Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 13:48

Tijdens Horse Event ontstond bij ons het idee om zelf een Bokt-dag te organiseren: een dag voor alle Bokkers vol met interessante presentaties, leerzame workshops en gezellige ontmoetingen. Wij hebben al wat ideeën verzameld, zoals leer bewerken, een paardenbeen ontleden, een fotografie-workshop, zadelpassen of een clinic van een ruiter.

We hebben een kleine locatie op het oog in het midden van het land met een kleine binnenbak en ruimte voor presentaties en workshops. Qua kosten willen we het low budget houden, liefst geen entreeprijs. Maar mogelijk dat je wel zelf materiaalkosten vergoedt als je bijv. een sieraad maakt.

Maar we zijn vooral benieuwd naar jullie ideeën. Zou jij het leuk vinden om naar zo'n Bokt-dag te komen? En wat voor lezingen, workshops, presentaties en activiteiten zou je daar graag willen zien? Welke onderwerpen wil je meer van weten? Kortom: hoe zou jij onze Bokt-dag willen invullen?

Laat het ons weten in dit topic!

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 14:17

Wat een leuk idee! Zou tof zijn als het aansluit om de forumonderdelen, dus bijvoorbeeld verschillende rassen die hetzelfde laten zien qua dressuur (bijv. Welsh vs. Trekpaard, om maar iets te noemen). Daarbij aandacht voor alle disciplines.

Clinic van Schoentje of course :)
Lijkt me erg interessant.

Lezingen over voeding, harnachement misschien.
Lezing over exterieur beoordelen of over het opleiden van (jonge) paarden.

Oh, en een cursus respectvol discussiëren :+ zodat mensen na die dag op Bokt ook wat vriendelijker naar elkaar doen.

Ook belangrijk: onderwerpen voor zowel beginners als voor gevorderden.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:48

Wat ik heel prettig zou vinden, is als er ook dingen zijn die interessant zijn voor mensen die geen eigen paard/ Leasepaard/ verzorgpaard od hebben, maar alleen bij een manege rijden, zoals ik. Dat mis ik vaak bij de reguliere paardenevents...

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 17:50

Heb je daar misschien voorbeelden van JPitty?

In mijn beleving is bijv een paardbeen ontleden of een presentatie over gedrag of een demo over biomechanica voor iedereen interessant, maar misschien zie ik dat verkeerd?

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:54

Lijkt me leuk :j
Zelf aan een workshop meedoen zou mij erg leuk lijken iig!

Wat ik wel leuk zou vinden is een demo die je niet veel ziet ipv demo's die regelmatig voorbij komen.

Zo doet een oud stalgenoot bijvoorbeeld coaching van mensen met paarden. Dat zou ik super interessant vinden en iets wat ook wel te gebruiken is thuis.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:56

Jessica schreef:
Heb je daar misschien voorbeelden van JPitty?

In mijn beleving is bijv een paardbeen ontleden of een presentatie over gedrag of een demo over biomechanica voor iedereen interessant, maar misschien zie ik dat verkeerd?


Dat zijn inderdaad dingen die ik bedoel! Dat kan voor een ieder interessant zijn! OF een demo waaraan je ook zonder paard of haren van "eigen" paard aan mee kan doen.

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:58

Wat ik zelf het leukste aan bokt vind is dat je mensen ontmoet die je anders nooit zou kennen.
Dus ruimte voor ontmoetingen en mogelijkheden om af te spreken, hmmmmmmm klinkt vaag, ik ga er even over nadenken.

Elvirave

Berichten: 328
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 17:59

Inderdaad. Dingen die je niet snel tegenkomt, zoals onbekende disciplines of innovaties op gebied van paarden (nieuw soort singels drukmetingen oid)
Lijkt mij een clinic van boogschieten te paard erg leuk omdat die ook voor bokt schrijven!

Assepoester, het bewijs dat een schoentje je leven kan veranderen! O:)

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:01

Leuk idee! Helemaal leuk als zoveel mogelijk clinics etc. gegeven worden door bokkers zelf :D
Misschien leuk om naamkaartjes op te doen met je boktnaam!

Paardenbeen ontleden ga ik echt niet heen _O-

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:02

Een demo Horse & Dog trail. :D
Ik zou ook wel mee willen doen aan een workshop. :j

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16190
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:02

Misschien is een boktdag ook echt leuk als het vóór en dóór bokkers gedaan wordt. Er zijn hier zat bokkers die hoog in verschillende takken van sport rijden en dingen doen. Lijkt me leuk als er verschillende demo’s zijn, misschien lezingen en iets van kraampjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:04

justkid schreef:
Wat ik zelf het leukste aan bokt vind is dat je mensen ontmoet die je anders nooit zou kennen.
Dus ruimte voor ontmoetingen en mogelijkheden om af te spreken, hmmmmmmm klinkt vaag, ik ga er even over nadenken.


Een soort loungeruimte waar je gewoon gezellig kunt kletsen en wat kunt drinken bedoel je? :D

troi
Berichten: 16984
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:05

Wat een leuk idee zeg!

Ik zou naast de clinics ook voldoende ruimte voor socializen leuk vinden. Lekker simpel gezellige hoekjes met betaalbare koffie en thee. Ik gok dat aardig wat bokkers het leuk zouden vinden om te meeten.

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:06

Nieuwe producten vind ik ook altijd interessant

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:08

- Een WE clinic van bijv Romy huisman (ben haar bokt naam kwijt) lijkt mijn interessant.
- Uiteraard een clinic van schoentje
- Een lezing over bijvoorbeeld voeding
- Werken aan de hand clinic
- Een dressuur ruiter bijv een Danielle van Mierlo die een leuke show rijd en clinic doet
- Pimp je dekje voor de jongere bokkers (of natuurlijk de oudere met een inner penny)
- Misschien wat “bekende” bokkers die met hun paarden een show geven (amable bijv)
- misschien verschillende show onderdelen waar bokkers zich voor op kunnen geven (4tal, pas deux, een kür op muziek, trail, schrik training)

Edit:
- bokkers met een eigen bedrijf stands geven
- bokkers die bijv zijn masseur een leuke lezing laten geven maar dat je ook zelf kan voelen en mee doen

Even praktisch:
Ik zou we gaan kijken naar een knhs centrum bijv als je alleen al naar de grootte van het forum kijkt. Want ik denk dat de bezoekers van HE 60% bokt is. Dat aantal wil je niet op een te kleine locatie hebben.
Laatst bijgewerkt door Lau op 13-11-17 18:19, in het totaal 4 keer bewerkt

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Saaams

Berichten: 13245
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:08

Leuk! Alleen qua animo zou ik zeker een groter terrein nemen zoals knhs centrum. En dan clinic door bekende bokkers actief in de sport of andere specialiciteit. Denk dat je qua entree best €10-€15 kan vragen excl deelname aan workshops waar materiaal voor gekocht kan worden. Ook zou ik het leuk vinden als er clinics georganiseerd worden waar aan deelgenomen kan worden. (Schoentje voor springclinic, cross afhankelijk van seizoen, men, trai, western of WE)

Misschien bokkers met een webshop daar met een stand.
Laatst bijgewerkt door Saaams op 13-11-17 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Laerkens Beauty

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18670
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:09

JPitty schreef:
Jessica schreef:
Heb je daar misschien voorbeelden van JPitty?

In mijn beleving is bijv een paardbeen ontleden of een presentatie over gedrag of een demo over biomechanica voor iedereen interessant, maar misschien zie ik dat verkeerd?


Dat zijn inderdaad dingen die ik bedoel! Dat kan voor een ieder interessant zijn! OF een demo waaraan je ook zonder paard of haren van "eigen" paard aan mee kan doen.


Ja hier ben ik het ook mee eens :j dat vind ik inderdaad een goeie! Tuurlijk is het een paardenevenemt, maar er zijn ook zat paardloze bokkers denk ik :)

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 25883
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:09

Als ik dan toch aan t denken ben, gelijk ook praktisch:

- voldoende én vooral schone WC's!
- voldoende en ruime Parkeergelegenheid
- goede bereikbaarheid per OV of pendelbusje
- fatsoenlijk en betaalbaar eten (broodje/ frietje met snack/ soepje)
- duidelijke bewegwijzering/ plattegrond

Ik hunker naar vriendschap, wil graag geborgen zijn. Ik deel in jouw blijdschap en ook als er zorgen zijn. Maar vraag niet mijn leven, dat kan ik jou niet geven. Mijn leven is van mij! Van mij! Pia Douwes - Elisabeth - Mijn leven is van mij!
&if=1

Jessica
Berichten: 19840
Geregistreerd: 08-10-02

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-17 18:11

Allemaal mooie ideeën, maar omdat we nog geen idee hebben wat de animo gaat zijn, willen we eerst kleinschalig beginnen. Kijken of het loopt. Het wordt ook gewoon maar 1 dag(deel).

Als blijkt dat het erg goed loopt, misschien later eens op een grotere lokatie of op meerdere plekken in het land kleinschalig.

Het is echt een eerste idee en test. :)

Niet dat we niks met jullie grotere ideeën doen hoor, maar ik wil niet de illusie wekken dat we nu al in ons hoofd hebben het KNHS centrum af te huren ofzo. :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:12

Is de locatie bij een treinstation in de buurt? :D

* Misschien een lezing en/of meet & greet met een bekende persoon?
* Webshops met een stand is een leuk idee
* Tweedehands marktje/ruilbeurs?
* Veiling of iets anders t.b.v het goede doel? (Brooke's?)

Mondy

Berichten: 11787
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:12

En de mogelijkheid om paard te stallen als je die meeneemt ?
Dat lijkt me sowieso wel fijn/handig

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101361
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:13

Ik zou het ook leuk vinden om eens een paar minuten op een paard te kunnen rijden met knopjes. Een ZZ dressuurpaard of een topper in de reining. Dus dat iemand zijn paard daarvoor beschikbaar stelt en dan die paar minuten uitleg geeft.

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:13

Fatsoenlijk eten vind ik friet met een snack dan weer niet, vaak is het beperkt tot friet of een broodje frikandel, hard volkoren broodje met kaas zou al een hele verbetering zijn.

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:15

Charaz schreef:
Fatsoenlijk eten vind ik friet met een snack dan weer niet, vaak is het beperkt tot friet of een broodje frikandel, hard volkoren broodje met kaas zou al een hele verbetering zijn.


En glutenvrij mogelijk dat mis ik ook vaak.
Waarom niet lekkere broodjes, pasta’s, salades, tosti’s, fatsoenlijke hamburgers, taartjes, soepen

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

Joltsje

Berichten: 9020
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 18:18

Ook ik denk dat je al vrij snel veeel ruimte nodig hebt.

Als je het in de zomer doet is een weiland extra zo geregeld natuurlijk.

Verder met bovenstaande eens. Voor en door bokkers is ideaal.

Voor niet paarden dingen:
- bokt bokaal zoeken

Be your best self

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 bezoekers