Als die in het topic komt, ga ik weg!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Als die in het topic komt, ga ik weg!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 16:37

(ik wist niet waar dit topic anders moest, dus dan maar hier.)

Ik zag het gisteren in een topic gebeuren.
'nu ... In het topic is, dan vertrek ik! '
En daar kwam bijval bij.
En ik snap dat diegene ideeen en uitspraken heeft waar niet iedereen zich in kan vinden, maar er werd echt heel persoonlijk op de man op gereageerd en er kwam nog een lelijke sneer bij ook.
Ik keek net nog eens in het topic en ik zie nergens een mod reactie staan of iemand anders die er iets van zegt.
Is het dan zo normaal geworden om dit persoon uit te joelen en de draak mee te steken?
Ik vind het echt belachelijk.
Diegene maakte een normale opmerking die niet in verbinding stond met de manier hoe hij zijn leven leidt en toch werd er bizar persoonlijk en onbehoorlijk op gereageerd..

Is dit nou normaal op bokt???

HiFive5

Berichten: 1087
Geregistreerd: 25-10-15
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Als die in het topic komt, ga ik weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:43

Ik weet welk topic je bedoelt :+
Ik zou eerder weggaan zonder reactie maar dat is ieder zijn keuze. Je weet ook niet wat er in het verleden gebeurt is, wellicht iets diepgaands waardoor mensen zo reageren.

Nachocheese
Berichten: 782
Geregistreerd: 01-04-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:46

Je zal het op kantoor maar niet zo op iemand hebben. En dat op die manier rondschreeuwen, lekker volwassen :')
Op internet dus inderdaad nog wat erger, aangezien daar mensen zich kunnen verschuilen.

Wat zegt iedereen hier altijd niet op de man maar op het spel? Dat geldt blijkbaar hier niet.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 16:49

Op de man spelen is echt de bedoeling niet :n het is de bedoeling dat iedereen hier gewoon netjes met elkaar omgaat.

Als je dit soort dingen tegenkomt zeker eventjes een tem op het bericht zetten ( of op een bericht in de reeks berichten) zodat we eventjes mee kunnen kijken :j We proberen altijd de meeste topics te scannen of actief mee te lezen maar zoals bij HK topics kan het wel eens hard gaan dat we niet alles overzien, een tem zou voor ons dan heel fijn zijn!

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 17:01

Ik zal een tem op het bericht zetten waar het mee begon

Edit: gedaan
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 13-03-18 17:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Laurora

Berichten: 2639
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:03

Ik weet welk topic je bedoelt en om eerlijk te zijn schrok ik er ook best van. Dat iemands levensstijl je niet aanstaat doet er niks af aan een reactie, die moet je los kunnen zien van de persoon die het plaatst.
Eerlijk, er zijn een aantal bokkers waar ik het niet vaak mee eens ben, en waar ik soms zelfs een beetje jeuk van krijg, maar ik zou dat nooit of te nimmer op die manier benoemen en diegene gewoon in zijn waarde laten.

Ik denk wel dat het hier op bokt vrij makkelijk gaat, aangezien je alleen een screenname en een avatar ziet staan. De meeste profielen zijn vrij oppervlakkig ingevuld, het is iig geen facebook oid waar je het halve levensverhaal van iemand kan zien. Ik denk dat dat de drempel om bepaalde dingen wel of niet te zeggen wel wat lager legt, je weet immers niet precies welke persoon erachter zit.

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:04

Jeetje, dat mag wat mij betreft streng bestraft worden, dat zeg/schrijf je toch niet >;)

We denken het allemaal wel eens, je hoeft namelijk niet met iedereen even goed op te kunnen schieten, maar dan hoef je dat toch niet zo te benadrukken? Ik vind het ongelofelijk respectloos en schaar dit echt onder een nare vorm van pesten. Jammer dat sommige mensen het grappig of normaal vinden om dat soort dingen toch te doen.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:04

Laurora schreef:
Ik weet welk topic je bedoelt en om eerlijk te zijn schrok ik er ook best van. Dat iemands levensstijl je niet aanstaat doet er niks af aan een reactie, die moet je los kunnen zien van de persoon die het plaatst.
Eerlijk, er zijn een aantal bokkers waar ik het niet vaak mee eens ben, en waar ik soms zelfs een beetje jeuk van krijg, maar ik zou dat nooit of te nimmer op die manier benoemen en diegene gewoon in zijn waarde laten.

Ik denk wel dat het hier op bokt vrij makkelijk gaat, aangezien je alleen een screenname en een avatar ziet staan. De meeste profielen zijn vrij oppervlakkig ingevuld, het is iig geen facebook oid waar je het halve levensverhaal van iemand kan zien. Ik denk dat dat de drempel om bepaalde dingen wel of niet te zeggen wel wat lager legt, je weet immers niet precies welke persoon erachter zit.


Compleet mee eens!
Denken mag, je hoeft niet altijd alles te typen.

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 17:06

Regelmatig plaatst dit persoon reacties in topics met raad, vaak vanuit een voorbeeld van eigen leven.
En spontaan vallen er vreselijk veel mensen over. Ik vind het zo krom!
Diegene wil gewoon helpen maar omdat het voorbeeld buiten de denkwijze of verbeelding van de mensen valt is het ineens belachelijk advies.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:06

Er werd niet op de man gespeeld tegen die persoon. Wel ging die persoon na vetrek juist die mening belachelijk trekken.

En ja in topics over relaties als een bepaald persoon zich meldt zijn er meerdere bokkers die vetrekken.
Die zitten niet te wachten op antwoorden dat je het maar oké moet vinden een relatie met meerdere te hebben.
Want dan weet je 9 van de 10 keer waar het heen gaat.
Nu is het vermeld en ik gaf inderdaad bijval met ik ook.
Beter dat dan gaan steggelen daar.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 13-03-18 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

fleurtjeuh
Berichten: 10314
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-18 17:08

bruintje123 schreef:
Er werd niet op de man gespeeld tegen die persoon. Wel ging die persoon na vetrek juist die mening belachelijk trekken.

En ja in topics over relaties als een bepaald persoon zich meldt zijn er meerdere bokkers die vetrekken.
Die zitten niet te wachten op antwoorden dat je het maar oké moet vinden een relatie met meerdere te hebben.
Want dan weet je 9 van de 10 keer waar het heen gaat.
Nu is het vermeld en ik gaf inderdaad bijval met ik ook.
Beter dat dan gaan steggelen daar.


Niet persoonlijk?

bruintje123 schreef:
Niet iedereen wil samen met veel andere vrouwen op de berg zitten HC.
De meeste houden het op monogaam.
En als de ander dan al stiekem aan het afspreken is en dus niet communiceert zit er niets anders op dan in de gaten houden.


Ik vind dit anders een behoorlijk persoonlijke reactie..
Laatst bijgewerkt door fleurtjeuh op 13-03-18 17:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:09

Het zijn elke keer dezelfden die op dezelfde personen op die manier reageren en dat opruiende en stemmingsverpestende gedrag mag wat mij betreft echt hard worden aangepakt. Het zijn niet de personen met de minder sociaal geaccepteerde meningen die het verpesten, het is dat clubje wat daar elke keer zo over moet janken wat de sfeer verziekt.

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:09

Zonder te weten over welk topic het gaat weet ik meteen al over welk persoon het gaat......

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:10

Dat is niet persoonlijk.
Heb ik ook gezegd.
Het is gewoon een feit dat veel mensen geen relatie met meerdere willen.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:10

Ik heb ook getemd in het topic waar dit gebeurde. Rare actie, natuurlijk kunnen meningen verschillen, maar dan ga je of de discussie aan of je laat het links liggen lijkt mij... En het zijn inderdaad vaak dezelfde personen.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: Als die in het topic komt, ga ik weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:12

Nu ben ik benieuwd. Iemand dat me het topic wil linken?

Amandavd
Berichten: 12104
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:13

Het grappige is dat die persoon wel altijd alles meent te mogen zeggen, alleen verpakt die persoon het wat netter waardoor het minder snel als op de man spelen gezien wordt en wordt de rest als boeman gezien omdat zij op die persoon reageren maar dat in minder nette bewoordingen doen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Als die in het topic komt, ga ik weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:14

Fleurtje.
Deze mag je dan ook quoten
bruintje123 schreef:
Nou het is niet naar bedoeld. Maar gewoon zoals vele niet willen leven.
En nee ik mis niets ik denk juist dat jij dat doet.


Jolien87 schreef:
Ah daar is HC. Ik check uit.
TS, wens je veel geluk!

Ik ga met je mee.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Als die in het topic komt, ga ik weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 17:15

Even een tijdelijk slotje om te overleggen of dit topic in deze vorm is toegestaan. Hierover volgt zo snel mogelijk duidelijkheid.

Leo

Berichten: 50120
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Als die in het topic komt, ga ik weg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 21:04

We hebben na onderling overleg besloten dat dit topic gesloten blijft. Het is niet de bedoeling om op FZ specifieke zaken of personen te bespreken. Het bespreken van een algemeen probleem mag wel, maar hetgene in dit topic wordt aangehaald is te specifiek om toe te staan. Wanneer je iets dergelijks opvalt, adviseren we deze berichten te TeMmen zodat wij er op kunnen handelen. Een PB sturen naar een mod mag uiteraard ook.