[Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
memitzi
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-09-16

[Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-16 02:20

Ik zag een vraag voorbij komen en wilde graag reageren.
Daarvoor moest ik me registreren, wat ik braaf heb gedaan.
Vervolgens kon ik de vraag nog niet beantwoorden omdat ik eerst 25 vragen/bijdragen in het paardenforum had moeten doen?????????????????
Schrijf me maar weer uit want hier kan ik niets mee!!


memitzi
Berichten: 2
Geregistreerd: 09-09-16

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-16 02:22

Het ging namelijk over een hond!

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 03:13

:')

Bokt is in eerste instantie een paardenforum, dus vandaar moeten er eerst 25 "nuttige" posts verzonden worden.
Je account verwijderen, gebeurt niet zomaar. Je kan het overwegen om eens rond te kijken hier? Best een leuk forum. :D
En anders gewoon niet meer inloggen.

Murthul

Berichten: 17063
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:28

Ik verplaats je topic van WZ (wikizaken) naar FZ (forumzaken) omdat je vraag gaat over het forum.

Zoals cinderella ook al aangeeft is Bokt in eerste instantie een paardenforum, daarom zijn de 25 verplichte posts op paardenfora in het leven geroepen, om ervoor te zorgen dat bokt een paardenforum voor paardenliefhebbers blijft. Als je op een forumdeel wil reageren waar je 25 nuttige posts voor nodig hebben zul je dus eerst die 25 posts moeten plaatsen, of je kunt de TS (topicstarter) een PB'tje sturen, daar heb je geen posts voor nodig. :)

De Turtle.

Sannens
Berichten: 1386
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:31

Ik had zelf wel hetzelfde probleem toen ik hier kwam.

Ja ik heb een jaar of 5 paard gereden en ja ik vind paarden nog steeds heel erg leuk. Maar behalve de foto topics had ik ook geen plek om die 25 posts te halen. :') Daarvoor is mn kennis gewoon veel te laag over paarden, foklijnen, etc.

Dus ik snap de TS wel.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:47

Misschien moet ik hier een eigen topic voor openen maar omdat het over hetzelfde onderwerp gaat dacht ik, ik plaats het hier ;)

Welke forumdelen vallen onder 'nuttig'?

Silly1972

Berichten: 14770
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Almere

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:49

alles bij informatief

[PP] [VOLG] Bonte Cashmiro van jaarling tot ............
Ceasar ter linden x Harmony 6 maart 2017 geboren

Eight

Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 14:54

Zo moeilijk lijkt me dat toch niet.. Informatief inderdaad, en mocht je te weinig kennis hebben om suggesties of antwoorden te versturen, kan je ook altijd vragen in een topic om verheldering :) daar leer je ook nog eens iets van en dan zit je al snel aan 25 berichten hoor.

Pindakaa7
Berichten: 622
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Ja

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 15:01

Bedankt! Ik dacht al zoiets maar wist het niet zeker, dus daarom vroeg ik het maar even.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:00

Geen probleem, vragen mag altijd! Als je nieuw bent kan het fijn.zijn om af en toe een kijkje te nemen in de Bokt Help: www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help, daar kun je veel uitleg vinden op de meest gestelde vragen, bijv. over de Kudderegels. :)

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 01:56

Hahaha hier net zo.
Wilde een niet paard gerelateerd antwoord schrijven maar ook ik moet eerst nuttige post plaatsen.
Maar wat ik nuttig vind wil niet zeggen dat Bokt.nl het nuttig vind?
Of steekt het niet zo krap en zijn 25 reacties in het algemeen ook goed?

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 02:26

Van dat 'nuttige' moet je je niet te veel aantrekken. Dat is voornamelijk zo bedacht zodat mensen niet 25 keer 'Hoi' plaatsen in een topic, en zo aan hun 25 berichten komen. Als je gewoon inhoudelijk en on topic reageert dan wordt dat al beschouwd als nuttig.

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 02:38

LindyH schreef:
Van dat 'nuttige' moet je je niet te veel aantrekken. Dat is voornamelijk zo bedacht zodat mensen niet 25 keer 'Hoi' plaatsen in een topic, en zo aan hun 25 berichten komen. Als je gewoon inhoudelijk en on topic reageert dan wordt dat al beschouwd als nuttig.


Bedankt voor je snelle reactie ;-)
Het is me nu helemaal duidelijk...hihihi

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:09

Wanneer heb ik nou 25 nuttige reacties geplaatst?
ik sta nu op 27 volgens mij?

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:10

Afbeelding

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 13:53


Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:20

Afbeelding

Wat ik niet snap,
Ik wil op een niet paard gerelateerd topic reageren wat niet gaat.

In mijn eerste screenshot staat dat ik 27 (nuttige)berichten geplaatst heb.
Via de link die ik volg staat dan weer dat ik pas 14 (nuttige) berichten heb geplaatst.

Ik vroeg eerder al wie er beoordeeld wat nuttig is en wat niet.
Als reactie kreeg ik dat ik daar niet zo zwaar aan moest tillen.

Maar waarom kan ik nog steeds niet reageren op niet paard gerelateerd?

Anoniem

Re: [Help] Ik wilde alleen een vraag beantwoorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:22

In het eerste bericht staat dat je totaal 27 berichten hebt, daarvan zijn er dus een aantal geplaatst in het paardengerelateerde deel, dus dat zijn dan de nuttige posts. Je moet dus nog 14 berichten plaatsen in het nuttige gedeelte van Bokt, voordat je kunt reageren op een niet paard gerelateerd onderdeel.

Edit: Jij hebt nu 11 nuttige berichten, dus je moet er nog 14.

De 'beoordeling' is niet iemand, maar de locatie van de berichten. Alles onder informatief is bijvoorbeeld nuttig, maar iets bij de jeugd, zoals YRT niet.

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:24

27 berichten wil nog niet zeggen dat je die allemaal in het informatieve deel hebt geplaatst
Want bij foto topics tellen je reacties niet mee als nuttig dacht ik

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:27

My 50 cents: is het niet een idee om die term 'nuttige posts' eens onder de loep te nemen en te herzien?
Omdat 'nuttig' een rekbaar en subjectief begrip is, zorgt het voor nogal wat verwarring in mijn ogen. Het lijkt mij een stuk duidelijker om het bijvoorbeeld 'informatieve posts' te noemen.

Met paard-gerelateerd ben je er namelijk nog niet, aangezien reacties bij ITP en dergelijke niet mee tellen (zie ook reactie boven mij).

Ik heb me hier al eerder over verbaasd, nu dan maar de moeite genomen om het te posten.

Uit mijn oog, maar niet uit mijn hart- Dag Lau

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:29

Miekje1979 schreef:
My 50 cents: is het niet een idee om die term 'nuttige posts' eens onder de loep te nemen en te herzien?
Omdat 'nuttig' een rekbaar en subjectief begrip is, zorgt het voor nogal wat verwarring in mijn ogen. Het lijkt mij een stuk duidelijker om het bijvoorbeeld 'informatieve posts' te noemen.

Met paard-gerelateerd ben je er namelijk nog niet, aangezien reacties bij ITP en dergelijke niet mee tellen (zie ook reactie boven mij).

Ik heb me hier al eerder over verbaasd, nu dan maar de moeite genomen om het te posten.


Ik ga dit eens achter de schermen gooien :j Ik kan goed begrijpen dat dit iets is wat voor verwarring kan zorgen.

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:33

[***] schreef:
In het eerste bericht staat dat je totaal 27 berichten hebt, daarvan zijn er dus een aantal geplaatst in het paardengerelateerde deel, dus dat zijn dan de nuttige posts. Je moet dus nog 14 berichten plaatsen in het nuttige gedeelte van Bokt, voordat je kunt reageren op een niet paard gerelateerd onderdeel.

Edit: Jij hebt nu 11 nuttige berichten, dus je moet er nog 14.

De 'beoordeling' is niet iemand, maar de locatie van de berichten. Alles onder informatief is bijvoorbeeld nuttig, maar iets bij de jeugd, zoals YRT niet.


Duidelijk!
Bedankt voor je reactie!

Inloopstal
Berichten: 41
Geregistreerd: 05-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:34

Nuttige berichten is een waardeoze instelling imo. Als je al antwoorden geeft op paard gerelateerde zaken zou dat voldoende moeten zijn. Het voelt alsof je je eerst moet bewijzen iets van paarden af te moeten weten, of anderen met nuttige tips te kunnen helpen.....Ik moet er nu nog 14, zou deze ook meetellen :-)

Inloopstal
Berichten: 41
Geregistreerd: 05-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:36

net gecheckt....deze hier zijn niet nuttig |( |(

Knoetje
Berichten: 93
Geregistreerd: 27-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-16 15:36

Miekje1979 schreef:
My 50 cents: is het niet een idee om die term 'nuttige posts' eens onder de loep te nemen en te herzien?
Omdat 'nuttig' een rekbaar en subjectief begrip is, zorgt het voor nogal wat verwarring in mijn ogen. Het lijkt mij een stuk duidelijker om het bijvoorbeeld 'informatieve posts' te noemen.

Met paard-gerelateerd ben je er namelijk nog niet, aangezien reacties bij ITP en dergelijke niet mee tellen (zie ook reactie boven mij).

Ik heb me hier al eerder over verbaasd, nu dan maar de moeite genomen om het te posten.


Inderdaad een goed idee om het nuttige veranderen in "informatieve post".


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 bezoekers