Boktbullying

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:45

Waarschijnlijk ging ze door omdat jij er dan op in gaat en er op reageert. Dan blijft het natuurlijk leuk voor zo'n persoon want die weet dat jij er dan toch wel op in gaat..

Niet op reageren TEM knop gebruiken en geen aandacht aan schenken werkt het beste!
Ik snap sowieso niet hoe je je gekwetst kan voelen door iets wat een onbekende tegen jou zegt via internet, die persoon weet helemaal niks van je en gaat oordelen, alleen maar om een reactie van jou uit te lokken.. En dan wint zo'n persoon ook nog eens, want jij durft nu niets meer te openen of plaatsen op bokt.

Het is internet, de meeste zijn onbekende die jou persoonlijk niets kunnen maken.
Ik snap dat mensen zich gekwetst kunnen voelen als iemand een nare opmerking maakt die dicht bij je staat.

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:45

CharmingS schreef:
Alane schreef:
Dat ging om het ruzie maken... dat het heel simpel is om iets te starten.

probleem is vaak, dat wanneer bokker 1 geen gelijk krijgt, die de andere bokker blijft achtervolgen wat dan afgedaan wordt "we delen dezelfde interesses" heel leuk natuurlijk maar betekend niet dat je MOET reageren.



Maar als iemand een topic opent omdat hij of zei een probleem heeft met het paard, bijvoorbeeld dat het te heet of sensibel is, en vervolgens er bij vermeld dat het paard eigenlijk zowat 22/7 op stal staat, dan is het toch logisch dat mensen daar over beginnen..

Dat iemand daar op reageert dat hij of zei dat dierenmishandeling vind is zijn of haar mening, of dat de waarheid is? Dat is weer iets anders.. Ik vind ook dat geen een dier de hele dag op hok moet blijven staan, en vooral niet als je dan ook nog gaat klagen dat het paard niet fijn te rijden is.

Maar dat is helemaal niet pesten..

Ben eigenlijk wel benieuwd naar topic's waar echt in word gepest, want geloof niet dat die hier zijn.. ;)

Ik bedoelde ook niet te zeggen dat je er niets over mag zeggen... absoluut niet.
Het gaat over het doorkauwen, en dan begint het vaak met dat de doorkauwer zeker weet dat iets er stond wat niet zo was, en het geheel een eigen leven begint te leiden, waardoor dingen gezegd worden die er niet echt netjes zijn en persoonlijk worden. vervolgens wordt de geschiedenis van de bokker doorgespit en wordt er van alles bijgesleept zodat de doorkauwer zijn/haar punt duidelijk door het keeltje kan duwen.

als ik iets gedaan wil hebben lukt het gemakkelijker, sneller, minder vermoeiend door honing te gebruiken dan azijn.
Met azijn gaan haren overeind, wordt de helm opgezet, loopgraven uit gegraven en strategische verdediging plannen uit de kast gehaald.

Dan als het topic om zeep is geholpen, standpunten duidelijk zijn gemaakt, staat peerd nog steeds 22/7 op stal, ruiter kan nog steeds peerd niet rijden en wordt de volgende fase ingezet... stalking (immers moet de doorkauwer ja zeker zijn dat het standpunt duidelijk is....) en het stalk met of zonder pestgedrag is geboren

Als bokker dan fans heeft, en die groeperen zich levend in de veronderstelling dat bokker zichzelf niet kan verdedigen om welke reden dan ook (wat behoorlijk neerhalend is, vind ik) dan wordt de doorkauwer met of zonder medestanders het slachtoffer, en als die in ene keer het middel punt is van hun belangstelling, dan wordt de doorkauwer, gevraagd en ongevraagd er even aan herinnerd dat dwangvoeding niet nodig is, en het soort voedsel niet in de smaak valt...
en het stalken met of zonder pestgedrag is geboren.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

KellyDV

Berichten: 1123
Geregistreerd: 04-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:51

CharmingS schreef:
Waarschijnlijk ging ze door omdat jij er dan op in gaat en er op reageert. Dan blijft het natuurlijk leuk voor zo'n persoon want die weet dat jij er dan toch wel op in gaat..

Niet op reageren TEM knop gebruiken en geen aandacht aan schenken werkt het beste!
Ik snap sowieso niet hoe je je gekwetst kan voelen door iets wat een onbekende tegen jou zegt via internet, die persoon weet helemaal niks van je en gaat oordelen, alleen maar om een reactie van jou uit te lokken.. En dan wint zo'n persoon ook nog eens, want jij durft nu niets meer te openen of plaatsen op bokt.

Het is internet, de meeste zijn onbekende die jou persoonlijk niets kunnen maken.
Ik snap dat mensen zich gekwetst kunnen voelen als iemand een nare opmerking maakt die dicht bij je staat.

Ik heb haar een hele tijd genegeerd, maakte niet veel uit helaas. Ze kon zich gewoon niet stil houden als ze mij de stront in kon trappen. Ze heeft toen ook nog wel commentaar gekregen van andere'n in dat topic dat ze alleen maar reageerde als ze mij de stront in kon trappen maar verder nooit wat zei.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:53

pesten gebeurd niet in 1 specifiek topic, pesten gebeurd in meerdere topics
Zoals KellyDV verteld.

en ik had het niet over 1 specifiek topic maar meerdere, alle met een gelijke strekking.
peerd is stout
peerd is niet rijdbaar

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:03

CharmingS schreef:
Waarschijnlijk ging ze door omdat jij er dan op in gaat en er op reageert. Dan blijft het natuurlijk leuk voor zo'n persoon want die weet dat jij er dan toch wel op in gaat..

Niet op reageren TEM knop gebruiken en geen aandacht aan schenken werkt het beste!
Ik snap sowieso niet hoe je je gekwetst kan voelen door iets wat een onbekende tegen jou zegt via internet, die persoon weet helemaal niks van je en gaat oordelen, alleen maar om een reactie van jou uit te lokken.. En dan wint zo'n persoon ook nog eens, want jij durft nu niets meer te openen of plaatsen op bokt.

Het is internet, de meeste zijn onbekende die jou persoonlijk niets kunnen maken.
Ik snap dat mensen zich gekwetst kunnen voelen als iemand een nare opmerking maakt die dicht bij je staat.

"Niet op ingaan" is zó makkelijk gezegd....

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 17:17

MiniMeLona schreef:
In mijn ogen is pesten op bokt o.a.; juist steeds weer de topics op gaan zoeken van de persoon waar je een hekel aan hebt, om daar vervolgens toch een opmerking te gaan plaatsen, of die nu flauw, niet van toepassing, of simpelweg onbeschoft is, maakt dan niet uit, want de reacties gaan toch wel komen. De plaatser van de opmerking weet dit uiteraard en doet het daar ook om.

"professionele pesters", zijn dan ook heel geraffineerd wat dit betreft, zodat het lijkt alsof het alleen maar flauw is en dergelijke, maar de persoon waarop het gericht is weet wel beter, omdat ze die zelfde persoon elke keer tegen komt als er ook maar iets geplaatst wordt door de gepeste en door bv pb's al krijg je die via via te lezen.

Precies dit.

En even in het algemeen: het is niet helemaal aardig om tegen iemand te zeggen dat die zich niet gepest moet voelen. Als iemand aangeeft een bepaalde ervaring te hebben, dan is het niet netjes om dat te gaan ontkennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 18:43

Staan mensen er wel eens bij stil dat we hier van mekaar niet weten hoe we in het echt zijn en welke bagage we dragen?
Ik ben brandwonden patiënt, was amper 9 maand toen het gebeurde en wordt daar al heel mijn leven op aangekeken. Zie je hier niet, je zal hier niet opmerken dat ik zwaar gepest werd ooit. Ik heb nl een grote mond gekweekt, niet omdat ik echt zo sterk ben, wel om mijn laag zelfbeeld te verbergen. Maakt dat bij mij kritiek als een bom in slaat. Tja, en dan kan je 2 kanten op, het raakt je of je haalt je schouders op en gaat verder met je leven. In mijn geval zijn beide opties mogelijk.
Hoe ik kritiek ervaar is mijn probleem, maar mensen die kritiek geven, mogen ook wel eens nadenken over het feit dat ze de mens achter de bokker niet kennen en dat jou mening echt wel hard kan aankomen. Ik krijg vaak het gevoel dat mensen die kritiek geven dat niet doen. Ze bekijken de dingen vanuit hun visie en vinden maar dat je als mens moet groeien als je vanuit jou levenservaring niet om kan met hun mening.
Mijn mening: we leven in een harde maatschappij waar er weinig tot geen begrip meer is voor gekwetste zielen. Oliebol happens en je moet je daar maar over zetten, je bent als het ware verplicht om er sterker uit te komen. Alle respect voor mensen die de kracht ervoor vinden, maar er moet ook respect zijn voor zij die dat niet kunnen of die het nog niet kunnen. En is het dan zo erg om op een forum je toon wat te matigen?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:15

Wie zegt dat de mensen hun toon al niet matigen?
Tekst komt regelmatig ook anders over.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:20

SVRL, vreselijk voor je.. dat gun je niemand..
Maar een verkeerde toon hier is dan toch niet direct pesten?

Echt, ik haat pesten.. geef mijn kind dat ook mee.
Maar een verkeerde toon is toch niet gelijk aan pesten?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 19:24

Vroeger dacht ik ook dat ik zoiets had. Nu weet ik dat ik gewoon domme zei en bokt nou niet bepaald de meest... vriendelijke (?) mensen heeft. Bokt heeft mij ook een stuk feller gemaakt. Nu probeer ik weer een beetje aardiger te worden door als iemand het niet met mij eens is er niet op in te gaan of (Ookal ben ik het er niet mee eens) sorry te zeggen/ begrip te tonen voor diegenes mening. Vorig jaar had ik een bokker echt niet over me heen laten lopen. Nu weet ik dat sommige bokkers (en ik weet ook welke je echt niet moet opfokken) echt een hele sterke mening hebben.

Ik vind het niet meteen boktbullying als die mensen zo doen, maar die hebben geen les gehad in respect van iemand anders hun mening.

So what if im crazy? The best people are.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:10

bruintje123 schreef:
Wie zegt dat de mensen hun toon al niet matigen?
Tekst komt regelmatig ook anders over.


Zeker weten dat tekst heel anders kan overkomen en vaak interpreteer je iets ook volgens de mindset die je op dat moment hebt.

Ik heb vorige maandag een gesprek gehad, waarbij men me zei dat ik top ben in mijn job, maar men mij als mens maar niets vond. Ben wel geteld 20 dagen in die groep gaan meedraaien ikv een opleiding die ik volg. Ik kon bij niemand terecht met mijn vragen, kreeg geen begeleiding en moest me maar staande zien te houden op een vreemde werkplek met vreemde mensen. Daarnaast waren er ook mensen die enorm onbeschoft waren, gevolg daarvan is dat ik in mijn schulp gekropen ben en ze de echte ik niet gezien hebben. Dus tja, ik heb het moeilijk nu en lees nu alles door een andere bril. Een grapje kan dus compleet fout over komen. Nu weet ik dat van mezelf en zal ik dus ook amper iets posten, kwestie van zelfkennis als begin van alle wijsheid. Maar ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die zichzelf minder goed kennen, die zich vervolgens sterk aangesproken voelen door een goedbedoelde post en er een drama van maken.
En net daar wordt, volgens mij dan, te weinig rekening mee gehouden. Je weet niet waarom iemand van een mug een olifant maakt en je kan dat stom vinden, is je goed recht. Maar als iemand te heftig reageert op iets onschuldig, negeer dat dan gewoon. Ik zie helaas vaak dat men dat niet kan en dat zo een gesprek compkeet de foute richting uit gaat.
Ben hier ook al beledigd hoor en op mijn goede dagen laat ik het los, op slechte dagen raakt het me diep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 20:18

IMJ schreef:
SVRL, vreselijk voor je.. dat gun je niemand..
Maar een verkeerde toon hier is dan toch niet direct pesten?

Echt, ik haat pesten.. geef mijn kind dat ook mee.
Maar een verkeerde toon is toch niet gelijk aan pesten?


Is maar hoe de ontvanger van die verkeerde toon dat ervaart en welke herinnering er boven komt.
Er zijn al zoveel mensen die me letterlijk gezegd hebben dat ik niets waard ben. Dus als ik hier nu in een topic zit wat over iets medisch gaat en ik geef mijn mening nav wat ik tijdens mijn werk daarover ervaren heb, waarop mensen me prompt zeggen dat ik geel slecht ben in mijn werk en me nooit aan hun bed willen, dan kan alles uit mijn verleden boven komen en dan kan ik dat aan pesten linken. Hangt er maar vanaf hoe ik me op zo'n dag voel. Die dag was er toevallig eentje dat het me niet raakte, was toen nl net uitbundig bedankt door rouwende familie voor al de goede zorgen en dan raakt de mening van mensen die me niet kennen niet.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 21:48

Nogmaals, ik vind dat echt heel rot voor je..dat meen ik oprecht..

Maar het feit blijft dat jij in het verleden gepest bent en dan 1 rottige opmerking van een bokker je erg aantrekt. Dat betekent niet dat men op bokt jou pest. Men vond jouw boodschap niet oké op dat moment. Dat zegt niets over jou als persoon..
Het verleden achtervolgt jou. bokkers niet.

Sterkte meid.. mensen kunnen soms zo oneerlijk zijn.

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:13

Nies_ schreef:
Nou ik durf het best te zeggen hoor. Degene die zijn/haar paard 24 uur per dag op stal heeft staan vind ik een achterlijke die geen paard waardig is. En als ze dan ook nog klagen dat het paard druk is vind ik ze daarnaast ook nog eens ongelooflijk dom. Dat heeft niets met pesten te maken. Nouja, met paard pesten wellicht.


En zo wordt je dus nooit serieus genomen.. Dit soort posts sla ik ook meteen over.
Je kan het ook anders formuleren ipv iemand dom noemen....
Als je dan toch de moeite neemt om te reageren kan je ook je mening onderbouwen.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:16

Lees de titel van het topic eens. Het gaat erom dat het geen pesten is.

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:18

olijf schreef:
Nies_ schreef:
Nou ik durf het best te zeggen hoor. Degene die zijn/haar paard 24 uur per dag op stal heeft staan vind ik een achterlijke die geen paard waardig is. En als ze dan ook nog klagen dat het paard druk is vind ik ze daarnaast ook nog eens ongelooflijk dom. Dat heeft niets met pesten te maken. Nouja, met paard pesten wellicht.


En zo wordt je dus nooit serieus genomen.. Dit soort posts sla ik ook meteen over.
Je kan het ook anders formuleren ipv iemand dom noemen....
Als je dan toch de moeite neemt om te reageren kan je ook je mening onderbouwen.


Waarom sla je deze dan niet over :+ :')

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:26

Nies_ schreef:
Lees de titel van het topic eens. Het gaat erom dat het geen pesten is.

Lees mijn post even, dat zeg ik toch ook niet....

olijf

Berichten: 1485
Geregistreerd: 27-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:27

CharmingS schreef:
Waarom sla je deze dan niet over :+ :')


Je hebt gelijk....

Olle

Berichten: 2724
Geregistreerd: 30-03-05

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 10:52

Boktbullying; lastige stelling.
Pesten komt namelijk in meerdere vormen voor. Ieder die achter zijn pc zit kan niet inschatten hoe een ander aan de andere kant van de pc reageert op de neergezette berichten.
Pesten kan dus al erg klein voorkomen en voor de één kan een opmerking misschien harder binnenkomen dan dat het voor de ander is.

De trend die ik bespeur te lezen is dat de mentale weerbaarheid tegenwoordig wel een stuk lager is, dus dat deze generatie meer gepamperd wordt. Laatst ook een artikel over gelezen dat dit wetenschappelijk onderzocht is, dus dat deze generatie hierdoor ook een hogere kans heeft op een burnout. Hierdoor merk ik ook erg dat sommige personen graag ook in het slachtofferrol kruipen (hier thuis roepen we nog wel eens slachtoffer zijn is een keuze ;)).
Tevens merk ik dat de trend ook is dat iedereen roept dat zij niet bang zijn om hun ongezouten mening te geven, "want ik ben zo eerlijk". Dit laatste is natuurlijk an sich geen probleem, maar het doordrammen van je mening kan wel pesterig overkomen. Soms kan je ook bij jezelf afvragen wat je ermee bereikt om iemand je mening op te dringen, doe je jezelf er een plezier mee of de ander.

Bovenstaande zegt natuurlijk niet dat ik niet vindt dat je kritisch mag zijn en natuurlijk ook op dit forum mag dit. Persoonlijk vind ik dat een forum daarvoor bedoeld is, adviezen en een kritische noot, maar laat elkaar in elkaars waarde (slachtoffer en agressor).

senna21

Berichten: 11749
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 21:44

De dynamiek tussen mensen is er altijd geweest, inclusief pesten.
De mentale weerbaarheid van mensen niet echt veranderd, wel de druk vanuit de samenleving om erbij te horen, 'jezelf te zijn', mondig te zijn, de juiste keuze te maken, etcetera.
Onzeker zijn is het nieuwe taboe, terwijl er ontzettend veel verwachtingen aan iedereen worden gesteld en niemand kan voldoen aan alles.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 08:05

Olle schreef:
Boktbullying; lastige stelling.
Pesten komt namelijk in meerdere vormen voor. Ieder die achter zijn pc zit kan niet inschatten hoe een ander aan de andere kant van de pc reageert op de neergezette berichten.
Pesten kan dus al erg klein voorkomen en voor de één kan een opmerking misschien harder binnenkomen dan dat het voor de ander is.

.


Nou ik denk dat heel veel mensen best een bepaalde inschatting kunnen maken over hoe aan de andere kant van de PC(‘s) gereageerd gaat worden. Op bepaalde steekwoorden of begrippen volgen bepaalde reacties. Op een een bepaalde manier van reageren volgen ook weer reacties. Vind dat soms erg goed te voorspellen. Ik noem dat de bokt- bulshitbingo. Zeker als een bepaalde bokker wat bekender is of iemand die je vaker tegen komt weet je wel waar die op aanslaan.

Of het op bokt(op grote schaal) voorkomt weet ik niet. Kom meestal niet in dergelijke topics. Ik geloof best dat het voorkomt. Denk dat het lastig is om daar iets tegen te doen. Op scholen zijn proffesionals bezig met pestprotocollen en zelfs daar is het niet of maar moeilijk uit te bannen.
Ik denk dat bokt een dappere poging waagt.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:30

NatasjavE schreef:
Op bepaalde steekwoorden of begrippen volgen bepaalde reacties. Op een een bepaalde manier van reageren volgen ook weer reacties. Vind dat soms erg goed te voorspellen. Ik noem dat de bokt- bulshitbingo. Zeker als een bepaalde bokker wat bekender is of iemand die je vaker tegen komt weet je wel waar die op aanslaan.

Met de bullshitbingo, bedoel je dan de reacties als: paard moet buiten, is er al een zadelmaker/bitfitter/osteopaat/fysio/tandarts/dierenarts bij geweest, neem les, enzovoort? Vaak wordt dit soort reacties gegeven terwijl aan het punt van de vragensteller wordt voorbij gegaan, dat is wat mij dan weer opvalt. Het maakt niet zoveel uit of het ook pesten is, het is vervelend en het zorgt er ook voor dat gebruikers zich ontmoedigd voelen om nog vragen te stellen. Als je al weet dat je afgesnauwd wordt met loze kreten, dan bedenk je je ook wel twee keer.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:23

Of het is een niet volledige OP.
Je kan ook schrijven ik loop daar en daar tegen aan.
Zadelmaker en tandarts zijn al geweest en hij komt elke dag x uur buiten.
Aan de longe loopt hij goed.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:33

Dat is juist een punt inderdaad. 'Help, mijn paard bokt onder het zadel.'

Goedbedoeld probeer je zaken te elimineren, maar dat valt soms al niet in goede aarde.

Vaak ís het ook gewoon iets wat 1 van die standaard dingen te maken heeft.

Mijn paard toonde ook verzet, toen ben ik eerst langs gegaan wat ik dacht dat het kon zijn. Het was uiteindelijk het zadel, en haken op de kiezen.

Was het dat niet geweest, had ik het in de instructie gezocht. Was het dat ook niet, had ik wellicht hulp gevraagd op Bokt 'dit gebeurt er op dat moment, alleen onder het zadel, is gezond, tandarts is geweest, osteo, hoefsmid, zadelfitter- noem maar op.'

Dan zorg je dat je zelf duidelijk maakt wat het al níet is.

Veronica2
Berichten: 2647
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 14:54

Dat is wel heel erg een bokt-ding hoor, dat je je moet verantwoorden voordat je een vraag stelt. Als in het echte-leven iemand mij vertelt dat een paard bokt of staakt, dan wil ik eerst weten wat er gebeurt en of het bij een bepaalde inwerking is.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Brimi_Disa, Esperanza, GrapeshotBot en 2 bezoekers