Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:54

Proefje rijden voor Bokt juryleden en beoordeling/advies krijgen?

Yentaah

Berichten: 1136
Geregistreerd: 03-03-16

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:58

Het lijkt me veel ‘persoonlijker’ voor de Bokkers als er niet weer allemaal bekende ruiters komen met elke keer weer hetzelfde onderwerp, maar dat het inderdaad uit echt alleen maar Bokkers bestaat :)

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:58

troi schreef:
Ik hoor wel veel ideeen die ook bijv op HE langskomen, zoals bekenden mensen die clinics geven. Met alle respect zou ik dat niet zo interessant vinden. HE is toch groter en ‘meer’ qua demo’s en clinics, dus als ik dat wil zien ga ik lieber naar HE. Nog los van het feit dat de ‘groten’ het niet doen voor een boekenbon en een bloemetje (en terecht hoor) en je dan vast zit aan een pittige entree prijs om alles kostendekkend te houden.


Net wat ik dacht.

Dan kan Bokt beter proberen meer voor elkaar te krijgen op HE.
Maak daar een boktdag voor bokkers.

kimmie261

Berichten: 19215
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 19:59

Jessica schreef:
Allemaal mooie ideeën, maar omdat we nog geen idee hebben wat de animo gaat zijn, willen we eerst kleinschalig beginnen. Kijken of het loopt. Het wordt ook gewoon maar 1 dag(deel).

Als blijkt dat het erg goed loopt, misschien later eens op een grotere lokatie of op meerdere plekken in het land kleinschalig.

Het is echt een eerste idee en test. :)

Niet dat we niks met jullie grotere ideeën doen hoor, maar ik wil niet de illusie wekken dat we nu al in ons hoofd hebben het KNHS centrum af te huren ofzo. :)


ik zou er een poll aan wagen hoeveel mensen er willen komen op zo'n bokt evenement,en daarop een locatie kiezen,denk dat je dit nl niet 'kleinschalig' kan houden..

als je een beetje idee hebt hoeveel mensen er willen komen,dan kan je veel beter daarop aan de invulling van zo'n dag gaan werken :)

Nizzie

Berichten: 399
Geregistreerd: 01-08-09
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:02

Ik denk ook dat de meeste bokkers best een (klein) bedrag willen betalen voor een leuke bokt-dag.

Als ik kijk naar wat ik graag zou willen zien is dit mijn lijstje:
workshops
- armband/sleutelhanger van paardenhaar maken (voor zowel mensen met/zonder eigen paard)
- maak je eigen frontriem
- leerbewerking > sleutelhanger, zadel tag
- pimp je dekje/maak je eigen dekje
- maak je eigen paardensnoepjes/taartjes
- stalbordje maken
- (paarden)fotografie workshop

leerzame clinics (vooral ook goede uitleg hoe je hier zelf mee aan de slag zou kunnen als dit iets is wat je zelf thuis kan doen) en ik hoef niet echt clinics die ik ook kan zien op HE, dit moet iets zijn voor en door bokkers
- hoe zit een zadel in elkaar en hoe ziet deze er van binnen uit
- ontleden paardenbeen :D
- training aan de hand
- WE
- trail
- onbekende tak van paardensport
- boogschieten te paard

food & drinks
lekkere kleine tapas (ook vega)
foodtrucks

overige
kraampjes van bokkers met eigen zaak
loungeruimte voor bokt meetings
spelletjes hoek (evt. paardgerelateerd)

Mizora

Berichten: 18097
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:04

Ik wil best een clinic over paardenvoeding doen.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:09

haw, en met rij-itp dat iedereen die op Bokt zo'n grote mond heeft, nu eens écht commentaar kan geven. :+

Anoniem

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:15

Wat een ontzettend leuk idee! :D Misschien kunnen we een soort van raadspel doen dat men van elkaar moet raden welke bokker bij het gezicht hoort?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:17

khirshanta schreef:
haw, en met rij-itp dat iedereen die op Bokt zo'n grote mond heeft, nu eens écht commentaar kan geven. :+



_O- Ik denk dat ik dan door de mand zou vallen. Niet dat ik iedereen afblaf, maar als ik mijn posts soms teruglees komen ze toch een stuk minder vriendelijk over dan dat ik had bedoeld of hoe ik ooit in het echt zou reageren.





Nog een idee! Een excuses-aanbied-plek om je excuses aan te bieden aan elkaar voor alle ruzies die er ooit zijn geweest. :')

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:20

Bwahahaha! Ook een leuke!

Ja, 'in the heat of the moment' gewoon feitelijk (en in jouw optiek vriendelijk) reageren valt niet altijd even lekker, ook ervaring mee opgedaan. :')

Misschien een aantal 'probleempaarden' van hier vragen voor een clinic?

Chasingmood

Berichten: 3593
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:20

Wat betreft gratis entree --> overcapaciteit.
Veel gratis evenementen (bijvoorbeeld info beursen of open dagen) laten je inschrijven of een gratis kaartje ''kopen'' online. Zo reserveer je een plek, en vol is vol. En dan weet de organisatie ook hoeveel mensen er gaan komen. Bij de entree hoef je dan enkel het bewijs van reservering of inschrijving te laten zien.

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:23

Als het gratis moet worden zou ik er toch voor zorgen dat er kaarten besteld moeten worden van tevoren. Dan heb je een goed idee hoeveel mensen er komen.

Het moet wel voor en door bokkers worden, dan onderscheidt het zich en is het pas echt een bokt dag.

Misschien een paardenspullen ruil kraam?

Nachtlampje

Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:23

Voor het gratis entree > te veel mensen probleem kun je natuurlijk gewoon op aanmelding doen.

Je meld je aan voor de bokt-dag, je krijgt een akkoord-mail en dan ben je pas officieel aangemeld.

Bij binnenkomst wordt je boktnaam/echte naam/idkaart gecheckt. Niet op de lijst = niet naar binnen.
Zo zou je zelfs nog een ochtend- en een middagploeg kunnen organiseren.

Probleem van mogelijke overspoeling opgelost!

Qua ideeën denk ik dat het voor Bokt publiek ook enorm leuk kan zijn om basic clinics, evt met deelnemers, te organiseren.
Bijvoorbeeld langeteugelen, longeren met pessoa of een clinic 'losrijden met een stijf paard'

Supervixen

Berichten: 12834
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:25

Ja precies, dat je je moet aanmelden ofzo.

Yacintha

Berichten: 1068
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Nieuw-Schoonebeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:27

Het lijkt mij ook een ontzettend leuk idee om te doen, zou zelf ook zeker willen komen!

Wat betreft demo's/shows en clinics wil ik mijzelf graag aanbieden! Zijn diverse onderwerpen die ik kan gebruiken hiervoor (western, tuigloos, VD, grondwerk, werken met meerdere paarden bijv.) en ben best bereid dit voor weinig te doen! Is toch ook leuk voor de ervaring :)

Als bezoeker zou ik in ieder geval geen grote namen willen zien. Zoals hierboven al gezegd werd, deze mensen zie je ook al op andere evenementen zoals Horse Event. Ik zou dan juist willen richten op de Bokker zelf.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:30

Ik denk dat van te voren kaarten verkopen beter is dan aan de kassa. En een longeerclinic zou echt super leuk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:30

Een echte bokt-bokt dag inderdaad. :j Op bokt zitten ook hele goede ruiters die clinnics kunnen geven. Ik vind persoonlijk Smeetjoew zo gaaf met haar paarden... <3

Koper

Berichten: 30262
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 20:41

Lau schreef:
Charaz schreef:
Fatsoenlijk eten vind ik friet met een snack dan weer niet, vaak is het beperkt tot friet of een broodje frikandel, hard volkoren broodje met kaas zou al een hele verbetering zijn.


En glutenvrij mogelijk dat mis ik ook vaak.
Waarom niet lekkere broodjes, pasta’s, salades, tosti’s, fatsoenlijke hamburgers, taartjes, soepen

Laten we er een workshop van maken, dan is het onderdeel VT ook meteen vertegenwoordigd.

Goede input van JPitty. Het zou fijn zijn als het niet-geijkte onderwerpen zijn. Zoals idd een been ontleden of dat je van dichtbij bij voorbeeld een cavaleriezadel of oosters showzadel kunt bekijken. Een lezing van JoSav over een onderwerp naar keuze lijkt me ook van toegevoegde waarde.

Dingen als info over voeding enz. zie ik dan weer niet zitten, dat is toch gesponsord en op ieder ander evenement kun je dat ook gaan horen. Waardoor ik dus niet naar dat soort evenementen ga.

Marit_P
Berichten: 428
Geregistreerd: 08-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:05

Paardenbeen ontleden lijkt mij echt heel erg gaaf! Toevallig laatst nog een kattenpoot gedaan voor mijn opleiding, onwijs interessant. Ook fotografie workshops zou ik erg waardevol vinden :j

Oeps, zie net dat ik de tekst van de OP alweer vergeten was en dus wat dubbel noem {:)-:(

Om te beginnen zou ik misschien een klein groepje bokkers zoeken die serieus wilt gaan kijken naar het organiseren voor zo'n dag. Tot dan in ieder geval een lijstje bijhouden met ideeën die zijn genoemd en eventueel ook de namen van bokkers erbij die een dienst aanbieden.

Mocht je een groep bokkers hebben gevonden zou je eens een bijeenkomst kunnen plannen om de plannen wat concreter te maken. Zo kan je bijvoorbeeld al gaan kijken naar de termijn waarin je deze Bokt Dag wilt verwezenlijken. Dan zou je namelijk ook wat gerichter kunnen gaan zoeken naar een locatie. Stel de Bokt Dag wordt ergens in de lente gepland, is een plek met een dak boven de hoofden wel fijn, terwijl in de zomer een locatie buiten heerlijk zal zijn. Dan krijg je ook een beter kostenplaatje voor ogen en kan er misschien beter beoordeeld worden of gratis entree mogelijk is.


Om een beter beeld te krijgen over de interesse kan er een enquête (via Google o.i.d.) rondgestuurd worden. Dan kan je ook beter inschatten wat de grootte van de locatie moet zijn.

Tot dusver even mijn bijdrage, maar ik zal hier zeker over blijven nadenken!

Anoniem

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:11

Wat een gaaf idee!

Ik zou het echt op bokkers voor bokkers houden. Er zijn genoeg interessante bokkers die vast wel een demo willen geven. En er zijn genoeg bokkers die een eigen paarden bedrijf hebben.

Amable

Berichten: 9677
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Eindhoven

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:24

Wat leuk dat er al zoveel mensen enthousiast zijn! Ik draag iig graag mijn steentje bij tzt :)

Anoniem

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:37

Het lijkt mij leuk om te helpen met organiseren. :j

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 21:38

Resistance schreef:
Het lijkt mij leuk om te helpen met organiseren. :j


Mij ook

Youri123
Berichten: 363
Geregistreerd: 21-06-14

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:10

Wat een leuk idee.

Ook ik zal geen bekende namen willenl die clinics houden. Maar inderdaad echt door bokkers voor bokkers.

Zo zou ik het leuk vinden om deze dingen te zien:
Demo werken aan de hand.
Demo langelijnen
Demo: wat te doen met een oud paard
Lezeing hoe hou je een oud paard soepel?
Soort van debat ofzo: oude paarden die nog veel Energie hebben Beweging geven of niet?

Ik heb een oude verzorgshet waar ik veel mee langelijnen en werken aan de hand doe. En heb vaak de bovenstaande discussie. Daarom vind ik dat een bijzonder onderwerp.

Ook zal ik met kraampjes bokkers met een eigen bedrijf doen. Om die de kans te geven om door te groeien.

Ik heb een touwproducten bedrijf. En wil wel op deze dag staan.

Eline_S_S

Berichten: 3524
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Re: Denk mee over de allereerste Bokt-dag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-17 22:13

Kraampjes is idd ook een erg leuk idee! Zo hou je er ook veel diversiteit in :)