Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 12:30

Graag hoor ik of jullie ook tegen het volgende aanlopen: het valt mij op dat er de laatste tijd veel berichten worden verwijderd uit topics zonder verdere inhoudelijke toelichting en als je er dan naar vraagt krijg je het standaard "we gaan niet in discussie" antwoord.

Ik zie nu herhaaldelijk topics die leuk, actief liepen volledig doodbloeden door dit soort acties.
Ik moet zeggen dat ik dan zelf ook geen zin meer heb om weer opnieuw te gaan posten. De flow is er dan wel uit.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:55

Zoiets is dus ook hier gebeurd :)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 15:58

Dat was precies mijn gedachte!
Vind het wel jammer dat het zo gaat in een discussie topic.

Het komt over alsof de zwarte bokker niet meer aan mag geven wat hem of haar dwars zit. Erg jammer, gezien dit topic ook voor de groene bokkers, en andere kleurtjes, een inspiratie topic kan zijn over hoe de bokker het graag ziet, en wat ze verbeter punten vinden aan bokt zelf.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:01

Nou, neem aan dat jullie de berichten ook gezien hebben die verwijderd zijn .. Het was alles behalve "een topic wat leuk en actief loopt" .. Dus dat in dit geval die berichten verwijderd worden heb ik totaal geen probleem mee (iets van toelichting is natuurlijk altijd handig) want ik vond het al zeer vervelend dat een goedlopend topic door 1 persoon uit de hand dreigde te lopen en op slot ging ...

Dat het een (discussie)forum is betekent niet dat je zomaar alles kan zeggen wat er op je lever ligt, of dit nu waar is of niet. Ben de laatste dagen ook wat andere topics/reacties tegengekomen waarbij ik dacht "ik snap goed waarom mensen niet meer willen posten op bokt" en dat ligt heus niet aan het bokt-beleid alleen ... Het wordt alleen maar erger in plaats van gezelliger lijkt het wel .. Of ik had nu toevallig pech, dat kan ook :Y)

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:09

[***] schreef:
Nou, neem aan dat jullie de berichten ook gezien hebben die verwijderd zijn .. Het was alles behalve "een topic wat leuk en actief loopt" .. Dus dat in dit geval die berichten verwijderd worden heb ik totaal geen probleem mee (iets van toelichting is natuurlijk altijd handig) want ik vond het al zeer vervelend dat een goedlopend topic door 1 persoon uit de hand dreigde te lopen en op slot ging ...

Dat het een (discussie)forum is betekent niet dat je zomaar alles kan zeggen wat er op je lever ligt, of dit nu waar is of niet. Ben de laatste dagen ook wat andere topics/reacties tegengekomen waarbij ik dacht "ik snap goed waarom mensen niet meer willen posten op bokt" en dat ligt heus niet aan het bokt-beleid alleen ... Het wordt alleen maar erger in plaats van gezelliger lijkt het wel .. Of ik had nu toevallig pech, dat kan ook :Y)


Klopt, helemaal mee eens.

En het komt ook weer op het feitje aan van hoe je dingen op pakt.

Ik vond het hier eigenlijk nog wel mee vallen, maar zodra er begonnen werd over een gevoelig onderwerp ging het meteen op slot.

Het niet meer durven posten op bokt, snap ik ook zeker. Het is ook niet bepaald makkelijk om met alles te moeten dealen. En zeker voor de onzekere bokker kan het een enorme knauw zijn. En ik ben het eens dat de meningen soms wel wat subtieler verteld mogen worden."

Maar natuurlijk zitten we met heel veel verschillende karakters hier op bokt. En die kunnen botsen, dat is imo ook niet heel gek.

En een toelichting was ook wel heel erg fijn geweest natuurlijk. Want wat is nu precies de reden hiervan geweest? Wat dachten de modjes hier over? namen die het op als een heel heftig iets? Daar ben ik nu wel benieuwd naar. En ook waarom zijn die berichten verwijderd? waarom niet een groene mededeling met daarin uitleg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:16

Ik denk (maar dat ben ik dus, en geen mod :P ) dat het een beetje een reactie op was .. Persoon in kwestie had net 2 (of misschien wel meer) topics gesloten gekregen met reden en ging in reactie daarop haar gal maar spuwen in oa dit topic (en misschien nog anderen maar dat heb ik niet gezien) en tja, ik persoonlijk vind zoiets ook niet nodig. Als je topics gesloten zijn moet je daar maar met de mod(s) over discussiëren maar niet een ander topic gaan kapen om gewoon leuk verder te doen ..

Het eerste wat ik dacht toen ik een slotje zag was: super, is er eens een lang en goedlopend topic, gaat het dicht doordat er iemand zich niet in kan houden ... Had wel het idee dat het weer open zou gaan, maar alsnog is het gewoon stom.

Verschillende karakters en al wat je wilt helemaal mee eens, maar soms gaat het gewoon echt ver, en ik vraag me echt af waarom dit nodig is op een forum want je bereikt er alleen maar mee dat mensen die niet zo sterk in hun schoenen staan zich slecht voelen en niet meer willen/durven posten, en anderen die het over zich heen laten komen denken "prima, maar dan laat ik ook niks meer zien".

Kijk, ik snap dat ieder een eigen mening heeft en van mij moet het echt niet alleen maar "ooh en aah" zijn, maar er zijn wel grenzen, en die schijnen sommigen wel te vergeten. Samen met al het andere (niks kunnen verwijderen oa, zie andere topics) snap ik wel dat het op Bokt steeds stiller wordt ... maar blijf het wel jammer vinden. Langs de andere kant zeg ik dat steeds, maar doe zelf ook weinig moeite om overal (leuke) reacties te gaan typen, dus ja, het ligt ook allemaal voor een stukje aan onszelf natuurlijk :')

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:19

Ik mag toch wel zeggen dat ik altijd erg inhoudelijk discussieer en dat ik mijn mening goed onderbouw.
Het gaat dan ook niet perse om mijn eigen berichten. ik volg een discussie en de volgende keer dat ik inlog zijn er een aantal berichten verwijderd. Geen toelichting.
Ik vind dat vreemd, en dit waren geen bijzonder heftige berichten. Wel kritiek ja, maar in normaal Nederlands en goed onderbouwd.

Uiteraard gaan mensen de discussie aan als je met zorg een bericht post, of een discussie volgt en er wordt ineens in geknipt. Dit is namelijk heel denigrerend en irritant. En het werkt niet imo want je bent alleen maar geneigd je mening nog wat scherper neer te zetten.

Veel topics waarin de mod is gaan verwijderen zijn daarna doodgebloed.
En dat gebeurt langzamerhand met heel bokt vermoed ik.
Heel jammer. Ik bedoel dit niet onaardig maar bokt modereert zijn eigen ondergang wat dat betreft.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:40

Ik denk niet dat we onze eigen handen in onschuld mogen wassen en het verderf van Bokt alleen maar op de modjes mogen steken. In de meeste topics is het toch wel 100% de fout van de gebruikers dat de sfeer kribbiger en de reacties grover worden. Als dan de modjes komen boenen en dweilen om het toch nog leuk proberen te houden, is het natuurlijk gemakkelijk om te spreken over censuur. Ik weet niet of de ongecensureerde versie van Bokt nou zoveel aangenamer zou zijn, als je soms ziet hoe topics verlopen. Ben ik eigenlijk wel blij dat er een paar groene mensen zijn die toch nog de ambitie hebben om te proberen iets ervan te maken. En dat zij daarin ook af en toe steken laten vallen of beslissingen nemen waar ik het niet helemaal mee eens ben, ja tuurlijk. Maar ik denk dat geen enkele mod de wedstrijd 'meeste ontevreden gebruiker-pb'tjes' wilt winnen.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:46

Persoonlijke aanval of echt grof taalgebruik snapt iedereen dat dat niet kan.
Maar waarom mag een inhoudelijke discussie niet een beetje fel en emotioneel zijn? Dat begrijp ik niet.
Alleen maar op de vlakte en voor de lieve vrede discussiëren, wat schiet je daar mee op?

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:49

Nikass schreef:
Persoonlijke aanval of echt grof taalgebruik snapt iedereen dat dat niet kan.
Maar waarom mag een inhoudelijke discussie niet een beetje fel en emotioneel zijn? Dat begrijp ik niet.
Alleen maar op de vlakte en voor de lieve vrede discussiëren, wat schiet je daar mee op?

Precies dat.
Nu word er echt ook de rem opgegooid als er niets aan de hand is.
Soms krijg ik echt de neiging als er dan een mod doorheen komt om te zeggen: ssssstttt de grote mensen praten hier, de kindjes moeten stil zijn.
Want 9 van de 10 keer zou de mod mijn dochter kunnen zijn betreft leeftijd.
Of is het zo leuk om te mogen vingertikken?
Want het ingrijpen begrijp ik echt vaak niet. Dus er moet een andere reden zijn dan het topic reguleren.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 16:53

Mijn recente ervaring is ook dat er wel op héél triviale zaken wordt gemod.
Dusdanig dat ik de betreffende opgestoken vingertjes echt niet serieus kan nemen.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 17:16

Nikass schreef:
Maar waarom mag een inhoudelijke discussie niet een beetje fel en emotioneel zijn? Dat begrijp ik niet.


Omdat je nu wel heel lief de woorden 'een beetje' gebruikt, maar in de realiteit zit het er dan gewoon bovenarms op.
Maar ieder heeft inderdaad zijn eigen kader. Jij en 10 andere bokkers hebt er geen probleem mee dat de discussie wat feller wordt en iemand anders plus 10 anderen denken 'wtf is hier gaande?'.
Wie heeft gelijk? Is de een zijn mening minder waard dan de ander? Moet iedereen even lange tenen en evenveel haar op zijn tanden hebben? Wie zijn referentiekader is het juiste en wie moet zich eens niet zo aanstellen?

Plus je moet ook nog eens een flinke dosis risico-inschatting doen: hoe groot is de kans dat de discussie op dit nog aanvaardbare niveau blijft versus hoe groot is de kans dat ze 1 pagina verder op elkaar zitten te schelden en er van deze leerzame discussie helemaal niets meer overblijft. Als je dat laatste kan vermijden door als mod een opmerking in het topic te plaatsen, dan doe je dat. Niet om de kleuterjuf uit te hangen, niet om bokkertjes te pesten, niet om iedereen eens te laten zien wie de baas is, maar gewoon om het topic niet te laten overhellen naar de negatieve kant.
Net zoals een moderator bij een politieke discussie zou doen wanneer die merkt dat twee discussiërende politici luider beginnen te praten en emotioneler worden. Dan komt die er even tussen om de gemoederen te bedaren. Is die daarom een kleuterjuf die de politici op de vingers tikt? Nee, hij is moderator, die het gesprek nuttig en constructief wenst te houden.

En nogmaals, ik heb ook al wel eens morrend achter mijn laptop gezeten door 'een stomme mod' of gevloekt omdat er ineens een slotje stond op een in mijn ogen super interessant topic, maar ik laat zulke dingen echt niet mijn plezier op Bokt bepalen, echt niet.

De sfeer van een topic wordt bepaald door de gebruikers!! Als je na een opmerking van een mod in een topic alleen nog maar schamper kan doen over die opmerking en alleen nog maar kan klagen over wat een kleuterklas bokt geworden is, dan is de sfeer in dat topic niet verpest door de opmerking van de mod, maar door de gebruikers die die opmerking alleen maar negatief kunnen bekijken en die er maar over blijven doorbomen, waardoor het initiële onderwerp van de discussie helemaal vergeten wordt.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:14

Een toelichting was inderdaad handig geweest, excuus! :j
De reden van het slotje en de verwijderde berichten is dat er kort daarvoor topics van die gebruiker op FZ gesloten waren, dan is het simpelweg niet de bedoeling om alsnog door te gaan met berichten plaatsen want wij sluiten dat niet voor niets. Daarnaast gingen de berichten over een specifieke situatie en over het contact met die gebruiker, en dat bespreken we gewoon niet openbaar. Een discussie over ons beleid prima, maar FZ is er niet om beklag te doen over één beslissing van ons. :) (Omdat wij geen privécommunicatie of -informatie bekend willen maken, en daardoor kunnen wij zo'n gesprek dus nooit aangaan hier.)

En tja, de één vindt dat we te snel ingrijpen en een ander dat we te weinig doen. Meningen verschillen nu eenmaal, en wij moeten daar een balans in zien te vinden. Dat betekent dat gebruikers op de grens, die iets snel als aanvallend zien of die juist vinden dat bijna alles gezegd mag worden, het lang niet altijd met ons eens zullen zijn. Vervelend, maar dat is niet te voorkomen op een groot forum met zoveel mensen. Want zoals Gini mooi omschrijft, iedereen heeft z'n eigen referentiekader. :j

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 18:55

Maar als je je er aan houdt dat op inhoud discussiëren mag, dan is dat toch helemaal niet zo ingewikkeld?
Of hebben mods moeite om onderscheid te maken tussen inhouds- en betrekkingsniveau?

Die indruk krijg ik namelijk wanneer een inhoudelijke opmerking wordt bestempeld als "niet respectvol"
Dan ben je als mod dus niet erg objectief bezig.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 14:54

Nikass schreef:
Maar als je je er aan houdt dat op inhoud discussiëren mag, dan is dat toch helemaal niet zo ingewikkeld?
Of hebben mods moeite om onderscheid te maken tussen inhouds- en betrekkingsniveau?

Die indruk krijg ik namelijk wanneer een inhoudelijke opmerking wordt bestempeld als "niet respectvol"
Dan ben je als mod dus niet erg objectief bezig.

Alles is de laatste tijd niet respectvol. Ik trek me tegenwoordig direct terug uit een topic als ik weer zoiets lees.

Als 10 bokkers iets volgens methode A doen en uitleggen waarom, brullen 10 bokkers die het volgens methode B doen dat de A-groep betweterig is en respectloos.
Alles word de kop in gedrukt met respectloos. Dat is toch niet meer prettig discusiëren? Stel je toch voor dat ze dat in de tweede kamer ook zouden doen!

Men moet leren dat als iemand iets op andere wijze doet, dat niet direct wil zeggen dat jouw methode *$#%&/! is. Dat wil alleen maar zeggen dat die persoon jouw methode nooit zal toepassen. Is dat dan zó erg? Zeker als men ook nog uitlegt waarom?

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:05

Oh ja, dat eeuwige gezemel over "respect"..... :roll:

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 16:56

[BB] Goede anti blafband gezocht

Dit is weer zo'n voorbeeld. Was een interessante discussie, maar sinds de opmerking van de mod ligt het op zijn gat en reageert er niemand meer.
Ts heeft al lang antwoord op welke blafband ze zou kunnen aanschaffen, heeft er ook al een aangeschaft, dus de discussie zit haar vraag niet in de weg.
Totaal overbodig ingrijpen, met als gevolg einde topic. Welk doel is daarmee gediend? Ik begrijp daar echte helemaal niets van.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 17:14

Kuggur schreef:
Oh ja, dat eeuwige gezemel over "respect"..... :roll:

Of het is jalousie. Daar word ook veel mee verdedigt.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 22:52

Nikass schreef:
[BB] Goede anti blafband gezocht

Dit is weer zo'n voorbeeld. Was een interessante discussie, maar sinds de opmerking van de mod ligt het op zijn gat en reageert er niemand meer.
Ts heeft al lang antwoord op welke blafband ze zou kunnen aanschaffen, heeft er ook al een aangeschaft, dus de discussie zit haar vraag niet in de weg.
Totaal overbodig ingrijpen, met als gevolg einde topic. Welk doel is daarmee gediend? Ik begrijp daar echte helemaal niets van.


En daar zet ik dit topic tegenover: [RIJ-ITP] Eston (Everdale x Wup) bitloos in training
Een topic waar het voornamelijk de gebruikers zijn die de sfeer bepalen. Zelfs de uitgroei van de amazone wordt bekritiseerd.
Het is natuurlijk met welke bril je kijkt, die bepaalt wat je ziet. Als je mods standaard ziet als partypoopers, dan ga je ieder topic dat vastloopt door een modopmerking zien als een bevestiging van die mening. Dat er tig andere topics zijn die na een modactie wel gewoon verder lopen of waar het toch echt wel de gebruikers zijn die de sfeer naar de negatieve kant doet kantelen, valt dan niet zo erg op.

Nikass

Berichten: 16695
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:11

Nou ik heb het topic even door geworsteld en ik zie wat je de laatste tijd steeds ziet op bokt: je mag het alleen met ts eens zijn en anders ben je jaloers :roll:

Als je foto's van jezelf plaatst en roept dat je model bent dan kan het zomaar zijn dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet mooi vinden.
En daar wordt door ts dan lacherig over gedaan en door anderen wordt het afgedaan als afgunst. Maar het is ts die niet met feedback om kan gaan en het zijn de ooh en aah types die de sfeer bepalen.

Dus het topic wat je "er tegenover" zet bevestigd alleen maar wat ik zeg. Kleinzieligheid ten top.
Alleen hebben de mods zich hier gelukkig nog niet mee bemoeit (maar dat komt vast nog wel)

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:42

De kleinzieligheid vind ik het feit dat je niet trots mag zijn op jezelf en wat je bereikt hebt. Vind je iets niet mooi? Dat mag! Maar als je dat gezegd hebt moet het toch klaar zijn? Dan hoef je toch niet verder te zoeken naar ieder prut detail? En dat ook nog te vermelden?

Ik vind dit gewoon zo sneu, eigenlijk.

Als jij een nieuwe auto hebt gekocht feliciteer ik je met je aankoop en wens ik je er heel veel plezier mee. Ondanks dat ik het een foeilelijke rammelbak vind.

Dan kan ik hooguit een paar terechte dingen opmerken (bv koplamp stuk, lekt olie, etc) Maar jou en je auto afbranden op zinloze argumenten (lelijke kleur) is toch gewoon stom?

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:48

Nikass schreef:
Nou ik heb het topic even door geworsteld en ik zie wat je de laatste tijd steeds ziet op bokt: je mag het alleen met ts eens zijn en anders ben je jaloers :roll:

Als je foto's van jezelf plaatst en roept dat je model bent dan kan het zomaar zijn dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet mooi vinden.
En daar wordt door ts dan lacherig over gedaan en door anderen wordt het afgedaan als afgunst. Maar het is ts die niet met feedback om kan gaan en het zijn de ooh en aah types die de sfeer bepalen.

Dus het topic wat je "er tegenover" zet bevestigd alleen maar wat ik zeg. Kleinzieligheid ten top.
Alleen hebben de mods zich hier gelukkig nog niet mee bemoeit (maar dat komt vast nog wel)


Nee, niet alles moet ah en oh zijn, maar je moet ook niet altijd plomp je mond opentrekken. Dat heet empathie. Of ga jij ook tegen kersverse ouders zeggen dat hun baby eigenlijk echt niet zo mooi is, of tegen een vriendin die vol trots haar nieuwe auto komt showen 'he bah, heb je nou voor lederen zetels gekozen'.

Als je hier tweemaal 'ja' op hebt geantwoord, dan zijn wij twee verschillende mensen. Die twee verschillende mensen zitten allebei op Bokt. En die twee verschillende mensen moeten de modjes tevreden zien te houden. Ga er maar aan staan :D

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 00:54

Nikass schreef:
Nou ik heb het topic even door geworsteld en ik zie wat je de laatste tijd steeds ziet op bokt: je mag het alleen met ts eens zijn en anders ben je jaloers :roll:

Als je foto's van jezelf plaatst en roept dat je model bent dan kan het zomaar zijn dat er mensen zijn die bepaalde dingen niet mooi vinden.
En daar wordt door ts dan lacherig over gedaan en door anderen wordt het afgedaan als afgunst. Maar het is ts die niet met feedback om kan gaan en het zijn de ooh en aah types die de sfeer bepalen.

Dus het topic wat je "er tegenover" zet bevestigd alleen maar wat ik zeg. Kleinzieligheid ten top.
Alleen hebben de mods zich hier gelukkig nog niet mee bemoeit (maar dat komt vast nog wel)


Ik vind dit topic wel "typerend" Bokt. Er moet altijd kritiek geleverd worden. Stel dat de dame met S&T had gereden, dan was men vooral daar over gevallen. Nu was het bitloos en echt een prachtig paard en krijgt zij zelfs kritiek op haar haar :D
Ik zie soms "lelijke" paarden en ruiters en die krijgen minder of geen kritiek op hun uiterlijk ;)

Je kan ook niet reageren als je het niet mooi vindt.

Palmera

Berichten: 9457
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 01:12

Electra63 schreef:
Je kan ook niet reageren als je het niet mooi vindt.

Of zeg gewoon één keer en normaal onderbouwd: ik vind het lelijk want de outfit staat me niet aan/het paard loopt te suf/je haar is niet goed samen gebonden/je houding is slecht/etc. Onderbouw dat een beetje netjes en dan is het óók goed, naar mijn mening. Ik hou er niet van als er niets gezegd mag worden en smaken verschillen nou eenmaal.

Maar het is dat eeuwige doorzagen op zinloze details die al 80 keer gezegd zijn wat me zo stoort. Als we dan ook nog gaan mekkeren over de beweegredenen om een topic te openen ben ik er echt klaar mee.

Als ik een willekeurig topic open over mijn honden omdat ík ze mooi vind staat het jou vrij te zeggen dat je mijn honden lelijk vind. Ik kan en ga daar dan verder niets mee doen.
Als jij zegt dat mijn honden lelijk zijn omdat ze onverzorgt zijn en ik ze misschien eens moet borstelen is dat iets waar ik eens mijn gedachten over kan laten gaan. En misschien heb je dan, ondanks dat het een negatieve reactie is, me wel op een idee gebracht en ga ik dat zelfs doen!

Dáár zit, imo, het verschil! Ik ben niet tegen negatieve kritiek. Ik ben wel tegen zinloze en ongefundeerde kritiek. Ook uit het negatieve valt, voor degenen die dat willen, wellicht iets positiefs te halen. :)

Electra63

Berichten: 17840
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 01:26

Ik vind heel veel paarden lelijk of de ruiters bijv. te zwaar.
Waarom zou ik dat melden? Ik klik zo'n topic gewoon weg.
In dit topic kwam vooral een beroepszeikerd weer langs, meestal gaat ze los op het bit, nu op het haar van de TS. Ik vind t sneu :D