Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 

Wat zou jij graag zien op bokt qua privacybeleid? (Meerdere opties mogelijk)

De mogelijkheid hebben om zelf oude berichten (evt. ouder dan x jaar) aan te passen
1111 (23%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op alle forumdelen
502 (10%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op de minder informatieve forumdelen (zoals HK)
522 (10%)
Geen topics verwijderen, ik lees graag oude topics terug
303 (6%)
Op aanvraag je account kunnen laten verwijderen (niet alleen anonimiseren) inclusief oude posts
1198 (24%)
De huidige situatie behouden (alleen berichten aanpassen op aanvraag en geen accounts verwijderen)
130 (2%)
Bokt.nl moet betere voorlichting gaan geven mbt het privacybeleid bij het aanmelden, bijv. in de algemene voorwaarden
424 (8%)
Bokt.nl beter (meer) afschermen
572 (11%)
Anders, namelijk:
37 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4799


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 00:14

@Kayleigh_ dat is dan heel spijtig dat je ouders je gewoon losgelaten hebben in cyberwereld, zonder uitleg, zonder regels en zonder navraag.

Ik heb er niets op tegen dat berichten aangepast worden, dingen verwijderd kunnen worden.
Vroegah kon je al je berichten aanpassen, verwijderen etc. Dat is ooit eens aangepast tot de 1 uur regel, de reden staan het topic waar het een dienstmededeling was over de wijziging, met alle tegens omdat niet te doen en het open te laten.

ik was toen voorstanders van die regel, want in een lopend topic terug lezen of ouder topic teruglezen omdat er een soortgelijk topic nieuw topic is en het oude staat vol met teksten die verwijderd cq aangepast werden.
geloof dat *knip* een vervanger was van de gewiste teksten.
en/of een topic liep uit de hand, mod werd opgeroepen, duurde net te lang en de bewuste 'foute' teksten waren aangepast en alle 'bewijs' was vernietigd. maar de kwetsende woorden waren al gelezen en hadden hun 'werk' al gedaan.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:37

Ik schop dit topic maar weer eens omhoog.

Ik heb vorige week bokt support gemaild. In de hoop dat er nog wat berichten verwijderd konden worden omdat er nog steeds mensen zijn die mij herkennen van verhalen die ik op bokt heb gezet. Werd afgescheept met een we zullen eens kijken en nog steeds heb ik niks gehoord.

Er werden reacties geplaatst van bokkers in een topic van mij dat ze mij nog steeds herkennen. Ik heb aan de mods gevraagd of ze dit weg willen halen want ik wil gewoon een nieuwe start zonder dat mensen mij alleen herkennen van die verhalen. Dit mocht niet, ik moet zelf maar oppassen wat ik op bokt zet. Jammer, het was gewoon een normaal topic, een normale vraag hoe andere bokkers tijd voor zichzelf maken/inrichten.
Erg jammer! Ik ben er wel een beetje klaar mee zo, bokt beweerd dat ze juist omgaan met de privacy van ons maar ik heb daar sterk mijn vraagtekens bij.

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 14:57

@Amy, wanneer je het niet eens bent met een mod handeling dan kun je desbetreffende mod even aanspreken erop, anders kun je vragen wie haar Hoofdmod is en die kun je dan een pb sturen. Dan kunnen ze kijken naar de beslissing.

Handelingen van een moderator worden namelijk niet besproken op het forum :j

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 16:59

Tuurlijk, allemaal handje boven het hoofd houden. Ik noem geen namen en geen details, ik heb niks tegen de mod zelf maar tegen jullie bokt beleid. Kan ik wel een andere mod gaan mailen maar dat gaat toch niks uit maken.

Maar doe vooral zo door met jullie bokt dictatuur, gaat jullie op den duur toch wel gebruikers kosten.

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:10

Ik moet zeggen ik heb nu tot 2x toe op mezelf getemd met een verwijder verzoek en dat is direct opgepakt. Dus ik wil ook even een positieve noot geven!

Amy, je kan niet van de mods verwachten dat ze ieder bericht van een ander verwijderen waarin ze aangeven dat ze je herkennen aan de hand van je schrijfstijl natuurlijk...

ApplePapple

Berichten: 2742
Geregistreerd: 12-02-13

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-17 17:13

Zoals meerdere zeggen: bokt meer afschermen voor niet bokkers. De informatieve forums wel open maar de wat meer persoonlijkere dat je die alleen kan lezen als je een account hebt!

Rust zacht mijn Appeflap Y;(

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15907
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:40

Klopte niet.
Laatst bijgewerkt door janderegelaa op 23-11-17 01:19, in het totaal 1 keer bewerkt

mooney

Berichten: 7776
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 00:52

janderegelaa schreef:
Toevallig zijn bij dit topic net heel veel berichten verwijderd....Dat leest toch niet lekker....
sylva @ [MD] Tweezijdig kreupel vanuit heup/lies met koorts

Het is laat dus in het geval dat het sarcastisch bedoeld was... sorry :+
Maar alles staat er nog als ik in het topic kijk, via je link kom je alleen uit op de selectie van berichten van de TS van dat topic ipv alle berichten


janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15907
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 01:17

mooney schreef:
janderegelaa schreef:
Toevallig zijn bij dit topic net heel veel berichten verwijderd....Dat leest toch niet lekker....
sylva @ [MD] Tweezijdig kreupel vanuit heup/lies met koorts

Het is laat dus in het geval dat het sarcastisch bedoeld was... sorry :+
Maar alles staat er nog als ik in het topic kijk, via je link kom je alleen uit op de selectie van berichten van de TS van dat topic ipv alle berichten

Je hebt gelijk! Ik snap er niks van, dit is echt zoals het bij stond. Maar....het leest wel raar. En dit is wat sommigen van jullie willen en ik begrijp wel waarom Bart dat niet wil.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15907
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 01:20

janderegelaa schreef:
Klopte niet.

Ik heb mijn foutieve bericht even weggehaald. Hij staat gelukkig nog wel in de quote

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23411
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 03:01

ApplePapple schreef:
Zoals meerdere zeggen: bokt meer afschermen voor niet bokkers. De informatieve forums wel open maar de wat meer persoonlijkere dat je die alleen kan lezen als je een account hebt!


Een account is toch voor elke idioot in 2 tellen te fixen?
Laat het dan afgeschermd blijven tot ze 50 nuttige posts hebben.
Bokt is een paardenforum, iemand die geen 50 nuttige dingen over paarden kan zeggen hoeft toch ook niet op het algemene gedeelte?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 09:41

janderegelaa schreef:
Je hebt gelijk! Ik snap er niks van, dit is echt zoals het bij stond. Maar....het leest wel raar. En dit is wat sommigen van jullie willen en ik begrijp wel waarom Bart dat niet wil.

Wat zou dat uitmaken in een topic uit 2007? Gaat dan iemand dat nog lezen?
In lopende topics wil ook niemand het.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:52

[***] schreef:
Hoe zit het dan met reacties van anderen waarin de naam van jouw paard bv. wordt genoemd? Daar denk ik ineens aan.... Het is fijn als je zelf namen eruit kan halen, ben ook wel benieuwd wat het effect is op (terug)zoeken van topics (via google bv) maar als anderen namen van jouw paarden gaan noemen schiet je dus eigenlijk nog niks op.. Zelfde idee als dat je je gast laat maken en in de quotes de namen gewoon blijven staan...

Ik heb precies dat probleem nu, maar dan met mijn eigen naam. Wat dat betreft noem ik zelf niet eens zo heel vaak mijn eigen naam, maar is dat vaak in quotes omdat andere mensen dus bij mijn voornaam noemden. Daar had ik toen geen problemen mee, nu wel. Maar dat kan ik niet wijzigen. :=

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 11:55

Dat is toch al gezegd? De berichten kan je temmen ;) en dan kan een mod het aanpassen voor je

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:01

Keet schreef:
Dat is toch al gezegd? De berichten kan je temmen ;) en dan kan een mod het aanpassen voor je

Maar dat is pas een dagtaak aan TEM'men die je er dan uitgooit, voel ik me toch een beetje bezwaard. :=

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:06

Als het om veel berichten gaat is het 't handigst om Support even te mailen. Zij kunnen je dan verder helpen. Want temmen op tientallen/honderden berichten is inderdaad niet zo grappig meer. :D

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 12:12

Dani schreef:
Als het om veel berichten gaat is het 't handigst om Support even te mailen. Zij kunnen je dan verder helpen. Want temmen op tientallen/honderden berichten is inderdaad niet zo grappig meer. :D

Ja, dat doe ik dan liever, thanks! :D

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:53

Wat kan support precies doen dan? Want die verwijzen mij door naar Bart en die is heel druk bezig met andere dingen. Dus hoeveel tijd daar dan weer overheen gaat gaan.. en denk dat support/Bart ook niet zitten te wachten op tientallen aanvragen (maar het zou natuurlijk juist goed zijn als ze er komen ;) ).

Het is allemaal makkelijk gezegd en je leest het tegenwoordig constant "stuur even een mailtje naar.." en dan lijkt het afgehandeld maar in werkelijkheid verandert er niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 13:56

[***] schreef:
Het is allemaal makkelijk gezegd en je leest het tegenwoordig constant "stuur even een mailtje naar.." en dan lijkt het afgehandeld maar in werkelijkheid verandert er niks.


Dit dus. Ik heb twee weken geleden een bericht gestuurd naar support, heb bericht terug gekregen met de vraag wat ze dan voor me moesten doen, ik heb daar antwoord op gegeven maar nog steeds geen antwoord terug en er is niks gebeurd. Makkelijk afschuif systeem zo!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:01

Maar ik vind het ook wel een beetje grof om te verwachten dat mensen uren gaan besteden aan het aanpassen van berichten van een derde omdat jouw naam daar toevallig in staat. Jouw berichten zijn van jou, die van een ander zijn dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:05

Klopt wel :j Maar langs de andere kant vraag je er ook niet om dat anderen jouw naam gaan gebruiken en waardoor alles open en bloot op internet te vinden is. Dus.. iemand een oplossing?

En over je eigen berichten heb je ookal niks te zeggen..dus tja..

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:07

Citaat:
Dus.. oplossing?

Automatisch alle niet lopende topics ouder dan 2 (?) jaar verwijderen.

Geen werk voor de mods en support en toch een veiligere internet omgeving.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:09

bruintje123 schreef:
Citaat:
Dus.. oplossing?

Automatisch alle niet lopende topics ouder dan 2 (?) jaar verwijderen.

Geen werk voor de mods en support en toch een veiligere internet omgeving.


Droomscenario ;) Maar zou het wel oplossen :j Blijft het tenminste niet eeuwig staan als iemand eens wat zegt over jou(w paard).

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:11

Dromen mag toch :D
Maar het is wel de oplossing. We lezen nu dat mailtjes sturen niet echt opschiet. Wat ook weer te begrijpen is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:22

bruintje123 schreef:
Citaat:
Dus.. oplossing?

Automatisch alle niet lopende topics ouder dan 2 (?) jaar verwijderen.

Geen werk voor de mods en support en toch een veiligere internet omgeving.

Dit is echt een goed idee en lijkt mij ook veel minder werk dan steeds reageren op mailtjes en TEMs. Op deze manier verdwijnt oudbakken informatie ook vanzelf en kunnen nieuwe inzichten makkelijker gedeeld worden omdat men makkelijker een topic kan openen over een bepaald onderwerp.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GoogleAdsense en 36 bezoekers