topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:32

Sorry hoor, maar ik zie in dit verhaal echt geen enkele waarschuwing of oorzaak voor botulisme. Bekendheid kweken kan op veel betere manieren dan dit topic. Ik denk wel dat dit in een korte samenvatting erbij een mooi praktijkvoorbeeld is, maar in deze vorm is het echt een eerbetoon aan het paard. Niks mis mee hoor, maar je kan mij niet wijsmaken dat dit topic bedoeld is als waarschuwing en info over de ziekte. Staat niet in de titel, staan geen oorzaken in, ligt geen nadruk op het voorkomen van deze ellende. Prachtig topic voor het paard, maar imo ook niet meer dan dat.
Een informatief topic over dit onderwerp maken gaat veel meer mensen bereiken en mag altijd gemaakt worden, niemand houdt je tegen!

slimmerik

Berichten: 16625
Geregistreerd: 01-06-05

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:38

Botulisme verdient zeker aandacht op bokt. Maar in dat topic gaat het daar echt niet over.....

different1
Berichten: 3634
Geregistreerd: 12-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:40

Wij weten niet waarom ze geband is.
Er zijn al eerder zaken geweest waarbij bokkers discutabel geband zijn (kiwiko o.a)
Ik vind een beetje medeleven wel op z'n plaatst, en opmerkingen als "d'r wereld vergaat niet" en "ze zal t bokt-team wel willen pesten" zijn erg laag.

Ik ben blij dat ze het topic geplaatst heeft, het was een redelijk bekend paard/bokker hier.
Ben blij dat ik m'n medeleven heb kunnen betuigen in het betreffende topic en ik vind de informatie ook leerzaam.
Ben namelijk gelijk gaan googlen naar botulisme en de symptoom-beschrijving in het topic heeft me goed wakker geschud.

micramadam
Berichten: 105
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:48

Hier de bokker in kwestie, alweer tegen de regels in, maar dit moet ik echt even kwijt.

Voordat mijn paard dit kreeg, wist ik niet eens wat Botulisme was. Ik wil sowieso meer alertheid hierover, pakken kuilgras met schimmel voeren... Asjeblieft... Niet doen!! Gelijk het pak weggooien! Vooral met het warme weer is de kans zeker groter!
Ik had zelf geen zeggen toen over het kuil, maar voor mij ook nooit meer kuilgras, maar hooi en zelfs dat gooi ik in een stomer. De kans dat je paard Botulisme krijgt, is 1 op de miljoen. Zelfs meer kans dat je paard door bliksem wordt getroffen, maar met het warme weer in de zomer, worden de kansen vergroot.

Net zoals zwemmen in natuurgebieden, heel leuk, maar niet je paard ervan laten drinken. Grondwater laten testen en op je gevoel afgaan. Bij Botulisme is het alles of niks en zoiets wil ik nooit meer meemaken. Mijn paard was langzaam aan het verlammen, terwijl hij 100% helder was. Het was een hel, een nachtmerrie en asjeblieft mensen, pas ervoor op. Er is geen behandeling voor, je kan alleen maar hopen dat je paard door de cruciale 76 uur heenkomt en zelfs dan is zijn leven niet zeker.

Een stalgenoot was op zondag kringkampioen geworden en woensdag was zijn paard ingeslapen... Zo bizar snel gaat dat.

En ja, ik ga tegen de Boktregels in. Iedereen verwerkt het anders en ik verwerk het door het van mij af te schrijven, aangezien ik met niemand erover praat, niet meer kan huilen terwijl ik dat echt wel wil en amper eet. Het is alsof ik het niet wil verwerken, ik wil dat dit 1 grote nachtmerrie is en dat ik zometeen wakker word en hij staat gewoon lekker op de wei.

En over accout uitlenen, dit account is van mijn moeder, maar die gebruikt hem amper. Ze kijkt wel af en toe op Bokt, maar veel doet ze er niet mee. Ik weet hoeveel mensen hier Four kennen en gevolgd hebben en ik wilde een mooie eerbetoon voor mijn allermooiste kind hebben. Heb ik dat netjes gedaan? Nee! Had idd anders gekund, maar op die moment dacht ik daar niet aan, omdat ik door al zijn foto's aan het gaan was en die weer eens wilden delen, zonder over de gevolgen na te denken.

En voor de desbeteffende persoon die vindt dat mijn wereld niet vergaat, dat weet jij dus niet. Mijn wereld vergaat dus wel degelijk. Hij was mijn wereld, mijn alles, mijn toekomst. Ik heb hem zelf gefokt, geboren zien worden en niet eens afscheid kunnen nemen. Alsof mijn kind er niet meer is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:55

Ik ken de gebande bokster of de reden waarom ze geband niet eens, maar vind het een intriest verhaal, voor alle betrokkenen , geband of niet.
En de symptomen wist ik ook niet, dus voor mij was dat absoluut een eye opener en dus een stuk informatiever dan sommige ijskoude reacties hier...

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 6683
Geregistreerd: 06-02-05
Woonplaats: Beerta

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 19:57

Allereerst: veel sterkte met dit vreselijke verlies.

Maar je gaat tegen de regels in en dit heeft nou eenmaal gevolgen. Het maakt gewoon niks uit van wie dat account is en of het wel of niet gebruikt wordt. De regels worden er niet anders door. Jij bent geband en hebt dat te accepteren. Je zegt nu zelf dat je er niet eens echt over na hebt gedacht maar gewoon het wilde delen. Erg jammer en gemiste kans imo, want in een andere vorm had het waarschijnlijk best wel gekund!
Ik denk dat het mooi zou zijn als er nu een bokker de moeite gaat nemen om jouw verhaal te gebruiken om te waarschuwen voor deze ziekte. Dus het als illustratie gebruiken en werkelijk met doel om mensen ervoor te waarschuwen en informatie te geven. Want je geeft zelf ook aan dat jouw doel was om je verdriet te delen, niet om deze ziekte onder de aandacht te brengen. Ik vind het dan ook zeker niet terecht om dit topic om die reden open te houden, daar kan veel beter een ander topic voor komen.

Brainfail

Berichten: 1438
Geregistreerd: 24-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:01

Maar ik bergijp niet waarom het 2e topic ook gesloten is? Want zover ik begrijp gaat het om een paard van haar? (of heb ik het verkeerd?)
Laatst bijgewerkt door Brainfail op 11-07-15 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:08

Ach best wel sneu om in dit geval regels zo streng na te leven...een woord van steun voor zo een meisje moet toch wel kunnen?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:09

Tcm62 schreef:
Ach best wel sneu om in dit geval regels zo streng na te leven...een woord van steun voor zo een meisje moet toch wel kunnen?


Waar leg je dan volgens jou de grens?

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:12

Oké, ik snap dat een gebande bokker met een schaduw account niet meer mag posten en een slotje krijgt maar waarom dat andere topic sluiten?

Misschien is het niet echt informatief maar ze maar hier speelt zoveel verdriet. Een uitzondering uit empathie was misschien niet ondenkbaar geweest?

Moet zeggen dat ik hier persoonlijk bij betrokken ben want Caresje is mijn dochter en wij hadden een fantastisch lief en leuk paard die het net niet helemaal voor haar was maar die we aan hele leuke, lieve mensen hebben verkocht. We hadden hem ook aan een professionele ruiter kunnen verkopen maar wij vonden deze mensen en onze Just zo goed bij elkaar passen.

We hebben hem zelf weggebracht en opeens kregen we een telefoontje dat hij ziek was en vocht voor zijn leven. We zijn woensdag naar hem toe gegaan en waren er bij toen hij ingeslapen werd.

Ik ben er nog steeds kapot van terwijl hij verkocht was. Zijn nieuwe eigenaren hadden hem maar zes weken en die zijn ook compleet stuk. Jan, die zondag (terwijl zijn paard al besmet was) kringkampioen werd was compleet aangeslagen.

Dit was verschrikkelijk en misschien open ik nog wel een topic want inmiddels heb ik me uitgebreid ingelezen over Botulisme terwijl ik voorheen, ondanks 45 jaar paardenervaring, niet eens wist dat paarden het konden krijgen, laat staan er heel gevoelig voor zijn.

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:13

Genuanceerd?.....is maar een forum hoor..we zijn allemaal maar mensen....

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:15

En de reden dat ik het topic geplaatst heb is puur uit gevoel, ik vind dat dit paard een eerbetoon verdient, mensen bewust mogen worden van het gevaar van Botulisme en misschien volgende gevallen voorkomen kunnen worden. Ik ken geen van de mensen om wie dit gaat, dus van account uitlenen of iets is in mijn geval geen sprake.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:15

Tcm62 schreef:
Ach best wel sneu om in dit geval regels zo streng na te leven...een woord van steun voor zo een meisje moet toch wel kunnen?


Een woord voor steun had ook gekund, als haar moeder haar eigen account had gebruikt om het eerbetoon voor het paard van haar dochter neer te zetten , in plaats van haar account uit te lenen.

Het hele verhaal, voor alle betrokken eigenaren en paarden is natuurlijk vreselijk. Een topic over botulisme zou enorm informatief zijn, ook omat het zo weinig voorkomt (gelukkig).
Laatst bijgewerkt door Drifter op 11-07-15 20:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:17

Zal er één maken bij IM denk ik maar geef me even tijd want elke keer als ik zijn foto's zie schieten de tranen me in de ogen. Ik was stapel van dat paard. Het is zo oneerlijk.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:19

De modjes hadden toch ook prima kunnen doen alsof ze het topic niet zagen.. :x

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110684
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:20

_Anneruth schreef:
De modjes hadden toch ook prima kunnen doen alsof ze het topic niet zagen.. :x


:') Laten we dan meteen alle modjes afschaffen *\o/*

Percy, jij ook veel sterkte. Heel heftig :(:) Botulisme is een echte 'silent killer' helaas.

Drifter

Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:21

Percy, heel veel sterkte inderdaad voor jou en je dochter.

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:25

@Cayenne: nee... natuurlijk niet maar och.. kom.. eens een keer iets door de vingers zien.. dat heeft elke politie/leraar of weet ik veel wat toch ook heus een keer gedaan? ik geloof ook echt niet dat ze echt altijd ALLES zien.

Percy

Berichten: 12072
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 20:28

Dank jullie wel, wij hebben er heel veel verdriet van maar ik heb ook zoveel verdriet voor zijn nieuwe eigenaresse en haar zoon. Zij hadden zoveel plannen met hem en waren echt compleet verliefd (was niet moeilijk om verliefd te worden op Just).

Toen de veearts zei dat hij hem moest laten inslapen, dat was verschrikkelijk. Een kerngezond jong sterk paard die nog zes moest worden daar zien liggen; ik wens het niemand toe.

Daarom voel ik zo hard mee met de gebande bokker en vind ik het super lief dat iemand die haar niet eens kent toch haar verhaal op haar account zet.

Petpa

Berichten: 1686
Geregistreerd: 13-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:10

Percy schreef:
Dank jullie wel, wij hebben er heel veel verdriet van maar ik heb ook zoveel verdriet voor zijn nieuwe eigenaresse en haar zoon. Zij hadden zoveel plannen met hem en waren echt compleet verliefd (was niet moeilijk om verliefd te worden op Just).

Toen de veearts zei dat hij hem moest laten inslapen, dat was verschrikkelijk. Een kerngezond jong sterk paard die nog zes moest worden daar zien liggen; ik wens het niemand toe.

Daarom voel ik zo hard mee met de gebande bokker en vind ik het super lief dat iemand die haar niet eens kent toch haar verhaal op haar account zet.


Sterkte, Percy!

Indestal
Berichten: 3591
Geregistreerd: 26-06-15

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:12

Sterkte Percy en volledig eens met je laatste zin..ook heel veel sterkte aan de gebande bokker...je paard moeten laten inslapen is altijd weer horror en super verdrietig......

Gulpje

Berichten: 8071
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: In Uranus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:22

Volgens mij heeft Seasons heel goed door dat ze iets deed wat niet toegestaan was, vanwege haar eerdere ban. Maar als ik haar verhaal hier lees begrijp ik heel goed dat en waarom ze het topic toch wilde openen. En volgens mij accepteert ze ook gewoon waarom het topic gesloten is.

En dan wat mij betreft het belangrijkste;, Seasons wat een verschrikkelijke, afgrijselijke nachtmerrie. Ik wens je vooral heeeeel veel sterkte met het verwerken van je verlies en de manier waarop het gegaan is. Percy, dit geldt uiteraard ook voor jullie. Wat erg om jullie paarden zo te moeten zien lijden... |(

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:29

Is het topic wat ze zelf gestart heeft verwijderd? Ik heb vanochtend een reactie geplaatst, maar kan het nergens terug vinden?

Animal

Berichten: 8446
Geregistreerd: 03-03-12
Woonplaats: Westerlee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:39

Allereerst willen wij iedereen die betrokken is geweest bij het verlies van deze paarden door botulisme sterkte wensen. Het is uiteraard enorm spijtig dat dit gebeurt is. Ondanks dat wij een eerbetoon een mooi gebaar vinden, is het niet de bedoeling dat een gebande gebruiker een topic opent op het account van iemand anders. Tevens is het niet de bedoeling om een topic van iemand te kopiëren die een ban heeft, ondanks dat het een lief gebaar is.

Een ban op Bokt krijg je niet zomaar, wij hebben goede redenen om een gebruiker te bannen. Wij bannen een gebruiker zodat de gebruiker geen berichten meer op Bokt kan plaatsen, niet kan adverteren op Bokt of berichten via Bokt kan versturen. Bannen zou totaal geen nut meer hebben wanneer wij iedereen zouden toestaan om vanaf andere accounts te posten of wanneer wij het toestaan dat andere gebruikers topics plaatsen voor gebande gebruikers. Om deze reden hebben wij dan ook besloten om beide topics te sluiten.

Ik ben het met jullie eens dat botulisme absoluut aandacht verdient op Bokt. Een informatief topic over botulisme is dan ook zeer welkom! De desbetreffende topics zijn echter een eerbetoon aan het paard Four Seasons, en geen informatieve topics over botulisme. Tevens zou het plaatsen van een informatief topic op Bokt geen vrijbrief zijn om als gebande gebruiker gebruik te mogen maken van Bokt.



loez schreef:
Is het topic wat ze zelf gestart heeft verwijderd? Ik heb vanochtend een reactie geplaatst, maar kan het nergens terug vinden?

Het topic is (nog) niet verwijderd, er staat alleen een slotje op waardoor het wegzakt in de lijst met topics.

renee16

Berichten: 4897
Geregistreerd: 25-08-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: topic met eerbetoon paard op slot gegooid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-15 21:48

Even helemaal buiten de ban etc om, wil ik de (ex)eigenaren graag heel veel sterkte wensen met dit verdriet.

Ken een aantal van de betrokkenen en het verhaal en dit is echt en nachtmerrie voor iedere paardeneigenaar/pensionhouder!

Heel heel veel sterkte!