[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin oktober

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 11:48

De maand oktober is weer voorbij gevlogen. Als afsluiter van oktober was er op 31 oktober een prachtig Halloweenlogo! Verder zijn de fora [PF] Prettige Feestdagen en [EJL-ITP] Een Jaar Lang In The Picture weer van start gegaan. Dit valt altijd weer in de smaak bij vele Bokkers. Ook zijn er deze maand weer wat wisselingen geweest bij het team, zijn er een aantal knopen doorgehakt qua beleid en een aantal punten die onduidelijk waren omtrent HK's zijn uitgelegd. Kortom een vol BBB, lees hieronder meer.

Inhoudelijk

Forum

Zoekmachines en HK
Topics die geopend worden in de Huiskamer worden automatisch uitgesloten voor zoekmachines. Voor topics met een HK-tag op andere onderdelen dan de Huiskamer gold dit niet. Hier hebben we verandering in gebracht en voortaan worden deze topics ook niet meer geïndexeerd voor zoekmachines. Topics buiten de Huiskamer zijn nog wel zichtbaar voor niet-ingelogde bezoekers, ook als ze een [HK]-tag hebben.

Alleen input vragen via pb
Het is tegen de regels om een topic te openen waar je alleen vraagt om input (antwoorden) via privébericht. In de Bokt Regels is het volgende te lezen:: "Topics en/of posts die alleen voor de topicstarter van belang zijn en voor de rest van Bokt geen waarde hebben gaan ook op slot cq. worden verwijderd."

Op [LZP] Leven Zonder Paarden, is een topic waarin gevraagd kan worden om een luisterend oor, met als doel dat men via een pb zaken kan bespreken. Dit mogen ook paardgerelateerde zaken zijn.. Het topic vind je hier: [LZP] [Centraal] Luisterend oor gezocht.

Nieuwsredactie
De Nieuwsredactie is de afgelopen maand druk bezig geweest met het verwerken van de enquête. We hebben door jullie een duidelijker inzicht gekregen van de nieuwsvoorziening van Bokt en ook veel tips. We zijn hier al mee aan de slag gegaan en dit zullen we de komende tijd ook blijven doen. De samenvatting van de uitslag en de daaruit voortvloeiende actielijst vind je in dit topic: [VN] Samenvatting NR Enquête

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft na een lange zoektocht eindelijk een nieuw lid gevonden, namelijk Cinderella. Met de komst van Cinderella zijn we weer compleet, en daar zijn we erg blij mee. Hieronder stelt ze zich aan jullie voor.

:wave:
Hi allemaal!
Sinds kort hoor ik bij het oranje team en daarom stel ik mijzelf graag voor aan iedereen.
Ik ben Lisanne, ik ben 23 jaar en ik woon in Noord Holland. In het dagelijks leven studeer ik arbeidsrecht aan de UvA. Het recht is iets wat ik echt ontzettend leuk vind. Daarnaast werk ik sinds kort als vrijwilliger bij een rechtswinkel. Dit is een stichting waar iedereen terecht kan voor gratis juridisch advies en eventueel juridische ondersteuning. Erg leerzaam en interessant dus! Verder rijd ik helaas geen paard meer. Wie weet in de toekomst weer.
Ik ben ontzettend fan van Disney, vandaar mijn boktnaam. Sowieso ben ik een film- en boekenliefhebber. En, zoals velen, ben ik een kattenmens.
Voor verdere vragen staat mijn pb box altijd open!

Groetjes Lisanne

Wiki
Afgelopen maand zijn er vooral veel aanpassingen gedaan om de resultaten van de Olympische Spelen te verwerken in de verschillende Wiki-artikelen. Zo is Olympische Spelen 2016 aangevuld zodat alle resultaten van de dressuur- en springsport nu netjes op een rij staan. Ook werd er een begin gemaakt met Fotoserie: Olympische Spelen 2016 om een indruk te geven van de hippische disciplines verreden in Rio. Voor deze pagina zijn we nog altijd op zoek naar extra foto's, dus als iemand ons daarbij kan helpen dan horen We het heel graag!

Beleid

Uitleg bij modacties en het gebruik van codetaal
Via diverse gebruikers hebben we signalen ontvangen dat de uitleg bij onze modacties vaak te summier is. We zijn er al een tijdje mee bezig om meer uitleg te geven bij de acties die we uitvoeren. We proberen zo duidelijk mogelijk uit te leggen wat we gedaan hebben, maar ook waarom we het gedaan hebben, voor het geval de achterliggende gedachte niet duidelijk is. Ook is aangegeven dat niet altijd goed begrepen wordt wat we precies bedoelen met bepaalde afkortingen en codetaal. We zullen dit in de toekomst dan ook zoveel mogelijk proberen te vermijden. Mocht je ergens een modopmerking tegenkomen die onduidelijk is, dan staat het je uiteraard altijd vrij om de desbetreffende mod om meer uitleg te vragen.

Verandering bij moderatoropmerkingen
Sinds kort plaatsen de moderatoren een hele korte, duidelijke opmerking in de openingspost van een topic, wanneer er elders een uitgebreide moderatoropmerking geplaatst is.

Je zou bijvoorbeeld onderstaande opmerking wel eens kunnen tegenkomen.
Moderatoropmerking:
Er staat [hier] een moderatoropmerking. Lees deze eerst goed door voordat je reageert.


Deze opmerking verwijst naar het bericht waar de uitgebreide opmerking staat; daar kun je de uitgebreide versie lezen van wat er verwacht wordt van het topic en/of wat de moderator gedaan heeft.

Deze opmerkingen zullen niet voor elke opmerking geplaatst worden overigens. Denk bijvoorbeeld aan verplaatsingen en/of korte opmerkingen die aangeven dat er een aantal offtopic berichten verwijderd zijn. Deze zullen niet in de openingspost vermeld worden. Het gaat dus alleen om 'ingrijpende' acties die invloed hebben op een topic. Denk hierbij aan 'herhaaldelijk commentaar geven' of een offtopic discussie die het topic in beslag neemt etc.

Gelukkig is het ook al opgevallen bij sommige Bokkers ([FZ] merken jullie ook verschil?) en zijn zij blij met deze verandering. Wij zijn hier uiteraard heel blij mee en hopen dat het ook zo blijft.

Vanuit Beheer
Oscar - Hierboven staan een aantal aanpassingen op het gebied van (forum)beleid genoemd. Grotendeels gaat het hier om aanpassingen die we gedaan hebben op basis van suggesties door jullie als gebruikers van het forum. De komende tijd zullen we hier aan blijven werken. We hebben een flink aantal punten op onze lijst staan en kunnen helaas niet alles in één keer oppakken, maar ik wil jullie laten weten dat we er druk mee bezig zijn en jullie suggesties meenemen in het ontwikkelen van aangepast beleid. Het is erg fijn dat het jullie al opgevallen is dat er zaken veranderd zijn en dat jullie hiervoor jullie waardering uitgesproken hebben op FZ en via PB!

Team
Nieuw
Afbeelding - Marlies85 - Lid Nieuwsredactie
Afbeelding - Cinderella - Lid Bezwaarcommissie

Break
Helaas hebben wij deze maand twee teamleden die met break zijn gegaan, Marieke_K en Agossie, wij hopen dat jullie snel weer terug komen in jullie oude vertrouwde kleur!

Tips van het Team & Vragen van Bokkers
Deze maand is er geen Tip of Vraag, wij hebben alle binnengekomen vragen beantwoord en de meest handige tips zijn gegeven. Heb jij een suggestie of een vraag? Dan staat hieronder beschreven hoe je contact kan opnemen.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar [***] of naar goldenarrow.


Nayomie
Berichten: 32780
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:09

Thanks voor het overzicht. Heb nog wel een vraag, die vraagt om uitleg want ik snap hem niet.

Citaat:
Topics die geopend worden in de Huiskamer worden automatisch uitgesloten voor zoekmachines. Voor topics met een HK-tag op andere onderdelen dan de Huiskamer gold dit niet. Hier hebben we verandering in gebracht en voortaan worden deze topics ook niet meer geïndexeerd voor zoekmachines. Topics buiten de Huiskamer zijn nog wel zichtbaar voor niet-ingelogde bezoekers, ook als ze een [HK]-tag hebben.

Houdt dit in dat Google het niet toont, maar als je op bokt komt, dan wel zichtbaar is?
Als het zichtbaar is, dan kunnen zoekmachines het toch ook vinden?

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:12

Ga ik even navragen voor je :j Daar weet ik het fijne ook niet van.

Shadow0

Berichten: 43452
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin oktober

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-16 12:31

Nayomie: zoekmachines kunnen het wel vinden, maar krijgen het verzoek om het niet in hun zoekresultaten op te nemen. De normale zoekmachines (Google, en ook Bing bv) houden zich daaraan.

Maar het is wel iets wat vooral de vindbaarheid tegenhoudt, zodat je werkgever / stalgenoot ofzo niet bij zo'n topic uitkomt.
Het is geen bescherming tegen de CIA, doelgerichte meelezers of mensen die opzettelijk veel moeite erin steken om kwaad te willen. Iedereen kan zo'n topic meelezen, dus het is nog steeds openbaar.



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, JudithGigi, MarJon, YandexBot en 4 bezoekers