Huiswerk vragen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Huiswerk vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 12:55

Omdat het de bedoeling binnen een opleiding is dat iemand die informatie zelf leert vinden, de bronnen leert beoordelen, en uit de verkregen eigen conclusies leert trekken. En je kan het op een forum gooien en dat allemaal niet doen.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6623
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:07

Prrrr schreef:
Omdat het de bedoeling binnen een opleiding is dat iemand die informatie zelf leert vinden, de bronnen leert beoordelen, en uit de verkregen eigen conclusies leert trekken. En je kan het op een forum gooien en dat allemaal niet doen.

Het gaat mij om de ongenuanceerde manier waarop het gebeurt.

Het meisje in kwestie geeft aan wat ze al gevonden heeft, dat ze naar aanleiding daarvan een aantal vragen nog heeft en ze formuleert die vragen goed en beknopt.

Waarom zou bokt in zo'n geval niet haar mogen helpen? Ik denk juist dat het aangemoedigd moet worden dat ze graag wil begrijpen hoe het in elkaar steekt.

Waarom is het dan voor mij bijvoorbeeld wel toegestaan om op een ander deel van het forum een topic te openen met de vraag wat een zwam is, als ik daarbij niet noem dat het voor school is?

In principe is namelijk iedere vraag op dit forum op te zoeken op internet of andere "bronnen". Maar omdat het dan niet (genoemd) voor school is, dan mag het ineens wel.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30229
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Huiswerk vragen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-17 13:15

Het meisje in kwestie heeft de eerste zin van de eerste hit van de Google search overgetiept, terwijl, als ze de moeite zou nemen om verder te lezen dan de eerste alinea, het antwoord op haar vraag zou hebben. Het is wat anders als je daadwerkelijk de moeite neemt om dat stuk te lezen, en de inhoud er niet van snapt. Maar dat is hier niet gebeurd.

Bokt heeft als beleid gekozen niet op die manier een 'bron' te willen zijn. Het wekt namelijk ook irritatie, en 'let me Google that for you'-antwoorden. Dat worden geen leuke topics.

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers