waarom op slot?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 22:43

Het is niet op slot, maar de mods reageren niet meer :+

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 23:32

Friso_lover schreef:
Het is niet op slot, maar de mods reageren niet meer :+


En ik geef ze groot gelijk.. :+

Friso_lover

Berichten: 1038
Geregistreerd: 29-09-08

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 01:45

Precies :=

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-13 17:13


Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:24

Ik begrijp niet waarom de mods überhaupt iemand anders dat de TS ook maar enige uitleg verschuldigd zijn over het sluiten van een bepaald topic.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 17:54

Misschien omdat we in Nederland vrijheid van meningsuiting hebben?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 20:46

Dat heeft niks met elkaar te maken. Sees zegt dat ze niet begrijpt waarom mods uitleg verschuldigd zijn. Vrijheid van meningsuiting heeft te maken met dat je in Nederland (veel) mag zeggen en denken zonder dat de overheid je daarvoor oppakt en in de bak smijt of erger.

Ceriadwen schreef:
[VN] ‘Wij willen onze pony terug’

Hoe kan dit is samenhang met het uitgelegde beleid in dit topic op de voorpagina staan?

Dit is een VN topic en de nieuwspagina's hangen in bepaalde mate niet samen met de rest van het forum. Behalve het uiterlijk dan :D. Maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik je vraag niet helemaal begrijp met betrekking tot dit topic, dus e.e.a. afhankelijk van wat je precies wil weten hoort het, denk ik in het nieuwstopic. -> [FZ] Hoe wordt de 'nieuwswaarde' van berichten bepaald?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:13

Nynke ik zeg niks over je mening uiten ;) die mag je uiten. Ik zeg dat ik me afvraag waarom iemand anders dan de TS denkt 'recht' te hebben over uitleg inzake het slotje ;).

Dus inderdaad wat Sammie zegt.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:14

Ik denk omdat ik voor een graag het beleid wil begrijpen?

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 13:17

Ceriadwen, ik heb niet echt de indruk dat het om het 'begrijpen' gaat :o. Of althans, wat voor uitleg er tot dusver ook wordt gegeven, men is het er per definitie niet mee eens en dat is op zich niet zo erg maar sommige mensen posten als je het mij vraagt niet bepaald netjes in dit topic (en dan bedoel ik niet de modjes :o).

Nu moet ik heel eerlijk zeggen dat ik überhaupt al die topics met geklaag over de mods nooit heb begrepen :o.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 13:21

Ik snap inderdaad niet waarom dat topic op slot is gegaan en ik wil graag de reden daarachter kunnen begrijpen en zo het beleid beter kunnen begrijpen zodat ik me beter aan de regels kan houden.

Maar voorlopig ben ik nog geen steek opgeschoten met begrijpen, dat dan weer niet.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:01

Ceriadwen, de regels en dus het beleid erachter zijn na te lezen, toch? Ik begrijp de uitleg van de mods overigens wel dus ik heb het idee dat het niet zoveel uitmaakt welke reden er aangehaald wordt omdat sommige mensen het gewoon per definitie niet eens zullen zijn met de beslissing :o ?

Anyway, hopelijk komen de mods tot een conclusie waar iedereen zich in kan vinden.

saffire
Berichten: 1468
Geregistreerd: 08-07-06
Woonplaats: Dordrecht

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 15:06

Ik denk dat het nooit goed is wat er gedaan wordt.
Want als je mekaars mening niet respecteert word je het niet eens :)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 15:31

Sees schreef:
Ceriadwen, de regels en dus het beleid erachter zijn na te lezen, toch? Ik begrijp de uitleg van de mods overigens wel dus ik heb het idee dat het niet zoveel uitmaakt welke reden er aangehaald wordt omdat sommige mensen het gewoon per definitie niet eens zullen zijn met de beslissing :o ?

Anyway, hopelijk komen de mods tot een conclusie waar iedereen zich in kan vinden.

Ik niet, en zeker niet met het door mij gisteren aangehaald topic dat op VPN staat.

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:26

Nou ja Saffire dat denk ik dus ook, in het geval van een meningsverschil kun je l*llen als Brugman maar zul je het (bijna) nooit eens worden ;). Ik vind dan ook niet dat de Mods ooit een uitleg verschuldigd zijn aan wie dan ook behàlve aan de TS. Ze kunnen het toch nooit goed doen...

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 16:42

Daar gaat het niet om. Is er nou wel of niet een beleid dat gestolen paarden in het gestolen paarden topic moeten, zoals beweerd in de openingspost van dit topic. Zo ja, waarom staat het laatst aangehaalde topic dan op voorpaginanieuws? Dat is de vraag

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 16:54

Nogmaals, je haalt een nieuwsartikel aan. Op de nieuwsfora zijn er op sommige punten andere regels dan elders op het forum. Ik raad je dan eigenlijk ook sterk aan je vraag in het ander topic (of desnoods in een nieuw topic) op FZ te stellen, aangezien de Nieuwsredactie en niet de mod’s over het nieuws gaat. Daarin is echt een duidelijke functiescheiding. :)

(en daarmee heb je eigenlijk al grotendeels je antwoord)

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 17:19

Dit lijkt verdacht veel op "leuker kunnen we het niet maken" En ik heb de vraag inderdaad ook in het lopende nieuws topic geplaatst, al een paar uur geleden. Maar daar is de nieuwsredactie niet te vinden!?

[FZ] Hoe wordt de 'nieuwswaarde' van berichten bepaald?
om precies te zijn om 11:29

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:29

Is er beleid voor hoe snel een mod/nieuwsredactie moet reageren :D ?

Ceriadwen (sorry dat ik jouw topic zo vervuil hoor :o maar ik snap het geloof ik gewoon niet). Áls het al zo zou zijn dat het 'lijkt' alsof het een typisch gevalletje van leuker kunnen we het niet maken betreft, dan heb je toch nog steeds een antwoord? Zij het een waar je je niet in kunt vinden?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 17:30

Als je het vanmorgen pas geplaatst heb dan zou het wel erg fijn zijn als je de nieuwsredactie ook de tijd gunt om te reageren. Als je volgende week nog geen reactie heb gekregen begrijp ik je opmerking " Daar is de nieuwsredactie niet te vinden!?" veel meer. Op dit moment is hij erg voorbarig.

Ceriadwen

Berichten: 3186
Geregistreerd: 03-02-10

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-13 18:05

Je kan wel hier posten Sammie, en volgens mij ben jij lid van de Nieuwsredactie of ben ik nou helemaal gestoord?

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:26

Ik ga geen uitspraken doen of jij wel of niet gestoord bent. Je zegt het verder idd juist. Ik ben lid van de Nieuwsredactie. Ik ben dus niet DE nieuwsredactie. :) Verder vraag je om een antwoord en hoe je het ook wendt of keert ik vind het onterecht om binnen vijf uur een reactie te verwachten of te eisen omdat je toevallig iemand van dat team in een ander topic ziet komen.

Verder is het misschien ook verstandig om te realiseren dat het grootste deel van het team van Bokt hier als vrijwilliger zit. Wij doen dit naast al ons andere (loon)werk en vrije tijd/hobby's. Als je een e-mail stuurt naar elk willekeurig bedrijf wordt er ook niet verwacht dat er binnen vijf a vier uur een reactie komt. Het is dus werkelijk onredelijk om dat hier wel te verwachten.

Nochtans is het misschien ook een idee om te beseffen dat, zonder te willen suggereren dat je geen vragen of opmerkingen mag plaatsen, het wel zo kan zijn dat het betreffende antwoord of beleid niet overeen komt met wat je wil of zelf in gedachte had. Maar mee- en nadenken mag altijd.

Ik kwam hier eigenlijk niet 'ambsthalve' in dit topic. Ik zag je echter een vraag stellen waarvan ik het idee had dat het niet om de juiste plaats stond. Uit goed fatsoen dacht ik je te helpen door te suggereren dat je het wellicht elders moet zetten.

Op FZ is het eigenlijk zo dat als er een vraag gesteld wordt aan het NR-team dat een 1 of 2 mensen namens dat team een reactie geven. Er zal dus veelal eerst overleg gepleegd worden, tenzij het een algemene of 'simpele' vraag is. Dan nog kan een persoon pas reactie geven als hij of zij daar tijd voor heeft én in het eerste geval pas als er met de andere leden samen overlegd is. Je zal dus nog even geduld moeten hebben.

nynke55
Berichten: 5940
Geregistreerd: 14-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:40

Sees schreef:
Nynke ik zeg niks over je mening uiten ;) die mag je uiten. Ik zeg dat ik me afvraag waarom iemand anders dan de TS denkt 'recht' te hebben over uitleg inzake het slotje ;).

Dus inderdaad wat Sammie zegt.


Ik wil hier graag nog 1 keer reageren en dan hou ik er ook mee op.

De vrijheid van meningsuiting is hier zeer zeker in het geding, aangezien de mensen die in het bewuste topic reageerden en wilden reageren de mond gesnoerd is. Ik zeg nergens dat ik recht heb op een uitleg, die word gewoon gegeven. De uitleg bestond er uit dat het topic op een verkeerde plek stond en men wist niet waar het wel te plaatsen. Bovendien was men bang voor smaad/laster. Beide redenen zijn naar mijn mening drogredenen.
Maar het is gebeurd en men wil het niet terugdraaien. En dit vind ik een vorm van machtsmisbruik. Ondanks de ongetwijfeld goede bedoelingen van de mods, ben ik bang dat men wel heel gemakkelijk de "op slot" toets in gebruik neemt. En dat ontneemt mij de lust om nog verder op dit forum te reageren.

Dus mensen: het ga jullie goed! :wave:

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-13 20:42

Jij ook het beste! :wave:

Sees

Berichten: 6189
Geregistreerd: 12-08-04

Re: waarom op slot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 12:12

Nynke, dan nóg is DIT topic niet het juiste topic om daarover te klagen.

Ik zeg dat ik niet begrijp waarom een Mod überhaupt iemand behalve de TS een uitleg verschuldigd is en jij begint zélf over vrijheid van meningsuiting ;). Nogmaals, je mag je mening uiten maar de Mod is je geen uitleg verschuldigd.

Er zijn zoveel users die vinden of denken dat ze onrecht aangedaan worden en die dan vervolgens gaan uithalen naar het management in een apart daarvoor geopend topic terwijl het een vrijetijdforum betreft met mensen die naast hun full time baan hun derrière off worken om dit vertier voor voor ons users mogelijk te maken. Daar zouden we wel wat dankbaarder voor mogen zijn. Het komt op mij nu een beetje over als kleine kindjes die hun koekje niet krijgen :o.

Er is nu verschillende keren een uitleg gegeven en terwijl deze IMO perfectly plausibel is, blíjven er mensen over vallen. Je kúnt het dus gewoon niet goed doen en vanuit dat oogpunt denk ik dat het beter zou zijn als de Mods het beleid zouden invoeren dat ze helemaal niet meer ingaan op dit soort topics, of beter nog, zouden verbieden en uitsluitend de TS een uitleg geven. Je kunt via een PB je beklag doen en dáár zouden de Mods IMO adequaat op moeten reageren.

Ik snap dat zieletjes ronselen middels topics nooit zo :o...

Daarbij denk ik niet dat al die zure matjes het zelf beter zouden doen :P.