Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:17

Geheel eigen keuze! Ik rij bijvoorbeeld zelf altijd zonder cap op mijn eigen paard maar als ik op een paard van een ander stap doe ik toch echt even een cap op.

Bokt kan daarin niets betekenen. Dan vind ik namelijk ook dat foto's waarbij een paard er duidelijk slecht aan toe is, tuig dat niet past, paarden die in hun mond worden getrokken etc. dat dat ook niet meer mag. Eindstand: foto's verdwijnen van bokt en dan is er niks leuks meer aan.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:20

Einder schreef:
Bokt is natuurlijk gewoon een doorslagje van (een deel van) de samenleving, en zowel de betutteling, de bemoeizucht en de 'nieuwe preutsheid' zijn ook in de buitenwereld erg toegenomen.

Je ziet het inderdaad overal

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:25

Bokt heeft inderdaad een educatieve waarde, maar moet niet strenger zijn dan de wet. En wat betreft "Uitgelicht": fotografen moeten niet de dupe zijn van het feit dat ze voor een bepaald idee/inkleding van klanten ruiters zonder cap voro de lens hebben.

En zoals eerder aangegeven, van zodra het rijfoto's zijn, duiken de opmerken over hoe onverantwoord het is om te rijden zonder cap overal op. Boodschap is duidelijk.
Voorrangsregels is eventueel wel een optie wat betreft uitgelicht.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:28

_Reneee schreef:
lailapri schreef:
Mooi gezegde eigen keuze. Maar voor degene die ervoor kiezen, wees dan ook zo sportief om bij een ongeval de (medische) kosten uit eigen zak te betalen. Ik vind het zonde als mijn ingelegde zorgpremie naar iemand gaat die iets voor eigen keus doet. Net als scooter en moter rijders zonder geschikte kleding of acrobaten zonder safe als een vangnet of skaters zonder bescherming. Als er genoeg domme mensen zijn stijgt gewoon de zorgpremie weer...


Beetje overdreven of niet? Mensen kiezen er ook zelf voor om auto te rijden, te roken, te drinken, ongezond te eten en te weinig te bewegen. Moeten mensen die teveel vette hap eten dan ook meer premie gaan betalen? Of mensen die teveel snoepen en ouderdomsdiabetes krijgen?

De zorgpremie stijgt niet door domme mensen. Daarnaast vind ik het vet overdreven om als Bokt dit te gaan verbieden. Dat is de functie niet. Wat zou het toch fijn zijn als we eens probeerden ons minder met elkaar te bemoeien. Laat anderen lekker hun gang gaan, wat kan jou het schelen of Pietje van twee huizen verderop met cap rijdt of niet. Altijd maar dat gezeik op elkaar, het is zoveel makkelijker als je gewoon alleen op jezelf let.

Nee mijn premie stijgt als mensen op hun telefoontje zitten en een ander het ziekenhuis inrijden. Of zonder gordel een ongeluk krijgen of wat. Op genotsmiddelen zit gelukkig al meer belasting. Maar als iedereen gewoon eens wat verantwoordelijker met zijn eigen lichaam en dat van een ander omgaat denk ik dat het ons allemaal een hoop geld kan schelen.

Ik heb nergens genoemd dat Ik vind dat het niet op bokt mag. Ik geef aan dat ik het egoïstisch vind om te zeggen dat het je eigen verantwoordelijkheid is want uiteindelijk is dat meestal dus niet zo en draaien we er met zijn alle voor op....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:34

petitparis schreef:
Bokt heeft inderdaad een educatieve waarde, maar moet niet strenger zijn dan de wet. En wat betreft "Uitgelicht": fotografen moeten niet de dupe zijn van het feit dat ze voor een bepaald idee/inkleding van klanten ruiters zonder cap voro de lens hebben.

En zoals eerder aangegeven, van zodra het rijfoto's zijn, duiken de opmerken over hoe onverantwoord het is om te rijden zonder cap overal op. Boodschap is duidelijk.
Voorrangsregels is eventueel wel een optie wat betreft uitgelicht.



Die is creatief! Fotografen worden betaald door hun klant, en niet door bokt. En sowieso is er geen garantie dat je in uitgelicht komt, het is een extraatje wat bokt gratis aanbied aan leuke topics. Dan mogen die topics toch ook wel het beleid (liever mét cap) weergeven?

petitparis

Berichten: 15988
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 12:47

@blijheid: vandaar dat ik voorangsregls/selectie wel vind kunnen, maar een verbod niet.

vivana

Berichten: 3267
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: plekje onder de horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:44

XxChelsey1xX schreef:
Geheel eigen keuze!
Bokt kan daarin niets betekenen. Dan vind ik namelijk ook dat foto's waarbij een paard er duidelijk slecht aan toe is, tuig dat niet past, paarden die in hun mond worden getrokken etc. dat dat ook niet meer mag. Eindstand: foto's verdwijnen van bokt en dan is er niks leuks meer aan.

Heel goed punt! Daar denkt niemand over na, vroeger reed bijna iedereen zonder cap en de sport was er zeker niet minder gevaarlijk om,toch!??

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:46

GamblersCup schreef:
Daar heeft bokt geen moer mee te maken. Al gaat iemand poedelnaakt (ooooh, zonder schoenen 8)7 ), achterstevoren, zonder cap, luid gillend in volle galop de berg op voor de foto.
-


Ik wacht vol spanning de foto af _O-

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 13:48

Alsjeblieft zeg, wat een belachelijk voorstel :') . Laten we van Bokt aub geen politiek correct forum maken :o . Iedereen moet zelf maar weten wel of geen cap op zijn kop te planten.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:14

Moderatoropmerking:
Dit is geen rijtechnische discussie. Ik verplaats het even naar Forumzaken.

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 14:55

Ik rij op mijn paard, meestal zonder cap. Ik ben verder niet sportief, rook sigaretjes maar dat doe ik. Vorige week werd ik met bijna 95 km p uur aan gereden door zo'n takke jong in een veelste dure Mercedes. Nog geen 25 jaar, vrij nieuwe auto die ik niet kan betalen. Gelukkig raakte hij een bord en een boom en niet mij. Gaat ook van mijn en jouw dure premie !!
Zullen we rijbewijzen gaan verbieden onder de 30 ? Of verplicht een snelheidsovertreding begrenzer in de auto tot 28 jaar ofzo.... (wel een goeie) Kan ook niet. Dus ook cap is eigen verantwoording. En jij doet misschien weer iets anders waar wij weer geen gebruik van maken. (Huursubsidie ? Kindertoeslag? Zorgtoeslag?)

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:05

WendyLotte schreef:
Ik rij op mijn paard, meestal zonder cap. Ik ben verder niet sportief, rook sigaretjes maar dat doe ik. Vorige week werd ik met bijna 95 km p uur aan gereden door zo'n takke jong in een veelste dure Mercedes. Nog geen 25 jaar, vrij nieuwe auto die ik niet kan betalen. Gelukkig raakte hij een bord en een boom en niet mij. Gaat ook van mijn en jouw dure premie !!
Zullen we rijbewijzen gaan verbieden onder de 30 ? Of verplicht een snelheidsovertreding begrenzer in de auto tot 28 jaar ofzo.... (wel een goeie) Kan ook niet. Dus ook cap is eigen verantwoording. En jij doet misschien weer iets anders waar wij weer geen gebruik van maken. (Huursubsidie ? Kindertoeslag? Zorgtoeslag?)


Wazig verhaal als het om dit topic gaat. Stoer dat je sigaretjes rookt, prima jouw keuze. Maar verder : veelste dure Mercedes: Jaloers? Nog geen 25 jaar, heb je hem gesproken? Met bijna 95 km p/u aangereden: jij kunt goed schatten zeker, en daarna: gelukkig raakte hij een bord en een boom: dan bij jij toch niet aangereden of mis ik iets.
Maar wat dit nu te maken heeft met dit topic, geen idee.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:08

WendyLotte schreef:
Ik rij op mijn paard, meestal zonder cap. Ik ben verder niet sportief, rook sigaretjes maar dat doe ik. Vorige week werd ik met bijna 95 km p uur aan gereden door zo'n takke jong in een veelste dure Mercedes. Nog geen 25 jaar, vrij nieuwe auto die ik niet kan betalen. Gelukkig raakte hij een bord en een boom en niet mij. Gaat ook van mijn en jouw dure premie !!
Zullen we rijbewijzen gaan verbieden onder de 30 ? Of verplicht een snelheidsovertreding begrenzer in de auto tot 28 jaar ofzo.... (wel een goeie) Kan ook niet. Dus ook cap is eigen verantwoording. En jij doet misschien weer iets anders waar wij weer geen gebruik van maken. (Huursubsidie ? Kindertoeslag? Zorgtoeslag?)

Wat dan met die 40 jarige zakenmannen met hun willen-maar-niet-kunnen Audi A4?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:11

Mercedes zijn niet veel te duur hoor. Is gewoon wat meer kwaliteit. Alleen jammer dat de remmen blijkbaar nog niet goed genoeg werken.

c_alsemgeest

Berichten: 20663
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 15:20

met de juiste opleiding en/of werk kan je zo'n 'veel te dure' mercedes ook gewoon als leaseauto bij je werk krijgen hoor... en zo'n jongen had je in een fiatje van 500euro ook dood kunnen rijden :)


Maargoed de discussie:
Cap loze foto's verbieden op bokt? Nee... waarom? Sinds wanneer is bokt een uitvoerende macht van goed en kwaad geworden?
Dat is de taak van bokt niet, en op een dergelijke foto komt sowieso al genoeg gejengel dat het punt vanzelf al duidelijk is.

En ja... ik rij zelf vrijwel altijd met cap :')

Gaby
Berichten: 3390
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:28

Onzin.
Bokt kan dat absoluut niet consequent doorvoeren.
Zelfs als je het verbod op foto's van ruiters zonder cap alleen op Uitgelicht zou handhaven.

Er was toch zo'n afspraak op Uitgelicht van 'We prefereren caps, maar als je foto's van [soort x] maakt, hoeft dat niet, en maakt je (veel) kans op in Uitgelicht te komen?' Schaffen we die afspraak af?

Hoe leg je jonge gebruikers en nieuwe gebruikers uit dat foto X niet mag, maar foto Y wel?

' Hallo en welkom op bokt! :wave: Ik zie dat je foto's plaatst van ruiters/amazones zonder cap en dat mag niet! Je topic zal spoedig worden worden gesloten.
Als je daarin tegen een topic had geopend met ruiters/amazones in klederdracht, lange jurken, als elf, met sinterklaasoutfit, met kerstvrouwoutfit, met astronautenhelm, verkleed als zeemeermin/sirene met bijhorende kelpie, of met westernhoed ... dan had je topic open mogen blijven en was het wellicht zelfs op Uitgelicht beland! Veel plezier bij het bokken! ' [/sarcasme modus uit]

Of gaan we dat soort foto's op Bokt/Uitgelicht verbieden?

Wat kwita voorstelt, goede blog/voorpagina artikelen over veiligheidsproducten lijkt me nuttiger. Zo word het onderwerp Veiligheid positief benaderd ipv negatief.
Of eventueel het idee dat Margrathea oppert.
En daarnaast is er ook gewoon zelfregulering.

lailapri

Berichten: 22121
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 16:52

Dus als ik mensen aanspreek op onverantwoord gedrag wordt ineens de zorgtoeslag erbij gehaald? Deze zou niet nodig zijn als premie niet zo duur werd. Prima dat jij zonder cap wilt rijden of zonder moterpak wilt crossen, wilt appen in de auto of ander soort gedrag wilt vertonen waarbij je weet flink risico te lopen maar het risico blijkbaar wilt nemen. Echter, wees dan ook zo stoer om eventuele kosten daarvan zelf te betalen. Ik heb wel eens een cap gezien van iemand die een klap kreeg van de paard terwijl ze ernaast liep... Of een van iemand die met paard viel en waarbij paard in het opstaan afzette op hoofd ruiter. Die laatste was de cap gewoon van door midden. Waarom zou je dat risico willen lopen En als je wat overkomt daar een ander mee willen belasten?

_Reneee

Berichten: 5788
Geregistreerd: 24-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:04

lailapri schreef:
Dus als ik mensen aanspreek op onverantwoord gedrag wordt ineens de zorgtoeslag erbij gehaald? Deze zou niet nodig zijn als premie niet zo duur werd. Prima dat jij zonder cap wilt rijden of zonder moterpak wilt crossen, wilt appen in de auto of ander soort gedrag wilt vertonen waarbij je weet flink risico te lopen maar het risico blijkbaar wilt nemen. Echter, wees dan ook zo stoer om eventuele kosten daarvan zelf te betalen. Ik heb wel eens een cap gezien van iemand die een klap kreeg van de paard terwijl ze ernaast liep... Of een van iemand die met paard viel en waarbij paard in het opstaan afzette op hoofd ruiter. Die laatste was de cap gewoon van door midden. Waarom zou je dat risico willen lopen En als je wat overkomt daar een ander mee willen belasten?


Onverantwoord gedrag is niet de veroorzaker van hoge premies. Je kunt de zorgkosten gewoon per jaar inzien hè. Sorry hoor maar dit is echt de meest kromme redenering ooit. We leven in een verzorgingsstaat. En iets heet niet voor niets een ongeluk. Moet je iemand ook zelf laten betalen wanneer hij niet uitkijkt met oversteken en wordt geschept door een auto? Dan zou je zowat iedereen voor zijn eigen kosten op kunnen laten draaien want zo is er altijd wel een haakje te vinden. Het zou wat zijn als ons land zo in elkaar zat...

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:30

Precies. Paardrijden is überhaupt nergens voor nodig, dus met die redenering kun je het sowieso wel zelf betalen.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:46

In de westernsport wordt er met een hoed gereden. Nooit meer westernfoto's dan?

musiqolog
Berichten: 3332
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 17:49

Je kunt erover denken bij jonge kinderen die écht domme dingen doen. Laten we zeggen: iemand van elf die een caploze bereden steigerfoto post. Maar over het algemeen: nee. Als het dragen van een cap wettelijk verplicht wordt, is het een ander verhaal: Bokt moet geen foto's van wetsovertredingen uitstallen. Als het alleen maar onverstandig is, moeten mensen het lekker zelf weten. We hebben daar de manege, de instructeurs, de paardenvrienden, de familie, de omstanders - kortom, iedereen die er direct mee te maken heeft - voor.

Ik zou nog eerder foto's weren waarop paardonvriendelijk wordt gereden. Talloze mensen trekken hun paard scheef en krom zonder het te weten. Dat voorbeeld moeten we hier zeker niet geven. En nee, paardenwelzijn is niet belangrijker dan mensenwelzijn, maar mensen hebben een eigen verantwoordelijkheid die je paarden (die er niet zelf voor kiezen om te worden bereden) niet kunt toedichten...

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 19:54

CharleyT schreef:
WendyLotte schreef:
Ik rij op mijn paard, meestal zonder cap. Ik ben verder niet sportief, rook sigaretjes maar dat doe ik. Vorige week werd ik met bijna 95 km p uur aan gereden door zo'n takke jong in een veelste dure Mercedes. Nog geen 25 jaar, vrij nieuwe auto die ik niet kan betalen. Gelukkig raakte hij een bord en een boom en niet mij. Gaat ook van mijn en jouw dure premie !!
Zullen we rijbewijzen gaan verbieden onder de 30 ? Of verplicht een snelheidsovertreding begrenzer in de auto tot 28 jaar ofzo.... (wel een goeie) Kan ook niet. Dus ook cap is eigen verantwoording. En jij doet misschien weer iets anders waar wij weer geen gebruik van maken. (Huursubsidie ? Kindertoeslag? Zorgtoeslag?)


Wazig verhaal als het om dit topic gaat. Stoer dat je sigaretjes rookt, prima jouw keuze. Maar verder : veelste dure Mercedes: Jaloers? Nog geen 25 jaar, heb je hem gesproken? Met bijna 95 km p/u aangereden: jij kunt goed schatten zeker, en daarna: gelukkig raakte hij een bord en een boom: dan bij jij toch niet aangereden of mis ik iets.
Maar wat dit nu te maken heeft met dit topic, geen idee.

Wil je het wel even uitleggen hoor. Er was een beredenering van iemand die over de verhoging van zorgkosten schreef omdat mensen zonder cap rijden.
Ik gaf dus een voorbeeld dat je dan alles wel kan gaan verbieden. Ivm met zorgkosten die we wel met z'n allen moeten betalen maar waar we zelf geen "schuld" aan hebben.

En ja, als je bijna 50 km te hard rijdt, een ongeluk veroorzaakt en dan vervolgens gaat staan tieren dat je auto kapot (!) is zonder je druk te maken over andere weg gebruikers vind ik je een ...... 20 jaar, 25 jaar, 30, of voor mij part 55 jaar, je blijft een ...... Maar in dit geval had tie echt nog geen 5jaar zijn rijbewijs. En laat ik in mijn werk nou regelmatig mensen tegen komen die ooit ook met zoveel bravoer rond gereden hebben. En nu nog niet eens meer zelfstandig een lepel pap kunnen eten.

En moet je hier eens rond kijken, hoeveel ruiters worden er hier niet (bijna) aangereden door onverantwoorde automobilisten... maar het ging hier niet over di aso's. Maar over of het verantwoord is om zonder cap te rijden en iets met zorg verzekering....

Huertecilla

Berichten: 26851
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-17 21:44

Zoolgangster schreef:
Bij endurance spelen belangen van arabische geldschieters en arabische deelnemers mee... ik vermoed dat die meer iets te maken hebben met die niet-bedekkende shirts.


Dat hoef je niet te vermoéden. Dat is destijds op Bokt de revue gepasseerd.
Is in NL simpel vanwege de gemeenteraden op de Veluwe; blote schouders/buik = geen toestemming.

Stephanie

Berichten: 11654
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Groningen

Re: Zou bokt rijfoto's zonder cap moeten verbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 01:00

Ik vind niet dat Bokt zich daarmee moet gaan bemoeien. De keuze ligt uiteindelijk bij de ruiter zelf. En waar leg je de grens? Wat als iemand met dressuurhoed of een westernhoed rijdt?

Ayasha
Blogger

Berichten: 57933
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 13:05

Stephanie schreef:
Ik vind niet dat Bokt zich daarmee moet gaan bemoeien. De keuze ligt uiteindelijk bij de ruiter zelf. En waar leg je de grens? Wat als iemand met dressuurhoed of een westernhoed rijdt?

Puur theoretisch mag bokt zich daar natuurlijk prima in moeien. Hun forum, hun "huisregels". :)
Dat argument wordt ook aangehaald wanneer ze niet alle berichten verwijderen op vraag dus ik zou niet weten waarom dat hier niet van toepassing zou zijn. :+
Als bokt morgen bij wijze van spreken besluit dat er geen foto's van haflingers meer geplaatst mogen worden dan kan je moord en brand schreeuwen. Er is geen wet die hen dat verbied.