Nieuws

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-17 18:56

Vrijdag is een Portugese dressuur Young Rider overleden (59ste op de FEI wereldrangschikking).
Ik heb de nieuwsredactie zaterdag een pb gestuurd, vandaag nog naar iedereen van de redactie individueel, maar er wordt tot nu toe geen aandacht aan besteed.
Het gaat ook al twee dagen rond op Facebook en alle internationale ruitermagazines.

Ik snap dat de mensen van de nieuwsredactie niet allemaal dag en nacht op Bokt zitten, maar als het zo langzaam gaat met nieuws, kun je het geen nieuws meer noemen.
Waarom heet het niet gewoon "Uit de media" want ten slotte is het bijna allemaal verzameld van andere sites etc. Dan speelt het minder een rol of het heet van de pers is.
Of noem het "Actualiteiten".
Nieuws is het in elk geval niet als het oud is.

Ik stem voor verandering van naam van de rubriek.

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:11

Ik heb geen pb gezien, maar ik begrijp dat je inmiddels contact hebt met Aniek. Verder kan het inderdaad even duren voor nieuws dat ingestuurd geplaatst wordt. Dit heeft o.a. te maken met de aanwezigheid van onze vrijwilligers en de onderbezetting van het huidige team. We zijn er inderdaad niet dag en nacht. Ook moeten bronnen gecontroleerd worden, want Bokt mag niet zomaar alles doorplaatsen. En wanneer een stuk vertaald moet worden, kost dat ook even tijd. :j

Een naamswijziging verandert hier niet zoveel aan. Het is nog steeds nieuws, alleen niet altijd meteen geplaatst.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Berichten: 3032
Geregistreerd: 15-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:15

Ik stuur wel eens dingen vanuit de western wereld. Word ook niks mee gedaan

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:35

Amanda schreef:
Een naamswijziging verandert hier niet zoveel aan. Het is nog steeds nieuws, alleen niet altijd meteen geplaatst.

Dan is juist een naamsverandering wél op zijn plaats. In het slechtste geval is het "Ouds" (in plaats van nieuws), maar de suggesties van Lusitana zijn zo slecht nog niet.

Je kunt je als NR of Bokt-beheer niet altijd blijven verschuilen achter 'het zijn vrijwilligers' (vrijwillig is niet vrijblijvend!) en 'we zijn onderbezet'. Die excuses kennen we nu wel... Hoe hard jullie ook werken (want dat is de discussie niet), jullie lopen met je nieuws achter de feiten aan. Dat is niet iets van nu, maar iets wat al heel lang speelt. Een structurele oplossing hiervoor moet nog uitgevonden worden ;-)

Je zou het nieuws ook gewoon kunnen afschaffen en met de belangrijkste partijen een automatische newsfeed kunnen afspreken. Dan leveren de clicks nog wat op voor Bokt (én voor de website waar naartoe verwezen wordt), hoeft er niemand iets te checken of te vertalen en zijn jullie net zo actueel als andere partijen. Daarnaast hou je een aantal vrijwilligers over die zich op een andere manier kunnen inzetten voor Bokt...

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 09:37

Hilli schreef:
Je zou het nieuws ook gewoon kunnen afschaffen en met de belangrijkste partijen een automatische newsfeed kunnen afspreken. Dan leveren de clicks nog wat op voor Bokt (én voor de website waar naartoe verwezen wordt), hoeft er niemand iets te checken of te vertalen en zijn jullie net zo actueel als andere partijen. Daarnaast hou je een aantal vrijwilligers over die zich op een andere manier kunnen inzetten voor Bokt...

Daar heb ik inderdaad al eens met Bart over gesproken. Lijkt me ideaal. :j
Dan kunnen wij ons bezig houden met andere artikelen en community nieuws.
Helaas is het nu (nog) niet zo en moeten we roeien met de riemen die we hebben.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 00:58

Amanda schreef:
Ik heb geen pb gezien...

Ik nam aan dat, omdat je bovenaan stond, dezelfde persoon zou zijn als onder de link "de nieuwsredactie" uit de post Regels en Richtlijnen, dus ik heb jou inderdaad overgeslagen.
Ik ben verder het rijte afgegaan en er antwoordde ook iemand (als eerste) die niet meer in de redactie actief is (Chiave). Die moet dus even uit het rijtje verwijderd.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:10

Ik denk dat Hilli heel zinnige dingen zegt. :)

KimD

Berichten: 20416
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 01:11

Waarom is het zo belangrijk dat het op Bokt verschijnt dan? Doordat Bokt veel tijd 'verliest' aan bovengenoemde zaken is het nieuws vaak niet meer interessant omdat het toch al op tig andere plekken vermeld is.

Wat ik wél interessant en nieuwswaardig vind zijn artikelen die Bokkers betreffen. Of het nou een prestatie van een Bokker is. Of een goede daad, iemand die overleden is etc.

Maar de rest? Daar is Bokt wat langzaam mee, dat geeft niet, maar het verliest zijn toegevoegde waarde.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: Nieuws

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 15:46

Er zijn mensen die niet op "tig andere plekken" kijken, maar best op de hoogte willen blijven met wat er in de internationale paardenwereld gaande is.

Er zijn ook mensen die de persoonlijke prestaties van Bokkers minder belangrijk vinden, onder het mom "ik ken ze niet".

Ik denk dus dat beide rubrieken een plek kunnen hebben, maar dan moet het nieuws wel echt nieuws- dus accuut gebracht- zijn en anders gewoon niet meer "nieuws" moet heten, maar "actueel" of "uit de media".
En ja, het verliest welicht zijn toegevoegde waarde op het moment dat je achter de feiten aanloopt. Hoewel de onderwerpen natuurlijk op zich altijd wel discussievoer kunnen zijn en je er dus theoretisch een goedlopend topic uit kunt krijgen en daar is Bokt ook voor....
Maar nogmaals, dan hoeft het niet onder de kop "nieuws" gevangen.

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26891
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 16:05

Voor veel mensen is het wel nieuws en ik snap echt niet waarom het een andere naam zou moeten krijgen.

Heel veel "nieuws" wat op de bekende algemene nieuwssites komt is voor mij ook geen nieuws meer omdat het al uren (soms zelfs dagen) eerder op twitter te lezen valt.
Om over de papieren kranten maar te zwijgen, die brengen per definitie nieuws van gisteren.

Het nieuwsbericht wat jij aandraagt is bijzonder triest voor de betrokkenen maar voor mij niet interessant voor Bokt. Vrijwel niemand zal die persoon gekend hebbenen dus alle begrip als Bokt dat niet plaatst.

Lusitana

Berichten: 22438
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-17 21:35

Firelight schreef:
Het nieuwsbericht wat jij aandraagt is bijzonder triest voor de betrokkenen maar voor mij niet interessant voor Bokt. Vrijwel niemand zal die persoon gekend hebbenen dus alle begrip als Bokt dat niet plaatst.

Bokt plaatste dit (uiteraard) gewoon wel, het was een kwestie van "even geen mensen voorhanden die het konden plaatsen".
Het gaat om een internationale dressuurruiter, en of iemand op Bokt hem nu kent of niet, het gaat om een bekende ruiter.
Deze krijgen allemaal een plaats in het nieuws op Bokt als er iets te melden valt. Het gaat immers om nieuwsfeiten in de paardenwereld, niet om groepsnieuws en ook niet om alleen nieuws over Nederlanders.


Zal het je storen als het "Actualiteiten" of "Actueel" zou heten? Dat is nog steeds nieuwtjes, maar het heeft niet meer de lading van vers van de pers, wat niet haalbaar blijkt.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 26309
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-17 15:51

Mag ik dingen eens van een andere kant bekijken? Ik heb namelijk het gevoel dat de nieuwsredactie over het algeheel genomen wat onderbezet is. Volgens de ledenlijst zijn ze met zijn 5-en daarvoor. Kan me voorstellen dat, met inachtneming van hun taken hier op Bokt (Nieuwtjes zoeken, tips van Bokkers natrekken, alles posten, spelfoutentopic bijhouden), dat best wat weinig kan zijn. Deze 5 teammies zullen ook zeker een leven hebben naast Bokt, zowel met als zonder paarden, en dan kan het best zijn dat ze niet altijd toekomen aan het Bokt-werk. Mijns insziens zou het een oplossing kunnen zijn als er wat meer mensen zijn die het paarse/lavendelkleurige "nieuwsredactie" jasje willen aantrekken en in de NR plaatsnemen. Vele handen licht werk denk ik. En dan zou het nieuws ook weer wat actueler kunnen zijn! Naamswijziging zou in dat geval dan ook overbodig zijn.