Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
musiqolog
Berichten: 3310
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 12:16

Ayasha schreef:
Puur theoretisch mag bokt zich daar natuurlijk prima in moeien. Hun forum, hun "huisregels". :)
Dat argument wordt ook aangehaald wanneer ze niet alle berichten verwijderen op vraag dus ik zou niet weten waarom dat hier niet van toepassing zou zijn. :+
Als bokt morgen bij wijze van spreken besluit dat er geen foto's van haflingers meer geplaatst mogen worden dan kan je moord en brand schreeuwen. Er is geen wet die hen dat verbied.

Maar daar gaat het toch helemaal niet om? De vraag is "vind jij dat Bokt dit-en-dat moet verbieden", niet "mag Bokt juridisch gezien dit-en-dat verbieden".

Een dwaas is niet geïnteresseerd in inzicht, hij wil alleen zijn eigen mening kwijt. (Spreuken 18:2)



iw2015

Berichten: 40
Geregistreerd: 16-08-16
Woonplaats: 51.55.4.29.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 12:32

Liesje1611 schreef:
Ik was uit interesse het een en ander aan het opzoeken over letsel ten gevolge van paardensport, en stuitte op het volgende onderzoek.

https://www.veiligheid.nl/.ibmmodres/do ... nsport.pdf

Dat paardrijden een sport is waarbij nogal eens wat ongelukjes gebeuren, groot of klein, dat weten we allemaal wel. :D

En nu vroeg ik mij ineens af: zou Bokt, met het enorm grote bereik dat het heeft binnen de paardenwereld (volgens mij meer dan 250.000 leden), er goed aan doen om het rijden met een cap te verplichten op foto's en in foto topics?
Het is een forum waar ook enorm veel jonge gebruikers op zitten, die wellicht nog niet altijd de gevolgen kunnen inzien van hun acties (even reflecterend op mijn eigen jeugd :') ) en het is bekend dat een ongeluk echt in een klein hoekje kan zitten.
Wordt het geen tijd dat Bokt zegt: wij kiezen voor veiligheid, voor het "goede" voorbeeld en willen dat er geen rijfoto's meer worden geplaatst zonder cap?

Natuurlijk zijn er altijd voor- en nadelen: ik zou het heel jammer vinden van alle mooie foto topics en met een zelfs met een cap op kun je nooit alle ongelukken vermijden.

Ik ben er zelf dus nog niet over uit, maar ben wel benieuwd wat jullie mening is hierover. :j


Simpel: Dat er al genoeg betuttelt wordt en we teveel aan het doorslaan zijn. Bedoel ik zie het al bij het fietsen dat mensen van die idiote helmpjes dragen alsof ze op een BMX motor aan het rondscheuren zijn. Komop zeg. Mensen hebben ook een eigen verantwoordelijkheid en zorg voor hun eigen welzijn en daar helpt een 'helmpje' echt niet meer aan dan wanneer je deze niet draagt. Immers dan zou je een heel armor aan moeten hebben voor de andere delen van je lichaam om die te beschermen tijdens je val.

Nee hoor. Gewoon rijden zoals jij belieft en dan moet je maar alerter zijn tijdens je rit op wat je doet, en doe je dat niet dan tref je gewoon de gevolgen ervan. En een forum moet niet voor de Politie gaan spelen of op de stoel van een rechter gaan zitten alleen maar omdat enkelen dat vinden.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Essie73, Mitch_Beauty en 4 bezoekers