[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
fohadie
Berichten: 4264
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:25

Murthul schreef:
We kiezen er op dit moment voor om weer te gaan voor kwaliteit en mooie/bijzondere topics en niet voor alles maar gebruiken zodat uitgelicht maar vol staat.

Dan kan het inderdaad gebeuren dat dr soms wel voldoende topics zijn maar er toch minder topics in uitgelicht staan. Ik meen me te herinneren dat het topic van art online kwam toen het vrij druk was qua topics en toen heb ik andere keuzes gemaakt. Inmiddels zijn we een week verder en ik blader niet altijd terug naar topics die zo “oud” zijn. :)


Dank voor je antwoord. Ik had het niet over het topic van Art, maar over meerdere topics. En ik was al bang dat er weer een standaart antwoord kwam van de kwaliteit maar wasrschijnlijk verschillen onze meningen over kwaliteit. Ik heb nl de afgelopen paar dagen wel meer topics in uitgelicht zien staan waarvan de kwaliteit nu niet echt "Je van het was..."

Maar goed, misschien wordt er ook niet getemd op uitgelicht en dan blijft idd de keuze van jou over.

Persoonlijk zie ik liever iedere keer een andere foto, dat maakt nieuwsgierig.als er regelmatig een foto blijft staan zal mijn nieuwsgierigheid afnemen, waardoor ik naar verloop van tijd er niet meer naar zal kijken. Maar dst ben ik. Misschien dst andere bokkers er anders over denken.


Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:23

Art_Ificious schreef:
GerdjeHoran schreef:
Er staat vandaag volgens mij een topic in uitgelicht die er gisteren ook in stond ;)

Klopt idd het onderste topic stond er gisteren ook al.

Leg me tevens eens even uit...
Hoe kun je bijzondere foto's krijgen als het paard (nog) niet geschikt is om op verplaatsing te nemen (fotoshoots) en niet bereden is?

Tevens vind ik die sneeuwfoto's ook niet erg bijzonder die er nu op staan. Er gebeurt niets bijzonders ofzo.
Fotoshootfoto's met jurken etc vind ik wel uitgelicht-waardig.

Maar goed zal volgende keer "bijzondere" foto's proberen te maken.
Wou gewoon mijn steentje bijdragen nadat ik gelezen had dat er teveel topics dubbel in blijven staan.




Op dit moment zijn er vrij weinig van die bijzondere dingen. En goede foto's maak je met goede composities. Als er gewoon een leuk verhaal achter zit of iets dergelijks is het in dit seizoen al snel uitgelicht waardig.

In het zomerseizoen ligt het niveau van de kwaliteit van de topics vele malen hoger! Doordat het weer natuurlijk mooier is en er veel meer activiteit is buiten.

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:02

Ik vind de oplossing ook prima. Kijk liever naar wat leuke platen dan een topic in itp : “hallo, dit is mijn Shetlander” met 1 foto.

Ik heb zelf reeds ook 2 dagen in uitgelicht gestaan met mijn pony. Het is niet dat ze mensen er uit pikken Zovan “jij mag niet in uitgelicht” dus om dan re reageren als jaloerse kleuters is een beetje overdreven lijkt me... net als : ik vind dat topic helemaal niet bijzonder. Misschien waren er wel anderen die het leuk vonden. En het is ook niet echt netjes en aardig naar de TS van dat topic in mijn opinie. En volgens mij begint itp weer een klein beetje op te leven. Had wel 3 pagina’s met reacties :)) dat ben ik helemaal niet meer gewend hahahah

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:41

Captain schreef:
Het zal inderdaad samenhangen met het weer. Maar Bokt is ook wel veranderd. Mensen reageren niet zo snel meer. Ik had vroegah met gemak 2,3 pagina's aan reacties, dat lukt nu alleen met een reltopic. Tegenwoordig moet je al blij zijn met 5 reacties. Persoonlijk vind ik dat de moeite niet meer waard om een topic voor te openen. Het is een vicieuze cirkel geworden helaas.



Dit idd. Heb een paar keer een fototopic geopend en de best lopende had welgeteld 3 reacties. Afgelopen herfst nog weer een poging gedaan met foto's van paddestoelen; kwam zelfs maar 1 comment op. Ben er wel klaar mee nu; spendeer je een hoop tijd om een leuk topic te maken, komen er totaal geen reacties.
Ik post mn foto's nu op fb, want daar krijg je tenminste wel reacties.


Vind het overigens wel een verbetering dat er vaker weer fototopics in uitgelicht staan die niet tijdens een fotoshoot zijn gemaakt, maar gewoon gezellige eigen kiekjes. Al die shoots hebben 9 van de 10 keer dezelfde composities, zo vaak dat het onderhand van die 13 in een dozijn topics worden.
Begrijp me niet verkeerd; ik snap heel goed dat mensen echt mooie professionele foto's van hun paard of ander dier willen hoor, want zijn zeker mooie foto's. Maar al die topics beginnen onderhand wel erg op elkaar te lijken, alleen een ander paard/hond/kat. Voor de rest zijn ze hetzelfde.

A life without passion is like dancing to no music
Paulina - Ixion x Bravour jun 1997 - 7 nov 2016
TROY 26-4-1998- 10-8-2011 mn trouwe meissie RIP
Goliath - Gracio ( Gzhat x Ixion) x Casanova Boy endurance klasse 1 + 2.....41 goedgekeurde km's

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:25

Ik zie een foto in uitgelicht niet als foto maar als titel alleen

Dacht meld het even misschien ligt het aan mijn mobiel?
Afbeelding

Leef en laat leven.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 01:48

Heb t ook op mijn laptop :)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

melody7

Berichten: 13683
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 11:58

De foto zou het nu weer moeten doen! :)

Mijn cavia's volgen? Dat kan! Facebook: Guinea Pigs Adventures Dagelijks op instagram: Klik

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-18 12:03

Ja nu werkt hij :)

Leef en laat leven.

Sure_lee

Berichten: 10355
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 07:50

Ik heb laatst een foto topic aangemaakt. In mijn ogen uiteraard een geschikt topic voor uitgelicht haha.
Maar hij komt er dus niet. Nu ben ik benieuwd waarom niet. Voldoet hij niet qua foto's of iets anders?
Heb Murthul al een pb gedaan met de vraag maar heb geen reactie gekregen .

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:05

Sure_lee schreef:
Ik heb laatst een foto topic aangemaakt. In mijn ogen uiteraard een geschikt topic voor uitgelicht haha.
Maar hij komt er dus niet. Nu ben ik benieuwd waarom niet. Voldoet hij niet qua foto's of iets anders?
Heb Murthul al een pb gedaan met de vraag maar heb geen reactie gekregen .


Ik heb zelf net even je topic opgezocht en het is een heel erg leuk topic. Maar de foto's zijn niet heel erg "speciaal" op Veel foto's ligt er ook modder of staan er andere afleidende factoren op de foto. Dat maakt voor je verhaal en je topic niet uit maar staat niet netjes voor de voorpagina.

Ipc is uitgelicht het visitekaartje van bokt, dus wordt niet zomaar ieder topic in uitgelicht geplaatst.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Sure_lee

Berichten: 10355
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 08:48

Ik ben met je eens dat dat vroeger zo was. Toen waren het echt alleen de ' pareltjes ' die op de voorpagina kwamen.
De laatste tijd vind ik dat niet meer. Alle ' huis, tuin en keuken' foto's komen er op is mijn mening.

Maar als dat echt de reden is dan vind ik dat prima.

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:41

Sure_lee schreef:
Ik ben met je eens dat dat vroeger zo was. Toen waren het echt alleen de ' pareltjes ' die op de voorpagina kwamen.
De laatste tijd vind ik dat niet meer. Alle ' huis, tuin en keuken' foto's komen er op is mijn mening.

Maar als dat echt de reden is dan vind ik dat prima.


Murthul schreef:
We kiezen er op dit moment voor om weer te gaan voor kwaliteit en mooie/bijzondere topics en niet voor alles maar gebruiken zodat uitgelicht maar vol staat.

Een aantal weken terug schreef Murthul dit in het topic, ik quote niet het hele bericht maar is denk ik wel een beter antwoord op je bericht.

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

Sure_lee

Berichten: 10355
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-18 10:50

Ah dat heb ik dan gemist.

Duke

Berichten: 8332
Geregistreerd: 01-06-05
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:01

Alleen maar zwarte paarden vandaag: 5x een zwart paard vandaag op uitgelicht. Valt gewoon op! :P Niks mis mee, maar vroeg mij af of ik de enige was die dat opviel. ;)

Edit: zelfs de wikifoto van de dag is zwart...

Inhale the goodshit & exhale the bullshit
FlippoArt


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131861
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 12:39

Black Monday :))

Afwezig tot nader order. Bij vragen graag contact opnemen met een ander teamlid.
It's not easy being green *** Kermit ***

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 00:19

Voor de oplettende uitgelicht-lovers: er is vandaag helaas (nog) geen uitgelicht online gekomen vanwege de problemen met de upload ivm de overleden server. :)

De Turtle.

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:01

Vandaag geen nieuwe uitgelicht?

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:14

Hij klopt weer! Er was iets omgedraaid ivm het dagje dat we gemist hebben B-)

De Turtle.

Captain

Berichten: 21338
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 09:21

Huh, een topic dat gister onderin stond staat nu bovenin? :+

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 11:43

Klopt :j hij had vandaag en gisteren omgewisseld :j

De Turtle.

Gaby
Berichten: 3388
Geregistreerd: 30-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 20:35

Er staat in de Uitgelicht van vandaag een topic met foto's van een paard op het strand. De foto's zijn gemaakt terwijl het paard losliep zonder enige vorm van aanlijning (en zonder halster) (dit staat in het topic vermeld).

Ik vraag me af of dit het beeld is dat Bokt tentoon moet stellen. Uitgelicht is het/een visitekaartje van Bokt, een eerste indruk van bokt voor mensen met en zonder paardenachtergrond.
Ik vind het tentoongestelde gedrag gevaarlijk, en zorgwekkend. Door het topic met de foto's en bijhorende tekst in Uitgelicht op te nemen lijkt het net alsof Bokt achter deze praktijken staat.
Het paard kan schrikken en op hol slaan en wellicht mensen en dieren in gevaar brengen.

(Een paard aan een (weg te fotoshoppen) longeerlijn kan ook op hol slaan, maar dan is er in ieder geval nog iemand aan de andere kant van de longeerlijn die het dier een beetje belemmert in overal naar toe denderen.)

Word een potentieel Uitgelicht-topic ook gescreend op bijhorende tekst?

SeaSide

Berichten: 2304
Geregistreerd: 17-11-12
Woonplaats: Groote Keeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:34

Gaby schreef:
Er staat in de Uitgelicht van vandaag een topic met foto's van een paard op het strand. De foto's zijn gemaakt terwijl het paard losliep zonder enige vorm van aanlijning (en zonder halster) (dit staat in het topic vermeld).

Ik vraag me af of dit het beeld is dat Bokt tentoon moet stellen. Uitgelicht is het/een visitekaartje van Bokt, een eerste indruk van bokt voor mensen met en zonder paardenachtergrond.
Ik vind het tentoongestelde gedrag gevaarlijk, en zorgwekkend. Door het topic met de foto's en bijhorende tekst in Uitgelicht op te nemen lijkt het net alsof Bokt achter deze praktijken staat.
Het paard kan schrikken en op hol slaan en wellicht mensen en dieren in gevaar brengen.

(Een paard aan een (weg te fotoshoppen) longeerlijn kan ook op hol slaan, maar dan is er in ieder geval nog iemand aan de andere kant van de longeerlijn die het dier een beetje belemmert in overal naar toe denderen.)

Word een potentieel Uitgelicht-topic ook gescreend op bijhorende tekst?


Pardon? Dit topic gaat over mijn merrie, en de des betreffende merrie is special hier op getraind voor een opdracht die ik kreeg van een casting bureau waar ik met haar voor werk. Ze had wel een halster natuurlijk maar die is weg geshopt. Ik vermeld juist in de beschrijving om dit niet "zomaar" te doen, en train het paard ook echt dat hij bij blijft.

Tevens is het een Rocky Mountain horse, een ras waarbij er bijna geen vlucht drang meer in zit. Bij een andere shoot stond zij los in zee terwijl de KNRM een training had en met boten voorbij vaarde en trucks waarbij een ander paard wat vast liep totaal dol werd en zij rustig naar ons toe stapte om los bij ons te wachten tot het strand wat rustiger was en ze weer haar werk kon doen.

Weetje wat pas gevaarlijk is??? Al die gekke ruiters die nooit naar het strand gaan en dan ineens in rengallop gaan met paarden die ze niet kunnen houden met sporen/ bitten en zwepen (heb ik verder niks op tegen). Of hard dravers die hun dieren niet onder controle hebben dat is levens gevaarlijk en maak ik hier dagelijks mee aan het strand. Terwijl ik los met de pony's werk die dan rustig wachten tot die ongeleide projectielen weg zijn.

Hier een video van 4 jaar terug waarin ik met mijn tinker voor het eerst los op het strand speel: Dit is dezelfde manier waarop de foto's van mijn merrie zijn gemaakt op alle foto's dat ze galoppeerd/draaft rent ze eigenlijk achter mij aan.


Ik weet al weer waarom ik een lange bokt pauze heb gehad -O-

Help my naar de finale van de Hollands Got Horsemanship wedstrijd! Stem via deze link https://mycompass.horse/home/nl-nl/mark ... en-van-sea
Sociale media:
Tiktok: Priscilla_otto
Insta: Priscilla_otto
YT:Seaside Horse Adventures
FB: Seaside Horse Adventures
Lessen of vragen over vrijheidsdressuur mail dan naar: seasidehorseadventure@gmail.com

_San87_
BKB 2023 winnaar 2D

Berichten: 41404
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 21:42

Nou, ik vind het een fantastisch topic met fantastische foto's!

Laat een negatief bericht je niet zo beïnvloeden. Dat is gewoon jammer en totaal onnodig.

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 22:06

Ik heb een ander puntje, nu er toch even leven in dit topic is..

Ik vraag me af hoe anderen hier tegenover staan. Ik heb van de week een IM topic geopend. Ik moest mijn verhaal kwijt, moest het van me afschrijven.
Tot mijn grote verbazing stond mijn topic in uitgelicht. (2 dagen lang zelfs)
Normaal ben ik mega trots als mijn foto's weer eens de voorpagina halen en vind ik dat heel leuk, maar nu voelde het zo dubbel.
Stond mijn foto daar in uitgelicht, een foto van ons samen die toen de foto net gemaakt was ook uitgelicht gehaald had.
Je word dan toch steeds geconfronteerd met die heerlijke tijd die we gehad hebben en dat steekt best een beetje. Ik had het op zijn minst fijn gevonden van te voren de vraag te krijgen of het met dit topic mocht.
Ik begrijp hieruit dat er nogsteeds weinig fototopics worden geopend.
Ik vind dat met een topic op in memorarium wel zo netjes eigenlijk. :j ik begrijp dat jullie niet iedereen gaan berichten hoor, zelf vind ik het juist wel leuk na een foto topic de volgende dag in spanning af te wachten of hij er tussen staat :+

Maar kan er bij topics op IM niet even contact worden opgenomen? Dan kan die persoon er in elk geval nog voor kiezen om te zeggen; liever niet.

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...

https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

[IM] Dag maatje, lieve Gaspard, ik hou nogsteeds van je!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sica en 2 bezoekers