Overijverige mod's en verzameltopics

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Charaz

Berichten: 24261
Geregistreerd: 12-04-02

Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 19:45

Al een tijdje valt het me op dat het steeds rustiger op bokt wordt en er steeds minder informatieve topics komen.
Een groot deel hiervan is naar mijn idee te wijten aan de vele verzameltopics, een voorbeeld hiervan is iemand die vraagt naar ervaringen met een specifieke slowfeeder en vervolgens wordt verwezen naar een verzameltopic over slowfeeders.

Mijn eigen topic waarin ik vraag naar ervaringen met de Vitalbix Active+ of Breed en Grow wordt gesloten omdat er al een topic is over de Vitalbix Daily Complete waar deze andere varianten ook voorbij komen. Laten we er direct het verzameltopic over Vitalbix van maken en de rest van de topics sluiten...

Mijn topic was al wat naar onderen gezakt, maar is nu alsnog door een (in mijn ogen) overijverige mod gesloten, waarom? Zijn er geen ervaringen zakt het naar onderen toe, ik zie het probleem niet zo.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before


Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:50

Charaz schreef:
Mijn eigen topic waarin ik vraag naar ervaringen met de Vitalbix Active+ of Breed en Grow wordt gesloten omdat er al een topic is over de Vitalbix Daily Complete waar deze andere varianten ook voorbij komen. Laten we er direct het verzameltopic over Vitalbix van maken en de rest van de topics sluiten...

Terwijl een tijdje geleden een mod een topic opende over Breed & Grow en dat topic toen koste wat kost open moest blijven. Geen denken aan dat het gesloten kon worden ook al werd er verwezen naar het Vitalbixtopic.

Ik vind het terecht dat jouw topic gesloten is. Wel vind ik het volkomen absurd dat er op jouw topic anders wordt gereageerd door het team dan op het vergelijkbare topic wat geopend is door een mod.

Hierover heb ik contact gehad met een mod per PB. De vergelijking die ik daarbij maakte is die met een penny die haar paard de ene keer een snoepje geeft wanneer hij steigert en de andere keer een ruk aan het touw. Zo krijg je gebruikers die niet weten waar ze aan toe zijn.

De enige lijn die te ontdekken valt in het beleid der modjes is het gebrek aan lijn.
Laatst bijgewerkt door Koper op 06-02-18 20:02, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:51

Ik merkte dit ookal op! Er word echt veel gesloten laatste tijd. Heb er niet zo veel last van zelf.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12718
Geregistreerd: 27-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:52

Ik begrijp ook niet zo goed waarom tegenwoordig overal een verzameltopic van moet zijn.
Verzameltopics zijn helemaal niet leuk en ik kijk er ook nooit naar.

Ik zit op een ander forum waar sommige vragen ook elke maand een keer voorbij komen, maar elke vraag is toch weer anders en er zit vaak een ander verhaal achter. Eigen topics vind ik veel persoonlijker dan alles in een verzameltopic, waar het vaak vraag en antwoord is en daarna is het afgerond.
Daar mist de diepte qua informatie altijd een beetje.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:54

Er is ook een tijdje sprake van geweest dat er minder met centrale topics gewerkt zou gaan worden. Zeiden de modjes. Dat was vast om nog meer onduidelijkheid te scheppen. Want doen ho maar.

Hartstikke duidelijk en transparant :j

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Thorstensen

Berichten: 178
Geregistreerd: 27-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:57

Wat een timing _O-

Mijn topic 10min geleden ook al gesloten. Ik dacht ik kan iemand wel blij maken met een schilderij van zijn of haar huis dier en was meteen gesloten.

Charaz

Berichten: 24261
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 19:58

Centrale topics lees ik zelf ook niet, heb dan een beetje het gevoel midden in een huiskamertopic binnen te komen vallen en als je iets zoekt is dat niet terug te vinden.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:00

Charaz schreef:
Centrale topics lees ik zelf ook niet, heb dan een beetje het gevoel midden in een huiskamertopic binnen te komen vallen en als je iets zoekt is dat niet terug te vinden.

Tuurlijk wel. Binnen een centraal topic kun je ook gewoon de zoekfunctie gebruiken.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:08

Ik vind het ook irritant. Bokt lijkt zo minder actief en je beantwoordt iemand zijn vraag minder snel.

Stel: ik ben een Vitalbix Active+ gebruiker en niet actief in het Vitalbix verzameltopic omdat ik daar geen behoefte aan heb of whatever, maar ik kom wel in 'actieve onderwerpen' een nieuw topic tegen met iemand die ervaringen zoekt over Vitalbix Active+ dan zal ik daar wel antwoorden.

Ik denk dat verzameltopics prima zijn maar losse topics hoeven echt niet altijd gesloten worden..

Maks :+:

Ladygiroc

Berichten: 5063
Geregistreerd: 08-02-07

Re: Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:12

Tja als alles in verzameltopics komt of er is ooit al eens een topic over geweest ben je op een gegeven moment uitgel*lt op bokt. Dan is alles besproken..

insta Fenna.Ivy
Fenna ZZ+2
Ivy

[b]† Spekkie

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:17

Ik heb er weinig problemen mee

Maar als iemand vraagt om fotos van honden en katten voor een schilderij
En het topic word dan besloten omdat er een “verzamel topic” voor is
En dan staat er een verzamel topic voor paarden...

Tja...

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:21

Waar is die zoekterm in een verzameltopic dan?

Ik zie namelijk weleens mensen die dus zo een vraag hebben, en geen zin hebben om het hele topic door te lezen op zoek naar een antwoord op die vraag, dus stellen ze hem, en zegt iedereen: Zoek maar ff in het topic die vraag is al zo vaak gesteld. Nou ik zou geen 20 pagina's door willen gaan lezen hoor opzoek naar 1 vraag :?

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:25

Sophie_Wind schreef:
Waar is die zoekterm in een verzameltopic dan?

Ik zie namelijk weleens mensen die dus zo een vraag hebben, en geen zin hebben om het hele topic door te lezen op zoek naar een antwoord op die vraag, dus stellen ze hem, en zegt iedereen: Zoek maar ff in het topic die vraag is al zo vaak gesteld. Nou ik zou geen 20 pagina's door willen gaan lezen hoor opzoek naar 1 vraag :?

Je opent het topic. Vervolgens tik je rechtsbovenin in de zoekbalk bij voorbeeld Active+ in. En dan vink je "alleen in dit topic zoeken" aan.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:37

Ik neem even het Vitalbix topic als voorbeeld, al denk ik wel dat mijn ervaring bij meerdere verzameltopics van toepassing.

Ik stel bv een vraag in het verzameltopic waar lang niet iedereen het antwoord op weet, dat kan natuurlijk. Echter is er na mijn vraag een andere bokker welke ook een vraag stelt waar wel meerdere een antwoord op (kunnen) geven. Hierdoor verzand mijn vraag in de antwoorden van de latere vraag en kan ik een antwoord vergeten omdat lang niet iedereen alle posts leest welke 2 pagina's terug geplaatst zijn.
Om nu mijn vraag op elke nieuwe pagina te moeten herhalen heeft nou niet mijn voorkeur eerlijk gezegd. Dus wat doe je dan? Je maakt een eigen topic aan waar specefiek op mijn vraag gereageert kan worden, maar als deze gesloten wordt omdat er een verzameltopic over loopt ben ik weer terug bij af. En dat vind ik erg jammer.

Charaz

Berichten: 24261
Geregistreerd: 12-04-02

Re: Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-02-18 20:38

Inxs, daar sluit ik me bij aan

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:42

Inxs schreef:
Ik neem even het Vitalbix topic als voorbeeld, al denk ik wel dat mijn ervaring bij meerdere verzameltopics van toepassing.

Ik stel bv een vraag in het verzameltopic waar lang niet iedereen het antwoord op weet, dat kan natuurlijk. Echter is er na mijn vraag een andere bokker welke ook een vraag stelt waar wel meerdere een antwoord op (kunnen) geven. Hierdoor verzand mijn vraag in de antwoorden van de latere vraag en kan ik een antwoord vergeten omdat lang niet iedereen alle posts leest welke 2 pagina's terug geplaatst zijn.
Om nu mijn vraag op elke nieuwe pagina te moeten herhalen heeft nou niet mijn voorkeur eerlijk gezegd. Dus wat doe je dan? Je maakt een eigen topic aan waar specefiek op mijn vraag gereageert kan worden, maar als deze gesloten wordt omdat er een verzameltopic over loopt ben ik weer terug bij af. En dat vind ik erg jammer.

Heb ik ook een keer gehad, ik stelde in het centrale dekentopic een vraag over shetlanderdekens en niemand reageerde omdat niemand behalve ik daar een kleine pony heeft. Als je dan op, in mijn geval SMP, er een topic over opent en in de OP speciaal voor de modjes er bij zet dat je het al in het centrale topic had gevraagd en daar geen respons kreeg is er toch niets aan de hand?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:45

Ik vind ook dat er vaak naar een centraal topic wordt verwezen...

Eerlijk gezegd lees ik die bijna nooit, omdat heel vaak mensen niet antwoorden of er maar 1, 2 of 3 antwoorden komen..

En het fijne van een apart topic vind ik juist dat er meerdere reacties zijn!!!!!!
Laatst bijgewerkt door Dani op 06-02-18 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Opmaak aangepast.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:46

01San schreef:
Ik vind ook dat er vaak naar een centraal topic wordt verwezen...

Eerlijk gezegd lees ik die bijna nooit, omdat heel vaak mensen niet antwoorden of er maar 1, 2 of 3 antwoorden komen..

En het fijne van een apart topic vind ik juist dat er meerdere reacties zijn!!!!!!



Niet zo gillen :D

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

01San

Berichten: 18750
Geregistreerd: 08-07-10
Woonplaats: Voorne-putten

Re: Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:48

Hahahhaha sorryyy ik bedoel het niet als gillen
Ik wilde even opvallen :))

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:49

Ik had ook een topic geopend over een mager paard die ik graag weer een beetje op gewicht wilde krijgen. Vervolgens doorgewezen naar een verzamel topic waar ik 20duizend keer het zelfde lees. Terwijl ik liever een specifiek topic over 'mijn' zaak wil hebben. Dan kan ik daar ook bijvoorbeeld fotos plaatsen en misschien updaten.

Vind het erg jammer.. zo is er voor mijn gevoel weinig ruimte voor je echte eigen verhaal.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:50

Wat ook opvalt is dat er zich nog geen mod gemeld heeft. Het is natuurlijk hartstikke handig om de ene keer te roepen dat ze voor zelfregulatie gaan terwijl ze een andere keer schaamteloos gummen en slotjes uitdelen. Zo heb je altijd iets om je achter te verbergen :D

MaTuMi in een centraal topic kun je ook je eigen verhaal en foto's kwijt en heb je bovendien direct contact met "lotgenoten". Ik zie de meerwaarde van een apart topic niet in. Op VS worden heel veel topics geopend over mijn paard is te vet of mijn paard is te mager. Daardoor vallen de topics over andere onderwerpen een beetje weg. En dat is jammer.
Laatst bijgewerkt door Koper op 06-02-18 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:51

Koper schreef:
Heb ik ook een keer gehad, ik stelde in het centrale dekentopic een vraag over shetlanderdekens en niemand reageerde omdat niemand behalve ik daar een kleine pony heeft. Als je dan op, in mijn geval SMP, er een topic over opent en in de OP speciaal voor de modjes er bij zet dat je het al in het centrale topic had gevraagd en daar geen respons kreeg is er toch niets aan de hand?


Dat lijkt me ook wel de juiste weg als er een centraal topic is.

koeien op de weg...

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Overijverige mod's en verzameltopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:57

Ik neem jullie opmerkingen mee achter de schermen. :j We willen er zeker wat mee doen.

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:58

Jessica schreef:
Ik neem jullie opmerkingen mee achter de schermen. :j We willen er zeker wat mee doen.


Dat is fijn om te horen! Denk dat bokt levendiger blijft als niet alles centraal wordt gestopt.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Koper

Berichten: 30097
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:59

Jessica schreef:
Ik neem jullie opmerkingen mee achter de schermen. :j We willen er zeker wat mee doen.

Hoe veel jaar roepen jullie dat al? :')

En vervolgens hoor je er nooit meer wat over.

Sorry hoor. Maar ik ben een beetje dood geworden op dit soort opmerkingen. Net als een oud, afgetrapt manegepaard.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers