Alleen melding bij reactie van TS?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 15:44

Ik weet niet of dit al eerder gevraagd/voorgesteld is, ik kon het in ieder geval niet vinden in de zoekfunctie.

Soms stip ik topics aan om het verhaal van de TS te kunnen volgen, bijvoorbeeld bij drachtige merries. Wanneer ik zie dat er een nieuw bericht is geplaatst, hoop ik vaak op een nieuwe update van de TS, maar in het merendeel van de gevallen is dit een reactie van iemand anders.

Is er een mogelijkheid dat je een ander soort melding krijgt wanneer de TS weer heeft gereageerd in een topic? Zodat je puur het verhaal kan volgen en niet per se telkens reacties van anderen hoeft te lezen?

Ik ben benieuwd.
Laatst bijgewerkt door Oedi op 19-12-17 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:47

Toevallig zat ik daar ook net aan te denken, volg nu een topic, maar elk half uur reageert iemand met sterkte (nav verhaal TS), heel lief, maar ik wacht meer op een update dus open nu telkens dat topic voor "niks "

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:48

Ik kan mij herinneren dat hier ooit een topic over is geweest maar kan niet meer voor mij halen hoe dat geheten heeft. Ging volgens mij over hetzelfde idee, of bijvoorbeeld het oranje symbooltje (dat symbooltje waarmee je een topic kan aanstippen) een andere kleur te geven wanneer TS heeft gereageerd.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 15:50

NinaCharlie schreef:
Ik kan mij herinneren dat hier ooit een topic over is geweest maar kan niet meer voor mij halen hoe dat geheten heeft. Ging volgens mij over hetzelfde idee, of bijvoorbeeld het oranje symbooltje (dat symbooltje waarmee je een topic kan aanstippen) een andere kleur te geven wanneer TS heeft gereageerd.


Ja, zoiets bedoel ik. Kon het dus niet vinden. Weet je toevallig nog wel wat daaruit is gekomen?

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:56

Vind ik ook een heel goed idee!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:57

Nee Oedi helaas niet, heb een kleine 5 minuutjes even gezocht maar kan het nergens terugvinden.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 15:58

Dani199764 schreef:
Toevallig zat ik daar ook net aan te denken, volg nu een topic, maar elk half uur reageert iemand met sterkte (nav verhaal TS), heel lief, maar ik wacht meer op een update dus open nu telkens dat topic voor "niks "

_/-\o_ dit

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:02

Dat heb ik ook al eens gevraagd maar was toen niet mogelijk en bart vroeg hoe vaak je een topic had waarin dat je dat zou willen.

Nou ik nog best vaak, maar een concreet getal heb ik niet omdat het verschillend is.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 16:11

bruintje123 schreef:
Dat heb ik ook al eens gevraagd maar was toen niet mogelijk en bart vroeg hoe vaak je een topic had waarin dat je dat zou willen.

Nou ik nog best vaak, maar een concreet getal heb ik niet omdat het verschillend is.


Hmm, jammer.

Ik heb voor mezelf even geteld. Van de 20 gestipte topics heb ik er 7 waarvan ik graag alleen updates van TS zou willen lezen.

Komt dit ook overeen bij anderen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:21

Ja misschien als meer mensen zich melden dat het wel mogelijk gemaakt kan worden :j

Ik zou het inderdaad erg fijn vinden.
Als voorbeeld een groot topic van nu van spicegirl. Ik ben daar voornamelijk geïnteresseerd in de updates die marcel nu plaatst.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:56

Er zijn tegenwoordig meer volgtopics. Zeker in zulke topics volg ik graag de updates van de TS. Denk bijvoorbeeld ook aan het veulenseizoen. Genoeg momenten waarin ik enkel updates van de TS zoek :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 16:58

De updates zoeken is niet moeilijk.
klik rechts op "door de topic starter"

Maar ik zou het wel handig vinden dat het icoontje voor het topic een andere kleur of vorm heeft wanneer ts weer wat geplaatst heeft en niet alleen andere bokkers.

Tigress

Berichten: 8936
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:11

Dat snap ik. Ik doelde meer op "hoe vaak je een topic had waarin dat je dat zou willen".
Tegenwoordig met de volgtopics en merries kijken...vaak.
Ik zou het een aanvulling vinden dat ik niet eerst het topic hoef te openen, naar een bericht van TS gaan en dan op "door de topic starter" klikken om maar te kijken of er een update is van de TS :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:12

dit zou idd fijn zijn. ik zit meestal totaal niet te wachten op de 13 in een dozijn reacties van anderen, maar wel op de berichten van de TS zelf.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:25

Hier is het vorige topic hierover: [FZ] Bij antwoord TS andere kleur icoontje.
En het antwoord van Bart daarin:
Citaat:
Ik snap de behoefte maar technisch is dit behoorlijk lastig en dit is ook niet perse heel intuitief. Super handig als je snapt wat die andere kleurtjes betekenen, verwarrend in andere gevallen. Ook is het niet altijd heel interessant of het de TS is die gereageerd heeft.

Maar los van die bezwaren en tegenwerpingen zie ik zeker het nu van een functie als dit. Ik zou dat echter liever zoeken in het beter mogelijk maken van volgtopics. Aan dat soort topics is namelijk nog wel wat meer te verbeteren. Daar zijn wel wat ideetjes voor, maar de tijd (=geld) die we beschikbaar hebben voor het bouwen van dat soort zaken is erg beperkt helaas.

Goed idee dus, maar ik ben bang dat we hier niet op heel korte termijn iets aan kunnen doen.

Overigens wel benieuwd hoe groot die behoefte is. Bij welke percentage (ongeveer) van de topics in 'Eigen berichten' of 'Actieve onderwerpen' zou dit voor jullie relevant zijn?


Dus ik vrees dat hier voorlopig weinig aan zal veranderen. Wat jammer is, want het zou best handig zijn! Maar het is een relatief klein gemak wat blijkbaar veel tijd kost om in te bouwen, en dan weegt dat niet helemaal tegen elkaar op.

Ik ga dit idee, of eigenlijk het verbeteren van volgtopics algemeen, wel even achter de schermen op onze todo-list zetten, dan blijft het in elk geval in beeld. :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 17:30

Misschien als verbeterpunt dat mensen niet mogen schooien om een update.
Of hoogstens 1 keer per week.
Wil een ts een update geven doet deze dat vanzelf wel.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 17:49

Dani schreef:
Hier is het vorige topic hierover: [FZ] Bij antwoord TS andere kleur icoontje.
En het antwoord van Bart daarin:
Citaat:
Ik snap de behoefte maar technisch is dit behoorlijk lastig en dit is ook niet perse heel intuitief. Super handig als je snapt wat die andere kleurtjes betekenen, verwarrend in andere gevallen. Ook is het niet altijd heel interessant of het de TS is die gereageerd heeft.

Maar los van die bezwaren en tegenwerpingen zie ik zeker het nu van een functie als dit. Ik zou dat echter liever zoeken in het beter mogelijk maken van volgtopics. Aan dat soort topics is namelijk nog wel wat meer te verbeteren. Daar zijn wel wat ideetjes voor, maar de tijd (=geld) die we beschikbaar hebben voor het bouwen van dat soort zaken is erg beperkt helaas.

Goed idee dus, maar ik ben bang dat we hier niet op heel korte termijn iets aan kunnen doen.

Overigens wel benieuwd hoe groot die behoefte is. Bij welke percentage (ongeveer) van de topics in 'Eigen berichten' of 'Actieve onderwerpen' zou dit voor jullie relevant zijn?


Dus ik vrees dat hier voorlopig weinig aan zal veranderen. Wat jammer is, want het zou best handig zijn! Maar het is een relatief klein gemak wat blijkbaar veel tijd kost om in te bouwen, en dan weegt dat niet helemaal tegen elkaar op.

Ik ga dit idee, of eigenlijk het verbeteren van volgtopics algemeen, wel even achter de schermen op onze todo-list zetten, dan blijft het in elk geval in beeld. :)


Bedankt! Dan wachten we af..

GamblersCup
Berichten: 13427
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:03

Afwachten = er wordt niks aan gedaan dus. Misschien als meer mensen aangeven hoe belangrijk het voor ze is, zodat het duidelijk wordt of er inderdaad vraag naar is?
Ik vind het een beetje bullshit dat bart zelf schrijft dat het niet interessant is wie in een topic gereageerd heeft, ts of andere bokker. Daar gaat het juist om, wij vinden dat wél belangrijk, dat kan hij niet voor ons bepalen. (Of las ik dat verkeerd?)
Ook ik zou het een erg fijne functie vinden. En iets zegt me dat het helemaal niet zoveel en gecompliceerd hoeft te zijn als je het bijv. in de vorm van een e-mail doet. Die functie is er al (e-mail krijgen als er gereageerd wordt in een topic) en dit zou dan alleen gekoppeld moeten worden aan "TS". Is dat misschien een idee om naar te kijken?

Het is niet elk topic natuurlijk, maar van de 20 topics die ik volg, zijn er wel 10 waarvan ik eigenlijk alleen updates van ts wil lezen. En niet alle "sterkte", "mee eens x 150" etc van andere bokkers. Zeker als elke dag en om de 10 minuten iemand schrijft dat er een kaarsje brandt bij hun (doe ik ook aan mee voor ts hoor, niet banketstaaf bedoeld) dan mis je al gauw de kleine updates van ts, terwijl die enorm belangrijk zijn.

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:08

ja hier ook voorstander van. een aantal voorbeelden zijn al genoemd.

je ziet al vaak [volg] bij topics staan. dat het daar dan anders ingericht wordt?
of dat de ts het aangeeft (vinkje) bij het maken van het topic.

nu wordt het "blaadje" oranje wanneer er een nieuw antwoord is.
misschien blauw als de ts heeft gereageerd. van mijn part spring je dan nog steeds naar het laatst gelezen antwoord (voor later :) ) maar dan weet je wel dat de ts uberhaupt heeft gereageerd.
(of de optie dan als "geplaatst" door topicstarter automatisch wordt ingesteld dan).

even snel geteld. in mijn geval gaat het denk ik om 8 van de 16 laatst gevolgde topics

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 18:13

Lijkt me wel handig. Er zijn nu juist topics die ik wel zou willen volgen maar door de vele reacties waar ik dan weer niets mee heb volg ik ze niet. Dat geblabla erom heen is jammer als je daar door heen moet. Soms een paar blz.

Oedi

Berichten: 770
Geregistreerd: 17-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-17 19:29

Tigra_ schreef:
Lijkt me wel handig. Er zijn nu juist topics die ik wel zou willen volgen maar door de vele reacties waar ik dan weer niets mee heb volg ik ze niet. Dat geblabla erom heen is jammer als je daar door heen moet. Soms een paar blz.


Dat is ook zeker waar, ik zou inderdaad sommige 'drukke' topics willen volgen, maar de vele reacties tussendoor weerhouden me ervan het topic aan te stippen.
Het werkelijke percentage ligt dus hoger.

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-17 23:34

Oh ja dat zou echt zoveel schelen. Hoe vaak er wel niet 5 nieuwe pagina's berichten in een topic zijn, en ik ze alle vijf af spit op zoek naar een reactie van de TS, om er achter te komen dat die nog helemaal niet gereageerd heeft... dat gebeurt heel regelmatig en ik zou het echt ongelooflijk fijn vinden als ik dat gewoon in 1 oogopslag zou kunnen zien.

Ik volg heel veel topics waarin ik alleen in de reacties van de TS geïnteresseerd ben.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 10:44

Maar wanneer je het topic opent en dan het laaatste bericht van de topicstarter zoekt (wat je al had gelezen) en daar op klikt; rechtsbovenin dan zie je toch ook of de ts een update heeft geplaatst? dan hoef je alle nieuwe berichten niet eerst allemaal door. Het is wel een extra handeling maar ik denk dat het technisch niet zo makkelijk is om dit te fixen zoals jij voorstelt.

Joltsje

Berichten: 9024
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Alleen melding bij reactie van TS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-17 11:35

@justkid, maar als die laatste reactie 5 pagina's terug is is het weer een handeling

wat ik dan doe
- naar de eerste pagina
- berichten van topicstarter
- naar laatste bericht

en dan tot de conclusie komen dat er geen update is.
dat is dan vaak jammer