Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:41

Grappig dit, de ene keer mogen mods geen berichten verwijderen, de andere keer moeten ze iets verwijderen.
Ga er maar aan staan als mod, rekening houden met 294.438 meningen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:42

Gewoon laten staan, er zet zich er maar 1 voor l..
Had in dat andere topic ook gemogen, dan zie je hoe het werkelijk zit.
Juist door al dat gegum niet meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:49

bruintje123 schreef:
Gewoon laten staan, er zet zich er maar 1 voor l..
Had in dat andere topic ook gemogen, dan zie je hoe het werkelijk zit.
Juist door al dat gegum niet meer.


Wat dat ik 1 keer op de man gespeeld heb? Ben ik voor terecht gewezen en ook in het openbaar toegegeven. Jij liegt puur dat ik het topic wilde laten sluiten. Ik reageer zoals ik reageer. Weet zelf wel dat ik recht voor zijn raap ben. Maar liegen doe ik niet.

Gini
Berichten: 17907
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:51

Dat is dus wat ik bedoel, op 10 minuten tijd heb je hier in dit topic dus een patstelling waarbij 2 personen totaal verschillend in een bepaalde situatie staan. De ene wil de berichten weg, de andere vindt laten staan de beste optie. Wat een mod nu dus ook doet, eender welke beslissing, er zal altijd 1 partij zijn die ontevreden is. En dat in 1 topic, 2 Bokkers, 10 minuten.

Extrapoleer dat naar een forum met meer dan 200.000 gebruikers en anderhalf miljoen topics, dan zullen er inderdaad al eens beslissingen vallen die niet binnen jouw verwachtingen liggen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:53

Ik ga hier die discussie niet met je aan. Ook niet per pb.
Oke?
Want het klopt al niet wat je in je bericht schrijft dus laat ik het erbij.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:57

Nee gini, laat de berichten maar staan, dan kan een ander ook zien hoeveel er op de man gespeeld word, wat de reacties daarop zijn enz.
Met gegum niet, dan vormt men een onvolledig beeld.
En in een grote mensen topic kun je dat ook laten weten, wij gummen niet.
Dan is het vooraf duidelijk.
Ik kan wel schrijven kijk maar ik heb nergens op de man gespeeld, maar jij kan dat nu niet meer terug zien.

Na een paar jaar zouden automatisch alle berichten verwijderd horen te worden voor de privacy, dan kan in die zin iedereen met een schone lei beginnen.

Scheelt een hoop modwerk en ik denk ook dat mensen vaker achter de oortje krabbelen in wat ze plaatsen.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 16-01-18 19:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:58

bruintje123 schreef:
Ik ga hier die discussie niet met je aan. Ook niet per pb.
Oke?
Want het klopt al niet wat je in je bericht schrijft dus laat ik het erbij.

Ik heb je geen pb gestuurd en ga dat ook niet sturen ook over dit. Heb je wel getemd.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 19:59

Sorry voor mijn onduidelijkheid, nu heb je inderdaad geen pb gestuurd.
Ik wilde alleen aangeven ik wil niet verder in discussie, ook niet als je bedenkt dan ga ik wel verder per pb.

De tem is prima :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:02

bruintje123 schreef:
Sorry voor mijn onduidelijkheid, nu heb je inderdaad geen pb gestuurd.
Ik wilde alleen aangeven ik wil niet verder in discussie, ook niet als je bedenkt dan ga ik wel verder per pb.

De tem is prima :j


Dat bedenk ik dus niet

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:02

Weet je silence is golden, ducttape is silver :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:04

Telpeva schreef:
Weet je silence is golden, ducttape is silver :)

Die kende ik nog niet, maar hij is mooi :j
Moet ik onthouden.

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:05

Moderatoropmerking:
Ik wil jullie met klem vragen om te stoppen met spelen op de man, ook voor dit topic gelden de regels van Bokt. Mochten jullie op deze manier persoonlijk blijven tegen elkaar zal er ook op dit topic een slotje gaan. Wij willen al jullie geluiden serieus nemen, maar het moet niet ten koste gaan van de onderlinge sfeer.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:11

Muurp schreef:
Ik wil jullie met klem vragen om te stoppen met spelen op de man, ook voor dit topic gelden de regels van Bokt. Mochten jullie op deze manier persoonlijk blijven tegen elkaar zal er ook op dit topic een slotje gaan. Wij willen al jullie geluiden serieus nemen, maar het moet niet ten koste gaan van de onderlinge sfeer.


Dit vind ik eigenlijk wel vreemd. 2 mensen verzieken hier de boel, waarom het topic dan op slot gooien?
Geef ze gewoon een (tijdelijke) ban en klaar. Als een paar zich als kindertjes gedragen dan maar even afkoeltijd op de gang :evaw:
Heeft de rest toch verder niks mee te maken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:13

Dat gaat ook wat ver, want ik was er al klaar mee zoals je al kon lezen. Al voor de mod opmerking.
Waarom dan zo snel met bans smijten?
Wel eens als het dan nog door zou gaan.

Maar eens het topic hoeft net zo min op slot.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 16-01-18 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:14

Ik bedoelde ook als de modopmerking genegeerd werd, dus als actie ipv topic op slot. Niet gelijk zonder waarschuwing hoppa eruit, dat hoeft van mij ook niet hoor :D

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:15

Ja had nog even vlug een aanpassing, maar je was me voor :)

"Wel eens als het dan nog door zou gaan."

Muurp
Fotograaf

Berichten: 15112
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:21

Fenrir schreef:
Muurp schreef:
Ik wil jullie met klem vragen om te stoppen met spelen op de man, ook voor dit topic gelden de regels van Bokt. Mochten jullie op deze manier persoonlijk blijven tegen elkaar zal er ook op dit topic een slotje gaan. Wij willen al jullie geluiden serieus nemen, maar het moet niet ten koste gaan van de onderlinge sfeer.


Dit vind ik eigenlijk wel vreemd. 2 mensen verzieken hier de boel, waarom het topic dan op slot gooien?
Geef ze gewoon een (tijdelijke) ban en klaar. Als een paar zich als kindertjes gedragen dan maar even afkoeltijd op de gang :evaw:
Heeft de rest toch verder niks mee te maken.


Een ban is in onze ogen een veel zwaardere consequentie dan een topic wat (tijdelijk) op slot gaat. :) Er is al 2 keer gevraagd door mijn collega's of men respectvol wil blijven reageren en dit gebeurt vervolgens niet, dan is het logisch dat hier een consequentie aan vast zit. Waar nodig spreken wij mensen individueel aan, maar een (tijdelijk) slotje kan soms ook gebruikt worden om het topic op te schonen en weer in goede banen te leiden. Het is dus niet altijd als 'straf' bedoeld, maar geeft ons vooral de ruimte om te overleggen en bij te sturen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:23

Maar dan straf je iedereen met een slotje. Een afkoelban van een uur aan enkele kan ook. Hoeft niet meteen een week. {:)-:( (smiley als grapje)
En dat opruimen van berichten is nu net het onderwerp van de discussie. Moet dat wel?

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:25

Ik vind een tijdelijke ban (voor een dag of paar uur bijv.) helemaal niet zo'n zware consequentie, dat doe je toch echt zelf namelijk. Een slotje heeft iedereen 'last' van, daar straf je wel iedereen mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:30

Fenrir schreef:
Ik vind een tijdelijke ban (voor een dag of paar uur bijv.) helemaal niet zo'n zware consequentie, dat doe je toch echt zelf namelijk. Een slotje heeft iedereen 'last' van, daar straf je wel iedereen mee.

Hier ben ik het mee eens. Vaak gaat het om 2 (of meer) bokkers die toch op elkaar in blijven gaan en dan gewoon even moeten afkoelen. Dan is een ban van een paar uur echt geen gek idee. Gewoon letterlijk even afkoelen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:31

Een ban vind ik veel zwaarder dan een slotje, maar ik moet zeggen dat we korte bans (een dag of minder) eigenlijk nooit inzetten. Dat komt deels (denk ik) ook omdat we niet altijd direct online zijn, een kortdurende ban zou nuttig kunnen zijn als één gebruiker een topic negatief beïnvloedt maar regelmatig kunnen wij pas achteraf iets doen en dan is het kwaad al geschied. Op dat moment is een modopmerking/PB wel de meest praktische oplossing, volgens mij. Maar het is wel iets om eens over na te denken, of we zo'n 'afkoelban' niet vaker kunnen inzetten als we er wél op tijd bij zijn. :j

Wat betreft de slotjes, meestal is het ook een wisselwerking. Eén gebruiker kan nooit een topic doen ontsporen als niemand erop reageert. Vaak zie je dat iedereen steeds gefrustreerder raakt. Dan is een tijdelijk slotje vervelend, maar 't kan wel de gemoederen bedaren. En wij hebben soms ook stomweg tijd nodig om te overleggen zonder dat het verder uit de hand loopt. Berichten verwijderen doen we in zo'n geval soms ook om te voorkomen dat gebruikers er toch op blijven reageren en daarmee het topic weer de verkeerde kant op trekken.

Telpeva

Berichten: 14718
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:33

Ik vind persoonlijk een slotje ook vervelender als wanneer iemand die ik niet ken en waar ik niks mee heb een prive waarschuwing of een ban krijgt. Dat 2e daar krijg je als user helemaal niks van mee en dat belemmert je in die zin dan ook niet wanneer je op bokt zit om topics in de gaten te houden en/of bij te lezen. In dat geval is er maar 1 persoon die ermee te maken krijgt, namelijk de onruststoker zelf, maae met het sluiten van een actief topic heb je meteen veel meer teleurgestelde bokkers die dan niet meer kunnen doen wat ze willen doen.

Of het moet veranderen durf ik mij niet over uit te laten, maar ik denk wel dat er gevallen zijn waarin het zou helpen als er vroegtijdig een bokker aangesproken wordt (en desnoods een ban krijgt) om te voorkomen dat een topic (opnieuw) uit de hand loopt, en daarmee ook voorkomt dat er een slot op komt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:37

Maar als jullie te laat zijn en het kwaad al geschiet is. Zoals je aangeeft.
En eigenlijk dus de zelf regulerende functie al weer heeft gewerkt, waarom dan nog het slotje?
Het is alweer opgelost.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:46

Als een topic alweer goed loopt laten we dat regelmatig ook gaan en spreken we hooguit die gebruiker(s) persoonlijk aan. :j Maar dat zelfregulerende werkt ook niet altijd geweldig. Mensen blijven reageren op de opruiende/aanvallende berichten van 5 pagina's eerder, of de discussie is volkomen offtopic gegaan, bijvoorbeeld. Dan heeft zo'n afkoelban minder nut maar loopt het topic alsnog niet goed.

Maar het is oprecht wel een mogelijkheid waar we naar gaan kijken. Want we gebruiken zo'n korte ban nu nooit en het zou best goed kunnen werken. :j Overigens vind ik het ook fijn dat jullie aangeven een slotje als 'straf' te ervaren. Voor ons is het vaak bedoeld om even rust te scheppen, zodat gebruikers afkoelen en wij tijd hebben om te beoordelen hoe we gaan reageren. Maar blijkbaar is die maatregel voor jullie vervelender dan wij hadden ingeschat, dat is wel iets om rekening mee te houden.

Anoniem

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:51

Ik denk dat je een (tijdelijk) slotje nog kan vergelijken met alle supporters van een voetbalwedstrijd weren omdat er een x aantal hooligans zijn die zich misdragen. Je 'straft' er een groter publiek mee terwijl er maar een klein gedeelte is die zich even niet kunnen gedragen. Die worden er dan ook uitgehaald en zijn dan even niet welkom. Ze kunnen de wedstrijd wel bekijken, maar dan in de kroeg of thuis (op Bokt kunnen ze dus wel het topic meelezen, maar zich er niet mee bemoeien). Net als je dan dus tijdelijke gastslotjes hebt, kan je ook iemand een 'gastban' geven. Al is het maar voor een uur. Als dan het topic in dat uur weer stabiel raakt is er vaak ook geen noodzaak meer om terug te slaan in datzelfde topic omdat het dan overgewaaid is. Zijn ze 't er niet mee eens dan dienen ze maar een klacht in. Althans, zo zie ik het.