Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:04

Indestal schreef:
Ooit was ik bokker, heb account op gast laten zetten omdat er toen zoveel speelde en de sfeer zo slecht was, dat ik ook vanwege stalken weg bij bokt ben gegaan....na een tijd, ook omdat je natuurlijk dat account niet meer kan gebruiken, onder andere naam terug gekomen.....

Zoals heeeeeeeel veeeeeeeeel bokkers! Jawel!


Met andere woorden, dit is dus bokt zoals het altijd al zo was!!

Ik moet mij maar koest houden, mag geen kritiek hebben...

Ik ben heel boos nu en vraag mij inderdaad weer af, wat is bokt?

Vreemd verhaal. Het zal het team sieren als hier netjes uitleg over gegeven word.

Maar om eerlijk te zijn vind ik het team niet sterkt toelichten en uitleggen in dit topic, ondanks dat ze aangeven graag dingen toe te lichten.
Laatst bijgewerkt door Muurp op 10-11-17 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd.


Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:08

Palmera schreef:
Vreemd verhaal. Het zal het team sieren als hier netjes uitleg over gegeven word.

Daar hebben ze een standaard antwoord voor klaarliggen.

Telpeva

Berichten: 14689
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:10

Zulke mensen horen geen mods te zijn imo, prima als je inzage hebt maar hou het professioneel. Als iemand dat niet kan dan moet zo iemand geen toegang (meer) hebben tot de gegevens van users.

Ever make mistakes in life? Let's make them birds. Yeah, they're birds now.
http://www.migaria.com/popcorn.gif

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:18

Ik heb daar ook ervaring mee. Een mod die in een discussie waar ze als gewone gebruiker aan deelnam ineens met persoonlijke informatie aan kwam zetten die ze uit oeroude berichten van me had opgegraven.
Daar heb ik indertijd ook melding van gemaakt bij het team. "Er zou actie ondernomen worden".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:20

Indestal schreef:
Ooit was ik bokker, heb account op gast laten zetten omdat er toen zoveel speelde en de sfeer zo slecht was, dat ik ook vanwege stalken weg bij bokt ben gegaan....na een tijd, ook omdat je natuurlijk dat account niet meer kan gebruiken, onder andere naam terug gekomen.....

Zoals heeeeeeeel veeeeeeeeel bokkers! Jawel!

Met andere woorden, dit is dus bokt zoals het altijd al zo was!!

Ik moet mij maar koest houden, mag geen kritiek hebben...

Ik ben heel boos nu en vraag mij inderdaad weer af, wat is bokt?

Zeer onprofessioneel, maar dit is wel precies het beeld dat ik bij de groene bokkers heb....

En er wordt inderdaad altijd actie ondernomen of achter de schermen aan gewerkt, maar daar ziet de zwarte bokker nooit iets van terug...
Laatst bijgewerkt door Muurp op 10-11-17 19:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Privécommunicatie verwijderd.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:31

Kuggur schreef:
Palmera schreef:
Vreemd verhaal. Het zal het team sieren als hier netjes uitleg over gegeven word.

Daar hebben ze een standaard antwoord voor klaarliggen.

Individuele acties/sancties/pbs worden niet besproken....

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:35

Nee inderdaad want dat mag dan weer niet.. Pff

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:39

Vreemd dat er geen uitleg wordt gegeven, want dit is toch evengoed op de man spelen ipv op de bal?
Een transparant beleid, waar uitgelegd kan worden waarvoor bepaalde beslissingen zijn genomen, lijkt me een pak fijner voor iedereen.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

Lau

Berichten: 16669
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:43

Xanthippe schreef:
Vreemd dat er geen uitleg wordt gegeven, want dit is toch evengoed op de man spelen ipv op de bal?
Een transparant beleid, waar uitgelegd kan worden waarvoor bepaalde beslissingen zijn genomen, lijkt me een pak fijner voor iedereen.


Maar zij mogen wel op de man spelen alleen wij moeten op de bal spelen. Dit is het beeld wat ik hen van de mods.
Ik heb ook heel erg het idee dat ze hun macht wel leuk vinden. En sommige er zelfs misbruik van maken. Maar dit mogen we natuurlijk niet uitstreken want dan krijgen we weer een pb. Of worden we geband.

Fotografie:portfolio
Lau en de creatievelingen: podcast

CharmingS

Berichten: 3224
Geregistreerd: 13-02-10
Woonplaats: Valkenswaard

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:46

Dan kunnen ze veel mensen gaan bannen ;) Word het nog rustiger hier.. :+

The wonder of Independence is that it encourages open minds and the desire to improve.

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:48

Lau schreef:
Xanthippe schreef:
Vreemd dat er geen uitleg wordt gegeven, want dit is toch evengoed op de man spelen ipv op de bal?
Een transparant beleid, waar uitgelegd kan worden waarvoor bepaalde beslissingen zijn genomen, lijkt me een pak fijner voor iedereen.


Maar zij mogen wel op de man spelen alleen wij moeten op de bal spelen. Dit is het beeld wat ik hen van de mods.


't Is dat dat ik bedoel, de zwarte bokkers moeten allemaal braaf op de bal spelen, maar uit Indestal's post blijkt dat de groenen dat niet moeten?
Lijkt me inderdaad meten met 2 maten en gewichten. Feit dat het dan ook nog via PB moet, maakt het allemaal nog een beetje sneakier.

I'm addicted to the way I feel when I think of you.

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 16:53

Ik zit ook niet echt meer veel op bokt.
Voel geen toegevoegde waarde om mijn mening te uitten. En al helemaal niet om fotos te delen. Het is of niet goed of het deugt niet. Mohh niet mijn ding.
Lees veel tunnelvisies... Gericht op één doel... En dat trekt mij alles behalve.
Ik lees vooral mee. Volgs ks topics. Zit in t katten gebiedje leuk naar foto's te kijken en post af en toe mn poessiecat.
Maar paardgerelateerd niet.
Vind het belangrijker wat mijn persoonlijke expertises er van vinden. En dat ik zie en voel dat mn paard gelukkig is. Dan mij druk te maken over wat bokt van mijn knol vind..

"Hoolands is niet mijn goeiste vak." --"Dyslexie?"--
Nee, rekenen ligt me beter.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 17:02

Ik heb weleens een bericht gehad van een mod nadat er een misverstand was tussen een bokker en ik. M'n bericht was verwijderd, maar er stond echt iets bij van: "Kan ik verdomme weer je troep achter je reet op gaan ruimen"... Dan wordt je toch geen mod, als je er zo'n hekel aan hebt? :')

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:11

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie met klem vragen om geen specifieke zaken te bespreken. Dt is niet eerlijk tegenover deze gebruiker, of deze nu moderator is of niet.

Wat ik kan zeggen over de situatie (en soortgelijke situaties):
Verder staat duidelijk in de regels *aanklikbaar* beschreven dat het (zonder toestemming) aanmaken van een nieuw (en dus 2e) account niet is toegestaan, deze wordt dan ook gezien als schaduwaccount. Zolang er geen toestemming is gevraagd voor dit tweede account hanteren wij dus de normale regels.
Er zijn altijd uitzonderingen, maar hier moet wel toestemming voor worden gevraagd. En daarbij geldt dat, mocht een account om wat voor reden dan ook onterecht als schaduwaccount worden gezien, de gebruiker altijd naar de bezwaarcommissie kan stappen. Zij zullen dan een onafhankelijk onderzoek starten om te kijken of er wel of geen sprake is onterecht bannen.

Verder zou ik jullie willen vragen om respectvol te blijven naar het team. Het is niet nodig om moderators (en/of andere teamleden) hier te bespreken. Ook wij zijn mensen, en ook wij doen ons best.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:13

Ik snap eigenlijk het probleem van een 2e account niet, waarom zou dat niet mogen?
Zeker als je bijv. je oude kwijt bent of jaren niet gereageerd hebt. Zie niet in waarom daar allemaal "toestemming" voor gevraagd moet worden.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:16

@Fenrir; omdat er ook gebruikers zijn van ''minder goede'' wil. Hetzij vanwege oplichterij, hetzij vanwege andere zaken die niet horen hier op het forum. Zolang wij dus geen reden weten behandelen wij elk 2e account als een schaduwaccount, en het zal niet de eerste keer zijn als dit wordt teruggedraaid omdat de gebruiker uitlegt waarom dit zo is.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:19

Tsja die gebruikers maken toch wel een 2e account aan als ze willen en hebben wrs zeer specifiek postgedrag, dus lijkt me dat deze maatregel niet zo heel veel nut heeft eigenlijk...

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:34

Ik snap het in het kader van relaccounts etc, en tja, op deze manier kan je jezelf weer anonimiseren.... en dat wil bokt niet...

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 18:43

Ik ben nog niet zo lang bokker dus of bokt veranderd is kan ik niet over mee praten.
Wel durf ik te stellen dat, zoals eerder genoemd, het beleid anders mag en een stukje transparantie wel gewaardeerd zou worden.
Zoals het voorbeeld van indestal, dat soort acties vind ik echt niet kunnen. Maakt niet uit van wie. En als je dan toevallig wel moderator bent dat er dan zware sancties op moeten komen.

Verder gebruik ik bokt voornamelijk voor het vergaren van rijtechnische, foktechnische en medische kennis. Maar dit doe ik vrijwel niet in centrale topics en zeker niet in die waar nog veel gereageerd word door een vaste kliek. Daar kom je helaas toch nooit tussen en door al die 100en pagina`s spitten zie ik niet zitten.

Fanatiek in het te fanatiek zijn [o]

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14465
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 17:35

Resistance schreef:
Ik heb weleens een bericht gehad van een mod nadat er een misverstand was tussen een bokker en ik. M'n bericht was verwijderd, maar er stond echt iets bij van: "Kan ik verdomme weer je troep achter je reet op gaan ruimen"... Dan wordt je toch geen mod, als je er zo'n hekel aan hebt? :')


Nee echt?! :oo Schandalig!

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Peetstap

Berichten: 2518
Geregistreerd: 10-12-11
Woonplaats: Noord Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 18:56

Niet de persoonlijke negatieve kant op gaan in dit topic of ouwe koeien uit de sloot dreggen svp
Schiet niemand wat mee op in een topic als dit.

Komt er straks terecht een slotje op en is hele discussie zinloos.

Als je maar lang genoeg poetst gaan alle haren uiteindelijk dezelfde kant op staan.

Memories

Berichten: 2627
Geregistreerd: 05-05-10
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:16

Resistance schreef:
Ik heb weleens een bericht gehad van een mod nadat er een misverstand was tussen een bokker en ik. M'n bericht was verwijderd, maar er stond echt iets bij van: "Kan ik verdomme weer je troep achter je reet op gaan ruimen"... Dan wordt je toch geen mod, als je er zo'n hekel aan hebt? :')


Vind dat wel heel erg eigenlijk := en sowieso, waarom is via pb ineens alles toegestaan en zijn daar helemaal geen regels voor? Hoe langer ik er over nadenk, hoe onzinniger ik het vind.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15106
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 19:22

Moderatoropmerking:
Er zijn een aantal berichten verwijderd of deels aangepast in dit topic. Er werd namelijk privé communicatie gedeeld tussen een gebruiker en moderator. Nu is het niet de bedoeling om dat te doen, het is namelijk zo dat de moderatoren hun kant van het verhaal niet mogen en kunnen vertellen, zo is de informatie die jullie krijgen eenzijdig en kan dat voor verwarring zorgen. Wij willen graag dat dit topic een topic blijft waarin het team de suggesties mee kan nemen en een helder beeld kan krijgen van wat er speelt en wat jullie wensen zijn. Als iedereen zich daarop kan focussen, kunnen wij met z'n alle zoeken naar passende oplossingen.

Alvast bedankt.

        ''Even when you're gone, it never really ends...'' :)ddd

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41547
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 22:22

Muurp schreef:
@Fenrir; omdat er ook gebruikers zijn van ''minder goede'' wil. Hetzij vanwege oplichterij, hetzij vanwege andere zaken die niet horen hier op het forum. Zolang wij dus geen reden weten behandelen wij elk 2e account als een schaduwaccount, en het zal niet de eerste keer zijn als dit wordt teruggedraaid omdat de gebruiker uitlegt waarom dit zo is.


Er zijn legio manieren om die 'relaccounts' eruit te filteren. Op FOK! hebben ze daar bijvoorbeeld een kloonscan voor. Daarnaast, als iemand kwaad wil, lukt dat diegene toch wel door nieuwe accounts aan te blijven maken.

Daarnaast, what happened to innocent until proven guilty?

Al heeft iemand 30 accounts, als diegene zich gewoon aan de regels houdt, zie ik het probleem niet.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-17 00:19

Kan je wel met jezelf in discussie ;)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 43 bezoekers