Account verwijderen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:27

Helemaal mee eens.


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14464
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 09:55

Zou het niet beter kunnen verwoorden inderdaad! :=

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 10:05

Mee eens. En het is niet dat berichten verwijderen af gaat doen aan de meerwaarde van bokt. Genoeg (grotere) forums die toch berichten verwijderen toestaan, en die bestaan ook nog steeds :)


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:16

BartVB schreef:
*knip*

Eerder kwam b.v. iemand met het idee gebruikers zelf oude berichten aan te laten passen en dat is, naar mijn idee, een voorbeeld van een prima compromis. Een van de pijnpunten lijkt te zijn dat jullie het gevoel hebben afhankelijk te zijn van de gratie van het team voordat er iets aangepast wordt. Als je de mogelijkheid hebt om je berichten aan te passen dan kan je zelf die plaatsnaam of dat bericht waarin je je instructeur uitmaakt voor zak hooi editen. Hier zitten wel wat haken en ogen aan, maar Amanda gaf een paar pagina's terug al een aardige opzet voor een pilot mogelijkheid.


Dit klinkt wel goed!
Desnoods kun je eenmalig je oude berichten aanpassen, net als je met je Bokt naam kan. Denk dat daar al een hoop mee worden geholpen? Ik hoef tenminste niet perse al mijn berichten te verwijderen, als ik de prive informatie er maar zelf uit kan halen. Dat werkt een stuk makkelijker dan alles naar een Mod pb-en, vind dat heel irritant om steeds te moeten vragen. Doe dat veel liever gewoon zelf.

_Reneee

Berichten: 5787
Geregistreerd: 24-09-07

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:36

Geld verdienen met Google AdWords is zo achterhaald. Er zijn legio andere manieren om met Bokt geld te verdienen. Bokt is gewoon een beetje achtergebleven, als je kijkt naar hoe bijvoorbeeld Tweakers is gegroeid. De layout, maar ook de hele structuur is gewoon gigantisch ouderwets.

Ik zou het ook prima vinden als ik mijn oude berichten aan kon passen. Hele topics verwijderen vind ik jammer want ik zoek regelmatig nog iets via Google op. Het zou wel een goed idee zijn als je een waarschuwing krijgt wanneer je je aanmeldt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 11:38

Er werd eerder gevraagd wat voor persoonlijke informatie er zou kunnen staan in een informatief topic .. Voor mij is dat heel simpel: de namen van mijn paard(en). Zoek die op via google, je komt op Bokt uit en met een paar klikken kan je mijn hele postgeschiedenis zien. Reden genoeg voor mij dus om dat weg te willen hebben (uit principe).

Hoewel dat eigenlijk mijn grootste probleem nog niet is, het gaat voor mij over echt oude topics (dus voor ik mijn eigen paarden had, over paarden van anderen ...) en alle foto-topics waar toch niks meer in staat wat werkt. Als dat al weg is dan ben ik al blij, de rest hangt een beetje van het topic af ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 12:04

Ik snap niet zo goed waarom Bokt zo eigenwijs doet... Als dit soort topics continue weer aangemaakt worden omdat er blijkbaar toch een groot aantal gebruikers is wat hun berichten wil verwijderen, waarom antwoordt Bokt daar dan niet op. Waarom zo krampachtig vasthouden aan een ideaal (want dat is het, in mijn ogen) om het forum zo compleet mogelijk te houden.

Er worden zo vaak dubbele topics gepost dus als er een topic uit 2010 over is, wordt er toch in 2017 wel weer een nieuw topic over gemaakt. Of dat topic uit 2010 nou nog bestaat of niet maakt dan geen zak uit.

Als zo veel mensen nou liever hun berichten van het internet af hebben dan complete topics, dan is dat toch duidelijk?


Desnoods een stukje tekst onder een aangepast bericht.
''Dit bericht is voor ...% aangepast op 10-04-2016''

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:03

Nou inderdaad, ik vind het echt bijzonder kinderachtig allemaal.
Dit speelt al jaaaaaaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:30

Ja toch? En er wordt altijd maar door gebruikers gezegd dat ze begrijpen dat er geen gaten in topics mogen vallen etc. maar WAAROM?! Het is maar internet, als er echt een paard op sterven ligt bel je toch de dierenarts, dan ga je toch geen 10 jaar oud topic op Bokt opgraven... En als het niet zo drastisch is dan maak je een nieuw topic, lekker belangrijk...

Er worden altijd maar oplossingen of andere manieren gevraagd maar er wordt nooit wat aan gedaan. Behalve dan de dooddoener 'je kan het met een goede reden aan een moderator vragen'.

Zo heb ik wel eens gevraagd of mijn berichten met een specifiek woord erin verwijderd mochten worden. Die berichten zijn nooit verwijderd, alleen het specifieke woord is vervangen door drie sterretjes (***). Iedereen die dat leest kan zo gemakkelijk bedenken waar het over gaat. Ik wil dat gewoon van het internet af hebben.

Ik was 13 toen ik die berichten schreef, dus ik vind de opmerking 'dan had je na moeten denken voor je het op internet zette' zo ontzettend sneu.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-11-17 13:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:30

Klopt, heel bijzonder.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:35

Dit wel gelezen?

BartVB schreef:
Zoals gezegd; het is interessanter om te kijken wat we wel kunnen doen. Ik heb het idee dat er nogal wat te winnen is in de communicatie. Veel van wat ik in dit topic voorbij zie komen zijn grieven over hoe dingen vroeger gingen (en dat was idd ander dan nu) of wat mis is gegaan. Daarin kunnen we zorgvuldiger zijn en we zijn ook in het team aan het kijken of er aan onze kant onduidelijkheid is over het beleid mbt verwijderen/anonimiseren.

Eerder kwam b.v. iemand met het idee gebruikers zelf oude berichten aan te laten passen en dat is, naar mijn idee, een voorbeeld van een prima compromis. Een van de pijnpunten lijkt te zijn dat jullie het gevoel hebben afhankelijk te zijn van de gratie van het team voordat er iets aangepast wordt. Als je de mogelijkheid hebt om je berichten aan te passen dan kan je zelf die plaatsnaam of dat bericht waarin je je instructeur uitmaakt voor zak hooi editen. Hier zitten wel wat haken en ogen aan, maar Amanda gaf een paar pagina's terug al een aardige opzet voor een pilot mogelijkheid.

Als jullie meer ideeen hebben hoe we die balans beter kunnen maken. Of wat we kunnen verbeteren in de communicatie dan horen we het erg graag.


Ik blijf erbij dat ik het vreemd vind dat het eerst niet/dan weer wel/dan weer niet een commercieel verhaal is, maar goed. Het zou fijn zijn als bokt ook écht actie onderneemt ipv alleen hier in het topic mee te denken, maar laten we positief blijven :)

Verder blijf ik van mening dat alle HK topics ouder dan x jaar weg zouden moeten kunnen. Daar is echt geen goede reden voor om ze te behouden. En nee, dat een enkeling af en toe terug leest weegt niet zwaarder dan de privacy van gebruikers.

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:38

Die had ik idd niet gelezen, bedankt voor het ophalen Fenrir! Mijn opmerking kwam puur n.a.v. de openingspost, niet wat er daarna is gepost.

Dan nog staat mijn idee. Desnoods een stukje tekst onder een aangepast bericht.
''Dit bericht is voor ...% aangepast op 10-04-2016''

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 13:39

Ik heb t gelezen maar eerst zien, dan geloven sorry.

_lautje_

Berichten: 9249
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 14:45

Ik geloof niet sprookjes. Dus zal niks veranderen.

hazel

Berichten: 199
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:26

Kan iemand geen poll aanmaken? Dat wij bokkers kunnen kiezen, een soort raadgevend referendum:

- Alle berichten voor altijd bewaren.
- Na aanvraag van een bokker al zijn berichten verwijderen.
- De mogelijkheid zelf berichten te verwijderen/aan te passen.
- Na een jaar niet gepost een topic verwijderen.

En dan de mogelijkheid tot meerdere opties selecteren, ik weet de uitslag al :D
Laatst bijgewerkt door hazel op 08-11-17 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Zonnetje81
Berichten: 18668
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:27

hazel schreef:
Kan iemand geen poll aanmaken? Dat wij bokkers mogen kiezen:

- Alle berichten voor altijd bewaren
- Na aanvraag van een bokker al zijn berichten verwijderen
- De mogelijkheid zelf berichten te verwijderen
- Na een jaar niet gepost een topic verwijderen.

En dan de mogelijkheid tot meerdere opties selecteren :)


Kan je zelf toch doen? ;-)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:47

Ik ben voor het verwijderen van oude HK topics! Die voegen toch niets meer toe en wegen niet op tegen de privacy.

Verder vind ik je berichten kunnen wijzigen op zich wel een goede vervanging voor het verwijderen, want dat laatste gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren.

Telpeva

Berichten: 14681
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 17:53

Dan een suggestie die mogelijk flink veel tijd opslokt, máár misschien prettig is voor de mensen die nog wél graag terug willen kijken naar hun favoriete oude topics: de mogelijkheid bieden (knopje oid?) om een topic als een leesbaar bestandje op te kunnen slaan op je computer, met plaatjes en opmaak en dergelijke die allemaal behouden worden.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:04

Telpeva schreef:
Dan een suggestie die mogelijk flink veel tijd opslokt, máár misschien prettig is voor de mensen die nog wél graag terug willen kijken naar hun favoriete oude topics: de mogelijkheid bieden (knopje oid?) om een topic als een leesbaar bestandje op te kunnen slaan op je computer, met plaatjes en opmaak en dergelijke die allemaal behouden worden.


Printscreen? :Y)

Babootje

Berichten: 26202
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 18:10

Kuggur schreef:
"In sommige situaties"?
Dus jullie als mod team matigen je aan te mogen beslissen welke informatie over gebruikers wel en niet wordt verwijderd?
Waarom niet gewoon alle verzoeken om zoiets inwilligen, wat voor reden de betreffende bokker ook heeft. Ik zie niet in waarom je je daarvoor zou moeten verantwoorden, laat staan dat het botweg geweigerd kan worden.


Precies! Ik vind dat dat moet kunnen. Kan bij Google ook, duw waarom niet bij Bokt?

Veronica2
Berichten: 2660
Geregistreerd: 26-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:38

Danique schreef:
Die had ik idd niet gelezen, bedankt voor het ophalen Fenrir! Mijn opmerking kwam puur n.a.v. de openingspost, niet wat er daarna is gepost.

Hiermee geef je ook een hele prima onderbouwing van je eigen voorstel, heel erg veel reacties worden sowieso niet gelezen. Als je het mij vraagt is hooguit 15% van wat er op bokt staat van enige informatieve waarde, maar het is erg lastig aan te geven welke posts dat zijn.

pinto_1

Berichten: 2551
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Nordhorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:08

Ik ben voor het verwijderen van "oude" topics, dus waar een jaar niet in is gereageerd. Vooral jonge mensen/kinderen reageren of schrijven soms op een manier waar ze later vast niet trots op zijn. Puur uit bescherming van jongere gebruikers zou ik daarom oude topics standaard verwijderen. Dat vind ik belangrijker dan een handjevol gebruikers (denk namelijk niet dat het om de meerderheid gaat) die graag zijn eigen 10 jaar oude topic nog een keer terug wil lezen.
Bovendien lees ik regelmatig in topics dat een persoon wordt afgerekend op een eerder gemaakt topic. Sterker nog, oudere topics worden af en toe zelfs in een nieuw topic gelinkt. Dan kan iemand dus nooit een nieuwe start maken.

En inderdaad verandert informatie, dus als ik google op een onderwerp over paarden, en ik kom in een topic van 2004 uit, dan heb ik niet zoveel aan de informatie. Dan lees ik liever een topic die recent is.

strooigoed

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 12:41

Wat ook al een hoop zou schelen is als je niet via iemands profiel al zijn/haar berichten kan teruglezen. Dat is hoe mensen vaak oude posts en topics eruit pikken om iemand op af te rekenen en zo lezen meelezers (stalkers) ook gemakkelijk mee.

Anoniem

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:04

Dat had ik in het andere topic ook al eens naar voren gebracht :j Niet meee kunnen doorklikken van het ene naar het andere of via een zoekterm alle posts van iemand terugvinden, maar gewoon puur dat topic via google vinden zou ook al veel schelen :j

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Account verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:55

Ik ben ook wel benieuwd naar een poll :D

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers

cron