Op naar een positiever/actiever Bokt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:10

Kuggur schreef:
Knap van je dat je weet wat ik bedoel met wat ik niet schrijf.
Valt me vaker op, dit soort telepathische talenten, die je vertellen dat je hoewel je A schreef natúúrlijk B bedoelde ( en nemen uiteraard aanstoot aan B).
Zal wel die vrouwelijke intuïtie aan het werk zijn.. :roll:

Ik vond de soep opmerking hilarisch. Maar goed, mijn mening of humor is wel vaker niet die van de meute.

Dat vinden wij niet raar... :+


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:17

Gaby schreef:
Ik weet het niet.
Aan de ene kant zou ik best ook zo te werk willen gaan, aan de andere kant ... ik ben bang dat ikzelf verzand in oneliner-reacties als 'oh, wat leuk/mooi/schattig!', omdat ik verder niks weet te zeggen. En dan gaat het nep voelen voor mij in plaats van oprecht.

In hoeverre leeft die 'angst' bij jou, TS?


Daar heb ik nog niet over nagedacht :+
Ik zie wel, meestal borrelt er toch wel ergens iets van reactie op, en als het uiteindelijk enkel een oneliner is dan zal dat ook wel eens geen kwaad kunnen. Weet ik écht niks te zeggen dan zal het gewoon niks worden, maar dat lijkt me moeilijk als je een beetje moeite doet ;)

Wat is er trouwens mis met oh, wat leuk/mooi/schattig? Waarom zou dat niet oprecht zijn?

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:25

Ik zie mezelf persoonlijk niet gemotiveerd zijn om de gewoonte van reageren vol te houden als ik uiteindelijk 50% of meer van de tijd alleen maar een 'oh, wat leuk' oneliner kan bedenken.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:33

De overheersende mening op bokt is 'als je niets aardigs/vriendelijks te zeggen hebt, kun je ook niets zeggen'. En dús betekend dat dat er alleen maar leuk/lief/mooi gezegd mag worden! Ja, saaie oneliners, naar mijn mening. ;)

Op dit moment lopen er topics dat ik echt denk 'wat dóen jullie jezelf aan'. Maar ik slik het maar weer in. Het viel mij ook in die topics op dat gefundeerde kritiek met bovenstaande zin wordt weggewuifd.
Persoonlijk zou ik alleen maar blij ben als mensen eerlijk zijn, ook als ze mijn hond/paard/kop aardslelijk vinden. Kom gewoon even met wat tips hoe ik het/mezelf kan opknappen. Liever dat dan voor schut lopen en dénken dat ik zo mooi ben. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:38

Maar als jij foto's van jou & je paard post, zit je dan echt te wachten op mensen die zeggen "wat een mooi paard maar goh, wat ben jij lelijk zeg, daar moet je toch wat aan gaan doen" (al dan niet met een resem tips erachter) ... Neen toch? :+


Ik weet niet of het vol te houden is, of dat het wat oplevert, of dat het uiteindelijk wel zo leuk is. Maar als je niks probeert weet je ook niet of het werkt en of het wat is. Dus we kunnen maar proberen :)

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:44

Weet je, ik werp dan nog eens een blik in de spiegel en ik haal mijn schouders op. Het is namelijk slechts de mening van iemand die een foto van mij ziet. Iemand achter een scherm. Iemand die mij niet kent.
Kortom: geen enkele reden om wakker van te liggen. ;)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:44

Neem je het forum niet een beetje te serieus nu? Overal op moeten reageren, altijd aardig zijn.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101668
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:45

Ik hou mezelf ook sinds een tijdje voor om meer op ITP te reageren. :j Zeker als een topic nog geen of weinig reacties heeft want zeg nou zelf, iedereen vind het leuk om reacties te krijgen. :D

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:49

Als je dat geforceerd gaat zitten doen vind ik dat heel ongezond.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101668
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:52

Ik? Hoezo geforceerd? Ik meen dan echt wel wat ik zeg hoor. :+

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:54

Anoniem schreef:
Kuggur schreef:
Knap van je dat je weet wat ik bedoel met wat ik niet schrijf.
Valt me vaker op, dit soort telepathische talenten, die je vertellen dat je hoewel je A schreef natúúrlijk B bedoelde ( en nemen uiteraard aanstoot aan B).
Zal wel die vrouwelijke intuïtie aan het werk zijn.. :roll:

Ik vond de soep opmerking hilarisch. Maar goed, mijn mening of humor is wel vaker niet die van de meute.

Dat vinden wij niet raar... :+


Dat vinden wij alleen maar bijzonder :')

Ik heb bedacht dat ik vaker foto's ga 'nomineren' voor uitgelicht, omdat ik altijd denk: Dat doen anderen wel. Maar nu vraag ik me wel af of dat echt zo is, terwijl die leuke foto's van Wesly nog steeds niet in uitgelicht staan :') >;)

Oow trouwens nog een edit: Het lijkt me ook leuk als mensen vaker antwoorden op anderen mensen in de berichten, en als de bokt mensen elkaar beter kennen.
Niemand noemt mij bij mijn naam :D
Laatst bijgewerkt door Sophie_Wind op 02-02-18 21:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:55

[***] schreef:
Maar als jij foto's van jou & je paard post, zit je dan echt te wachten op mensen die zeggen "wat een mooi paard maar goh, wat ben jij lelijk zeg, daar moet je toch wat aan gaan doen" (al dan niet met een resem tips erachter) ... Neen toch? :+


Ik weet niet of het vol te houden is, of dat het wat oplevert, of dat het uiteindelijk wel zo leuk is. Maar als je niks probeert weet je ook niet of het werkt en of het wat is. Dus we kunnen maar proberen :)


Maar spreek je met "we" nu voor jezelf of alsof heel Bokt (alle 294.897 leden) dat maar zo moet gaan doen?

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:00

Als ik zeg 'wat heeft die knol een kromme poten', bijvoorbeeld, dan meen ik dat. Dat zeg ik dan ook omdat ik dat zie, dus omdat dat dan blijkbaar zo is.

Goed, die opmerking valt op tussen alle koediedekoedie opmerkingen. Dan krijg ik twee soorten kritiek:
1. Als je niets aardigs te zeggen hebt kun je ook gewoon je mond houden
2. Kon je dat nou niet anders verwoorden.

Met de laatste kan ik het eens zijn! Doch hou ik er niet van stront op een gouden bordje te leggen. ;)
Nu kan de eigenaar van het paard met de kromme poten zich verschrikkelijk storen aan míj. En mij aanwijzen als grote boze heks. Dat mag, maakt mij niet uit. Maar ik hoop alleen maar dat zo'n eigenaar met een andere blik i.p.v de roze bril naar het paard gaat kijken en dat het probleem dan opgelost kan worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101668
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:03

Je hoeft niet altijd te zeggen wat je denkt....dat doe ik ook niet. :D Natuurlijk mag het want het staat je vrij maar denk er dan gewoon eerst even over na. En formuleer het anders dan je misschien eerst van plan was.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:04

Palmera schreef:
De overheersende mening op bokt is 'als je niets aardigs/vriendelijks te zeggen hebt, kun je ook niets zeggen'. En dús betekend dat dat er alleen maar leuk/lief/mooi gezegd mag worden! Ja, saaie oneliners, naar mijn mening. ;)

Op dit moment lopen er topics dat ik echt denk 'wat dóen jullie jezelf aan'. Maar ik slik het maar weer in. Het viel mij ook in die topics op dat gefundeerde kritiek met bovenstaande zin wordt weggewuifd.
Persoonlijk zou ik alleen maar blij ben als mensen eerlijk zijn, ook als ze mijn hond/paard/kop aardslelijk vinden. Kom gewoon even met wat tips hoe ik het/mezelf kan opknappen. Liever dat dan voor schut lopen en dénken dat ik zo mooi ben. ;)



Lijkt me misschien ook wel fijn.
Mensen zeggen dan bij een ITP topic inderdaad vaak alleen maar mooi en leuk. Maar als mensen dan eenmaal hun mening geven dan vind ik dat sommigen dat al snel erg negatief doen, als het een beetje aan de negatieve kant is.
Een keer zag ik een ITP topic waar iemand in kleine letters bij schreef dat die TS haar kleren niet zo mooi vond, veel te strak, maar dat dat haar mening was en dat TS kon dragen wat ze wilt.
Dat vond ik echt: _/-\o_
Anderen zeiden toen dat ze dat niet persé had hoeven zeggen, brengt alleen maar negativiteit in het topic. Maar ik vond het een mooie manier om iemand je eerlijke mening te geven op je ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:07

lieveli schreef:
Neem je het forum niet een beetje te serieus nu? Overal op moeten reageren, altijd aardig zijn.


Niks moet, maar als je toch niet wil reageren dan heeft het openen van het forum ook weinig zin. Uiteraard zeg ik niet "hey, jullie moeten allemaal op elk topic reageren en jullie moeten heel lief zijn en nooit iets slechts zeggen!". Het gaat gewoon om een gevoel wat ik heb, en hoe ik voor mezelf dat gevoel wil proberen te verbeteren. Degene die mee willen doen: heel fijn. Degene die het onzin vinden: ook prima, dan doe je niet mee. Het was maar een hersenspinsel ;)

Anoniem schreef:
Maar spreek je met "we" nu voor jezelf of alsof heel Bokt (alle 294.897 leden) dat maar zo moet gaan doen?


Voor mezelf :j Is een uitdrukking .. of zoiets. Hier zeggen we ( :P ) dat toch ;)

Palmera schreef:
Als ik zeg 'wat heeft die knol een kromme poten', bijvoorbeeld, dan meen ik dat. Dat zeg ik dan ook omdat ik dat zie, dus omdat dat dan blijkbaar zo is.

Goed, die opmerking valt op tussen alle koediedekoedie opmerkingen. Dan krijg ik twee soorten kritiek:
1. Als je niets aardigs te zeggen hebt kun je ook gewoon je mond houden
2. Kon je dat nou niet anders verwoorden.

Met de laatste kan ik het eens zijn! Doch hou ik er niet van stront op een gouden bordje te leggen. ;)
Nu kan de eigenaar van het paard met de kromme poten zich verschrikkelijk storen aan míj. En mij aanwijzen als grote boze heks. Dat mag, maakt mij niet uit. Maar ik hoop alleen maar dat zo'n eigenaar met een andere blik i.p.v de roze bril naar het paard gaat kijken en dat het probleem dan opgelost kan worden.


Waarom zou je het niet anders verwoorden? Waarom moet het zo bot?
En zeg je dan ook meteen erbij wat er juist krom aan is, wat dit voor problemen geeft/kan geven en wat er eventueel aan te doen is? Want dan heb je er als TS al veel meer aan dan enkel zo'n botte kreet.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:12

Ik denk ook dat als je iets bot zegt, maar het eigenlijk best goed opgemerkt is, veel mensen al snel denken dat degene die het zei alleen maar negativiteit in de zin heeft. En het helemaal niet als goede opmerking heeft bedoeld, terwijl dat wel zo is.
Als je het dan beter verwoord, zoals [***] zei, dat je dan én je mening hebt gegeven, én topic starter hebt geholpen. Helemaal mooi toch?
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-02-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:14

[***] schreef:
Palmera schreef:
Als ik zeg 'wat heeft die knol een kromme poten', bijvoorbeeld, dan meen ik dat. Dat zeg ik dan ook omdat ik dat zie, dus omdat dat dan blijkbaar zo is.

Goed, die opmerking valt op tussen alle koediedekoedie opmerkingen. Dan krijg ik twee soorten kritiek:
1. Als je niets aardigs te zeggen hebt kun je ook gewoon je mond houden
2. Kon je dat nou niet anders verwoorden.

Met de laatste kan ik het eens zijn! Doch hou ik er niet van stront op een gouden bordje te leggen. ;)
Nu kan de eigenaar van het paard met de kromme poten zich verschrikkelijk storen aan míj. En mij aanwijzen als grote boze heks. Dat mag, maakt mij niet uit. Maar ik hoop alleen maar dat zo'n eigenaar met een andere blik i.p.v de roze bril naar het paard gaat kijken en dat het probleem dan opgelost kan worden.


Waarom zou je het niet anders verwoorden? Waarom moet het zo bot?
En zeg je dan ook meteen erbij wat er juist krom aan is, wat dit voor problemen geeft/kan geven en wat er eventueel aan te doen is? Want dan heb je er als TS al veel meer aan dan enkel zo'n botte kreet.

Wát er krom is valt nog wel te zien en dus te vertellen. Waar het door komt en wat er dus aan te doen is, is natuurlijk niet te vertellen. Ik heb geen röntgenogen. ;)

Maar goed, hoe zal jij dan vertellen aan een apetrotse TS dat jij toch echt op alle geplaatste foto's ziet dat bv de voorbenen nog krommer dan een hoepel zijn? Ik draai er niet omheen, ik hou het bij mijn kromme poten. Maar hoe zou jij het dan formuleren? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:16

Goh, als ik het al zou zien ( :+ ) dan zou ik iets zeggen als:
Leuk paard/leuke foto's, maar ik heb het idee dat bij de voorbenen x of y te zien is/dat de voorbenen x of y staan/weet ik het, heb jij dit ook al gemerkt?

En dan kan je even kijken of TS zich daar al dan niet bewust van is en daar eventueel verder op in gaan.

Komt toch al heel anders over dan "joh, wat heeft die knol een kromme poten".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:34

En zoals ook nu weer in het topic over een momenteel populair programma; iemand die een minder populaire mening geeft, krijgt meteen het "en iets met azijn"

Ik vind dat dus iets met olie....en een vuur.
Zo overbodig.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:15

Ik reageer ook nooit op ITP-topics, puur omdat ik het onzin vind. Je plaatst een stel foto's en dan moeten wildvreemden - eigenlijk verplicht - gaan roepen dat het zo'n mooi paard is of dat het allemaal zo grappig is. Nou ik vind het vaak niet grappig en ik vind de meeste paarden niet eens mooi, dus dan zeg ik maar niks. Misschien hebben meer mensen dat. Ik zie ook dat het meest wordt gereageerd in topics met mooie foto's of mooie paarden.

Hoe oprecht is het nog als er alleen maar oneliners staan? Foto's die zo donker zijn dat je het paard niet eens meer kan zien en dan staat er "wauw mooie foto's!" Hou op neem mee zeg :+

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:24

[***] schreef:
Naar aanleiding van oa dit topic [FZ] Is Bokt Bokt niet meer? maar ook anderen heb ik besloten er wat aan te doen. De laatste tijd heb ik vooral energie gestoken in negatieve dingen, dingen die niet mogelijk zijn en dingen die toch niet gaan veranderen. Ondanks dat ik dat nog steeds jammer vind heb ik besloten om daar mijn energie niet meer aan te gaan verspillen.


Bovenstaande is een uitermate gezonde manier volgens mij om in het leven te staan.
Het echte leven.
Bokt is dat niet.

Het grote probleem is dat 90% van de bokkers verslaafd is. Aan aandacht, complimentjes, kritiek of het ongezouten kunnen spuien van hun mening.
Bokt maakt mensen over het algemeen niet leuker. Niet sympathieker.
Als we nou met zijn allen de focus eens wat meer op ons eigen leven zouden richten. Bokt even zouden laten voor wat het is.
(Een grappige/leuke, informatieve site... niets meer en niets minder) dan zou dat de sfeer al enorm ten goede komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:30

_Reneee schreef:
Hoe oprecht is het nog als er alleen maar oneliners staan? Foto's die zo donker zijn dat je het paard niet eens meer kan zien en dan staat er "wauw mooie foto's!" Hou op neem mee zeg :+


Je kan dan toch ook iets zeggen als "jammer dat je foto's zo donker zijn, ben wel benieuwd naar het paard".
Je moet trouwens niet reageren en al helemaal niet gaan liegen of iets zeggen om het te zeggen.

De insteek was gewoon dat als de gebruikers er niks aan doen er ook niks zal veranderen, en ik vind dat jammer van het forum maar wat een ander ermee doet moet die weten ;)

Urbanus

Berichten: 44945
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:36

_Reneee schreef:
Ik reageer ook nooit op ITP-topics, puur omdat ik het onzin vind. Je plaatst een stel foto's en dan moeten wildvreemden - eigenlijk verplicht - gaan roepen dat het zo'n mooi paard is of dat het allemaal zo grappig is. Nou ik vind het vaak niet grappig en ik vind de meeste paarden niet eens mooi, dus dan zeg ik maar niks. Misschien hebben meer mensen dat. Ik zie ook dat het meest wordt gereageerd in topics met mooie foto's of mooie paarden.

Hoe oprecht is het nog als er alleen maar oneliners staan? Foto's die zo donker zijn dat je het paard niet eens meer kan zien en dan staat er "wauw mooie foto's!" Hou op neem mee zeg :+


Oh oh van die topics die vanuit het paard geschreven zijn. Vreselijk! " Hallo, ik ben Bassie de shetlander en ik ken een kunstje".

Ik ben niet de meest sympathieke bokker. Maar als ik iets aardigs zeg meen ik het wel, stuur graag appjes en kaartjes als mensen het waarderen.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:03

lieveli schreef:
_Reneee schreef:
Ik reageer ook nooit op ITP-topics, puur omdat ik het onzin vind. Je plaatst een stel foto's en dan moeten wildvreemden - eigenlijk verplicht - gaan roepen dat het zo'n mooi paard is of dat het allemaal zo grappig is. Nou ik vind het vaak niet grappig en ik vind de meeste paarden niet eens mooi, dus dan zeg ik maar niks. Misschien hebben meer mensen dat. Ik zie ook dat het meest wordt gereageerd in topics met mooie foto's of mooie paarden.

Hoe oprecht is het nog als er alleen maar oneliners staan? Foto's die zo donker zijn dat je het paard niet eens meer kan zien en dan staat er "wauw mooie foto's!" Hou op neem mee zeg :+


Oh oh van die topics die vanuit het paard geschreven zijn. Vreselijk! " Hallo, ik ben Bassie de shetlander en ik ken een kunstje".

Ik ben niet de meest sympathieke bokker. Maar als ik iets aardigs zeg meen ik het wel, stuur graag appjes en kaartjes als mensen het waarderen.

Bassie kan ik nog net hebben, maar ik wordt para van de toneeldrama in de gemiddelde topics. Iedereen lijkt zijn best te doen nog meer drama te creeren dan de vorige.
En dan moet je eens wat zeggen in een topic van een BB. Dan denk je later; huh, ik had toch ook wat in dat topic geplaatst? Nop, verwijderd, teer zieltje gekwetst. Een berichtje dat je berichten verwijderd worden kan er dan ook niet meer vanaf.
Dan voel ik mij zooooooo onbelangrijk. :P

TS: als mensen een forum zo serieus nemen heb ik maar een tip: wat minder bokt, wat meer real life.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 bezoekers