Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:35

Electra63 schreef:
Dani schreef:
(als we geen kritiek wilden was dit topic allang op slot geweest), dat wil ik nog even benadrukken.


Juist dit soort opmerkingen,laat jullie "macht" zien. Waarom zou je dit topic op slot willen gooien?
Er wordt niet gescholden, niet bedreigd, niet gepest, niemand opgelicht? Dat lijken mij de enige gronden waarop je een topic zou moeten willen sluiten.

Ik zeg niet dat ik het topic op slot zou willen gooien? Dat wil ik ook helemaal niet. Ik reageerde op opmerkingen dat 'kritiek niet mag', en het idee dat kritiek op ons reden voor een ban zou kunnen zijn. En geef aan dat als kritiek niet zou mogen, wij dan dit topic allang op slot hadden gegooid omdat het vol staat met kritiek op ons. Dat het topic open blijft geeft aan dat kritiek dus wél geuit mag worden. Want inderdaad, kritiek zou een belabberde reden zijn voor een slotje, dat vinden wij ook.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:35

LadyMadonna schreef:
khirshanta schreef:
Eerlijk gezegd reageer ik ook minder. Ik word er moe van door andere bokkers het gevoel te krijgen dat alles wat je zegt alleen leuk en positief mag zijn.

Grappig, dit gevoel krijg ik juist eerder vanuit het beheer/team/mods dan vanuit de gewone gebruiker.
De oproep is júist laat discussies nou eens gaan en grijp niet bij elke scheet die overdwars zit in. Wat meer zelfregulerend


Zelfregulerend vind ik super, maar er was aleens een discussie dat iedereen zijn mening mag geven als het positief is, maar als het negatief is moet het niet teveel herhaald worden.

Zelf houd ik van een stevige discussie, maar dat wordt door velen helaas niet op prijs gesteld. (dan heb ik het niet over degene waar de discussie mee gehouden wordt) Daarbij blijft natuurlijk wel dat iedereen respectvol met elkaar om wil gaan.

Zelf krijg ik dus van gebruikers juist het gevoel dat je alleen positief mag doen. Eerlijk gezegd heb ik, zeker de laatste tijd, ook helemaal niet het gevoel dat er teveel gemodereerd wordt. Ik zie slotjes om sa's, verhuizingen met juist vriendelijke berichtjes, en over-the-top reacties met namen of verwensingen verwijderd.

Mensen temmen, mods grijpen in. Ik denk dat we het eerder in de tems moeten zoeken? Mods, klopt dat een beetje, of wordt zoiets eerder uit eigen overweging gedaan?


Anders eens een proef doen, en de tem-knop weghalen...mods op vakantie. Ook leuk als 1 april grap :)

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:41

Ik reageer even puur vanuit mezelf, niet vanuit het team. Uiteraard wel met mijn groene pet op.

Dat er onvrede is en dat die al heel lang is (over verschillende punten) is duidelijk en ook zeker iets waar het team dagelijks mee bezig is. Aan de hand van aangegeven onvrede, zijn er overleggen over beleid, wordt bekeken waar huidig beleid aangepast moet worden en wordt nieuw beleid vormgegeven. Dat is een heel proces, maar wel een proces wat uiterst serieus genomen wordt (we willen allemaal een mooier en beter Bokt) maar wat wel tijd kost.
Toch kan een conclusie van zo'n overleg ook zijn dat beleid niet aangepast wordt. Daar zal een deel van de Bokkers achter staan en een deel niet. Dat is vervelend, maar een compromisloos beleid is een hele grote utopie. Zoveel mensen zoveel wensen, ik denk dat we haalbaarheid ook zeker niet uit het oog moeten verliezen. :)

Een discussie loslaten en over laten gaan op zelfregulering is een wens die we veel horen. Onlangs ben ik daar toevallig zelf als soort van casuïstiek mee gaan 'oefenen'. Dit kost alsnog heel erg veel modtijd, maar als het resultaat is dat gebruikers meer vrijheid ervaren binnen de discussie dan is dat het natuurlijk waard. Echter zijn er naast de groep gebruikers die zelfregulatie willen ook nog een grote groep gebruikers die wél strakkere moderatie willen zien en het heel lastig of vervelend vinden als we 'niks' doen. Ook hier gaat het weer om compromissen, op alle niveaus. Of het nu individuele reacties zijn of topics of Boktbreed.
We schipperen als mod hier wat heen en weer, enerzijds wil je meer op zelfregulatie overgaan, anderzijds kan iets ook heel hard uit de klauwen lopen en zou je soms willen eerder een sturend bericht dan wel een moderatoropmerking gestuurd te hebben. En ondertussen dus weer een groep die hard roept niet te begrijpen dat er niet (eerder) ingegrepen is. :)

Zelf heb ik het gevoel dat het modereren in de loop der jaren zeker erg veranderd is en dat er ten opzichte van jaren terug al veel meer sprake is van zelfregulatie en veel minder berichten die worden verwijderd.
Maar het internet en de maatschappij verandert ook; men spendeert meer tijd online en is ook veel meer gewend aan online communicatie dan in de beginjaren van Bokt. Toch blijft het geschreven woord aan interpretatie afhankelijk en zoveel mensen zoveel interpretaties. Een gebruiker kan een grappig bedoelde opmerking heel anders opvatten dan deze bedoeld is, een mod kan een opmerking net zo goed anders lezen. Daarnaast is online communicatie met de jaren steeds harder geworden en mensen menen een hoop te kunnen maken online. Als je sommige facebook discussies ziet wordt je direct onpasselijk van de manier waarop mensen met elkaar om gaan. Ik denk dat iedereen het wel met elkaar eens is dat we dat niet willen voor Bokt.
Discussie mag altijd, een kritische noot mag altijd, dat hoeft echt niet allemaal reuze positief te zijn. Maar de toon maakt de muziek en voor alle soorten opmerkingen is een tijd en plaats. En dat is ook weer heel gevoelig voor interpretatie. :)

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:45

khirshanta schreef:
Mensen temmen, mods grijpen in. Ik denk dat we het eerder in de tems moeten zoeken? Mods, klopt dat een beetje, of wordt zoiets eerder uit eigen overweging gedaan?


Anders eens een proef doen, en de tem-knop weghalen...mods op vakantie. Ook leuk als 1 april grap :)


Vanuit mezelf gesproken: er zijn een hoop TeM's die ik, met uitleg, sluit zonder er iets mee te doen. Een TeM betekent niet altijd dat er actie ondernomen móet worden, dat is een stukje beoordeling vanuit de mod of de mods. Soms is er wel actie maar niet zichtbaar (per PB).
Het klopt wat je zegt dat er, zeker binnen discussies, heel heel erg veel getemd wordt. :j

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:47

Dank je voor je post Leo. Duidelijk en helder. Er wordt dus behoorlijk achter de schermen aan-ge-modderd (en ja, dit is een grap, een woordspeling). :j
Goed van jullie dat je er mee bezig bent. En voor de rest..... de tijd zal het leren.
Leven en laten leven en het de tijd gunnen.

Toch ook een woord van dank. Dank mods, dat jullie deze taak op jullie willen nemen. Ondanks de vele (terechte en minder terechte) opmerkingen van gebruikers. Ik ben ook behoorlijk kritisch. Maar op zich vind ik daar niet veel mis mee.

Leo

Berichten: 50124
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:56

Zeker niets mis met kritisch zijn, zonder kritische gebruikers (of: klanten, bezoekers, noem maar op) kan een beleid nooit scherp gehouden worden en zal dat zelfde beleid nooit leiden tot een betere bedrijfsvoering. Dat geldt natuurlijk voor ieder bedrijf, niet alleen voor Bokt. We hebben het ook nodig dat jullie kritisch zijn en blijven. :j

Bedankt voor je post Rien. :)

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:58

Ja, ha ha, dat was ik, van die "klanten" opmerking.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:04

Bedankt Leo, fijne post!

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:10

Bedankt Leo, fijn stukje hoog nodige openheid en achtergrond info. +:)+
Daarmee haal je druk van de ketel.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:50

Even een oprechte vraag vanuit mij persoonlijk: wat is voor jullie het verschil tussen de post van Leo en de eerdere berichten van mij (en ook van Murthul)?

Leo zegt eigenlijk wat ik ook al dit hele topic probeer te zeggen: we nemen feedback serieus en overleggen regelmatig; soms leidt dat tot verandering en soms ook niet, omdat het nu eenmaal onmogelijk is alle gebruikers altijd tevreden te stellen aangezien wij moeten schipperen tussen meerdere wensen en belangen.

Toch zit er voor jullie duidelijk verschil tussen onze berichten, gezien de reacties. Zit dat in de uitleg over hoe Leo modereert in de praktijk? Zit 't m puur in de persoonlijke schrijfstijl, dat ik onbedoeld veel strenger of 'uit mijn ivoren toren' overkom dan ik denk? Ik zou dat echt jammer vinden, want zo voel ik het totaal niet. Gevoelsmatig zit ik 100% op één lijn met Leo, dus ik wil graag weten waarom het blijkbaar zo anders overkomt. :j

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:28

Ik ben toevallig in dit topic terecht gekomen en toe dacht ik: wat herkenbaar, jaren geleden ook al zulke topics gezien. Nu reageer ik niet zo veel op Bokt, dus ik heb zelf geen problemen,.

De berichten van Amanda en Dani vond ik vooral (op mij) overkomen als: wat zeuren jullie nu, jullie zijn maar een heel klein percentage en jullie betalen niet eens...... je krijgt het gevoel of je door je juffrouw (vandaar mijn eerdere opmerking "Je klinkt als een schooljuffrouw) terecht wordt gewezen.
Maar goed, ik zit meestal op mijn telefoon, dus ben zelf vaak kort van stof en dat kan anders overkomen dan je bedoelt.

BigBen
Berichten: 2076
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:38

Dani schreef:
Even een oprechte vraag vanuit mij persoonlijk: wat is voor jullie het verschil tussen de post van Leo en de eerdere berichten van mij (en ook van Murthul)?

Wat mij betreft, er is geen verschil.
Jij bent geen slechtere of betere mod dan Leo.
Alleen ligt Leo om de één of andere reden beter in de markt.

De waarheid is dat dit topic zichzelf al minstens 20 pagina's eindeloos aan het herhalen is.
Als jij een beetje mod was, had je er al lang een dik vet slot op gezet :D .
Laatst bijgewerkt door BigBen op 04-02-18 19:47, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 19:39

Nee, er is geen verschil. Ik had ook al eerder gereageerd met (ongeveer) hetzelfde bericht, maar mijn PC deed raar en het bericht verdween.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:30

Electra63 schreef:
De berichten van Amanda en Dani vond ik vooral (op mij) overkomen als: wat zeuren jullie nu, jullie zijn maar een heel klein percentage en jullie betalen niet eens...... je krijgt het gevoel of je door je juffrouw (vandaar mijn eerdere opmerking "Je klinkt als een schooljuffrouw) terecht wordt gewezen.
Maar goed, ik zit meestal op mijn telefoon, dus ben zelf vaak kort van stof en dat kan anders overkomen dan je bedoelt.


Exact dit. Even heel algemeen genomen; 'jullie' als mod-team hameren er altijd flink op dat we wel moeten opletten hoe je iets schrijft, want dat kan via geschreven tekst rotter overkomen dan het bedoeld is, maar soms heb ik zelf het idee dat dat stukje zelfreflectie niet bij iedereen er in dezelfde hoeveelheid in zit, waardoor je dus inderdaad het 'schooljuf' idee krijgt en het gevoel krijgt dat het wordt afgedaan als 'onbelangrijk' en alsof wij als gebruikers (gebruikers, misbruikers, klanten, whatever) er niet toe doen.

Leo zie ik veel vaker keuzes of overwegingen (behoorlijk) uitgebreid toelichten, waar ik bij Dani bijvoorbeeld écht heel vaak een kortaf bericht voorbij zie komen waarbij ík in ieder geval al direct de indruk krijg dat er geen discussie mogelijk is/ het maar moeten accepteren. Maar dat is een gevoel wat ik persoonlijk heb; hoor en wederhoor lijkt te ontbreken.

Nikass

Berichten: 16694
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:33

Dani schreef:
Even een oprechte vraag vanuit mij persoonlijk: wat is voor jullie het verschil tussen de post van Leo en de eerdere berichten van mij (en ook van Murthul)?

Leo zegt eigenlijk wat ik ook al dit hele topic probeer te zeggen: we nemen feedback serieus en overleggen regelmatig; soms leidt dat tot verandering en soms ook niet, omdat het nu eenmaal onmogelijk is alle gebruikers altijd tevreden te stellen aangezien wij moeten schipperen tussen meerdere wensen en belangen.

Toch zit er voor jullie duidelijk verschil tussen onze berichten, gezien de reacties. Zit dat in de uitleg over hoe Leo modereert in de praktijk? Zit 't m puur in de persoonlijke schrijfstijl, dat ik onbedoeld veel strenger of 'uit mijn ivoren toren' overkom dan ik denk? Ik zou dat echt jammer vinden, want zo voel ik het totaal niet. Gevoelsmatig zit ik 100% op één lijn met Leo, dus ik wil graag weten waarom het blijkbaar zo anders overkomt. :j


Misschien iets met de toon die de muziek maakt, wat jullie zelf vaak aanhalen ;) . Als ik het zo lees denk ik dat Leo zich misschien iets meer opstelt als gelijkwaardig en jullie iets meer als autoriteit.
Maar ik vind de bedankjes opeens nav Leo's post ook overdreven "wij zijn ook heus wel positief" eerlijk gezegd.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 10:08

Citaat:
waar ik bij Dani bijvoorbeeld écht heel vaak een kortaf bericht voorbij zie komen waarbij ík in ieder geval al direct de indruk krijg dat er geen discussie mogelijk is/ het maar moeten accepteren. Maar dat is een gevoel wat ik persoonlijk heb; hoor en wederhoor lijkt te ontbreken.


Fijn dat je het zegt. :j Wat zonde dat het (op jou) zo overkwam, dat is echt helemaal niet mijn intentie geweest. Voor m'n gevoel heb ik juist wel geprobeerd om onze keuzes uit te leggen. En ik neem jullie opmerkingen ook echt serieus, ik heb ook best veel van jullie punten achter de schermen onder de aandacht gebracht. Alleen, zoals Leo ook schrijft, soms kan de conclusie dan alsnog zijn dat we iets niet veranderen.

Hmm ... is het verschil dat Leo het meer vanuit zichzelf schrijft, en ik meer vanuit 'wij het team'? Want dat heb ik misschien wel iets te veel gedaan, en ik kan me indenken dat dat onbedoeld autoritair overkomt. Wat misschien ook niet meehelpt is dat ik mod op FZ ben, dus ik moet de bestaande regels handhaven tijdens een discussie over diezelfde regels. :D Vandaar dat ik soms ook wel streng kan zijn over bijvoorbeeld het openbaar bespreken van sancties, dat is niet om te pesten maar omdat die regel er nu eenmaal is. Dat beleid kan misschien best soepeler, ik wil best samen met jullie bedenken hoe we dat vorm kunnen geven als daar behoefte aan is. :j Alleen zolang die regel er is, kan ik 'm niet volkomen negeren.

In elk geval, sorry als ik jullie het gevoel gaf totaal niet te willen luisteren. :)

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 13:49

Dani, mij heb je totaal niet het gevoel gegeven dat je niet wilde luisteren of dat je kortaf zou zijn. Het bericht van Leo is een fijn en duidelijk bericht, maar dat vind ik de berichten van jou en Murthul ook. Het kan zijn dat het vanuit het team schrijven bij anderen wellicht minder tof overkomt. Zelf heb ik daar dus geen last van.
Ik vind jou juist een moderator die op een integere manier het beste wil doen voor Bokt en ook voor de gebruikers en daarvoor stinkend haar best doet (net als Murthul en Leo hoor).

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 14:40

Idem als hierboven. Ik vind de berichten van de reagerende mods duidelijk, vriendelijk en helder.

Ik vind het wel erg dubbel. Er is een discussie, iets staat ons niet aan in iemand's reactie, en we drukken op die TeM knop. Vervolgens doet een mod iets, en wordt er geklaagd dat er teveel ingegrepen wordt.

Als we het zo zelfregulerend zouden willen doen, moeten we mijns inziens, die tem knop laten voor wat hij is (in discussies).

Dan moeten alle toetsenbord ridders zich echter ook gedragen zoals ze dat zouden doen als een bokker echt voor ze staat. Veel van de kleinere en grote kinderen zullen daartoe maar in beperkte mate toe in staat zijn...

Al met al- ik zou zeggen; lekker die lange tenen intrekken, en minderen met het azijn drinken.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:21

khirshanta schreef:
Idem als hierboven. Ik vind de berichten van de reagerende mods duidelijk, vriendelijk en helder.

Ik vind het wel erg dubbel. Er is een discussie, iets staat ons niet aan in iemand's reactie, en we drukken op die TeM knop. Vervolgens doet een mod iets, en wordt er geklaagd dat er teveel ingegrepen wordt.

Als we het zo zelfregulerend zouden willen doen, moeten we mijns inziens, die tem knop laten voor wat hij is (in discussies).

Dan moeten alle toetsenbord ridders zich echter ook gedragen zoals ze dat zouden doen als een bokker echt voor ze staat. Veel van de kleinere en grote kinderen zullen daartoe maar in beperkte mate toe in staat zijn...

Al met al- ik zou zeggen; lekker die lange tenen intrekken, en minderen met het azijn drinken.


Wie ben jij om te bepalen of anderen lange tenen hebben?
Ik heb geen problemen op dit moment op Bokt, maar ik kan mij wel voorstellen dat een andere Bokker die wel heeft. Als in een discussie alleen zijn/haar bericht wordt verwijderd bijvoorbeeld. Waarom zou er geen discussie/kritiek mogen zijn? Zo lang er niet gescholden wordt etc. :D

Ik ben voor zelfregulatie en zal zelden temmen. Maar sommige bokkers hebben veel vriendjes, als je het dan niet eens bent met zo'n bokker, gaan de vriendjes massaal temmen. Ik vraag me dan af, is de hoeveelheid tems (mede) bepalend of ingegrepen wordt door het Modteam?

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:31

Citaat:
Ik vraag me dan af, is de hoeveelheid tems (mede) bepalend of ingegrepen wordt door het Modteam?


Nee, eigenlijk niet. :) Ik merk op mijn fora trouwens niks van dat vriendjes-temmen, veel tems (5+) op één bericht zie ik alleen bij grove aanvallen (niveau scheldpartijen) of spam. Dus als er ergens veel op getemd wordt neem ik dat serieus, maar dat zijn ook altijd berichten die ver over de schreef gaan. Niet de berichten waar discussie over onze aanpak ontstaat, denk ik. :j

Meestal wordt er één of twee keer getemd, en dan maken we zelf een afweging. Net als Leo sluit ik regelmatig tems op aanvallende berichten zonder er iets mee te doen, omdat ik het nog binnen de grenzen vind. Er wordt echt veel meer getemd wegens aanvallend, dan dat wij daarop ingrijpen. Maar het is natuurlijk wel zo dat berichten waarop getemd wordt altijd onder onze aandacht komen en we andere berichten soms missen. Dat kan wel verklaren waarom bij twee vergelijkbare berichten de ene soms blijft staan en de ander niet.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 16:53

Electra63 schreef:
khirshanta schreef:
Idem als hierboven. Ik vind de berichten van de reagerende mods duidelijk, vriendelijk en helder.

Ik vind het wel erg dubbel. Er is een discussie, iets staat ons niet aan in iemand's reactie, en we drukken op die TeM knop. Vervolgens doet een mod iets, en wordt er geklaagd dat er teveel ingegrepen wordt.

Als we het zo zelfregulerend zouden willen doen, moeten we mijns inziens, die tem knop laten voor wat hij is (in discussies).

Dan moeten alle toetsenbord ridders zich echter ook gedragen zoals ze dat zouden doen als een bokker echt voor ze staat. Veel van de kleinere en grote kinderen zullen daartoe maar in beperkte mate toe in staat zijn...

Al met al- ik zou zeggen; lekker die lange tenen intrekken, en minderen met het azijn drinken.


Wie ben jij om te bepalen of anderen lange tenen hebben?
Ik heb geen problemen op dit moment op Bokt, maar ik kan mij wel voorstellen dat een andere Bokker die wel heeft. Als in een discussie alleen zijn/haar bericht wordt verwijderd bijvoorbeeld. Waarom zou er geen discussie/kritiek mogen zijn? Zo lang er niet gescholden wordt etc. :D

Ik ben voor zelfregulatie en zal zelden temmen. Maar sommige bokkers hebben veel vriendjes, als je het dan niet eens bent met zo'n bokker, gaan de vriendjes massaal temmen. Ik vraag me dan af, is de hoeveelheid tems (mede) bepalend of ingegrepen wordt door het Modteam?



Wanneer iemand een opmerking niet aanstaat, wordt vaak aangeven dat iemand weer snel op zijn tenen getrapt is, of een azijnzeiker is.

Het is bij lange na niet zo dat ik dit persoonlijk bij bokkers vind, maar af en toe denk ik ook dat iemand licht ontvlambaar is. Wat ik bedoel te zeggen, is dat ik helemaal voor het zelfregulerende bokt ben, maar dat me dit moeilijk te realiseren valt- mede omdat er vaak met een vinger naar mods gewezen wordt, waarbij de gebruikers op sommige berichten / in sommige topics veel temmen.

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:44

Dani schreef:
Citaat:
Ik vraag me dan af, is de hoeveelheid tems (mede) bepalend of ingegrepen wordt door het Modteam?


Nee, eigenlijk niet. :) Ik merk op mijn fora trouwens niks van dat vriendjes-temmen, veel tems (5+) op één bericht zie ik alleen bij grove aanvallen (niveau scheldpartijen) of spam. Dus als er ergens veel op getemd wordt neem ik dat serieus, maar dat zijn ook altijd berichten die ver over de schreef gaan. Niet de berichten waar discussie over onze aanpak ontstaat, denk ik. :j

Meestal wordt er één of twee keer getemd, en dan maken we zelf een afweging. Net als Leo sluit ik regelmatig tems op aanvallende berichten zonder er iets mee te doen, omdat ik het nog binnen de grenzen vind. Er wordt echt veel meer getemd wegens aanvallend, dan dat wij daarop ingrijpen. Maar het is natuurlijk wel zo dat berichten waarop getemd wordt altijd onder onze aandacht komen en we andere berichten soms missen. Dat kan wel verklaren waarom bij twee vergelijkbare berichten de ene soms blijft staan en de ander niet.



Fijn om te horen +:)+ Dani.
Ik kreeg weleens de indruk (in het verleden) dat er in sommige (politieke) topics massaal getemd werd door tegenstanders.

@Khirshanta,
Ik ben het met je eens, maar het zou wel gewenst zijn: zelfregulering ;)

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:56


rien10
Berichten: 14665
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 17:59

Omdat het niet voldoet aan de regels van opsporing verzocht.

Kinke

Berichten: 20528
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:37

ik vind dit dus weer zo'n typische mod actie. De persoon die het topic heeft geopend weet helemaal niets van Bokt, help hem dan ipv dat topic te sluiten.