Equitana versus Horse Event en de rol van Bokt

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sammyoo

Berichten: 4758
Geregistreerd: 31-12-05

Equitana versus Horse Event en de rol van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-17 19:57

Iedere twee jaar verbaas ik mij opnieuw. Waarom besteed Bokt geen aandacht aan de Equitana??

De Equitana is een fantastisch en megagroot evenement in Essen. Het duur negen dagen en is leuk voor alle paardenliefhebbers. Het is net over de grens in Duitsland, je bent er zo. En toch, zelfs geen klein berichtje op de voorpagina. Horse Event wordt wel maandenlang gepromoot. Maar eerlijk... HE haalt het niet bij de Equitana. Denk aan HE, doe dit keer tien, en dan kom je in de buurt van de Equitana. En dan is de entree van de Equitana ook nog eens flink lager! En toch vindt Bokt het kennelijk niet de moeite er een beetje aandacht aan te geven. Heel bizar...

In dit topic [FZ] "Ik heb geen interesse in horse event" bleek dat Bokt een flink belang had in Horse Event. Is dit de reden dat de Equitana door Bokt genegeerd wordt? Omdat het een concurrerend evenement is?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Equitana versus Horse Event en de rol van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:00

Er bestaat een Equitana topic hoor. :)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:01

Sammyoo schreef:
In dit topic [FZ] "Ik heb geen interesse in horse event" bleek dat Bokt een flink belang had in Horse Event. Is dit de reden dat de Equitana door Bokt genegeerd wordt? Omdat het een concurrerend evenement is?


Ik gok zomaar dat dit inderdaad de reden is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:01

Bokt zal er wel geen belang bij hebben ;)

xMalibu

Berichten: 1577
Geregistreerd: 23-04-12
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:01

Stamper schreef:
Er bestaat een Equitana topic hoor. :)


Maar een topic is toch niks vergeleken met alle aandacht die naar Horse event gaat?

roxiie

Berichten: 7825
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:05

mariekerocky schreef:
Stamper schreef:
Er bestaat een Equitana topic hoor. :)


Maar een topic is toch niks vergeleken met alle aandacht die naar Horse event gaat?


Precies..
Horse Event wordt zwaar overschat en valt in het niet bij Equitana.
Dit is een forum voor paardenliefhebbers, daarin zou aandacht voor Equitana niet mogen ontbreken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:08


RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:10

Omdat Bokt en Equitana geen samenwerking hebben, maar HE en Bokt wel ;)

Blijkbaar is die behoefte er ook niet, anders hadden ze elkaar wel gevonden.
Begrijp de samenwerking met HE wel, is het niet het grootste paardenevenement van NL? En daarmee een perfecte plaats om eens buiten in de echte wereld in plaats van de digitale te treden en die connectie met je gebruikers te vinden.
Op een groot Duits evenement is dat toch een stuk minder aantrekkelijk lijkt mij.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:12

Stamper schreef:
Er bestaat een Equitana topic hoor. :)



Precies hoe je het zegt 1 topic. +:)+

Nu is de Equitana wel de grootste beurs van Europa.
En het is toch raar dat het grootste forum van de benelux daar geen centje aandacht aan besteed.
Hoeft echt niet zo uitgebreid al HE (alsjeblieft ook niet zeg) maar iets op de voorpagina zou toch niet mogen ontbreken.
Laatst bijgewerkt door Cowgirl op 19-03-17 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Essie73
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16134
Geregistreerd: 04-02-07
Woonplaats: Waterland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:14

Ik verwacht dat de reden is omdat Equitana een Duits evenement is, en Bokt een Nederlandse site is.

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:15

Maar met Indoor Brabant is er ook geen samenwerking en staan er toch berichten van op VN.

Joh, voor t zelfde geld is er een clausule in t contract over de samenwerking met HE waarin een verbod op t noemen van Equitana staat. T kan allemaal.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:16

Essie73 schreef:
Ik verwacht dat de reden is omdat Equitana een Duits evenement is, en Bokt een Nederlandse site is.



Dat zou wel helemaal het toppunt zijn gezien er wel uitslagen op de voorpagina komen van buitenlandse georganiseerde wedstrijden.

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Equitana versus Horse Event en de rol van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:24

Wat zou je op de VP willen zien over de Equitana? Niet zo zeer in vergelijking met HE waar dus een nauwe samenwerking mee is, maar met bijvoorbeeld Indoor Brabant, of bijvoorbeeld de Equiday, Jumping Amsterdam etc.?

Begrijp me niet verkeerd, ik heb niets met HE en vind het rond die periode ook wel een beetje een overkill, maar er is nu eenmaal een nauwe samenwerking tussen Bokt en HE. Eentje die ik wel goed begrijp en ook begrijp waarom die er niet is met een groot Duits evenement.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:27

Gewoon een berichtje dat europa's grootste paardenbeurs weer van start gaat...die en die datum en misschien nog een klein verhaaltje en een link naar het topic.

troi
Berichten: 17003
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:27

Bokt verdient aan horse event en nietaan equitana, dan is het toch logisch dat bokt daar wel aandacht aan besteed? Bokt lijkt hartstikke filantropisch, alles voor gezelligheid, maar aan het einde van de dag moet er aan bokt wel verdient worden, ook bij de mensen die dit runnen moet de hypotheek betaald worden immers :)

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:31

Tja, bokt heeft nou eenmaal oogkleppen op. Ik heb deze week ook precies 0 berichten gezien over Icehorse bij voorbeeld. Nou is dat natuurlijk wel een wat kleiner evenement dan Equitana ;)

De nieuwsredactie van bokt is al zo lang een aanfluiting dat ik me nergens meer over verbaas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:31

Het zou de Bokt redactie inderdaad sieren als ze over de Equitana ook een stukje zouden schrijven met welke topacts er bijvoorbeeld dit jaar verwacht worden. Als het om Indoor Brabant en andere sportevenementen gaat word je in de weken ervoor ook doodgegooid met welke ruiter dit jaar niet komt, of toch wel, of toch weer niet. 8-)

Qua Horse Event ben ik heel benieuwd of Bokt dit jaar weer de wet gaat overtreden en dit evenement gaat lopen hypen zonder in elke post aan de lezers duidelijk te maken dat Bokt een financieel belang heeft bij het hypen hiervan. :n
Het zou echt super zijn als de HE-promotie door Bokt dit jaar voor de verandering eens eerlijk werd gespeeld, dan zou ik alle HE-reclame veel beter trekken.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:34

Ik vind de berichtgeving over indoor Brabant ook niet veel vooraf.
Terwijl bij HE inderdaad een maand van te voren zo ongeveer gespamd blijft worden.

Een evenementen kalender zou zo gek nog niet zijn.
Met daaraan gekoppeld een geschreven stukje over de inhoud.

Cowgirl

Berichten: 23742
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:37

Koper schreef:
Tja, bokt heeft nou eenmaal oogkleppen op. Ik heb deze week ook precies 0 berichten gezien over Icehorse bij voorbeeld. Nou is dat natuurlijk wel een wat kleiner evenement dan Equitana ;)

De nieuwsredactie van bokt is al zo lang een aanfluiting dat ik me nergens meer over verbaas.



Ik mei is er weer Salon du Cheval in Parijs....en volgens mij zijn daar dan ook de wereld kampioenschappen voor de Arabische volbloeds :)*

WK Ijslanders dit jaar in Nederland...ben benieuwd.

bruintje123 schreef:
Ik vind de berichtgeving over indoor Brabant ook niet veel vooraf.
Terwijl bij HE inderdaad een maand van te voren zo ongeveer gespamd blijft worden.

Een evenementen kalender zou zo gek nog niet zijn.
Met daaraan gekoppeld een geschreven stukje over de inhoud.



Maandkalender op de voorpagina ipv dat stomme fotootje van de Wiki...dat voegt echt niks toe aan de voorpagina.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-03-17 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, graag de WIJZIG knop gebruiken

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Equitana versus Horse Event en de rol van Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:39

Goed idee cowgirl.

RianneH

Berichten: 28234
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:41

Maar waar vind je de balans dan? Met het berichten over van andere evenementen op voorhand? Hoe ver ga je Duitsland in, of België? Frankrijk, Engeland?

Naar mijn mening is het simpel. Over elk evenement kan er gewoon door ons bokkers een topic geopend worden om over te praten. Een aankondiging op de voorpagina lijkt me niet nodig, en vooral lastig en snel een overkill, er worden behoorlijk wat evenementen georganiseerd, waar trek je de grens? Wil het evenement graag de aandacht trekken kunnen ze ook altijd nog een samenwerking met Bokt aan gaan, met bijvoorbeeld een banner.

Is het evenement geweest en er is een bijvoorbeeld grote wedstrijd aan verbonden geweest dan lijkt het me wel interessant om over de winst te berichten. Was dat het geval Icehorse dan had de NR daar over getipt kunnen worden en is mijn ervaring, schrijven de dames daar met liefde over. Maar de NR heeft lang niet overal voelsprieten zitten, dus tips zijn meer dan welkom.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:44

Sammyoo schreef:
In dit topic [FZ] "Ik heb geen interesse in horse event" bleek dat Bokt een flink belang had in Horse Event.

Dit. Dat gepromoot van HE word je helemaal gek van. Al zou ik er heen willen, hoefde ik niet meer daardoor :') Van mij hoeft er niet meer Equitana of wat dan ook, maar gewoon veel minder HE. Nou moet ik zeggen dat ik sowieso nooit op de voorpagina kijk, misschien scheelt dat.

Bagheera_206

Berichten: 25886
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:45

Koper schreef:
Tja, bokt heeft nou eenmaal oogkleppen op. Ik heb deze week ook precies 0 berichten gezien over Icehorse bij voorbeeld. Nou is dat natuurlijk wel een wat kleiner evenement dan Equitana ;)

De nieuwsredactie van bokt is al zo lang een aanfluiting dat ik me nergens meer over verbaas.

Als je een mooi verslag met paar foto's instuurt staat Bokt er volgens mij wel voor open om wat te plaatsen.

We moeten het WK ook nog even zien te promoten! :D

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:49

RianneH schreef:
Maar waar vind je de balans dan? Met het berichten over van andere evenementen op voorhand? Hoe ver ga je Duitsland in, of België? Frankrijk, Engeland?

Naar mijn mening is het simpel. Over elk evenement kan er gewoon door ons bokkers een topic geopend worden om over te praten. Een aankondiging op de voorpagina lijkt me niet nodig, en vooral lastig en snel een overkill, er worden behoorlijk wat evenementen georganiseerd, waar trek je de grens? Wil het evenement graag de aandacht trekken kunnen ze ook altijd nog een samenwerking met Bokt aan gaan, met bijvoorbeeld een banner.

Is het evenement geweest en er is een bijvoorbeeld grote wedstrijd aan verbonden geweest dan lijkt het me wel interessant om over de winst te berichten. Was dat het geval Icehorse dan had de NR daar over getipt kunnen worden en is mijn ervaring, schrijven de dames daar met liefde over. Maar de NR heeft lang niet overal voelsprieten zitten, dus tips zijn meer dan welkom.

Het lijkt me toch niet heel ingewikkeld voor de dames van de zogenaamde nieuwsredactie om zelf even een overzichtje bij te houden van de jaarlijks/periodiek terugkerende evenementen. Natuurlijk kunnen we wel om het jaar een berichtje sturen dat er een WK is maar is het nou echt zo veel moeite om even een bestandje te maken met dit soort evenementen met daarin aantekeningen van het type "om het jaar (oneven jaartallen) WK IJslandse paarden". Af en toe even lijstje bekijken, datum toevoegen zodra bekend en een berichtje op de voorpagina. Kláár. Doe dat ook voor Equitana, voor alle evenementen en shows waar de nieuwsredactie met zo veel liefde over zegt te willen schrijven en je haalt al heel veel weerstand tegen dat domme horse event weg.
Laatst bijgewerkt door Koper op 19-03-17 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:49

Evenementenkalender is inderdaad wel een heel erg leuke toevoeging!