[Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

[Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 12:42

In een aantal topics op Forumzaken kwam naar voren dat gebruikers graag meer controle willen hebben over hun eigen oude berichten, voornamelijk in verband met de privacy. In de FZ topics zijn een flink aantal ideeën voorbij gekomen om daar beter mee om te gaan. We zijn als team aan de slag met een aantal ideeën en suggesties. Onder andere zijn we aan het kijken naar de communicatie hierover en worden er ook een aantal technische oplossingen bekeken.

Een behoefte die breed lijkt te leven is het kunnen aanpassen van je oude berichten in de Huiskamer(s) op Bokt. In de HK topics worden regelmatig erg persoonlijke zaken besproken, er wordt veel persoonlijke informatie gedeeld. Een verzoek indienen om dat aan te passen is voor jullie en voor ons vrij veel werk, dat levert ook een behoorlijke drempel op. Het zou veel makkelijker zijn als je zelf die berichten aan kunnen passen en dat is vanaf vandaag ook mogelijk.

Je kan berichten ouder dan een jaar aanpassen in de Huiskamer en de Jeugd Huiskamer. Je kan bijvoorbeeld een plaatsnaam uit die berichten verwijderen, specifieke gegevens over iemand weghalen of een uitspraak waar je nu spijt van hebt verwijderen. Daarbij vanuit ons de vraag of je bij het bewerken voor toekomstige lezers duidelijk wil maken dat er iets is aangepast. Vervang een plaatsnaam bijvoorbeeld door '[woonplaats]' of zet in je bericht '[uitspraak verwijderd]'.

Voor ons is dit een experiment, we gaan kijken hoe de functie wordt gebruikt. Over zes weken evalueren we de functie. Als dan blijkt dat er geen rare dingen worden gedaan met het bewerken van berichten dan zijn we van plan dit beschikbaar te maken op meer forums naast HK en JHK.

We hopen dat deze functie jullie helpt, maar natuurlijk is dit niet voor alles een oplossing. Voor het verwijderen van berichten of het anonimiseren van een heel account verwijzen we je nog door naar de huidige procedures. Ondertussen kijken we wat we nog meer aan kunnen passen om het omgaan met privacygevoelige gegevens makkelijker te maken. Zowel voor jullie als voor ons.


Kort samengevat:
- Je kunt berichten van minimaal 1 jaar oud in de HK en JHK forums zelf aanpassen.
- Na zes weken evaluatie, bij geen problemen ook op andere fora zelf je oude berichten aanpassen.
- Je kunt nog steeds aanvragen doen bij support@bokt.nl of bij de Moderatoren als het om verwijderen of anonimiseren gaat. Hoe dat werkt kun je in de help lezen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16214
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 12:47

Goede zaak!

_Angelique
Berichten: 857
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:16

hoe dan?
Ik krijg dan de melding "topic is gesloten".

&if=1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:17

_Angelique schreef:
hoe dan?
Ik krijg dan de melding "topic is gesloten".


Om welk topic gaat dit? Mag ook via een pb als je het liever wat anoniemer houdt :j

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:19

En hoe gaan jullie het oplossen met gequote stukken? Want als iemand nu wat weg wil halen, maar dat is gequote?

Rust zacht Olymp † 14 oktober 2003
Dag lieve Wally † 15 januari 2018

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:20

Complimenten voor dit nu zo snel door te pakken en te kijken naar oplossingen +:)+

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34571
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:32

Het werkt idd. Maar wat als je een naam verwijderd wil hebben en een ander heeft die naam ook gebruikt in een post? Je kan alleen je eigen posts aanpassen. Loopt dat dan nog via support?

Amaryllis

Berichten: 10101
Geregistreerd: 11-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:32

[***] schreef:
_Angelique schreef:
hoe dan?
Ik krijg dan de melding "topic is gesloten".


Om welk topic gaat dit? Mag ook via een pb als je het liever wat anoniemer houdt :j


Ik zie dat posts in HK's die door de mods gesloten zijn (bv. bij 500 pagina's) inderdaad niet aanpasbaar zijn. Is dat bewust of is dat knopje nog niet omgezet? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:33

Ga ik voor jullie navragen! :)

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:35

Ah top, ik ga eens kijken. Lijkt me een goede oplossing.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 13:50

Dat je geen berichten kan aanpassen in gesloten topics is op de HK nogal onhandig natuurlijk 8)7

Goed punt, is aangepast. Zou nu wel moeten werken. Excuses, had de functie wel met een 'normale' gebruiker getest, maar niet in de HK.

Een naam die in een bericht van een ander (b.v. in een quote) staat kan je inderdaad zelf niet aanpassen. Dat lijkt me ook niet wenselijk. Je kan die gebruiker even een PB sturen of TeMmen op het bericht zodat een moderator even kan helpen.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

_Angelique
Berichten: 857
Geregistreerd: 03-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 13:56

geprobeerd, maar lukt nog steeds niet. Blijft de melding : gesloten topic geven

&if=1

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41656
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-17 14:05

Gisteren wat weinig geslapen, ben nog niet helemaal wakker...
Nu zou het _echt_ moeten werken :)

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:11

Waarom enkel voor berichten van minstens een jaar?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Amado7

Berichten: 10724
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 14:26

Goed bezig team! :)

Voor de anderen: als iemand anders alsnog jouw naam heeft gebruikt kan je sowieso even de desbetreffende bokker pben en vragen om hem aan te passen. (Als deze bokker nog actief is)

Niet perfect is ook goed

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:57


Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:59

Nee, dit heeft de gebruiker zelf gedaan. Het is nog niet helemaal duidelijk blijkt :D

Het gaat echt alleen om berichten en topics die op HK en JHK staan, dus overige berichten ergens anders of die met een HK-tag tellen niet mee. Die kun je niet aanpassen.

Ik heb desbetreffende gebruiker al even een hulp-pb'tje gestuurd om haar op weg te helpen :j

Het aanpassen van oude berichten haalt geen topics omhoog, opnieuw een bericht plaatsen wel.

Dancyy
Berichten: 2698
Geregistreerd: 03-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 15:59

_/-\o_ _/-\o_
Stap in de goede richting! Fijn dat er iets met de feedback word gedaan.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:01

[***] schreef:
Nee, dit heeft de gebruiker zelf gedaan. Het is nog niet helemaal duidelijk blijkt :D

Het gaat echt alleen om berichten en topics die op HK en JHK staan, dus overige berichten ergens anders of die met een HK-tag tellen niet mee. Die kun je niet aanpassen.

Ik heb desbetreffende gebruiker al even een hulp-pb'tje gestuurd om haar op weg te helpen :j

Het aanpassen van oude berichten haalt geen topics omhoog, opnieuw een bericht plaatsen wel.


Vond het al zo vreemd :D

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:05

Ontzettend fijn, petje af!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:25

Even getest. Wanneer verdwijnen de berichten ook uit de zoekfunctie? Want de aangepaste berichten blijven gewoon opduiken als resultaat ondanks je hem eruit hebt gehaald

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:27

Keet schreef:
Even getest. Wanneer verdwijnen de berichten ook uit de zoekfunctie? Want de aangepaste berichten blijven gewoon opduiken als resultaat ondanks je hem eruit hebt gehaald


Kun je mij in pb sturen welk bericht het is? Dan kan ik even kijken of het voor mij ook zo is, zo ja dan ga ik het doorgeven achter de schermen :j

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:53

Kan je dan ook foto's weghalen?

I could stay awake just to hear you breathing. Watch you smile while you are sleeping. While you're far away and dreaming

Holypope, goodbye my friend..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 16:54

Navraag gedaan, het duurt even voordat de server alles heeft aangepast, dit gebeurt meestal 's nachts. Dus morgen is het vast verdwenen van onze zoekfunctie, bij google kan het helaas wel wat langer duren.

@IMJ, uit je bericht? Als je foto's op HK of JHK hebt staan, dan kun je die inderdaad weghalen :j

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] Zelf oude HK/JHK berichten aanpassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 17:11

Ik heb een tijd meegepraat in een HK topic dat bij Shetlanders en Minipaarden stond, maar dat is dus geen 'officieel' huiskamer topic. Kan ik daar dan niks wijzigen?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers