[Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

[Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 11:09

Zoals beloofd hebben we achter de schermen de centrale topics nog eens tegen het licht gehouden. Zowel gebruikers als teamleden zijn daar al langere tijd niet tevreden over en ondanks dat we al een paar keer een aanpassing hebben gedaan, heeft dat nog niet tot het gewenste resultaat geleid. Tijd dus om het nog eens onder de loep te nemen en wat drastischere maatregelen te nemen. We zijn tot nog toe eigenlijk altijd uit gegaan van het principe dat een aantal centrale topics nodig zijn om de fora leefbaar te houden. Daarmee nemen we ook een gok, want het is vooral gebaseerd op ervaringen uit het verleden en een stukje gevoel. En dan kom je al heel snel bij een ‘we willen het anders doen, maar topic X, Y, Z (en nog heel veel andere) zijn echt heel hard nodig dus daar geldt het niet voor’ en dan kom je al weer snel in hetzelfde cirkeltje terecht.

Zoals gezegd dus tijd voor een andere aanpak en dat gaan we alsvolgt doen:

- We doen een proef van enkele maanden waarbij we het verplicht in centrale topics posten loslaten.

- Gebruikers die buiten de centrale topics om een los topic openen krijgen geen slotje meer op hun topic.

- We proberen gebruikers die buiten centrale topics om posten wel zoveel mogelijk te wijzen op reeds beschikbare informatie, bijv. door een link naar een centraal topic te plaatsen of te verwijzen naar de Wiki. Niet met als doel om het nieuwe topic op slot te zetten, maar wel om gebruikers zoveel mogelijk te faciliteren. We vragen hierbij ook hulp vanuit onze gebruikers. Zie je een nieuw topic en weet je dat er informatie beschikbaar is, dan wordt het heel erg op prijs gesteld als je dit met anderen deelt. Als de mods zo’n topic spotten dan zullen zij hetzelfde doen.

- Tijdens de proefperiode houden de mods goed in de gaten of er losse topics zijn die de forumonderdelen overspoelen. Wanneer dit het geval is, gaan we na de proefperiode bekijken of we voor deze onderwerpen wellicht het verplicht in een centraal topic posten moeten herinvoeren (tenzij er een acuut probleem is, dan houden we de mogelijkheid om per direct een centraal topic als verplicht aan te wijzen).

- We hebben een flink aantal centrale topics die nu met een [centraal]-tag aangegeven staan. Dit willen we tijdens de proefperiode zo houden. In het Help-menu wordt aangeven dat we met een proef bezig zijn en dat topics die gemarkeerd zijn met [centraal] niet verplicht gebruikt hoeven te worden en dat ook losse topics toegestaan zijn.

- Enkele topics vormen een uitzondering op de regels omdat losse topics over deze onderwerpen niet toegestaan zijn. Deze topics worden nog wel gebruikt als verplicht centraal topic en worden tijdens de proefperiode gemarkeerd met de tag [verplichtcentraal]. Het gaat om de volgende topics:
[LZP] [VerplichtCentraal] Luisterend oor gezocht
[LZP] [VerplichtCentraal] Weggeeftopic - deel 2
[PP] [VerplichtCentraal] Gestolen paardenspullen topic
[MD] [VerplichtCentraal] Meldingen van droes
[MD] [VerplichtCentraal] Meldingen van rhinopneumonie

- Na de proefperiode zullen we wellicht de tags nog gaan herzien, maar voor dit moment is dit de meest economische oplossing.

Als er gebruikers zijn die recentelijk een slotje op hun topic hebben gekregen en dit topic straks heropend willen hebben, dan graag even per PB of TeM contact opnemen met de mods. Een nieuw topic openen mag uiteraard ook.

We hopen dat de proef een succes gaat worden en hopen ook dat jullie je steentje bij willen dragen!

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***


Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:27

Fijne ontwikkeling **\O/**

Succes met de proefperiode!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:28

Goed idee! ik ben heel benieuwd wat de uitkomst van de proef is! Fijn dat het zo opgepakt is.

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 11:31

Gewaagd hoor. ;)

Ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen. :)

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

justkid

Berichten: 11815
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 12:38

Wat zijn jullie goed bezig :*

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:27

Ik weet niet zeker of ik dit een goed idee vind. Denk dat wanneer je centrale topic's los gaat laten en je mensen gaat vragen om vooral te verwijzen naar andere topic's, je gaat krijgen dat er in nieuwe topic's vooral veel linkjes gedropt gaan worden. Daarnaast denk ik dat je dan heel veel kick's krijgt van oude topic's.

Daarnaast ben ik als gebruiker juist heel erg blij met centrale topic's. Zo kun je makkelijk informatie volgen over bepaalde onderwerpen. Er zijn veel van dat soort topic's die ik juist in m'n leeslijstje heb omdat er geregeld nieuwe dingen voorbij komen waar ik dan van leer. Zo raakt dat soort dingen wel heel erg versnipperd.

Eigenlijk zie ik er geen voordelen in.
Overigens hoop ik ook dat de tag VerplichtCentraal van héél tijdelijke aard is. Klinkt enorm onvriendelijk en ook erg dictatoriaal.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


troi
Berichten: 16999
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:30

Mooi dat jullie experimenteren!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:36

Die tag is zeker tijdelijk, want hij is inderdaad nogal onvriendelijk. :)) Maar voor nu wel de duidelijkste tag die wij konden verzinnen, voor zolang de proef loopt.

Het verwijzen gaat vooral over een linkje naar een relevant centraal topic, juist omdat daar veel leerzame informatie in te vinden is. :j Dus niet ineens allemaal linkjes naar alle topics over hetzelfde onderwerp, dat lijkt me wat overdreven. :D De losse topics die we nu toestaan zijn geen vervanging voor een centraal topic, maar een aanvulling voor gebruikers die zo'n eigen topic prettiger vinden. De centrale topics blijven wel gewoon bestaan.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Veulen84

Berichten: 10876
Geregistreerd: 18-07-04
Woonplaats: 't Gooi

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:44

Vind het nog steeds een matig idee. Dan denk ik dat je beter kan zeggen we gooien nog steeds de topic's op slot die niks bijdragen en die prima af kunnen in een centraal topic. Voor die paar topic's die over blijven kun je prima een uitzondering maken en open laten blijven.

Denk dat jullie hiermee vooral de overijverigheid van modjes die alles zonder doordenken op slot gooien proberen te ondervangen. Lijkt me beter dat je je dan meer richt op het feit dat modjes beter weten waarom een topic in een centraal thuis hoort en wat waarom niet.

Te koop traditioneel model dressuurzadel met kort draagvlak. 17/17,5 inch en boommaat 33. Pb voor foto's en info.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 17:49

Maar dat laatste is altijd voor discussie vatbaar, het is niet zo zwart/wit dat je altijd kunt stellen dat iets in een centraal topic thuishoort. Of niet. Ook het 'niks bijdragen' heeft heel veel tinten grijs: ik kan vinden dat het niets bijdraagt, terwijl jij daar misschien anders over denkt.
Dat is ook de reden dat het heel erg lastig is om het voor iedereen goed te doen en dat we nu voor deze optie zijn gegaan.

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:52

Ik vind het wel een prettige ontwikkeling. Centrale topics lees ik vrijwel nooit, tenzij ik echt specifieke informatie zoek, en als je een vraag stelt wordt die ondergesneeuwd. 'Gewone' topics klik ik wel regelmatig aan als het mijn interesse wekt, waardoor ik toch regelmatig nog dingen leer.

Fijn dat Bokt iets doet met de feedback in het topic over centrale topics!

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12728
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 17:56

NienkeV1994 schreef:
Ik vind het wel een prettige ontwikkeling. Centrale topics lees ik vrijwel nooit, tenzij ik echt specifieke informatie zoek, en als je een vraag stelt wordt die ondergesneeuwd. 'Gewone' topics klik ik wel regelmatig aan als het mijn interesse wekt, waardoor ik toch regelmatig nog dingen leer.

Fijn dat Bokt iets doet met de feedback in het topic over centrale topics!



Ik was een reactie aan het typen, die eigenlijk precies verwoord wat hier boven beschreven staat *D.
Leuk om nu weer topics tegen te kunnen komen met onderwerpen die normaal alleen in centrale topics mochten.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:01

Fijn dat jullie het overwegen ben erg benieuwd na de uitkomst
In vind centrale topics goed maar dan moet er ook opgemodereerd worden dat er niet te veel geklets is
Een van die topics vind ik best handig maar er word zoveel in geklets dat het meer een huiskamer topic aan het worden is
Ik volg het dus meestal niet meer want 80% is geklets en slechts 20% nuttig
Dus snap dan ook heel goed dat mensen een topic open en niet 100den Posts met geklets gaan door lezen wat niet eens van toepassing is op het betreffende topic

Ben benieuwd

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-02-18 18:03

Tof trouwens dat jullie overwegend zo enthousiast reageren :)

De ellende met centrale topics is nu vooral dat er een flink aantal zijn die centraal zijn, maar die eigenlijk niet lopen zoals ze zouden kunnen/moeten lopen. Dat hangt deels natuurlijk ook wel samen met de 'verplichting' om daar te posten want je kunt niet afdwingen dat iets een succes wordt. Daarnaast zijn er ook centrale topics die wel heel fijn verlopen en die een bom aan informatie bevatten en waar gebruikers ook echt heel goed geholpen worden. Dat soort topics zijn echt heel waardevol. We hopen eigenlijk dat door het loslaten van die verplichting het kaf automatisch van het koren gescheiden wordt. Iets wat goed loopt zal toch wel blijven bestaan, en als het niet werkt dan wordt het tijd om afscheid te nemen. Een soort natuurlijke selectie dus :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:05

Ik ben heel benieuwd hoe de proef gaat verlopen :j
Fijn dat het geprobeerd word. :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101628
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:40

En het centrale cadeau topic? Dat is niet verplicht dus? Er mogen dus losse topics geopend worden met titels zoals 'wat geef ik mijn vader voor zijn verjaardag?'

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:55

Bellatrix misschien is het een idee als de proef niet loopt zoals het moet centrale topics op algemeen niet toe te staan maar op paarden gedeeltes wel.
Maar nu loop ik vooruit.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101628
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:57

Ik was in de veronderstelling dat dit over alle centrale topics ging...mijn excuses dan. :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Muurp
Fotograaf

Berichten: 15105
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 18:58

Wij hebben er nu bewust voor gekozen om het zoveel mogelijk los te laten. Dan kunnen we na de proefperiode (of tijdens als dit nodig is) kijken bij welke fora/topics deze aanpak wel werkt en voor welke fora/topics er misschien toch terug moeten naar het oude systeem, of misschien zelfs moeten zoeken naar een nieuwe vorm voor het desbetreffende topic. :)
Als wij nu al veel topics uitsluiten kunnen we daar eigenlijk nog niet echt een duidelijk beeld over krijgen. Vandaar onze keuze om (op een paar topics na) het los te laten.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26648
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:03

Nu moet op VN alles in 1 topic gepost worden. Waarom is dat? De verbinding tussen OVP en de Veluwe is toch echt een ander onderwerp dan 'wel of niet bijvoeren'.
Die discussies kunnen toch prima naast elkaar bestaan?
Waarom op elk nieuw nieuwsbericht over de OVP gelijk een slotje?

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [Dienstmededeling] Proef met centrale topics

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 22:16

Gewaagd! In ieder geval goed dat jullie nieuwe dingen proberen!
Ben benieuwd hoe het bevalt.


Alleen krijg je nu bijv niet heel veel losse topics of iemand te groot is voor een pony? Of hoe krijg ik mij pony nageeflijk
Of is dat niet zo?

Niet perfect is ook goed

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131954
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-18 15:16

Dit topic ligt al even stil, maar ik ben zo vrij om jullie tussentijds even te vragen hoe de proef met het grotendeels loslaten van de centrale topics bevalt? :)

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Laurora
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 2637
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:26

Ben heel erg benieuwd, ik denk dat dit een positieve ontwikkeling kan zijn, mits de forumleden niet gaan overcompenseren en opeens 1000 topics met hetzelfde onderwerp aanmaken. Het zal hoe dan ook wat werk met zich meebrengen, dus succes modjes! +:)+

Edit: jeeminee ik had niet gezien dat dit topic al wat ouder was. Ik ben echt wel een beetje blind, sorry.
Ook nog niet op eventuele vooruitgang gelet dus :+
Laatst bijgewerkt door Laurora op 19-03-18 15:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Demeter asked him to make the most beautiful animal that the world had ever seen. So, in an effort to impress her, Poseidon created the first horse
~~~

Koper

Berichten: 30220
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:26

Ik ben dolenthousiast over deze ontwikkeling. Hopelijk gaat deze proef duidelijkheid scheppen en kunnen we voor eens en voor altijd (of toch in elk geval voor de komende jaren) een einde maken aan het centraal-topic geharrewar.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110621
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-18 15:29

bruintje123 schreef:
Bellatrix misschien is het een idee als de proef niet loopt zoals het moet centrale topics op algemeen niet toe te staan maar op paarden gedeeltes wel.
Maar nu loop ik vooruit.


Dan denk ik dat er ook weer veel losse topics komen met paardennamen gezocht :D

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 bezoekers