Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:19

The_Cat schreef:
Mja, ik neem aan dat na 3 dagen de meeste TEM berichten wel gelezen zullen zijn, maar dat ze het misschien aan het overleggen zijn. Is het misschien niet echt een optie om te laten we zijn ermee bezig? Dan weet je in ieder geval ook iets.

Het is soms ook een beetje een dubbeltje op zen kantje vind ik persoonlijk. Soms komen de mods wat té streng over vind ik (en ik ben nog altijd niet akkoord met het niet kunnen verwijderen van de zaken die je zelf wil) maar soms kan ik ook wel begrijpen als je kijkt naar hoe sommige mensen reageren.. Niet overal is een belachlijk antwoord van dienst, en via het internet komen die antwoorden die soms als banale opmerking bedoeld zijn nogal anders over.

Mijn Tem is van 4 dagen geleden en staat nog steeds open. Is een persoonlijke aanval op mij dus zo spannend is het niet dat er overlegd moet worden om de Tem te behandelen.
Jammer dat er niet sneller op een Tem wordt gereageerd. -O-


Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:47

Monique, vermeld je dan ook even in dit topic alle TeM's die je ooit gedaan hebt en waar wel binnen de 2 dagen wat mee gedaan werd.
De sfeer op Bokt gaat niet beter worden, wanneer je zelf in het negatieve spiraaltje blijft hangen en gedetailleerd naar dingen gaat zoeken. Ja, je tem staat iets langer open dan normaal, dat is jammer, maar volgens mij niet de reden dat Bokt Bokt niet meer is, dus waarom zou je zoiets in een topic als dit vermelden?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:54

Monique, juist over aanvallen overleggen we vaak wél. ;) Bijvoorbeeld over of een bericht verwijderd moet of niet, en of/hoe we iemand zullen aanspreken. De tem wordt vaak pas gesloten als wij hebben besloten wat we gaan doen.

Maar ik ben 't wel met jullie eens dat we in zo'n geval best eerder op de tem kunnen reageren, want jullie kunnen natuurlijk niet zien dat wij ermee bezig zijn. :j Soms zijn we daar inderdaad te traag mee. We zijn nu wel druk bezig met een paar veranderingen in het modereren, waarmee dit waarschijnlijk ook opgelost zal zijn.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 12:01

Gini schreef:
Monique, vermeld je dan ook even in dit topic alle TeM's die je ooit gedaan hebt en waar wel binnen de 2 dagen wat mee gedaan werd.
De sfeer op Bokt gaat niet beter worden, wanneer je zelf in het negatieve spiraaltje blijft hangen en gedetailleerd naar dingen gaat zoeken. Ja, je tem staat iets langer open dan normaal, dat is jammer, maar volgens mij niet de reden dat Bokt Bokt niet meer is, dus waarom zou je zoiets in een topic als dit vermelden?

Voor meerdere redenen waarom bokt bokt niet meer is zou je dit topic eens kunnen doorlezen. :)

Verder, ja, de manier waarop mods reageren op tem's heeft er wel degelijk mee te maken. Ook dat is al uitgebreid aan de orde gekomen in dit topic. ;)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:16

:+ _O-
Ik ben blijkbaar geband op markt.
Ga uit van een foutje maar als ik ingelogd ben en klik er op komt er dit te staan in een verder witte pagina: Ban ID: 307256

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 15:06

Palmera schreef:
Gini schreef:
Monique, vermeld je dan ook even in dit topic alle TeM's die je ooit gedaan hebt en waar wel binnen de 2 dagen wat mee gedaan werd.
De sfeer op Bokt gaat niet beter worden, wanneer je zelf in het negatieve spiraaltje blijft hangen en gedetailleerd naar dingen gaat zoeken. Ja, je tem staat iets langer open dan normaal, dat is jammer, maar volgens mij niet de reden dat Bokt Bokt niet meer is, dus waarom zou je zoiets in een topic als dit vermelden?

Voor meerdere redenen waarom bokt bokt niet meer is zou je dit topic eens kunnen doorlezen. :)



Ik volg dit topic al vanaf het begin en er zijn al heel wat goede dingen gezegd waar mods zeker iets mee kunnen. Maar één enkele TeM die per ongeluk nu even 2 dagen langer openstaat dan wat mods als ideaal aangeven, dat lijkt me nou niet een systematisch probleem dat voor het verval van de sfeer op Bokt zorgt. En daarin moet je wel eerlijk blijven vind ik. Wil je dit daadwerkelijk aanhalen vanuit de goede bedoeling om van Bokt een betere plek te maken?

Eerst wordt er gezegd dat mods te snel ingrijpen en dat er berichten te snel of onterecht verwijderd worden. En nu een mod even de tijd neemt om met collega's te overleggen voordat die meteen tot actie overgaat is het ook weer niet goed. Dat bedoel ik met "eerlijk blijven". Je moet wel weten wat je aanklaagt en wat je dan precies in de plaats wilt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:08

Gini schreef:
Monique, vermeld je dan ook even in dit topic alle TeM's die je ooit gedaan hebt en waar wel binnen de 2 dagen wat mee gedaan werd.
De sfeer op Bokt gaat niet beter worden, wanneer je zelf in het negatieve spiraaltje blijft hangen en gedetailleerd naar dingen gaat zoeken. Ja, je tem staat iets langer open dan normaal, dat is jammer, maar volgens mij niet de reden dat Bokt Bokt niet meer is, dus waarom zou je zoiets in een topic als dit vermelden?

Over welke Tems heb jij het Gini? ik ben nl. niet zo'n Temmer. Je verward mij vast met een andere Monique. :))

Daarbij vroeg ik mij alleen af hoe lang het duurt voordat er op een Tem wordt gereageerd.
Ik maak er geen drama van hoor. Het was slechts een vraag. :Y)

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:19

Na je vraag wijd je nog twee extra posts aan die ene specifieke TeM, daarom veronderstelde ik dat je het toch wel een dingetje vond. Als dat niet zo is, heb ik dat verkeerd geïnterpreteerd.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:31

bruintje123 schreef:
:+ _O-
Ik ben blijkbaar geband op markt.
Ga uit van een foutje maar als ik ingelogd ben en klik er op komt er dit te staan in een verder witte pagina: Ban ID: 307256

Hé, dat is zeker niet de bedoeling. Kan je er nog steeds niet op? Want dan ga ik 't even achter de schermen gooien. Alvast sorry voor het probleem! :)

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:34

Nee gaat nog steeds niet.
Maar heeft geen haast hoor :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 20:55

Ik ga het navragen voor je. :j Is vast snel opgelost.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:18

bruintje123 schreef:
Ik meen dat ook al vink ik ja aan ik niet altijd dat icoon krijg.
Maakt niet uit want ik kijk dan inderdaad altijd zelf even bij de tens.



Even een aanvulling hierop. Je krijgt een icoontje op het moment dat wij een tem beantwoorden maar niet sluiten. Soms hebben we bijvoorbeeld nog een aanvullende vraag of laten we hem nog even openstaan omdat er nog iets mee moet gebeuren, dan krijg jij dat icoontje. Als we de tem direct sluiten dan krijg je geen melding, maar kun je inderdaad in je temlijst kijken. :)

De Turtle.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 15:25

Oh dat wist ik niet eens joh. :D Klopt wel nu ik erover nadenk, haha.

Alleen foto's in een topic bekijken? Zet &if=1 achter de link.

“These violent delights have violent ends.”

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 21:01

Aha! Dat is het dan.
Bedankt voor de opheldering.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

tessyke

Berichten: 8945
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:06

en nu gooi ik het eruit want ik heb het gehad en weet het niet meer! :')

Vroeger kon je op paardenpraat zo'n leuke topics hebben om gezellig in mee te kletsen over vanalles over paarden en nu zijn het allemaal volgtopics over paarden.
Is dit de bedoeling van dat gedeelte?
Waar kan je de gewone paardenpraat topics nog vinden???

Inspiratieloos....

Mondy

Berichten: 11819
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:50


Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

The_Cat

Berichten: 7282
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:53

Ik wil hier nog eens een kleine bump geven met betrekking tot communicatie. Met betrekking tot de TEM's en reactie's. Persoonlijk zou ik eerder voor een aanpak willen gaan van: we zijn ermee bezig en laten je zo snel mogelijk iets weten, dan het feit dat je 10 dagen moet wachten op een antwoord. Dat geeft gewoon geen fijn gevoel van communiceren en eerder het gevoel van negeren (ook al neem ik aan dat het niet zo is). Is er geen manier om op die manier de communicatie beter te laten verlopen? Al is het misschien maar met een standaard knopje waar een mod moet op drukken (want ik begrijp dat ze natuurlijk ook wel meer dan 1 ding moeten beantwoorden per dag, maar het geeft gewoon een iets aangenamer gevoel


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:27

Zo zou ik graag bij een tijdelijk slotje zien dat er staat: slotje voor overleg in verband met... en een termijn waarbinnen een antwoord valt te verwachten. En dan graag het antwoord ook in het topic plaatsen: we hebben besloten het topic toch open te laten omdat... of we hebben besloten een definitief slotje te plaatsen omdat... (en dan graag concreet en geen algemene vage beschrijvingen)

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 17:55

bruintje123 schreef:
:+ _O-
Ik ben blijkbaar geband op markt.
Ga uit van een foutje maar als ik ingelogd ben en klik er op komt er dit te staan in een verder witte pagina: Ban ID: 307256



Nog steeds een ban voor je ??

Aanhakend op topicinhoud:

Merk of bemerk bij mezelf op dat aantal trouwe posters die inhoudelijk echt wel wat te vertellen hebben gehad gaan afhaken, of vrijwel geen meer reactie geven.
Ze zwijgen maandenlang op bokt langzamer zeker.
Daardoor worden topics inhoudelijk vlakker en minder informatief, de discussie's matter en braver.

Zou een reden kunnen zijn, dat in veel topics een eigen mening wordt verkondigd als zijnde absolute waarheid , en men niet meer open staat voor een nadere visie ?
Bitje conform de ontwikkeling in de maatschappij ?

Merk ook op dat er bij vragen in nieuwe topics regelmatig totaal geen reactie meer terugkomt van ts bij diverse antwoorden, maar dezelfde ts wel vrolijk zit te kleppen in andere topics.
Ook een teken van moraal ??, lekker informatie vergaren maar diegene die het aanbrengt totaal negeren ?

Ik kan er maar moeilijk mee omgaan en reargeer dus zelf ook steeds minder op bokt ergens op.
Hoef echt niet elke keer veer in mijn .... bij een tip of reactie, en probeer zelf wel mensen die uitgebreid de tijd nemen om antwoord te maken een stukje waardering te geven.
Maar dat schijnt dus heel normaal te worden om dat niet te doen, terwijl het heel veel tijd kost om te helpen of gegevens te verzamelen om iemand te helpen.

Weet vanuit mijn pb achtergrond dat ik met bovenstaande spijker op koppie slaat, want aardig wat trouwe deskundige trainers en therapeuten die hier voorheen veel posten zijn er helemaal klaar mee.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Sherivey
Berichten: 8590
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:16

Ik denk dat de negativiteit een aandeel heeft in het minder actieve bokt.

Maar daarnaast denk ik dat Instagram momenteel veel populairder is. Daar kun je ook de foto's en verhalen volgen. :)

Nou moet ik zeggen dat als je, zoals ik, gewoon een simpele draver hebt en geen spectaculaire dingen doet, je ook niet veel reacties op Insta krijgt hoor ;)
Vind het zelf vooral leuk om van Instagram een soort online fotoboek te maken en daarnaast volg ik veel mensen die mij inspireren of die gewoon leuke foto's plaatsen

:wave:

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 18:25

Bokt is idd wel heel erg stil. Meestal ook topics die totaal niet paard gerelateerd zijn.

Foto topics waarbij mensen leuk willen laten zien hoe hun paard er bij loopt omdat ze trots zijn op hoever ze gekomen zijn, MOETEN er aaaaltijd weer mensen zijn die ongevraagde adviezen uitdelen. En vaak ook op een nare toon.

Joh zeg gewoon dat het paard er top bij loopt en klaar. Mensen willen graag erkenning voor hun verzette werk.

Dus geen kritiek zelfs niet opbouwend! Maar wel positieve bekrachtiging!

Dus vijf foto's. Vier zijn er bijvoorbeeld iets minder. Maar eentje die toont een beeld wat wel fijn is of een heel positieve beweging/ houding/ verbetering toont.

Pluk die foto er uit en geef daar een compliment op. Dat maakt alles al zo veel vrolijker en fijner te lezen!

Op die manier kun je ook iemand sturen naar beter rijden omdat ze dan veel beter kunnen relateren.

Oh op die foto maakte ik die en die handeling en dat deed ik zus en zo op dat moment, dus zo moet ik dat weer doen!

Het is natuurlijk wat anders als iemand bewust foto's plaatst van het rijden MET een vraag over houding. Dan wordt er gevraagd om advies.


Maar bij een topic waarin de ts gewoon wil laten zien hoe het rijden nu gaat. Of hoe het paard gegroeid is. Zou het moraal op bokt al heel veel helpen als mensen juist de positieve dingen bekrachtigen. Ipv de negatieve dingen er uit te plukken en daar over te zeuren.

Dat vinden wij alleen maar heel bijzonder!

Nikass

Berichten: 16664
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:02

Mijn ervaring is dat heel veel mensen niet inhoudelijk kunnen discussiëren, hun mening niet goed weten te onderbouwen, en overgaan tot domme opmerkingen en persoonlijk afbranden. Neem het OVP topic. Daar zijn een aantal mensen die verstand van zaken hebben en inhoudelijk een goed verhaal neerzetten. Vervolgens komen er een aantal schreeuwers voorbij die alles van tafel wapperen onder het mom: "ik heb dit op fb gelezen en dus is het waar, en wat jij zegt vind ik gewoon dom"
Dat maakt een discussie zo ontzettend vermoeiend dat je ziet dat de serieuze posters afhaken.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37230
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-18 19:09

Klopt, ik ook inmiddels. Gebeurt me vaker laatste tijd. Vaak wordt iets dat waar is afgedaan als onwaar en leugen omdat het bij hun niet zo is. Ik heb toch inmiddels best wat vlieguren :P met daardoor de nodige ervaringen. Maar nee een 25 minner heeft meer mee gemaakt al :') of heeft idd gelezen op internet, of volgt een guru enz :+

En de vreemde eigenschap van mensen een zin half te lezen. Een ding daaruit te pikken en daar vol opduiken bij voorkeur negatief :j maar dat is kennelijk iets van nu overal ook ver buiten bokt

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 12:05

Herken jullie discussie punten ook, veel maken van hun eigen waarheid de echte waarheid.
Waardoor dat komt tov de wat oudere generatie (ja karuna, ik hoor daar ook bij :D ) is wellicht dat wij veel meer leerden met elkaar te praten ergens over, ipv in je sociale media isolement een mening gaan vormen.

Concreet in de ovp discussie als voorbeeld daar al es aangehaald: wie heeft er in die discussie echt contact met bv een jager en weet dus precies hoe die werken ?, en hoe hun materiaal werkt ?
Of heeft zo'n jager de kans gegeven zijn visie te geven op wildbeheer ?, wie is mee geweest echt het veld in?
Reargeerde er een eerlijk op.., en de rest wist het allemaal precies........., ja vanachter de laptop..


Veel direct beschikbare achtergrond info was er ruim 20 jaar terug niet, en werd gehaald uit geschreven woord of wat beelden, maar vooral door veel met elkaar om te gaan en met elkaar te communiceren.
Dat je daarbij wel es best op je muil ging, hoorde er gewoon bij en werdt je alleen maar sterker van.

Zie nu toch een soort van patat generatie om me heen, die naar buiten toe zich heel mooi voordoet en waar niks mis gaat.
En ook nog es de druk krijgt dat er niks mis mag gaan, want dan ben je een looser.

En dat maatschappelijk gedrag zie je uiteraard terug in alle soc. Media en dus ook op bokt.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37230
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 00:18

Peetstap #) :') au dat doet even zeer, oudere generatie -O- _O- .

Maar ja ik heb geleerd te discussieren, kennis uitwisselen, vragen denoods meelopen en als een spons dingen leren zo. Kennelijk nu niet meer gebruikelijk. En toegeven dat je fout zit, oef dat is de grootste afgang ooit lijkt wel. Nee niet leuk om met rood hoofd je ongelijk toe te geven. Maar hee zie dat als een leerpunt :j

Ja ik heb ook discussies gehad met jagers. Om te leren hoe zit het nu echt. Zowel de fatsoenlijke beheersmensen als ook met de "plezierjacht we knallen stomdronken er op los in een recreatiegebied met vier op een konijntje en dan nog missen" idioten. mijn god wat was ik kwaad op die eikels. De kogels vlogen rond terwijl er druk werd gewandeld door gezinnetjes. Vandaar dat ik niks tegen jacht heb, mits snel efficient en als beheer.

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers