Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat zou jij graag zien op bokt qua privacybeleid? (Meerdere opties mogelijk)

De mogelijkheid hebben om zelf oude berichten (evt. ouder dan x jaar) aan te passen
1111 (23%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op alle forumdelen
502 (10%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op de minder informatieve forumdelen (zoals HK)
522 (10%)
Geen topics verwijderen, ik lees graag oude topics terug
303 (6%)
Op aanvraag je account kunnen laten verwijderen (niet alleen anonimiseren) inclusief oude posts
1198 (24%)
De huidige situatie behouden (alleen berichten aanpassen op aanvraag en geen accounts verwijderen)
130 (2%)
Bokt.nl moet betere voorlichting gaan geven mbt het privacybeleid bij het aanmelden, bijv. in de algemene voorwaarden
424 (8%)
Bokt.nl beter (meer) afschermen
572 (11%)
Anders, namelijk:
37 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4799


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:48

bruintje123 schreef:
Ik snap 'm wel. ik begrijp wat jij bedoeld, maar mijn mening daarin is anders.
Een ander kan niet bepalen wat terecht verwijderen is, alleen die persoon zelf. En dat kan bij een bericht zijn waarin ts zich schaamt en denkt hiermee kan ik wel gelinkt worden naar wie ik ben.
Terwijl een ander denkt, echt niet.
Maar wie is die ander omdat te bepalen??



de regel... het gaat niet om de mening maar wat de regel zegt.
dat je daarnaast een verzoek in kunt dienen .. of toestemming vraagt en het een en ander onderbouwt is een ander verhaal.

Want waar trek je de grens dan?
dan wordt iedere onderbouwing:'Das mijn mening... ik vind dat.... ' en men zou het dan kunnen uitbreiden naar andere topics los van HK... want immers zou men de persoon ook daaraan kunnen herleiden.
en dan worden topics alleen nog maar *knip* reacties.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 14:49

Zolang ik mijn eigen berichten zou kunnen verwijderen, dus ook het eerste bericht of het onderwerp vind ik het prima, zonder het hele topic weg te doen zeg maar. Ik denk niet dat iemand anders voor jou mag beslissen wat je weg mag doen en wat niet.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:12

CalipsoLover schreef:
Zolang ik mijn eigen berichten zou kunnen verwijderen, dus ook het eerste bericht of het onderwerp vind ik het prima, zonder het hele topic weg te doen zeg maar. Ik denk niet dat iemand anders voor jou mag beslissen wat je weg mag doen en wat niet.


Dat zou kunnen, echter heb je zelf bepaald om te schrijven waar je je dan schijnbaar voor schaamt.. Schrijf het dan niet.

Als dan vervolgens in "de regels" staat dat berichten niet of alleen onder bepaalde omstandigheden verwijderd kunnen worden dan wist je dat toch van tevoren? (Tenzij je de regels niet hebt gelezen maar dat is je eigen verantwoordelijkheid)

Als ts dan bijvoorbeeld het eerste bericht weghaalt gaat het hele topic nergens meer over en kan idd net zo goed het hele topic weg. Er zijn nu al tal van topics waar ts dan ineens de eerste post leeghaalt omdat de antwoorden vaak niet bevallen.
Als je dan een titel ziet staan waarvan je denk dat dat wel interessant zou kunnen zijn en na ee lege op en 2 antwoorden 2 pagina's met vragen waarom de op leeg is tegenkomt is dat ook irritant.

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 15:16

palousa_boy schreef:
CalipsoLover schreef:
Zolang ik mijn eigen berichten zou kunnen verwijderen, dus ook het eerste bericht of het onderwerp vind ik het prima, zonder het hele topic weg te doen zeg maar. Ik denk niet dat iemand anders voor jou mag beslissen wat je weg mag doen en wat niet.


Dat zou kunnen, echter heb je zelf bepaald om te schrijven waar je je dan schijnbaar voor schaamt.. Schrijf het dan niet.

Als dan vervolgens in "de regels" staat dat berichten niet of alleen onder bepaalde omstandigheden verwijderd kunnen worden dan wist je dat toch van tevoren? (Tenzij je de regels niet hebt gelezen maar dat is je eigen verantwoordelijkheid)

Als ts dan bijvoorbeeld het eerste bericht weghaalt gaat het hele topic nergens meer over en kan idd net zo goed het hele topic weg. Er zijn nu al tal van topics waar ts dan ineens de eerste post leeghaalt omdat de antwoorden vaak niet bevallen.
Als je dan een titel ziet staan waarvan je denk dat dat wel interessant zou kunnen zijn en na ee lege op en 2 antwoorden 2 pagina's met vragen waarom de op leeg is tegenkomt is dat ook irritant.


En ook meerdere topics op [FZ] met ergernissen daarover en hoe dat opgelost kan worden..

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:54

zonnebloem18 schreef:
Palousa_boy heeft wel gelijk, deze verwijderfunctie is bedoeld voor het verwijderen van persoonsgegevens zoals je naam en andere informatie waardoor je via de zoekfunctie gevonden zou kunnen worden.

Niet voor het verwijderen van berichten waar je je voor schaamt. Bijna alle gebruikers hier hebben berichten geplaatst waarvoor ze zich schamen daar ben je echt geen uitzondering. Iedereen is jong geweest en zal dat echt wel begrijpen. Het verwijderen van dat soort berichten valt onder het misbruik waar Bart het over heeft.


Het is niet omdat 'iedereen wel iets geschreven heeft waarover ze zicht schamen' dat je niet mag beslissen dat er niets verwijderd mag worden. Dat is echt een stomme reden. Als iemand wil dat zijn berichten verwijderd kunnen worden, als is het maar omdat iemand dat graag heeft, zou daar niet zo een discussie moeten over ontstaan..


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 17:59

Citaat:
Dat zou kunnen, echter heb je zelf bepaald om te schrijven waar je je dan schijnbaar voor schaamt.. Schrijf het dan niet.

Jeetje, als het leven toch zó makkelijk zou zijn dat je van tevoren al weet waar je over 20 jaar spijt van krijgt.. Niet iedereen is zo alwetend en nog iets; soms loopt het leven niet zoals je had gehoopt en wil je niet meer met sommige berichten / personen geasocieerd worden. Beetje vreemd als dat je dan voor altijd moet achtervolgen.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:10

Dus als het er niet meer is heb je er ook geen spijt meer van?

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:22

Dan plaats je een nieuw topic. Die mogelijkheid bestaat altijd.
Maar waarom spijt hebben van verwijderen van oude meuk?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 18:46

Je hoeft geen spijt te hebben van het verwijderen, dat zeg ik niet.

De vraag is of je ergens geen spijt meer van hebt als het er niet meer is.

Schijnbaar heeft men spijt dat men iets getypt heeft omdat men zich er voor schaamt. Is dat dan gelijk weg als hetgeen dat getypt is ook weg is?

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 09:15

Nouja dan wordt je er niet meer mee geasocieerd, want het kan niet meer op elk gewenst moment teruggelezen worden.

CalipsoLover

Berichten: 5554
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:48

Anoniem schreef:
Citaat:
Dat zou kunnen, echter heb je zelf bepaald om te schrijven waar je je dan schijnbaar voor schaamt.. Schrijf het dan niet.

Jeetje, als het leven toch zó makkelijk zou zijn dat je van tevoren al weet waar je over 20 jaar spijt van krijgt.. Niet iedereen is zo alwetend en nog iets; soms loopt het leven niet zoals je had gehoopt en wil je niet meer met sommige berichten / personen geasocieerd worden. Beetje vreemd als dat je dan voor altijd moet achtervolgen.

Dankjewel, toen ik dit argument las viel mijn mond wel een beetje open, want dit vind ik echt geen argument. Sorry maar ik denk dat iedereen het volste recht heeft om iets van pak 10 of 15 jaar geleden te verwijderen. Wat dan ook te verwijderen. 'Schrijf het dan niet', ja dat is er heel makkelijk vanaf zijn. Kan je ook tegen een kind gaan zeggen 'wordt dan niet gepest' bij wijze van spreken.

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 16:52

Ik ga er voor het gemak maar uit dat diegene wel beschikt over een glazen bol.. en een tijdreismachine :j

Sometimes, life happens.

Bij mij gaat het niet eens zozeer om posts waar ik me voor schaam, maar waarbij ik zelfs x aantal jaar na dato nog geasocieerd wordt bepaalde personen. En dat vind ik niet nodig.

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:18

Alane beschikt ook over een glazen bol :j Zij wist 15 jaar geleden al precies hoe groot en bijna allesoverheersend internet zou worden. Niemand anders heeft dat kunnen voorspellen, zij wel. Het is namelijk ook doodzonde dat mijn ouders dat niet wisten en mij niet hebben kunnen behoeden voor de eventuele gevolgen van internet (alles blijft eeuwig terug te vinden, etc.).

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 17:27

[***] schreef:
Klopt wel :j Maar langs de andere kant vraag je er ook niet om dat anderen jouw naam gaan gebruiken en waardoor alles open en bloot op internet te vinden is. Dus.. iemand een oplossing?


Niet je eigen naam als nickname gebruiken?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:00

Kayleigh_ schreef:
Alane beschikt ook over een glazen bol :j Zij wist 15 jaar geleden al precies hoe groot en bijna allesoverheersend internet zou worden. Niemand anders heeft dat kunnen voorspellen, zij wel. Het is namelijk ook doodzonde dat mijn ouders dat niet wisten en mij niet hebben kunnen behoeden voor de eventuele gevolgen van internet (alles blijft eeuwig terug te vinden, etc.).


gezond verstand noemen ze dat....
toen internet en met name social media steeds populairder werd werd er voor gewaarschuwd, voor de gevolgen, eens geschreven altijd geschreven.
Om niet je eigen naam te gebruiken op sites als MSN, Hyves, gratis email accounts etc. Niet alles openbaar te kwakken en te bespreken... en je niet anders te gedragen dan je openbaar zou doen of in de trein of bus zou bespreken. Zet niet online wat je niet in de krant wilt hebben staan.

en dat werd ook op bokt zeer regelmatig verteld en geschreven.... schrijf niet op bokt wat je niet in de krant wilt lezen.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:42

Ik heb nog een suggestie, ik weet niet in welk topic die het beste tot zijn recht komt dus ik zet hem hier :) Volgens mij zou dit namelijk ook al een deel van het probleem op kunnen oplossen. (Het probleem in de zin van: voorkomen dat bemoeials en stalkers makkelijk door oude berichten kunnen spitten waar ze je beschamende oude rommel gaan vinden)

Dit knopje in ieders profiel
Afbeelding

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 18:49

Dan moet je dat ook uit de zoekfunctie slopen

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:06

Goed punt, die was ik vergeten

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-17 19:42

Polly schreef:
[***] schreef:
Klopt wel :j Maar langs de andere kant vraag je er ook niet om dat anderen jouw naam gaan gebruiken en waardoor alles open en bloot op internet te vinden is. Dus.. iemand een oplossing?


Niet je eigen naam als nickname gebruiken?


True, die wil ik ook veranderen (wist ik veel zoveel jaar geleden...) maar dat heeft voor nu nog geen zin want dan weten ze ook meteen dat ik die andere ben :+

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 11:31

Even een schop omhoog: ik ben wel benieuwd hoe bokkers en beheerders nu in dit vraagstuk staan, gezien de nieuwe wetgeving? Ik denk dat topics verwijderen al een hoop gedoe scheelt t.o.v. geschiedenis verwijderen van specifieke gebruikers

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:13

Van mij hoeven oude topics niet weg, ik lees af en toe nog weleens dingen terug van vroeger.
Je moet niks op internet zetten wat je niet in de krant wil.

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

senna21

Berichten: 11822
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:20

Topics van jeugdhonk wel extra monitoren en zonodig verwijderen.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:39

Op verzoek verwijderen vind ik overigens ook prima hoor, maar niet standaard na een jaar verwijderen bedoelde ik meer

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Xyris

Berichten: 9447
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:06

Misschien is dit al eerder geopperd, maar waarom wordt er niet naast de temknop een anoniemknop toegevoegd? En dan uiteraard alleen voor de gebruiker. Zo'n knop wordt ingedrukt als iemand iets op anoniem wilt zetten en een modder bepaalt of dit gedaan kan worden aan de hand van het regelement.

Rust zacht mijn lieve meisje RIP 2-3-2023

Abacab

Berichten: 1894
Geregistreerd: 10-08-02

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:32

Met de nieuwe AVG is nu wel heel duidelijk geworden dat je als auteur altijd eigenaar blijft van al je berichten en dat je dus ook de kans moet krijgen die te veranderen of verwijderen.
Er zijn heel wat Bokkers van het eerste uur verdwenen in de anonimiteit omdat ze er na 5 jaar achter kwamen dat internet en Bokt behoorlijk waren gegroeid en dat een Forum toch wel ff anders werkte dan een chat van Divoza of Horses. Want daar werden je verhalen niet bewaard tot in de eeuwigheid.
Ik vind het heel jammer dat Bart daar altijd zo stellig in is geweest. Inmiddels is duidelijk dat de wetgever hier een uitspraak in heeft gedaan. Ik ben benieuwd wanneer Bokt zijn rchtlijnen aanpast op de AVG.

When I bestride him, I soar, I am a hawk: he trots the air; the earth sings when he touches it; the basest horn of his hoof is more musical than the pipe of Hermes.
Fas est ab hoste doceri.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 bezoekers