[Dienstmededeling] BNB November

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

[Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:21

Afbeelding
Afbeelding

Deze maand hebben we alle kleuren mogen zien. In Amerika was er volop activiteit met de presidentsverkiezing. Ook hebben we de minder fijne kanten mogen meemaken. Het plotselinge overlijden van bokker LS_fotos was een schok op bokt. Maar ook leuke gebeurtenissen die we met zijn allen hebben mogen meemaken. Een maand vol ups en downs was het. Wij hebben weer een smullende nieuwsbrief voor jullie in elkaar gezet. Dus wij wensen jullie weer veel leesplezier!

Banjer, Marieke_K, Melody7, Nayomie, Sans6, [***]

Afbeelding

Topics van de maand
Deze maand hebben we weer uit verschillende onderdelen weer leuke topics mogen lezen. Enkele topics waren voor ons wel een uitschieter. Deze topics kun je hier lezen.

Heb jij een suggestie voor topic van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Opvallende gebeurtenissen
Opvallende topics waren deze maand weer zeker aanwezig. Wij hebben een kleine selectie voor jullie gemaakt. Lees deze hier.

Heb je een suggestie voor andere opvallende gebeurtenissen, stuur deze naar BNB@bokt.nl

VOLG-topics van de maand
Ook voor dit onderdeel hebben wij weer leuke volgtopics voor jullie weten te verzamelen. Nieuwsgierig? Lees het dan hier!

Heb jij een suggestie voor volgtopics van de maand, stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Afbeelding
Bloemetjes van de maand
Op 13 oktober meldde de nieuwsredactie het volgende bericht;
[VN] Zeven paarden overleden in brand Sommelsdijk

Er werd vol afschuw gereageerd door bokt, en de eigenaren van de betreffende paarden werd sterkte gewenst, het zal je maar gebeuren... Niet te bevatten. ..

Een van die eigenaren bleek een Bokker, Sarahilse
In haar topic [IM] Lieve Ilse, die ene verschrikkelijke morgen.
vertelt zij over deze afschuwelijke morgen en deelt zij de prachtige woorden van haar moeder met ons.
Mooier dan dát kunnen wij het niet zeggen... Ons rest niets anders dan Sarahilse een virtuele bos bloemen te geven en heel veel sterkte te wensen.

Afbeelding


Bokker sjaslique vertelt in haar topic sjaslique @ [MWS] Hoe blijde verwachting een bloedend hart wordt... over haar bevalling na krap 22 weken zwangerschap. Haar tweeling Evi en Lieke heeft het niet mogen halen, het was echt nog te vroeg.
Wat een onvoorstelbaar verdriet moet dit zijn, we hopen dan ook echt dat sjaslique fijne mensen om zich heen heeft om haar te steunen.
Sjaslique, ook voor jou dus een welgemeende bos bloemen;

Afbeelding

Weet jij iemand die een virtueel bloemetje verdient? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Bokker in de spotlight
Deze maand hebben we gekozen om een topic in de spotlight te zetten. In dit topic bevinden mensen die hun haar doneren. Het is een hele lastige stap om te zetten, om je haar opeens een stuk korter te laten knippen, maar uiteindelijk doen deze bokkers het voor een goed doel. Het is heel dapper dat zij deze stap maken en een ander er heel erg blij mee kunnen maken.

Heb jij een suggestie voor Bokker in de spotlight? Stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Quotes van de maand
We hebben weer een leuke uitspraak van jullie mogen spotten. Deze kun je hier vinden.

Spot je een uitspraak die we niet mogen missen, stuur dan een pb met de quote en een link van het topic naar BNB@bokt.


Bokker achter het topic
Voor deze maand hebben we weer een leuke bokker mogen interviewen. Het interview lees je hier.

Heb jij een suggestie voor bokker achter het topic? Stuur deze dan naar bnb@bokt.nl

Hartekreten
Deze maand hebben wij helaas opnieuw geen hartekreet mogen ontvangen.

Wil jij een hartekreet schrijven aan iemand? Laat het ons dan weten via BNB@bokt.nl

Bokkers in de media
Deze maand hebben wij geen bokkers in de media mogen spotten.

Weet of ben jij een Bokker die ook in de media is benoemd? Stuur dan even een berichtje naar BNB@bokt.nl

Huisdieren in de spotlight
Deze maand hebben we twee leuke fretten in de spotlight; Thor en Odin. Ze zijn van bokker Macchiato en zij vertelt jullie hier graag meer over ze!

Heb je een suggestie voor 'Huisdieren in de spotlight' of het onderdeel 'Kunstwerk van de maand' , stuur deze dan naar BNB@bokt.nl


Bokker in het buitenland(oneven maanden)
Deze maand vertelt bokker rocymax ons over haar leven in Spanje. Zij woont daar al 30 jaar!
Wil je haar verhaal lezen? Klik dan hier!

Heb je een suggestie voor het onderdeel van volgende maand, 'Bokker in het buitenland' of voor het onderdeel, 'Hoe gaat het met...', stuur deze dan naar BNB@bokt.nl

Een plaatje met een praatje
Deze maand hebben we een grote tatoeage als plaatje. Wat het verhaal hier achter is, kun je hier lezen.

Wil jij graag vertellen over een bepaalde foto of tatoeage bijvoorbeeld? Stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl


Afbeelding
... [***] een hengstveulen heeft gekocht op de Zuidlaardermarkt :j Zijn naam Henkie is geworden bij gebrek aan naam :+
... Murosch de dag NA de zuidlaardermarkt een shetlandmerrie heeft gekocht. Zij eigenlijk Muesli heette en Murosch daar maar Suzie van heeft gemaakt :)
... Essie73 uit voorzorg niet naar Zuidlaren is geweest, omdat ze anders vast ook met zo een schatje terug was gekomen :D
... Banjer en vriendje de overdracht van hun nieuwe huis hebben gehad en inmiddels druk bezig zijn met inpakken, weggooien, nog meer inpakken en spullen overbrengen, zodat ze het weekend van de 19e kunnen verhuizen?
... A_nouk binnenkort met haar man naar een heel mooi Michelin Sterren Restaurant in Antwerpen gaat en daar ontzettend veel zin in heeft!
... Nayomie aan het oriënteren is op een studie en waarschijnlijk de biologische kant op wil?

Afbeelding

Recept van de maand
Voor deze maand hebben wij een lekker recept voor Sinterklaas. Ben je benieuwd wat het is? Lees hier het recept.

Bokt-vriendschappen en Bokt-relaties
Deze maand spreken 2 bokkers over hun vriendschap. Benieuwd wat zij te zeggen te hebben? Hier vind je hun verhaal.

Zijn jullie vriend(inn)en of partners en hebben jullie elkaar via Bokt leren kennen? En lijkt het jullie leuk om hierover te vertellen in de BNB, stuur dan een mail naar BNB@bokt.nl

Doorgeefstokje
Vorige maand gaf MyWishMax het stokje door aan essiesilly, haar antwoorden lees je hieronder!

1. Durf je toe te geven dat je vroeger ook penny-gedachten had? (verklaar nader)
ja hoor, die heb ik nu nog steeds hahaha.

2. Waar kunnen wij je van kennen op Bokt?
van mijn mooie (al zeg ik het zelf) veulentjes die ik gefokt heb en mijn duidelijke eigen mening.

3. Als alles kan wat je zou willen, hoe zou je leven er dan uitzien?
ik zou een mooi koophuis hebben in het bos met mijn hondjes en een of 2 paarden.. meer hoef ik er niet meer en waarschijnlijk ook niet meer aan huis ;)

4. Wat betekent http://Bokt.nl voor jou?
Bokt betekent voor mij vooral heeeeeellll veel mensen die het o zo goed denken te weten en een aantal die echt wel genoeg verstand hebben :) Maar ook veel plezier, veel dingen wat je op kan zoeken en ook leuk dat het niet alleen over paarden gaat.

5. Aan welke Bokker wil jij 5 vragen stellen?
Aan neej.

Een dag uit het leven van...
Deze maand mochten wij een kijkje nemen in het leven van bokker Amanda. Benieuwd wat zij op een dag doet? Hier kun je het verhaal lezen.


Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:21

Topics van de maand

Deze maand zijn er weer 4 topics geselecteerd als "Topic van de maand", voor elk tabblad 1. Hieronder zie je welke het zijn geworden.

Voor tabblad Informatief hebben we gekozen voor het topic van missverynice. Het winterseizoen komt eraan, dus de waterbakken gaan (mogelijk) weer bevriezen. In dit topic vraagt ze om tips tegen het bevriezen.

Voor tabblad De Kantine is de keuze gevallen op het topic van [***]. Zij neemt ons mee op buitenrit.

Op tabblad Algemeen is het topic van ierusju Topic van de maand geworden. Zij vraagt naar meningen over het vaccineren van mensen.

Bij de Young Riders kozen we voor het topic van madhatter. Zij opende een discussietopic over zonder zadel rijden.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:21

Opvallende gebeurtenissen

Deze maand hebben we weer een tweetal leuke topics voor jullie opgesomd met bijzondere gebeurtenissen. Kijk gezellig mee!

Sommige mensen hebben shetlanders slechts als maatje bij hun paard. Vaak worden ze dan als poets- en knuffelpony gebruikt, maar soms ook voor het mennen. Echter, de pony's in dit topic zijn wel erg veelzijdig!

Een jaar geleden kreeg deze bokker een enorme tegenslag. Maar met de tijd heeft zij afleiding proberen te zoeken. En dit was erg goed en fijn. Tijdje terug kreeg zij een berichtje, en wat voor een! In dit topic laat zij zien wat zij heeft weten te bereiken.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:21

Volg-topics van de maand

Deze bokker had een kat die in verwachting was van enkele kittens. Lees hier het verhaal, en of de kittens al geboren zijn.
Een eigen paard is heel leuk. Deze bokker heeft een topic erover geopend. Hun proces kun je in dit topic volgen.
Het is ieders droom om een eigen paard aan te schaffen. Soms moet je geduld hebben, maar dan heb je ook een grote vriend voor het leven. Deze bokker heeft een topic gemaakt voor haar avonturen.

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:22

Quote van de maand

Deze maand heeft Bokt zich keurig gedragen, daarom hebben we maar 1 grappige quote gespot.


Citaat:
Citaat:
Ja ook dat. Over 50 jaar is half bokt grijs en bejaard, dan zullen er allicht ook nog genoeg HK topics bestaan (Welke rollator heb jij voor bij de paarden?) :))


Dat lijken mij nou leuke topics :D
"hoe een uur paardrijden terwijl je elk kwartier medicijnen moet nemen?"
"medicijndoosje rammelt op buitenrit, paard is angstig"
"SPOED help ik kom niet meer van mijn paard!"

:))

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:22

Huisdieren in de spotlight
Deze keer in huisdieren in the spotlight vertelt Bokker Macchiato over haar fretten Thor en Odin!

Afbeelding
Hier een klein overzicht van de groei. In de eerste foto heb ik ze samen op mijn hand.
Op de laatste foto's (rechtsonder) zijn ze volgens mij een maand of 8-9.

Afbeelding
Slapen, gapen en nog meer slapen :Z

* Wat voor dier heb je precies (soort/ondersoort/ras/type etc.)
Een fret is een gedomesticeerde vorm van de bunzing. De fret zoals we hem kennen komt dan dus ook niet in het wild voor. Een fret wordt gemiddeld een jaartje of 8. De man heet een ram en de vrouw een moer.

Hier in huis gaan Odin en Thor vaak door onder de naam: woonkamerterroristen O:)
In de basis komen fretten in 3 kleuren voor:
- Wildkleur (zoals bunzing)
- Sandy (lichtbruine pootjes en staart)
- Albino (wit met rode ogen)

Odin is de donkere wildkleur en Thor is de sandy vent.


* Waarom heb je gekozen voor het houden van fretten?
Vroeger toen ik nog een stukje jonger was (denk een jaar of 15) had ik het op één of andere manier al een keer in mijn hoofd gehaald dat dit dieren zijn die goed bij mij zouden passen. Helaas kreeg ik er destijds bij mijn ouders thuis niet iets groters dan een hamster in :') Na enkele jaren met heel veel plezier diverse hamsters te hebben gehad was ik dat zat. Ik hechtte me enorm aan die beesten, maar de houdbaarheidsdatums was maar zo verstreken :(
Volgens mij heb ik toen een jaar of twee geen huisdier gehad. Ik woonde inmiddels al 4-5 jaar op mezelf en het begon weer te kriebelen om wat gezelschap in huis te hebben. Heel toevallig was een vriendin toen van plan om een nestje te fokken met haar moertje. Van het één kwam het ander en heb ik de twee heren van haar nestje in huis genomen.


* Hoe lang heb je je fretten al?
De heren zijn geboren op 18 juli 2015 en 8 weken daarna heb ik de (toen nog erg kleine) mannen mogen verwelkomen in mijn huis <3


* Wat houd de verzorging van een fret in en hoeveel tijd besteed je gemiddeld per dag/week aan je fretten?
In principe slapen fretten het grootste gedeelte van de dag. Wel moeten ze elke dag enkele uren vrij kunnen rondlopen. Het leukste is als ze met regelmaat iets nieuws te ontdekken hebben. Ik ben er in het afgelopen jaar wel achtergekomen dat de verpakking van het nieuwe speelgoed vaak interessanter is dan het speelgoed zelf :'). Fretten zijn enorm nieuwsgierige dieren die, als ze eenmaal iets in het koppie hebben, niet snel opgeven. Ik heb me al meerdere malen enorm verbaasd over de vindingrijkheid van deze muppets.
Afbeelding
Dit zijn vrij recente foto&#39;s. Hier waren ze de achtertuin van mijn ouders aan het ontdekken :):) <<)

Ik probeer de mannen elke dag 2 uur los te laten lopen. De ene keer ben ik actiever met ze bezig dan de andere keer. Dat wil zeggen dat ik ze soms helemaal zelf hun goddelijke gang laat gaan en de andere keer zelf wat actiever met ze speel. Ook probeer ik ze hier en daar wat commando's aan te leren, maar je kan je voorstellen dat dat soms wat lastig is als de student het concentratievermogen heeft van een rotte vis :+ . Het heerlijkste vind ik als ze na het spelen lekker bij me komen liggen om op te krullen als een kleine harige garnaal en dan lekker te tukken <3. Echt het zen-momentje van de dag.


Verder hebben ze in hun kooi (Ferret Nation) elk hun eigen verdieping. Ik vind het belangrijk dat ze in de kooi echt de rust hebben en een plek voor hunzelf. Er bestaat namelijk een enorme discussie over het wel of niet samenhouden van fretten, maar dat zal ik jullie besparen. Spelen doen ze dikwijls wel samen. :):)
Ze hebben in hun kooi over het algemeen een hangmat, een slaapzak, een kittenbak met kattengrit, een drinkfles en een voerbak. Omdat fretten een snel verteringsstelsel hebben (ongeveer 4 uur) is het van belang dat zij onbeperkt voer hebben. Voor mijn kerels heb ik gekozen voor hoogwaardige kittenbrokken. Er bestaan wel aparte frettenbrokjes alleen schijnen deze kwalitatief niet zo heel best te scoren. Als extraatjes gaat er soms een eitje in of gedroogd vlees (kip, hert, zwijn etc). Voor vers vlees halen de mannen hun neus op. :))


* Wat voor karakter hebben je fretten en merk je hier onderling duidelijk verschil in?
Tussen Odin en Thor zit een enorm verschil qua karakter. Kort door de bocht is Odin de allesetende levensgenieter en Thor een kieskeurig en soms wat truttig ventje. Als Odin losloopt is hij echt enorm kort van concentratie, springt overal bovenop en rent soms als een idioot rond. Daardoor is zijn batterijtje redelijk snel op. Thor daarentegen is erg scherp op zijn omgeving en hem kan je makkelijker wat aanleren. Hij verkent dingen vaak lekker op zijn gemakje en als het aan hem ligt kan hij zo een uur of 3 rondscharrelen in huis.
Door het verschil in karakter gaat het samen spelen de ene keer wat beter dan de andere.
Dan kies ik er ook bewust voor om soms een periode in te lassen van apart spelen.


* Zou je opnieuw de keuze voor fretten maken?
Zoals ik er nu in sta: nee. Absoluut niet omdat ik er spijt van heb of omdat het me tegenvalt. Ik hou van ze, ze zijn mijn trouwste mannen en ik kan me geen dag zonder ze voorstellen. Op dit moment passen ze perfect in mijn leven. En dat is het ook: op dit moment. Ik ben nu nog jong (26), ben net begonnen met werken en woon in het centrum van Arnhem. Uiteindelijk gaan die dingen ook veranderen. Misschien een andere baan, hopelijk een keer een woning buitenaf etc. Als dat zover is dan heb ik toch echt de wens om ooit een eigen paard te hebben en een hond. Dan ben ik bang dat fretten niet meer goed in mijn leven passen. Daarnaast denk ik dat Odin en Thor de tofste monsters ooit zijn en andere fretten hun nooit kunnen evenaren :o
Maar!!! Zeg nooit nooit. :7

Afbeelding
Samen spelen, samen knorren <3

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:22

Bokker in het buitenland

Deze maand verteld bokker rocymax over haar leven in Spanje.

* Waarom ben je naar Spanje verhuisd?
Afbeelding

Ik was met mijn vriendin op vakantie gegaan naar Salou en daar leerde ik mijn inmiddels ex- man kennen. We hebben eerst een jaar lang geschreven en gebeld en toen afgesproken dat degene waar het eerst een baan was naar de ander zou komen.Na een dag werd ik al gebeld dat hij een baan voor me had gevonden en zodoende ben ik naar Spanje verhuisd. Mijn familie geloofde het eerst niet erg, want ik heb dat ik klein was altijd erg veel heimwee gehad en ze hadden zelfs weddenschappen afgesloten hoe lang ik in Spanje zou blijven. :D

Na 25 jaar heb ik een einde aan mijn huwelijk gemaakt, ik was moe van alle leugens, ontrouw en ruzies en nu ben ik alweer 5 jaar samen met een hele lieve zachtaardige man, Ricardo en zijn zoon van 14 Daniel.

Afbeelding
Met mijn man Ricardo


* Hoe lang woon je al in Spanje?
Het was in mei 1986 dat ik naar Spanje ging, dus alweer ruim 30 jaar. :)


* Wat vind je van Spanje nu je er woont?
Spanje is echt mijn land. Het heeft me veel moeite gekost om te wennen, vooral omdat Spanje toen nog niet in de EU zat en het bijna onmogelijk was om een verblijfsvergunning te krijgen. (voor een verblijfsvergunning moest je een arbeidscontract hebben en voor een arbeidscontract een verblijfsvergunning) Ik vind het hier heerlijk, geweldig temperatuurtje en ik heb een hele leuke baan als recepcioniste.



*Ben je ook in Spanje nog met paarden bezig, zoja welke tak(ken)?
Ik heb in het begin toen ik in Spanje kwam een hispano-arabe gekocht, waar ik 15 jaar ontzettend veel plezier mee gehad heb.Maar ik ben altijd gek geweest op friese paarden en heb een fries naar Nederland gehaald. Na mijn scheiding heb ik Huugje gekocht in Nederland en toen ik een jaar met Ricardo was hebben we Bengel en Luffy gekocht (ook in Nederland) Luffy is helaas op 3 jarige leeftijd overleden aan een koliek. Was het paardje van onze zoon en een vriend van ons heeft ons een verwaarloosd veulentje cadeau gedaan, die nu ruim 3 is. (Esperanza) OOk hebben we nog een veulen erbij gekocht in Nederland(een barockpinto zonder vlekken :) )die is nu 2 jaar en 2 maanden. Huugje heb ik moeten verkopen, omdat hij domweg te sterk was voor me en staat nu in Barcelona, het gaat super met hem. En hebben we via een vriendin Wala gekocht, een PRE van 6 jaar, waar het super mee gaat.Dus nu hebben we 4 paarden, Bengel, Elske, Esperanza en Wala.
Thuis rijden we puur recreatief, lekker buitenritten maken en wat in de bak rijden af en toe. We hebben het geluk dat we de paarden aan huis hebben staan, dus genieten we iedere dag van ze.
Afbeelding



*Wat is het grootste verschil met Spanje en Nederland binnen de paardensport?
Het is moeilijk om hier een antwoord op te geven, het makkelijkste zou zijn om iedereen over een kam te scheren en te zeggen dat de spanjaarden ruwer zijn met de paarden en ze slechter verzorgen, maar ik heb ook heel veel mensen hier gezien en vrienden die supergoed voor ze zorgen terwijl ik af en toe in Nederland ook best vaak berichten vind van verwaarloosde en /of mishandelde paarden. In Spanje zijn er nog veel mensen die een paard als een gebruiksvoorwerp zien en er misschien niet zoveel aandacht aan besteden als in Nederland.In Nederland zijn het bijna allemaal meisjes die paardrijden,terwijl in Spanje er ook heel veel jongens en mannen paardrijden.

* Wat mis je aan Nederland en wat echt niet?
Ik mis de gezelligheid van Nederland. Als er een warme zomerdag is en je een onweersbui voelt aankomen, ook veel producten zoals ontbijtkoek, drop etc. Maar vlakbij Benidorm is er een grote nederlandse supermarkt en daar kopen we dan een hele boel in. OOk mis ik bv met het voetbal de saamhorigheid van Nederland, iedereen in oranje, dat zie je niet in Spanje.

Wat ik niet mis zijn de regeltjes, het gezever over zwarte piet dat maar door lijkt te gaan (ik ben trouwens vóór zwarte piet) het slechte weer.

Afbeelding
Daniel in Nederland met Sinterklaas
(die trouwens met zijn handen in het haar zat, want hij sprak geen woord spaans. :D )

* Zou je nog terug willen naar Nederland?
Ik zou niet meer terug willen naar Nederland, ik heb het hier prima naar mijn zin. Het is mijn tweede land geworden en ik ben hier echt gelukkig. Heb mijn eigen paradijsje met mijn gezinnetje en mijn dieren en ik voel me hier helemaal op mijn plaats
(Onze beestenboel is inmiddels uitgebreid tot 4 paarden, de asielkatten Fauno en Mokka, 2 honden ;labrador Nuka en shih tzu Mimi en onze 5 kippen;Blue, Coca, Mari, Chuli en Susi.)

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:22

Plaatje met een praatje

Bokker Tieneke ging met haar eerste tattoo meteen voor groot!
Lees hier haar verhaal;

Begin dit jaar realiseerde ik me dat ik het nog steeds erg moeilijk had met het plotse verlies van Falco, mijn eerste eigen paardje. Hij stierf ongeveer 2,5 jaar geleden. Dit ging op een erg heftige manier, niet de manier die iedere liefhebbende paardeneigenaar voor ogen heeft voor als het moment van afgeven eenmaal 'daar' is. Kort daarna kocht ik mijn twee nieuwe Arabieren, halfbroers Adje en Fin. 

Ik ben een gevoelig mens, en Falco's overlijden had een enorme indruk nagelaten. De twee nieuwe jongens hadden (en hebben) mijn hart weer helemaal veroverd. Daar wou ik iets mee doen, een soort eerbetoon.

Als je mij een jaar geleden zou gevraagd hebben of ik ooit een tatoeage zou willen, dan had ik absoluut en heel overtuigd 'nee' gezegd. En nu was dat van de ene dag op de andere een volmondige 'ja' geworden. Dat het pijn ging doen, kon me niks meer schelen. Ik had dit nodig als deel van mijn rouwproces.

Zwart was niks voor mij, ik wilde kleur! En blijkbaar bestonden er zogenaamde watercolor tattoos. Maar als je niks of niemand kent in 'het wereldje', waar ga je dan voor zoiets naartoe? Op Bokt vond ik al snel het tattoo-topic en omdat ik wist dat mijn moeder stiekem meelas, besloot ik een vage vraag te stellen, zonder mijn idee helemaal uit de doeken te doen.

Zo kwam ik in maart dit jaar via een tip van een bokker terecht bij Jules Blomen in Geldrop. Ik stuurde enkele berichtjes via FB en ging dan langs met een lading foto's en een bonzend hart. Jules zag het helemaal zitten, dus in oktober zou hij ermee aan de slag gaan! Hij stelde voor om voor 'groot' te gaan, wat ik me daarbij moest voorstellen wist ik niet en ik zou enkele dagsessies hebben, maar prima, let's do this! Sindsdien heb ik er nog maar weinig over nagedacht, tot die bewuste dag in oktober begon te naderen.

Die ochtend vertrok ik met mijn plak-bh aan vanuit het koude België naar het zonnige Geldrop, met mijn zus, een pak appelsap en een paar flinke boterhammen in de auto. Eenmaal in de shop moest ik nog even wachten, Jules was nog met het ontwerp bezig. Deze eerste dagsessie zou gaan om Adje (de andere paarden zullen er later bij komen). Ik wou voor elk paard een typerende foto, voor Adje werd dat deze:


Afbeelding


Het ontwerp werd goedgekeurd. Dan maakte hij er een stencil van en die werd op mijn rug aangebracht.
Even later begon hij er dus aan! Ik had nog nooit een tattoo laten zetten, dus was van het ergste uitgegaan wat pijn betreft. Dat viel dus alleen maar mee! Ik heb liggen lachen en praten met Jules, het was veel relaxter dan ik verwacht had. En zo stonden de voorbenen er al vrij snel op!

Afbeelding



En al snel volgde het fijnere naaldje voor het hoofd met Adje's prachtige ogen.


Afbeelding


Halverwege hadden we pauze. Voor mij kon het echter niet snel genoeg gaan. 
Na de pauze kwam het stukje op de ruggengraat. Vanaf toen was het bikkelen, maar ik wou echt bewijzen dat ik geen pussy was (mijn man was er rotsvast van overtuigd dat ik het nooit zou volhouden) en volharden. Af en toe kwam een andere artist van de shop kijken en kreeg ik keer op keer te horen dat het echt een vet stuk was, maar ik kon het zelf natuurlijk niet meevolgen  
Na in totaal 5,5 uur liggen, lachen, tanden bijten en nog meer lachen was Adje klaar. 

Afbeelding


Met een paard op mijn rug, complimenten voor het stil liggen en een héél opgetogen gevoel ging ik naar huis. 
We zijn nu een dikke twee weken verder en de stadia van vervellen en jeuken zijn achter de rug. In februari ga ik voor het tweede deel. Fin en Falco komen er dan nog bij met elk hun kleuren. Ik kijk er alvast héél erg naar uit!


Groetjes

Tiene

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:22

Recept van de maand

Sinterklaas is weer in het land, en mét hem dus ook pepernoten!
Natuurlijk kun je die strooien, maar je kunt ze ook gebruiken voor het onderstaande recept van Tiramisu met chocola en pepernoten!

Citaat:
Ingredienten

4 eieren

3 eetlepels suiker

500 gr mascarpone

700 gr pepernoten

75 gr pure chocolade

Een grote mok sterke koffie

Een scheut licor 43

 

Materialen

Keukenmachine

Grote ovenschaal

 

Bereiding

Splits 4 eieren en vang het eigeel en eiwit op in aparte kommetjes. Klop het eigeel, de suiker en de mascarpone met een garde in een grote kom. Klop het eiwit met een keukenmachine net zolang tot het stijf is en je de bak op zijn kop kunt houden. Spatel het geklopte eiwit voorzichtig door het mascarponemengsel.

 

Doe dit met de hand, anders wordt de tiramisu straks niet stevig genoeg. Rasp de pure chocolade tot kleine vlokken. Zet een grote mok sterke koffie en laat dit afkoelen (zet het eventueel eventjes in de vriezer). Schenk de afgekoelde koffie in een diep bord en doe er een scheut licor 43 bij. Dompel de pepernoten onder in de koffie en leg de bodem van de ovenschaal vol met de pepernoten. Houd de pepernoten niet te lang in de koffie, anders vallen ze uit elkaar.

 

Als de bodem van de ovenschaal bedekt is met pepernoten, is het tijd om 1/3 van het mascarponemengsel eroverheen te smeren. Een dun laagje is dus genoeg. Strooi hierna een laag van de chocoladevlokken eroverheen. Herhaal deze stappen nog 2 keer en eindig met de chocoladevlokken. Maak de tiramisu voor het serveren af door er gebrokkelde pepernoten overheen te strooien

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:22

Een dag uit het leven van...

Deze maand een dag uit het leven van een van de leden van de Nieuwsredactie van Bokt: Amanda
Citaat:
Vanaf juli ben ik lid van de Nieuwsredactie op Bokt. Schrijven is altijd al een hobby geweest en dat in combinatie met paarden is helemaal ontzettend leuk om te doen. Omdat het vrijwilligerswerk is, naast mijn huidige baan in het onderwijs en werken als ZZP'er in de muziek, zijn mijn uren die ik in de week aan Bokt besteed ietwat versnipperd. In deze editie "Een dag uit het leven van" neem ik jullie mee in een kijkje achter schermen van de taken van een Nieuwsredactie-lid.

Over het algemeen begin ik in de ochtend met een rondje nieuwsberichten zoeken. We hebben achter de schermen een topic waarin we al het actuele nieuws per dag verzamelen, samen met de tips die we van bokkers krijgen. Dit gebeurt de hele dag door en wordt door alle leden van de Nieuwsredactie gedaan. Van daaruit maken we een selectie en plaatsen we nieuwsberichten op de voorpagina. In de ochtend probeer ik altijd 1 of 2 berichten te plaatsen en in mijn lunchpauze nog een keer. Even afhankelijk van hoeveel nieuws er is natuurlijk. Is er een dag minder nieuws, dan schrijf ik graag een achtergrondartikel of een verdieping van een bepaald onderwerp.


[ [url=m/buTjAV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Naast de nieuwsberichten plaatsen, houd ik me sinds kort ook bezig met de hoofdtaken van de Nieuwsredactie. Als voormalig hoofd-Bezwaarcommissie niet helemaal nieuw, maar absoluut anders en een leuke en intensieve uitdaging. De Nieuwsredactie is een relatief nieuw team. Dit maakt dat er een berg ervaring vanuit het verleden mist, maar tegelijkertijd ook veel kansen biedt om het een en ander achter de schermen aan te pakken en te vernieuwen. Een taak die ik overigens niet alleen doe, maar in overleg met het hele team. Dit kost tijd en doen we stap voor stap. Zo hebben we sinds kort de blogs gerealiseerd, doen we interviews en zo zijn we met nog meer ontwikkelingen bezig. Ook daar gaat een deel van mijn Bokt-tijd in zitten. Vaak doe ik dit tussen het plaatsen van berichten door. Het bijlezen, het overleggen over hele diverse onderwerpen met het Nieuws-team, het aansturen van het team, het overleg met de hoofdmoderators, beheer, hoofd-BZC en hoofd-Wiki, het bewaken van de actielijst, enz. Eigenlijk een hele brede taak.

In de avond lees ik meestal alleen bij via mijn smartphone en reageer alleen waar het echt nodig is. Ondanks dat het vrijwilligerswerk is, zijn er dagen dat ik veel tijd aan Bokt en de Nieuwsredactie besteed. Omdat het soms nodig is, maar uiteraard ook omdat ik het gewoon leuk vind om te doen. Andere dagen is het weer wat rustiger of heb ik het drukker in mijn dagelijkse leven, waardoor ik alleen het hoogst noodzakelijke doe. Maar gemiddeld besteed ik wel zo'n 1-2 uur per dag aan Bokt. De ene dag iets meer, de andere dag minder.

De uitdaging voor mij is om elke dag weer zo interessant mogelijk nieuws voor heel Bokt te schrijven en te brengen. Niet iedereen vindt elk onderwerp leuk, daarom proberen we hier zoveel mogelijk in af te wisselen, zodat er voor ieder wat wils is. Het is een dynamische taak, heel afwisselend en erg leuk om te doen.


Foto :
Afbeelding

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-16 21:22

Bokt vriendschappen en relaties

Deze maand vertellen ElineS en MachoPablo over hun vriendschap, die via Bokt is ontstaan.

ElineS schreef:
* Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Ik heb echt serieus geen flauw idee meer. Ik maakte een topic over mijn suicide poging en de fysieke gevolgen ervan. Joyce las het en postte. Ze stuurde vervolgens een PB en op den duur raakten we aan de praat op Facebook. Alleen had ik haar vriendschapsverzoek maandenlang in de lucht laten zweven, want toen had ik nog het hele idee van "Ik moet aan mijn privacy denken," en ik wilde eigenlijk niemand van Bokt toevoegen, omdat ik niemand persoonlijk kende... Nu is het, privacy? Wat is privacy? en heb ik een hele bokt vriendenlijst :') . Mijn principes waren dus snel de deur uit en uiteindelijk accepteerde ik Joyce haar vriendenverzoek :D . Ik was hard to get blijkbaar :+ .


* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
Ehhh..... :o Ik weet wel dat we in februari een datum hadden geprikt dat Joyce hierheen zou komen en dat we elkaar voor het eerst in het echt zouden zien. Helaas mocht ik de nacht ervoor de ambulance bellen om me op te komen halen, omdat ik midden in de nacht naar beneden ging om medicatie te halen, die ik beneden was vergeten, en van de trap donderde... En dus heen moest voor foto's. Niks aan de hand, maar ik was kapot en dus moest ik Joyce afzeggen. Toen kletsten we al wel heel veel, maar we hadden elkaar nog niet gezien, toch waren we ver voor die datum eigenlijk al wel vriendinnen, al dan alleen online, maar toch. Dus vanaf september/oktober 2015 ongeveer, denk ik. Toen kletsen we heel veel met elkaar en belden we soms ook.

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
In het begin had ik niet zo heel veel met Joyce. Als in, ik kreeg toen heel veel berichten van bokkers. Veel sterktewensen en berichten met eigen ervaringen. Heel fijn vond ik dat, maar het waren er toen zoveel dat ik het lastig vond om mensen individueel uit elkaar te houden en wie wat had gestuurd. Zeker met alle morfine die ik in het ziekenhuis kreeg. Dus Joyce haar eerste bericht viel toen niet speciaal op. Ik antwoordde haar wel en op één of andere manier kwamen we in contact op Facebook, terwijl ik dat normaal niet zo doe... Maar daardoor zijn we wel veel met elkaar gaan praten. Het is een stuk makkelijker via facebook dan via PB. Eerste indruk van haar was een onbevangen lijkende meid die het helaas niet onbevangen heeft gehad in haar leven. Toch ondanks alles heeft ze zich staande weten te houden en leefde ze met me mee. Ook al had ze haar eigen bordje toen behoorlijk vol, ik kon altijd met haar praten.

* Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Ik heb dit aan Joyce moeten vragen, want het stond nog in haar agenda. Onze eerste ontmoeting was dan eindelijk daar... Op 2 juni! Dus nog niet eens zolang terug... En wat gingen we doen? Naar de Primark in Groningen :') En afgelopen zaterdag hebben we paarden gehuurd en zijn we op buitenrit gegaan.

* Welke interesses delen jullie?
Paarden... Paarden en nog meer paarden... En eigenlijk was dat het wel :o We zijn best hele verschillende personen, vind ik zelf.

* Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
Joyce is zo lief geweest om naar mij toe te komen, tot nu toe, maar dat is wel twee uur rijden! Dat is niet niks. Dus ons meeste contact loopt via Facebook. Joyce stuurt me vaak foto's en filmpjes van wat ze aan het doen is of wat haar paarden aan het doen zijn. Ik ben wat minder van de filmpjes sturen, maar ik vind het wel leuk om te kijken, en wat ze nu weer aan het uithalen is :p . We praten niet dagelijks. Ja, soms. Het verschilt. Zo ineens praten we elke dag, voor een week lang, en zo ineens een paar dagen niet. Het hangt er ook net vanaf hoe druk we zijn en wat we te doen hebben.


MachoPablo schreef:
*Hoe hebben jullie elkaar leren kennen?
Op bokt was een topic van Eline, *Van paard gevallen, rug, nek en bekken gebroken* En toen zijn we via Facebook aan de praat geraakt ;)

* Hoe lang zijn jullie al vriendinnen?
In augustus 2015 begonnen onze eerste gesprekjes en in februari zou ik naar haar toe gaan voor het eerst. Helaas moest ze zonodig van de trap afvallen en dus hebben we elkaar pas in juni echt ontmoet. We zijn naar de Primark geweest, haar paarden en we hebben met haar hond een wandeling gemaakt bij een recreatieplas. Het was best warm en dus heeft Eline een duik genomen, wat mij niet zo verstandig leek want "Het gaat zo regenen..." Het ging inderdaad regenen :') Brrr.

* Wat was jullie eerste indruk van elkaar?
Mijn eerste indruk was: Jeetje wat heeft ze veel mee gemaakt had en vooral veel respect hoe ze zich door die rot periode heen sloeg :-)

* Hebben jullie elkaar in het echt ontmoet? Hoe ging dat?
Op 2 juni na een lange reis en vastzitten in een file, heb ik haar ontmoet en afgelopen zaterdag hebben we paardjes gehuurd en zijn heerlijk door het bos verdwaald :)

* Welke interesses delen jullie?
Paarden /3

* Mochten jullie ver uit elkaar wonen: Hoe houden jullie contact?
We wonen ongeveer 2.5 uur van haar af :+ Dus het meeste contact loopt via Facebook en als we beide kunnen en ik heb genoeg geld en tijd over wil ik graag naar Drenthe toe rijden voor een gezellige dag samen, :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:46

Leuk BNB weer, steekt volgens mij veel werk in ;)
En super leuk dat lieve [***] vermeld wordt <3 Geniet nog steeds na van de rit, haha :)

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 13:47

Super leuk dat het volgtopic van mijn monster en mij erin staat! :D

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:07

Echt super leuk dat onze vriendschap er in zit hihi

[RIJ-ITP] Sneeuwpret
Sinds 27-11-2011 trotse eigenaar van een Andalusiër PRE Pablo
Sins 30-11-2013 troste eigenaar van Winny *winnetou*
Bietjuhh : Is there a road I could follow, to bring you back home?

rocymax

Berichten: 6484
Geregistreerd: 04-08-10
Woonplaats: Botarell, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:32

Ik voel me zeer vereerd dat jullie me gevraagd hebben voor Bokker in het buitenland. Het was heel leuk om mee te werken :) Bedankt!!

Tieneke

Berichten: 21664
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 20:50

Vond het ook leuk om een stukje te schrijven over mijn tattoo :-)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48327
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:47

Ook echt een geweldige tattoo Tieneke! Ik volg Jules op fb... hij is echt goed! :D

Bedankt voor jullie leuke reacties :)

Tieneke

Berichten: 21664
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] BNB November

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 22:54

Èn een heel toffe kerel ook nog. Thanks!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers