het Engels maar niet in het Duits is niet één lijn trekken, dat zijn er twee ;)

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 15:01

Azmay schreef:
Ik heb het topic gezien, even een pb gedaan omdat ik het gezien had en het sneu vind als iemand zo weggestuurd word zonder antwoorden.

Vond het ook bijzonder dat er zo hard op gereageerd werd door een mod, ik snap dat nederlands de voertaal is maar het was een heel net topic verder.


Ik heb ook een pb gedaan en inmiddels heeft de persoon het antwoord (wat nog lastig te vinden was als je niet precies weet waar te zoeken)

Rockes <3

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:02

Achaiah schreef:
Oké maar het gaat dus niet om één lijn trekken, want je wel mogen voorstellen/iets vragen in het Engels maar niet in het Duits is niet één lijn trekken, dat zijn er twee ;)


Klopt,
Maar bokt trekt wel meer kromme en dubbele lijnen :')
Engels is natuurlijk wel wat makkelijker te begrijpen als Duits. Dus ik denk dat het daarom ook wat geaccepteerder is.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:03

Joh, bokt is een nederlandse site met nederlands als voertaal. Is dat nou zo lastig te begrijpen?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:03

Ik zat idd te denken aan een subforum voor buitenlandse bokkers met specifieke vragen over Nederlandse wetgeving wbt paarden of geëxporteerde paarden :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Achaiah
Berichten: 575
Geregistreerd: 18-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:04

Palmera schreef:
Joh, bokt is een nederlandse site met nederlands als voertaal. Is dat nou zo lastig te begrijpen?


Dat is helemaal niet lastig te begrijpen, wat lastig te begrijpen is is dat het soms wel en soms niet wordt gehandhaafd :+

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 15:05

minikatje schreef:
Ik zat idd te denken aan een subforum voor buitenlandse bokkers met specifieke vragen over Nederlandse wetgeving wbt paarden of geëxporteerde paarden :)


Oh, da's best een goed idee inderdaad.

Rockes <3

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:06

minikatje schreef:
Ik zat idd te denken aan een subforum voor buitenlandse bokkers met specifieke vragen over Nederlandse wetgeving wbt paarden of geëxporteerde paarden :)

En hoe wil je dat dan oplossen met die 25 nuttige posts? :)
Of dat ze dan echt alleen maar daar kunnen plaatsen en reageren?

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:16

Palmera schreef:
minikatje schreef:
Ik zat idd te denken aan een subforum voor buitenlandse bokkers met specifieke vragen over Nederlandse wetgeving wbt paarden of geëxporteerde paarden :)

En hoe wil je dat dan oplossen met die 25 nuttige posts? :)
Of dat ze dan echt alleen maar daar kunnen plaatsen en reageren?

Hebben ze die nodig om een topic te plaatsen?
Het is paardgelateerd.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

Goof

Berichten: 28616
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:18

Het lijkt me niet meer dan logisch dat er 1 voertaal is.
Zelf zul je toch ook niet een topic openen in het Nederlands op een Finse website en verwachten dat dat 'normaal' gevonden wordt?

_Reneee

Berichten: 5779
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:19

Ik denk dat we zo star zijn,
Wat ik ook wel begrijp want niet iedereen spreekt Duits. En als ze dat wel spreken kennen ze geen paarden termen. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Maar goed, dat starre snap ik wel bokt is vrij bekend. Straks krijgen we ook Spaanse topics of misschien zelfs wel Russisch. Dus ik snap w dat ze het een en ander uit gaan sluiten. Zo kan iedereen het begrijpen.
[/quote]

Ja joh, stel je eens voor dat de Russen zich zelfs met Bokt gaan bemoeien!

Ik snap het wel, de voertaal is Nederlands. Er zijn genoeg Bokkers die geen Duits spreken. Dat is met Engels wel anders. Zijn er geen Duitse fora?[/quote]

Russisch was gewoon een voorbeeld niet zo zeer inhakend op het nieuws ofz.......[/quote]

Gelukkig was ik erg serieus.

Rocamor

Berichten: 10733
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-03-18 15:27

Goof schreef:
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er 1 voertaal is.
Zelf zul je toch ook niet een topic openen in het Nederlands op een Finse website en verwachten dat dat 'normaal' gevonden wordt?


Nou, als ik iets zou zoeken waarvan ik vermoed dat ik een beter antwoord op een Fins paardenforum zou krijgen, zou ik daar een Engels topic openen en hopen dat iemand me daar zou kunnen helpen. Ik zou het inderdaad niet in het Nederlands doen.

Rockes <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BLEXBot, Carowl en 5 bezoekers