Oude topics niet meer temmen?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Oude topics niet meer temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-13 22:46

Al een tijdje staat er in de TEM-lijst geen optie 'oud topic' meer. Ik doe net alsof ik gek ben en tem gewoon vrolijk verder, dan zet ik het er zelf wel bij :+ Maar is hier een reden voor? Bijvoorbeeld dat oude topics toch open mogen blijven ofzo? Want een tijdje terug temde ik een 10 jaar oud topic en toen kreeg ik pb terug van een mod dat een slotje niet nodig was omdat het dan vanzelf weer wegzakte.

Iemand het verlossende antwoord? :P

dollyspikkel

Berichten: 1040
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Oude topics niet meer temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:49

Tot enkele maanden geleden temde ik ook regelmatig als ik een oud topic zag (jaren oud) die terug naar boven geschopt was. Ik kreeg toen pb dat ze nu veel minder gemakkelijk een oud topic sluiten aangezien er toch nog relevante informatie kan genoemd worden.
Ik heb nog niet gemerkt dat de tem voor 'oud topic' uit de lijst verdwenen is, maar als dit toch het geval is denk ik dat dit de reden is.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Oude topics niet meer temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 19:12

Ja zo'n soort pb kreeg ik ook een keer inderdaad. Maar is er misschien nog iemand die weet of het dan nog nut heeft om oude topics te temmen?

Percy

Berichten: 12073
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:17

Degene die reageert in een oud topic krijgt wel een waarschuwing. Ik plaatste een nieuwe reactie in een topic waar ik reageer maar dat was even stilgevallen. Kreeg meteen grote rode letters "let op" en een melding dat er langere tijd niet meer gereageerd was en er gekeken moest worden of er een jonger relevant topic was. Als dat er niet was en de reactie had wat toe te voegen was het geen probleem.

Zo stond het er niet letterlijk maar dat was ongeveer de strekking.

Rex_Rolfo

Berichten: 5379
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:18

Misschien dat wel of geen slot aan de aard van het topic ligt. Als iemand 5 jaar geleden een bepaalde pony zocht zal het niet meer relevant zijn en kan een slot imho geen kwaad. Als aan de andere kant iemand een rijtechnische vraag stelde en daar is een zinvolle discussie over geweest is dat ook nu relevant. Zoveel zijn paarden niet verandert in een paar jaar ;)

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Oude topics niet meer temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 19:21

Dat is inderdaad zo. Ik heb ook weleens een oud topic omhoog geschopt en dat werd me ook goed duidelijk gemaakt met die rode letters :') Maar ik vraag me dan nog steeds af waarom de temfunctie voor oude topics weg is (hoewel je het natuurlijk nog altijd bij 'andere reden' kan zetten). Niet dat het wat uitmaakt, maar ik vraag het me gewoon af :))

zonnebloem18

Berichten: 24836
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Oude topics niet meer temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 19:27

Als de nieuwe reactie nog ontopic is zoals in een discussie kan dit gewoon blijven staan, net als een update van TS bijvoorbeeld.
Een offtopic reactie of een reactie op een topic waarvan TS niet meer actief is verwijderen de reactie liever.
Het is in elk geval niet per definitie verboden om in een oud topic te reageren, per topic wordt bekeken wat voor actie er nodig is.

Voor zover ik weet is het uit de temlijst verwijderd omdat gebruikers dachten dat reageren op een oud topic sowieso niet mag.

Kirsha
Berichten: 4642
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: Oude topics niet meer temmen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-13 19:32

Oh okee, op die manier. Dan snap ik het. Bedankt voor de uitleg :)