Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wat zou jij graag zien op bokt qua privacybeleid? (Meerdere opties mogelijk)

De mogelijkheid hebben om zelf oude berichten (evt. ouder dan x jaar) aan te passen
1111 (23%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op alle forumdelen
502 (10%)
Alle topics ouder dan x jaar verwijderen op de minder informatieve forumdelen (zoals HK)
522 (10%)
Geen topics verwijderen, ik lees graag oude topics terug
303 (6%)
Op aanvraag je account kunnen laten verwijderen (niet alleen anonimiseren) inclusief oude posts
1198 (24%)
De huidige situatie behouden (alleen berichten aanpassen op aanvraag en geen accounts verwijderen)
130 (2%)
Bokt.nl moet betere voorlichting gaan geven mbt het privacybeleid bij het aanmelden, bijv. in de algemene voorwaarden
424 (8%)
Bokt.nl beter (meer) afschermen
572 (11%)
Anders, namelijk:
37 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4799


_Mirjam

Berichten: 740
Geregistreerd: 27-05-14
Woonplaats: Danmark

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 14:41

bruintje123 schreef:
Citaat:
Dus.. oplossing?

Automatisch alle niet lopende topics ouder dan 2 (?) jaar verwijderen.

Geen werk voor de mods en support en toch een veiligere internet omgeving.


Op z'n minst op de niet-paard-gerelateerde onderdelen van Bokt. Op de informatieve onderdelen (medisch bijv) snap ik best dat berichten na een paar jaar echt nog wel nuttig kunnen zijn. Daar zou misschien eerder 5 jaar gehanteerd kunnen worden, zodat er ook niet te lang naar verouderde medische informatie gekeken wordt.

Anoniem

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 16:23

Zolang op termijn mijn oude, zinloze topics maar vedwijnen vind ik het allemaal prima :Y) :))

Je kan ook nog iets inbouwen dat je er als TS de mogelijkheid krijgt tot opslaan van een eigen topic zodat je het op die manier nog altijd kan teruglezen als je dat zou willen. Maar denk verder niet dat Bokt of de wereld er onder gaat lijden als oude topics verdwijnen ;)

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:42

bruintje123 schreef:
Citaat:
Dus.. oplossing?

Automatisch alle niet lopende topics ouder dan 2 (?) jaar verwijderen.

Geen werk voor de mods en support en toch een veiligere internet omgeving.

En waarom automatisch? Dan wordt er dus over mijn berichten door een ander beslist dat het weg moet..,.
Laat mensen gewoon zelf de mogelijkheid hebben....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:44

Ja automatisch.
Nu word er door een ander beslist dat het blijft staan. Een minderheid die dat wil.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:50

10% wil dat het automatisch verwijderd wordt na x jaar..
Vind ik niet meerderheid.

Ik zou het niet erg vinden als de topics op informatie etc openbaar zijn, en andere gewoon enkel toegankelijk als je in de kudde zit (en min 50 berichten oid op andere plekken hebt geplaatst). Er zijn meerdere (deels) afgesloten fora, en het werkt wel denk ik.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 19:52

bruintje123 schreef:
Ja automatisch.
Nu word er door een ander beslist dat het blijft staan. Een minderheid die dat wil.

Dus het moet (zoals zo vaak) zwart of wit?
Waarom niet grijs en laat gebruikers zelf beslissen wat ze met hun eigen berichten willen....

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:02

Lovebodin je draait om wat ik zei. :)
Ik zei een minderheid wil dat het blijft staan. En met 6% klopt dat ook.

Arabier

Berichten: 2920
Geregistreerd: 01-03-16
Woonplaats: wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:13

Ik heb gestemd voor berichten weg kunnen halen, maar ben ook voor topics weg kunnen halen.

LoveBodin

Berichten: 4354
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 20:21

bruintje123 schreef:
Lovebodin je draait om wat ik zei. :)
Ik zei een minderheid wil dat het blijft staan. En met 6% klopt dat ook.


Nee het ging over automatisch weghalen..
De meeste mensen willen zelf kunnen kiezen. Dus niet zo zwart wit. Een minderheid wil dat het automatisch bleef staan (maar dat zei jij niet, jij zei automatisch VERWIJDEREN. Dat wil maar 10%).

De tussenkeuze willen de meeste mensen. Of ja, de, een tussenkeuze.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 21:31

en maar een kleine minderheid heeft gestemd

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15912
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:12

Alane schreef:
en maar een kleine minderheid heeft gestemd

Natuurlijk, omdat het de grote meerderheid helemaal niet interesseert. Net als de zwarte pieten discussie.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 00:29

janderegelaa schreef:
Alane schreef:
en maar een kleine minderheid heeft gestemd

Natuurlijk, omdat het de grote meerderheid helemaal niet interesseert. Net als de zwarte pieten discussie.

Of het hele topic niet heeft gezien...

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:31

Het staat steeds bij actieve onderwerpen dus als je het dan niet ziet zie je niks op bokt.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:13

wat heet.... lezen en niet reageren, ala de de stemming voor Brexit in Engeland. Zal wel loslopen.
Daarbij is er niet veel veranderd op bokt. ben tijden (lees jaren) niet actief geweest hier op bokt. En er is niet veel veranderd qua reageren op een pol op forumzaken. :)
de minderheid die reageert op een pol denkt dat ze de meerderheid zijn en zo een afspiegeling zijn van alles en iedereen.

Kijk mij maakt het niet uit, weet alleen wel dat het ooit veranderd is dat je je berichten niet meer kon wijzigen cq verwijderen, met een reden.
nu moet het weer gewijzigd worden omdat? men niet wil hebben dat Pietje erachter komt wat je op bokt plempt of dat jij jij bent....

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:21

Ik zou ook graag mijn topics kunnen aanpassen/verwijderen. Ik heb dit account al sinds ik 9 of 10 jaar was, dan kom je wel eens van die stomme oude topics tegen waar je je dood voor schaamt :=

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 11:57

CalipsoLover schreef:
Ik zou ook graag mijn topics kunnen aanpassen/verwijderen. Ik heb dit account al sinds ik 9 of 10 jaar was, dan kom je wel eens van die stomme oude topics tegen waar je je dood voor schaamt :=


Dat is nu juist het probleem, dit is in mijn ogen namelijk niet een reden om een topic maar te verwijderen..
Gaat het over stalken en veiligheid dan zou ik het nog begrijpen maar omdat je je schaamt omdat je iets hebt geschreven dat nu niet meer helemaal in je straatje past dan vind ik dat persoonlijk onzin om daar een topic voor te veranderen of te verwijderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:04

palousa_boy schreef:
CalipsoLover schreef:
Ik zou ook graag mijn topics kunnen aanpassen/verwijderen. Ik heb dit account al sinds ik 9 of 10 jaar was, dan kom je wel eens van die stomme oude topics tegen waar je je dood voor schaamt :=


Dat is nu juist het probleem, dit is in mijn ogen namelijk niet een reden om een topic maar te verwijderen..
Gaat het over stalken en veiligheid dan zou ik het nog begrijpen maar omdat je je schaamt omdat je iets hebt geschreven dat nu niet meer helemaal in je straatje past dan vind ik dat persoonlijk onzin om daar een topic voor te veranderen of te verwijderen.

En dan kan jij jouw topics dus laten staan en niks aan veranderen. En een ander die zich er wél voor schaamt kan en mag het dan wel verwijderen/wijzigen. Prima toch? :)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:39

Anoniem schreef:
En dan kan jij jouw topics dus laten staan en niks aan veranderen. En een ander die zich er wél voor schaamt kan en mag het dan wel verwijderen/wijzigen. Prima toch? :)

Maar er is nu net niet zoiets als 'jouw' topics. Zodra iemand erin reageert is het evengoed ook hun topic. Of evenmin.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 12:43

Ik denk ook niet dat je direct aan hele topics moet denken, wel aan eigen berichten, die zijn van jezelf.

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:21

Palousa_boy heeft wel gelijk, deze verwijderfunctie is bedoeld voor het verwijderen van persoonsgegevens zoals je naam en andere informatie waardoor je via de zoekfunctie gevonden zou kunnen worden.

Niet voor het verwijderen van berichten waar je je voor schaamt. Bijna alle gebruikers hier hebben berichten geplaatst waarvoor ze zich schamen daar ben je echt geen uitzondering. Iedereen is jong geweest en zal dat echt wel begrijpen. Het verwijderen van dat soort berichten valt onder het misbruik waar Bart het over heeft.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:23

Wat de een misbruik vind is het dat voor de ander totaal niet.
Een ander (mods/beheer) hoort daar niet over te oordelen.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:28

bruintje123 schreef:
Wat de een misbruik vind is het dat voor de ander totaal niet.
Een ander (mods/beheer) hoort daar niet over te oordelen.


definitie misbruik: een laakbaar gebruik van iets voor een doel waarvoor het niet bedoeld was.

Als dus het wijzigen in leven wordt/is geroepen zodat je persoonlijke gegevens etc kunt verwijderen en je gaat het dan gebruiken voor andere dingen dan is dat misbruik

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Poll: oude berichten en accounts verwijderen op bokt.nl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:32

Nogmaals, wat de een misbruik vind vind de ander niet.

Als iemand vind dat door die berichten duidelijk is dat het naar haar kan leiden is het geen misbruik, terwijl ik misschien denk, huh daar valt toch geen persoon mee te herleiden?
Die veiligheid mag iemand zelf bepalen, niet ik, jij of mods.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:39

bruintje123 schreef:
Nogmaals, wat de een misbruik vind vind de ander niet.

Als iemand vind dat door die berichten duidelijk is dat het naar haar kan leiden is het geen misbruik, terwijl ik misschien denk, huh daar valt toch geen persoon mee te herleiden?
Die veiligheid mag iemand zelf bepalen, niet ik, jij of mods.



Je snapt 'm niet...

Als in regel in leven wordt geroepen zodat je bepaalde dingen mag verwijderen, en je gebruikt het dan om 'gewone' berichten te verwijderen omdat je je ervoor schaamt dat je dat geschreven hebt of je mening hebt veranderd.... dan is dat misbruik maken van

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 13:41

Ik snap 'm wel. ik begrijp wat jij bedoeld, maar mijn mening daarin is anders.
Een ander kan niet bepalen wat terecht verwijderen is, alleen die persoon zelf. En dat kan bij een bericht zijn waarin ts zich schaamt en denkt hiermee kan ik wel gelinkt worden naar wie ik ben.
Terwijl een ander denkt, echt niet.
Maar wie is die ander omdat te bepalen??