links in bokt worden gehijacked door digidip

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: links in bokt worden gehijacked door digidip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 20:19

Gelukkig niet. Als dat zo was dan kon je nooit veilig internetbankieren. De website in 1 tabblad (of venster) kan niet bij gegevens van een ander venster komen.

En in theorie kan Digidip inderdaad zaken toevoegen aan de pagina, net als bijvoorbeeld Google die op een vergelijkbare manier op Bokt aanwezig is. Dit doen ze echter niet aangezien dat zakelijke zelfmoord zou zijn. Als ze dat zouden doen dan zijn ze in 1x hun hele geloofwaardigheid kwijt. En als er wel een kleine kans was dat ze iets dergelijks zouden doen dan zou ik ze niet toelaten op Bokt.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:12

Zo, ik schop deze even omhoog aangezien ik hier wat meer van wil weten. Ik lees hieronder een interessante opmerking van BartVB waarvan ik me afvraag wat er met die hoge prioriteit van 3 jaar geleden gebeurd is.



BartVB schreef:
Reageren is niet moeilijk maar is hier wel mis gegaan. Ik dacht dat ik hier al gereageerd had maar dat is duidelijk niet het geval, excuses! Y;(

Het probleem met het kopieren/plakken van links is (technisch) erg moeilijk op te lossen. Lijkt erop dat ook Google dat niet voor elkaar krijgt, probeer maar eens een link te kopieren uit de zoekresultaten van Google.

Wat we wel kunnen doen is het verminderen van de link waarbij je doorgestuurd wordt via Digidip. Dat doen we nu al door een lijst bij te houden van sites waarvan we weten dat ze voor ons niet interessant zijn. Links naar b.v. Facebook, Horses.nl, Youtube, Omroepzeeland, CNN, etc, etc worden ongewijzigd doorgegeven. Die lijst kunnen we vrij gemakkelijk aanpassen, als je dus vaak problemen hebt met hetzelfde soort links dan hoor ik het erg graag, dan passen we die lijst voor je aan.

Een veel betere oplossing zou zijn als alleen de links worden aangepast van sites die ook daadwerkelijk inkomsten genereren voor ons. Bijvoorbeeld links naar Bol.com of kamera-express.nl, alleen is dat technisch gezien een heel stuk lastiger. Hier zijn al vanaf het begin plannen voor maar de tijd die we beschikbaar hebben voor het bouwen van dit soort dingen is beperkt. Dit in orde maken staat echter, mede door jullie feedback, behoorlijk hoog op de lijst.

Tot we dat daadwerkelijk hebben kunnen bouwen hoor ik graag van jullie of er sites zijn waarbij het kopieren van de link regelmatig mis gaat. Dan kijk ik of we die site hier op de uitzonderingenlijst kunnen plaatsen.


Kun je me wat meer vertellen hierover Bart? Ik heb namelijk het idee dat dit nog helemaal niet ingebouwd is?


Ik wil nog even toevoegen dat ik het zeer ontransparant en echt niet netjes vind dat als je over een link hovert je niet te zien krijgt dat je via digip gaat. Dat zou ik graag anders zien, ik wil namelijk graag een bewuste keuze maken of ik dan doorklik of niet.

Dan nog een vraag: hoe heet dit eigenlijk? Het valt niet onder tracking of wel? Ghostery herkent het in elk geval niet als zodanig (helaas).

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: links in bokt worden gehijacked door digidip

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 22:18

Klopt, dit is nog niet aangepast. Daar zijn een aantal redenen voor. Eerste is dat de problemen de problemen tijdens het gebruik die in dit topic worden genoemd vrijwel allemaal zijn opgelost. Belangrijkste ding dat openstaat is dat je niet de juiste link krijgt als je een link wil copy/pasten.
Ander probleem is dat de oplossing die we het liefst zouden zien nog steeds niet mogelijk is. Toen we dit onderzochten hebben we aan Digidip gevraagd om een lijst (of eigenlijk een API) met alle adverteerderdomeinen. Die was er nog niet, ze gaven aan dat ze daar wel mee aan de slag gingen, maar dat lijkt nog steeds niet gebeurd. Tijdens het wachten is dit project bij ons naar de achtergrond verdwenen, er zijn heel veel dingen op Bokt die we graag zouden verbeteren/veranderen.

Ik ga nog eens vragen bij Digidip hoe het met deze functie staat. Bij ons staat het nog wel op de wensenlijst maar we zijn afhankelijk van een derde partij en in de afgelopen jaren heb ik hier niemand meer over gehoord waardoor de prioriteit van deze verbetering ook daalt.