Volgtopics

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Nagini
Berichten: 11279
Geregistreerd: 04-06-05
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 01:28

Nies_ schreef:
Van mij mogen ze ook weg uit actieve berichten. Ik vind ze totaal niet boeiend en er is altijd een vast clubje in actief dus heeft weinig nut om ze steeds bij iedereen onder de neus te duwen. Eigenlijk zijn het vaak een soort HK topics over een bepaald paard.


Hier ben ik het ook mee eens.
Volgtopics worden meer een slowchat zoals een HK dan een daadwerkelijk interessant topic.
HKs staan niet in nieuwste berichten, waarom die volgtopics dan wel..

Everything will be okay in the end. If it's not okay, it's not the end.
http://www.thecompletecanine.co.nz


KimD

Berichten: 20361
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 04:52

Als je bij actieve onderwerpen zit kun je de keuze maken om niet paardgerelateerde topics te zien. Kan het team die optie niet maken met volg topics? Dat je wel of niet de keuze hebt om die te bekijken.

Ik vind het zelf ook de spuigaten uitlopen, had er zelf een aangemaakt op BB, maar ik stoorde mezelf eraan dus die heb ik laten "uitlopen".


Wat een hondenleven! Volg jij ons al?
Website; Vihaan Aditi - Border Collie / Smooth Collie
Facebook; Vihaan Aditi

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 10:02

Of de volgtopics gewoon op de HK zetten, daar kijkt toch niemand voor z'n plezier.

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:05

Murosch schreef:
Hier meldt een modje PP zich. Ik zie dat er al is uitgelegd dat Paardenpraat is bedoeld als een soort vergaarbak voor paardgerelateerde topics die niet in een ander subforum thuishoren. In het verleden stonden (paardgerelateerde) volgtopics verspreid over verschillende subfora en werd dit als storend ervaren. We hebben toen besloten om ze te bundelen op één plaats en de keuze is toen gevallen op Paardenpraat. Ik herinner me nog dat VVDD ook ter sprake is geweest, maar omdat VVDD in principe echt bedoeld is voor een specifieke gebeurtenis van iets dat je met je paard hebt meegemaakt past een volgtopic daar niet goed bij.

Zoals collega Dani al zei nemen we jullie feedback zeker mee om te kijken of en hoe het beter zou kunnen. Ik verwacht alleen niet dat een extra nieuw subforum voor volgtopics wenselijk is aangezien er nu al ontzettend veel verschillende subfora zijn en dit niet meewerkt aan de overzichtelijkheid.

Het hoeft ook niet in een nieuw subforum, de HK is toch ook prima? De HK is juist bedoeld voor langer lopende topics waar steeds de zelfde mensen reageren.

Nu op dit moment staan op de eerste pagina van PP 30 volgtopics en 20 niet-volgtopics. Wanneer zijn het er volgens het beheer dan wel genoeg om irritant te worden?

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Onali

Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 18:16

Koper schreef:
Ik denk dat je even het signaal mist dat mensen minder op PP kijken omdat ze geen zin hebben om tussen de volgtopics de gewone PP topics te vinden. Uit het vorige topic over dit onderwerp (geopend door mij) bleek al dat mensen minder op PP kijken.

Dan is het niet heel vreemd dat er ook op de eerste pagina minder recente reacties staan, of wel?



En verder alles wat Koper dus zegt :+

Black is the colour of my true love's hair

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:23

Maar waarom is het nu zo erg dat ze daar staan ? De volgtopics zijn imo geen hk topics. De ts is in principe nog steeds de enige die over het onderwerp schrijft en niet de bedoeling dat je over je eigen situaties of over heel iets anders gaat hebben, wat in hk topics wel gewoon kan.
Ik snap niet zo goed wat nu het probleem is? Wil je pp niet meer bekijken vanwege de volgtopics dan kijk je daar toch niet meer ?
Wil je het wel dan zie je in 1 oogopslag welk topic je niet aan hoeft te klikken.
Zo heb ik niet veel met bepaalde itp topics maar sla ik die ook gewoon over als ik in itp kijk.
Ik denk dat het een beetje te gaat worden als er voor elk ding een subforum moet komen. Volgtopic is toch paardenpraat (je praat over een bepaald paard, volgtopic of niet)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:29

Het probleem is dat PP een hartstikke leuk subforum was maar dat het nu vergeven is van de oninteressante topics. Waardoor PP niet meer leuk is om af en toe even doorheen te neuzen.

Net als dat je dat ene leuke jurkje zoekt en je kast opent en een gigantische berg skikleding ziet liggen. Je weet dat dat jurkje ook ergens moet hangen maar toch denk je: láát maar.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Onali

Berichten: 18377
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-17 18:33

Koper schreef:
Het probleem is dat PP een hartstikke leuk subforum was maar dat het nu vergeven is van de oninteressante topics. Waardoor PP niet meer leuk is om af en toe even doorheen te neuzen.

Net als dat je dat ene leuke jurkje zoekt en je kast opent en een gigantische berg skikleding ziet liggen. Je weet dat dat jurkje ook ergens moet hangen maar toch denk je: láát maar.


Dit dus.

Er zaten altijd hele leuke topics tussen, maar nu is het vergeven van de volgtopics.
En als je nou nog een interessant verhaal had, maar inmiddels is elk paard wel zo'n beetje mishandeld geweest of zijn alle jonge en onbeleerde paarden nooit in de hand geweest en levensgevaarlijk.

Black is the colour of my true love's hair

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:34

_O- herkenbaar trouwens

Maar voor mij is het bijvoorbeeld juist wel een subforum geworden wat ik nu juist vaker bekijk omdat er meer interessante topics komen.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:39

Interessant??? Een volgtopic?

Inderdaad zoals Onali zegt. Alle zwarte Arabische hengsten zijn nu wel getemd. De luizige marktveulentjes gepimpt. De weerbarstige jonkies ingereden.

In het begin volgde ik er ook af en toe eens eentje. Maar echt interessant kan ik het niet noemen. De interessantheid neemt juist steeds meer af.

Om even door te borduren op het vorige voorbeeld: alle skikleding die je ziet is bruingrijs. Het is niet dat er ineens een roze skijack tussen zit ofzo. Het is allemaal nogal het zelfde.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 18:49

Dat jij het niet interessant vind wik niet zeggen dat ze dat niet zijn ;)
En ok sommige zijn ook gewoon alleen maar leuk om te volgen (zoals sommige buitenland topics, leuk om te zien hoe dat er aan toe gaat)
En als ik iets tegenkom wat ik niet keuk vind klik ik gewoon weg.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:56

Dani schreef:
Hier geeft A_nouk een uitleg: A_nouk @ [FZ] Subforum voor volgtopics?
Samenvatting: PP was min of meer bedoeld als vergaarbak voor topics die nergens anders passen, en daarom komen veel van deze volgtopics daar ook terecht. En nieuwe subforums zijn handig, maar leveren vaak ook extra verwarring op.

Op BB is er inderdaad een BB-HK bijgekomen omdat daar veel volgtopics waren, maar ook veel andere topics. Op PP is dat veel minder volgens mij?

Maar het zijn wel erg veel volgtopics, daar hebben jullie gelijk in. :j Naar aanleiding van de andere topics op FZ zijn we als team wel bezig om de belangrijkste feedback te bespreken, daar zal ik dit punt in meenemen. Misschien is er inderdaad al iets te winnen door de volgtopics beter te verspreiden. :)

Ik ben benieuwd wat de besprekingen in het team hebben opgeleverd? Zonet heb ik even door de eerste pagina van PP gescrolld en ik heb 10 topics gevonden die GEEN volgtopics/langlopende topics zijn. Dus er is nog helemaal niks veranderd.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 12:30

Ehh... Dani? Team? Hallooo...??

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14039
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:29

Wij zijn niet altijd online hè, zeker niet in het weekend. :) Dan kan een reactie eventjes duren.

Er is inderdaad nog niks veranderd, en dat zal ook niet direct gebeuren. Er is duidelijk behoefte aan volg-topics (anders waren er niet zoveel goedlopende) en als we die verhuizen naar een ander subforum verplaatsen we het probleem alleen maar. Een nieuw subforum is ook geen zinvolle optie, we hebben er juist al zoveel. En zoals Anouk al eerder uitlegde is PP ook bedoeld als vergaarbak voor topics die geen andere plek hebben, in die zin staan de volgtopics daar dus goed.

Bart is wel aan het bekijken of we volgtopics anders kunnen vormgeven, bijvoorbeeld als een soort blog via iemands profiel. Maar dat idee staat in een lange lijst van ideeën en 't heeft nu geen prioriteit. We zouden het graag willen veranderen hoor, maar er is maar één Bart en er zijn een hoop dingen waar hij mee bezig is.

Dus ... voor nu blijft het even zo. Overigens mogen volgtopics wél ook geopend worden op de ITP-fora, het is niet verplicht om ze altijd op PP te zetten. Ik zal de PP-mods nog even vragen of zij kunnen bekijken of er een aantal volgtopics verplaatst kunnen worden.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

palousa_boy

Berichten: 10417
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:48

Als ik naar ons eigen "volg"topic kijk, is daar idd zoals ergens hier in het begin van het topic al eens gezegd, vaak om gevraagd om het verloop makkelijker bij te kunnen houden en niet telkens tussen mijn berichten te hoeven zoeken naar berichten die te maken hebben met onze verbouwing en alles eromheen.
Zelf heb ik het ook nooit een tag "volg" gegeven maar komt dat bij het beheer vandaan, en zo word een topic dus vanzelf een volgtopic.

Ons topic is ook wel anders al het zoveelste "kijk mijn pony" topic maar moet zeggen dat er na ons nog best wel een paar topics bijgekomen zijn om de projecten van bokkers te kunnen volgen.
De een vind het interessant, de andere niet en al leest er niemand meer, ik zal (ookal is het maar voor ons zelf) er toch wel mee verder gaan. Nu is het toevallig bokt maar het had net zo goed een ander forum kunnen zijn.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Anoniem

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 11:56

Goed dat jullie ook gewoon weekend nemen. :j

Ik krijg zelf het idee dat het volgtopic-probleem op de voorpagina steeds minder groot wordt? Ik zie in elk geval de afgelopen weken nauwelijks nog volgtopics chronisch de Laatste Berichten bevolken. Even een check: ook nu weer 0.
Is dit nog wel echt een probleem?

Koper

Berichten: 30092
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:17

Dani schreef:
Wij zijn niet altijd online hè, zeker niet in het weekend. :) Dan kan een reactie eventjes duren.

Er is inderdaad nog niks veranderd, en dat zal ook niet direct gebeuren. Er is duidelijk behoefte aan volg-topics (anders waren er niet zoveel goedlopende) en als we die verhuizen naar een ander subforum verplaatsen we het probleem alleen maar. Een nieuw subforum is ook geen zinvolle optie, we hebben er juist al zoveel. En zoals Anouk al eerder uitlegde is PP ook bedoeld als vergaarbak voor topics die geen andere plek hebben, in die zin staan de volgtopics daar dus goed.

Bart is wel aan het bekijken of we volgtopics anders kunnen vormgeven, bijvoorbeeld als een soort blog via iemands profiel. Maar dat idee staat in een lange lijst van ideeën en 't heeft nu geen prioriteit. We zouden het graag willen veranderen hoor, maar er is maar één Bart en er zijn een hoop dingen waar hij mee bezig is.

Dus ... voor nu blijft het even zo. Overigens mogen volgtopics wél ook geopend worden op de ITP-fora, het is niet verplicht om ze altijd op PP te zetten. Ik zal de PP-mods nog even vragen of zij kunnen bekijken of er een aantal volgtopics verplaatst kunnen worden.

Donderdag was het geen weekend. En vrijdag ook niet.

Maar goed, het is duidelijk. Dank je wel hoor voor je reactie ;)

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.


Anoniem

Re: Volgtopics

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:20

Nou nou nou, om nou voor anderen te gaan bepalen hoe lang ze weekend mogen nemen, en om van vrijwilligers te gaan eisen hoe snel ze op jouw berichtjes moeten reageren... It's a bit much.

Sinds 28-1-2018 ben ik vrijwel continu ingecheckt geweest bij Bokt en heb in totaal slechts 3 volgtopics omhoog zien komen in de Laatste Berichten op de voorpagina. En dan ook maar heel even.
Dus hoe relevant dit topic überhaupt nog is...?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers