Op naar een positiever/actiever Bokt!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:43

Naar aanleiding van oa dit topic [FZ] Is Bokt Bokt niet meer? maar ook anderen heb ik besloten er wat aan te doen. De laatste tijd heb ik vooral energie gestoken in negatieve dingen, dingen die niet mogelijk zijn en dingen die toch niet gaan veranderen. Ondanks dat ik dat nog steeds jammer vind heb ik besloten om daar mijn energie niet meer aan te gaan verspillen. Want Bokt is toch ook een mooi iets, een plaats waar paardenliefhebbers samenkomen om te praten over hun favoriete dier, om lief en leed te delen en om steun en fijne reacties te krijgen.

Dat is uiteindelijk toch wat we allemaal willen? Leuke reacties op foto's, tips hoe we dingen kunnen aanpakken bij problemen, raad als we het even niet meer weten en steun wanneer het niet goed gaat met onze lieve viervoeter. En zoals ze zeggen: een betere wereld begint bij jezelf.

Dus vanaf vandaag ga ik daarmee beginnen, voor mezelf (en hopelijk anderen) een beter Bokt creëren. Hoe ga ik dat doen? Ik heb bv. al mijn favoriete forums eruit gegooid en daarin staan enkel nog mijn superfavorieten en alle ITP-topics. Zo zie ik meteen als er een nieuw foto-topic gemaakt is en ik heb mij voorgenomen om dit (dagelijks) na te kijken en te reageren op deze topics. Ook ga ik als ik tijd heb wat rondsnuffelen op de forums, kijken naar de nieuwe topics en ook daar op reageren als het kan. Niet denken "ach, een ander zal wel reageren" of "allé, daar is er weer eentje" of "mijn reactie voegt toch niks toe" maar gewoon proberen om vanuit eigen ervaringen te reageren, of als ik die ervaring niet heb toch een hart onder de riem te steken als het topic daarom vraagt.

Ook persoonlijk ga ik nog wat dingen veranderen, oa mijn naam maar daar moet ik nog even over denken. En ik ga toch ook weer een profiel neerzetten, topics maken over de ponybeesten en dingen delen die we meemaken, inclusief foto's (maar dan niet noodzakelijk waar ik ook op sta, dat hoeft dan weer niet zo nodig :P ). Want als iedereen zo denkt zoals ik dacht dan is er binnenkort geen Bokt meer over, en dat zou ik toch jammer vinden want het brengt ook goede dingen. Dus vanaf nu ga ik proberen die goede dingen te zien en plezier te hebben met het praten over mijn favoriete onderwerp.

Wie doet mee? :Y)

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:53

Hee wat een leuk topic [***]! Ik kwam er langs bij mn rondje! Toevallig zijn we achter de schermen aan het kijken naar mogelijkheden om nieuwe ITP topics makkelijker vindbaar te laten zijn. :j Geen idee nog hoe snel dat allemaal voor elkaar is en of het überhaupt lukt. Maar we zijn iig aan het kijken naar technische mogelijkheden. :)

Je slaat de spijker op z'n kop wat betreft het reageren op topics: als niemand reageert vindt niemand het meer leuk iets te openen. Ik zal zelf ook vaker een rondje ITP doen!

Overigens staan we wel altijd open voor opbouwende kritiek en goede ideeën. Dus blijf dat ook zeker geven! We kunnen er niet altijd (direct) wat mee, maar dat neemt niet weg dat we er wel naar zullen kijken. We hebben een plekje achter de schermen waar we de ideeën die haalbaar lijken opslaan en als er dan tijd over is, naast alle andere dingen, gaan we met het hele team, dus ook met Bart weer kijken wat kan, wat niet en wat we willen en wat niet. :)
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-02-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast.

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:55

Leuk! Ik doe mee :D En heb mijzelf ook voorgenomen om topics waar ik mij aan erger weg te klikken.

Ihashe
Berichten: 257
Geregistreerd: 05-04-15
Woonplaats: Son en Breugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:56

Wat leuk, ik doe mee!

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:02

Bokt ís, in vergelijking met andere fora, een heel net en positief forum.
Maar, en ik denk ook door het positieve, dat het doorslaat. Er mag alleen nog maar geprezen en gecomplimenteerd worden. Je mag niet iets niet mooi vinden, je mag geen gefundeerde kritiek uitten, je mag niet iets niet leuk vinden.

Natuurlijk hoeven we niet als viswijven tegen elkaar tekeer te gaan zoals op andere fora. Maar echt, de bokkers veranderen in watjes die alles veel te serieus nemen en alles 80 keer van alle kanten onder een sterrekijker bekijken en zeer zorgvuldig hun woorden kiezen.

Het zou beter zijn als de bokkers niet zo zwaar tillen aan alles i.p.v nóg liever gaan zitten zijn.

Sorry TS, ik ben het dus niet met je OP eens. Uiteraard is het meer dan prima als jij graag actiever wilt zijn op de fotofora, maar veel mensen hebben juist besloten daar niet meer te reageren omdat je alleen maar 'lief, leuk en mooi' mag zeggen.
Verandering moet van meerdere kanten komen, wil ik eigenlijk zeggen. :)

Anoniem

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:09

Het is dubbel .. Natuurlijk, als het echt mis gaat moet dit gezegd kunnen worden, maar soms lijkt het alsof mensen alleen maar er op uit zijn om toch maar iets negatiefs te kunnen zeggen en anders zwijgen ze. Post je gewoon simpele, leuke foto's van je paard in de weide, is er toch altijd wel die ene die daar nog iets negatiefs uit kan halen. En dan zeg ik: zeg dan niks. Zolang het paardenwelzijn niet in gedrang komt laat het dan gewoon. Als dat laatste wel het geval is dan mag daar zeker wat over gezegd worden, maar ook dit kan op een neutrale manier en je hoeft echt niet meteen een persoon voor paardenmishandelaar uit te maken.

Ik heb niet het idee dat het alleen maar aah en ooh en leuk moet zijn, maar ik vind wel dat heel wat reacties ook op een heel andere manier kunnen verwoord worden. De reden dat ik niks meer plaatste is omdat er nooit reacties kwamen, waarom zou ik tijd steken in een topic als er met veel geluk 5 reacties komen? Daar gaat het om, niet dat mensen alleen maar ooh en aah mogen plaatsen.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:20

Goed idee [***]. Een beetje positiviteit kan zeker geen kwaad en ik zie een itp van jullie altijd graag verschijnen :)
Laatst bijgewerkt door Dani op 21-02-18 22:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam aangepast.

Anoniem

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:24

Leuk idee!
Toevallig dacht ik deze week ook na over hoe Bokt eigenlijk in de toekomst gaat worden en of het nog wel echt een levendig forum blijft als het steeds rustiger wordt. Dat laatste wist ik al, maar ik had niet echt door hoe ernstig de zaak eigenlijk is tot ik las dat Uitgelicht op de voorpagina niet meer volgekregen wordt omdat er niet meer genoeg fototopics zijn. Dat vind ik best wel shockerend. Ik hoop in elk geval dat Bokt nog heel erg lang alive and kicking is, want ik ken geen enkel ander volwaardig alternatief. Dus Bokt moet gewoon blijven. :D

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:26

Goed idee :D

Ik merk het zelf ook. Ik post veel minder en heb al tijden geen foto topic meer gemaakt omdat er toch alleen kritiek komt, en anders amper een reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:40

Fijn dat jullie er ook wat in zien :)

Is dat echt xyzutu2, van uitgelicht? Er worden toch wel 5 topics per dag geopend lijkt mij? Of zelfs dat niet meer? := *kijkt snel naar lijst, hmmja, sommige dagen is het weinig inderdaad...*

Zit nu even te kijken, maar is de enige manier om nieuwe topics te zien deze in je favoriete forums te zetten? Had geprobeerd om alles als gelezen te markeren, maar dat gaat om de reacties en niet om de topics zelf. Wil wel de laatste nieuwe topics in de gaten houden, maar om nu alles in je favorieten te zetten, dan wordt het ook zo'n warboel denk ik ...

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:41

Palmera schreef:
Bokt ís, in vergelijking met andere fora, een heel net en positief forum.
Maar, en ik denk ook door het positieve, dat het doorslaat. Er mag alleen nog maar geprezen en gecomplimenteerd worden. Je mag niet iets niet mooi vinden, je mag geen gefundeerde kritiek uitten, je mag niet iets niet leuk vinden.

Natuurlijk hoeven we niet als viswijven tegen elkaar tekeer te gaan zoals op andere fora. Maar echt, de bokkers veranderen in watjes die alles veel te serieus nemen en alles 80 keer van alle kanten onder een sterrekijker bekijken en zeer zorgvuldig hun woorden kiezen.

Het zou beter zijn als de bokkers niet zo zwaar tillen aan alles i.p.v nóg liever gaan zitten zijn.

Sorry TS, ik ben het dus niet met je OP eens. Uiteraard is het meer dan prima als jij graag actiever wilt zijn op de fotofora, maar veel mensen hebben juist besloten daar niet meer te reageren omdat je alleen maar 'lief, leuk en mooi' mag zeggen.
Verandering moet van meerdere kanten komen, wil ik eigenlijk zeggen. :)

Ik ben het roerend met je eens. Alles moet met zijden handschoentjes aan worden gepakt, anders begint het gemekker.
Met name het veel te serieus nemen van dit forum, door gebruikers, maar zeker ook het beheer.
Ik heb eens gewaagd voor te stellen een gevonden kip ( een plofkip nota bene) in de soep te verwerken, ipv als huisdier te houden. Meteen een waarschuwings pb van een mod schooljuf; ik had een teer zieltje gekwetst _O-

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:45

Je kunt inderdaad de fora aan je favorieten toevoegen, dan zie je alle nieuwe topics daar verschijnen. Als er veel geopend wordt, wordt dat inderdaad een beste lijst. Andere optie is gewoon een rondje maken langs de fora. We zijn dus aan het kijken of we iets kunnen verzinnen om de nieuwe topics op de ITP fora beter zichtbaar te maken.

Het klopt wat xyzutu2 zegt. Uitgelicht heeft 5 foto's. We hebben altijd de insteek gehad dat we ze graag álle 5 elke dag zouden willen vervangen, maar het moet wel kwaliteit zijn. Helaas worden er soms weinig nieuwe fototopics geopend waardoor het voor Murthul moeilijk is om echt 5 mooie foto's te vinden. Dan kiezen we er dus voor om minder foto's te vervangen en blijven er 1 of meer foto's van de dag ervoor staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:46

@ Kuggur : En wat was de reden dat je zo'n reactie nodig vond? Waarom moest die in dat topic? Kon het topic echt niet verder zonder die reactie? Of kon je het niet op een andere manier verwoorden? Heb geen idee hoe het topic opgezet is, maar als het een foto-topic is van je gevonden kip lijkt mij zo'n reactie niet nodig. Is het een topic "ik heb een kip gevonden en denk dat die ziek is" dan is dat al anders, maar kan je het ook nog op een andere manier verwoorden.

Er is al genoeg negativiteit in het gewone leven, ondanks dat van mij niet alles ooh en aah moet zijn kan het toch geen kwaad om hier en daar toch wat positiviteit erin te brengen.

@ Jessica : maar als je een rondje maakt langs de fora zie je de berichten met de nieuwste reactie bovenaan, dat is daarom niet het meest recente topic. Het is op die manier moeilijk om nieuwe topics eruit te halen (ok, die zullen waarschijnlijk weinig reacties hebben, maar je moet er maar net langs passeren). Dit is dan niet alleen voor ITP, maar gewoon in het algemeen.

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:52

Dat klopt. :j Daar zijn we ons ook bewust van. In veel gevallen is dat handig dat de actieve topics bovenaan staan, maar idd is het dus niet gelijk duidelijk wat nieuw is. We hopen daar iig wat ITP betreft iets voor te maken.

Anoniem

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:54

Kan er niet iets gemaakt worden zoals het groeperen van het nieuws op de voorpagina?
Dat je bv. zelf kan kiezen of je groepeert op "nieuwste topic" of "nieuwste reactie"?

Misschien niet geheel ontopic maar denk dat het eventueel meer reageren ook wel helpt, nu kom je vaak terecht in topics die al eventjes lopen en al een aantal reacties hebben en dan heb ik niet altijd wat toe te voegen, in nieuwe topics is misschien de grens om te reageren wat kleiner. Geen idee.

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:55

Ik zal je idee meenemen. :j

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:55

[***] schreef:
@ Kuggur : En wat was de reden dat je zo'n reactie nodig vond? Waarom moest die in dat topic? Kon het topic echt niet verder zonder die reactie? Of kon je het niet op een andere manier verwoorden? Heb geen idee hoe het topic opgezet is, maar als het een foto-topic is van je gevonden kip lijkt mij zo'n reactie niet nodig. Is het een topic "ik heb een kip gevonden en denk dat die ziek is" dan is dat al anders, maar kan je het ook nog op een andere manier verwoorden.

Er is al genoeg negativiteit in het gewone leven, ondanks dat van mij niet alles ooh en aah moet zijn kan het toch geen kwaad om hier en daar toch wat positiviteit erin te brengen.

@ Jessica : maar als je een rondje maakt langs de fora zie je de berichten met de nieuwste reactie bovenaan, dat is daarom niet het meest recente topic. Het is op die manier moeilijk om nieuwe topics eruit te halen (ok, die zullen waarschijnlijk weinig reacties hebben, maar je moet er maar net langs passeren). Dit is dan niet alleen voor ITP, maar gewoon in het algemeen.

Het topic was "ik heb een vleeskip gevonden wat moet ik daarmee".
Als je dan de opmerking "kook er soep van" niet kunt verdragen ligt dat imo niet aan de negativiteit van de opmerking maar meer aan een absurde overgevoeligheid in combinatie met een totale afwezigheid van enig relativatie vermogen ( om van een beetje gevoel voor humor nog maar te zwijgen).
Wat voor doodsaai forum wordt het als iedereen zijn woorden op een goudschaaltje gaat afwegen, alleen politiek correcte termen worden gebezigd, en hemeltje voooral geen kritiek meer mag worden geleverd.....

Lukasje
Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 19:56

Wel, net nu jij deze positieve noot plaatst, +:)+ had ik mezelf vanmiddag voorgenomen niet meer te reageren in topics.
Zelf probeer ik altijd positief uit de hoek te komen. Zelfs indien ik een bemerking wil geven op bv een echt slecht afgesteld tuigonderdeel, ik zeg maar wat, dan nog haal ik iets positiefs aan.
Maar jeetje, op een ervaring die ik zelf heb meegemaakt met mijn eigen paard en die ik toch wel nuttig om delen vond, krijg ik reacties alsof ik lieg, wordt het in het belachelijke getrokken ... Dan denk ik maar "nee, aan zulke lui (ook steeds dezelfde) verspil ik geen energie meer".
Echt jammer dat sommigen dit forum zo vergallen.
We hebben hier veel meer mensen zoals jij nodig TS! _/-\o_

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:01

Er zit ook nog verschil tussen rel en kritiek. Natuurlijk mag er commentaar gegeven worden, maar iemand hoeft niet volledig afgebrand te worden, wat óok op bokt gebeurt en niet alleen op andere fora kuggur. En ik denk dat je zelf ook wel het verschil ziet tussen de grappige topics of dat ts echt afgebrand worden

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:03

[***] schreef:
@ Kuggur : En wat was de reden dat je zo'n reactie nodig vond? Waarom moest die in dat topic? Kon het topic echt niet verder zonder die reactie? Of kon je het niet op een andere manier verwoorden? Heb geen idee hoe het topic opgezet is, maar als het een foto-topic is van je gevonden kip lijkt mij zo'n reactie niet nodig. Is het een topic "ik heb een kip gevonden en denk dat die ziek is" dan is dat al anders, maar kan je het ook nog op een andere manier verwoorden.

Dit is dus precies wat ik in mijn vorige post bedoelde! Ik ben niet bekend met het soepkip topic, maar wat doet zo'n opmerking ertoe. Waarom moet er dan getemd worden? Waarom word er zo zwaar getild aan zo'n opmerking? De TS hoeft toch niet te doen wat Kuggur zegt?

Til nou eens wat minder zwaar aan alles. Als Kuggur mij het dringende advies geeft mezelf in een soeppan te werpen ga ik echt niet temmen! Dan nodig ik hem uit de soepgroente te zijn. ;) Snap je, zo kan het toch ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:04

@ Kuggur : Hmm ok, mij zou zo'n antwoord in die context eigenlijk niet storen, ook niet als het mijn topic en mijn kip was, uiteindelijk beslis je nog altijd zelf of je die al dan niet in de soep doet :+ Dus misschien klopt het wel wat je zegt, maar weet niet of dat het hoofdprobleem is, of toch niet hetgeen waar ik dit topic om geopend heb want dat gaat over de moeite doen om topics te maken en geen reacties te krijgen waardoor de zin voor die moeite ook over gaat en dus op die manier Bokt stilletjes dood gaat... want geen topics is geen forum meer.

@ Lukasje : jammer dat je dat gevoel hebt, maar gok zomaar dat je niet de enige bent. Als het inderdaad door een paar mensen komt en dit stelselmatig gebeurd dan is dat hetgeen waar de mods voor zijn denk ik (maar waar ze ook veel commentaar over krijgen, waarschijnlijk van diezelfde mensen, al is dat mijn idee en daarom geen feit ;) ). Proberen erboven te staan en toch gewoon verder gaan voor de leuke reacties is een optie, maar daar moet je ook maar net zin in hebben natuurlijk.

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:38

Palmera schreef:
Bokt ís, in vergelijking met andere fora, een heel net en positief forum.
Maar, en ik denk ook door het positieve, dat het doorslaat. Er mag alleen nog maar geprezen en gecomplimenteerd worden. Je mag niet iets niet mooi vinden, je mag geen gefundeerde kritiek uitten, je mag niet iets niet leuk vinden.

Natuurlijk hoeven we niet als viswijven tegen elkaar tekeer te gaan zoals op andere fora. Maar echt, de bokkers veranderen in watjes die alles veel te serieus nemen en alles 80 keer van alle kanten onder een sterrekijker bekijken en zeer zorgvuldig hun woorden kiezen.

Het zou beter zijn als de bokkers niet zo zwaar tillen aan alles i.p.v nóg liever gaan zitten zijn.

Sorry TS, ik ben het dus niet met je OP eens. Uiteraard is het meer dan prima als jij graag actiever wilt zijn op de fotofora, maar veel mensen hebben juist besloten daar niet meer te reageren omdat je alleen maar 'lief, leuk en mooi' mag zeggen.
Verandering moet van meerdere kanten komen, wil ik eigenlijk zeggen. :)


Helemaal mee eens _/-\o_

8nnemiek

Berichten: 43392
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:49

Het topic waar Kugger het over heeft ken ik wel, heb ik ook meegelezen, en hoewel ik niet degene was die getemd heeft snap ik de waarschuwing wel, want het was gewoon duidelijk in de OP dat ts de kip wilde houden en grootbrengen, en zo'n reactie als die van Kuggur, zeker op die manier, had gewoon geen toegevoegde waarde en was gewoon duidelijk bedoeld om te stoken en om een discussie te laten opwaaien.
Dan denk ik, prima als je over zoiets wil discussiëren, maar open daar dan je eigen topic voor. Dus ik ben het helemaal met TS eens :j Zelfde geldt voor kattentopics.. je kan geen topic meer openen dat niet ontaard in een potje moddergooien waarin de kattenliefhebbers en kattenhaters elkaar in de haren vliegen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:58

Knap van je dat je weet wat ik bedoel met wat ik niet schrijf.
Valt me vaker op, dit soort telepathische talenten, die je vertellen dat je hoewel je A schreef natúúrlijk B bedoelde ( en nemen uiteraard aanstoot aan B).
Zal wel die vrouwelijke intuïtie aan het werk zijn.. :roll:
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 02-02-18 21:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Re: Op naar een positiever/actiever Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:04

Ik weet het niet.
Aan de ene kant zou ik best ook zo te werk willen gaan, aan de andere kant ... ik ben bang dat ikzelf verzand in oneliner-reacties als 'oh, wat leuk/mooi/schattig!', omdat ik verder niks weet te zeggen. En dan gaat het nep voelen voor mij in plaats van oprecht.

In hoeverre leeft die 'angst' bij jou, TS?