Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoli

Berichten: 19377
Geregistreerd: 20-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:34

@mondy: mijn topic heeft ook 3 pagina's hoor en bevat ook maar 6 of 7 foto's van 2 gelukkige paarden in de wei... Ook nog eens Ijslanders :oo Niet eens mooie KWPNers :')

Dus het kan wel degelijk zonder uitgelicht :j

Ik ben een god, een heuse pipetteergod _O-


xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:34

Hoe tem je precies?

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:34

_Mondy_ schreef:
Het valt mij op dat velen klagen dat er teveel shoots, zonsondergang en hengstentopics voorbij komen en dat iedereen een gewone weide dag, of lekker pluizige pony bij uitgelicht zou willen zien.
Dan vraag ik me af hoe het komt dat die topics altijd 3 pagina's of meer hebben en juist de topics die jullie willen zien amper 5 reacties krijgen. Hebben jullie uitgelicht nodig om een topic te bekijken ?
Persoonlijk vind ik het juist de bedoeling dat je ook topics van anderen bekijkt, ookal staan ze niet bij uitgelicht. En he probeer dan ook eens te reageren op een topic ;) Natuurlijk reageer ik ook niet op alle, maar probeer wel diverse topics te bekijken en wat leuks over te zeggen.

Foto's die niet paard gerelateerd zijn horen imo niet in uitgelicht thuis, dit is tenslotte een paardenforum. Super leuk dat je er ook voor andere dingen terecht kan maar dat is niet wat in het visitekaartje van bokt hoort. Zoals ik t nu zie is er veel diversiteit in uitgelicht, en natuurlijk altijd ruimte voor verbetering, maar zodra niemand de moeite neemt om ook op de mindere topics te reageren heeft het toch geen nut om die in uitgelicht te zetten. Dus begin bij jezelf en reageer gewoon eens vaker op een topic van een trotse bokker ! Wel zou ik als tip wat meer jitp willen zien, want vaak vergeet ik daar op te kijken (op een of andere manier altijd het gevoel dat het alleen voor de jonste generatie is) en daardoor missen er miss hele leuke topics.


tja.. als ik een topic open, wordt er niet eens ingekeken, niet 1 antwoord...

nog 1 die ik jammer vind.... kijk ik in uitgeligt, alemaal kruisjes en geen foto...

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 17:34

Door Uitgelicht zullen de hoeveelheid reacties idd toenemen. Voeg daar nog bij dat wanneer een topic het resultaat is van een fotomeeting, al de mensen die aanwezig waren op die meeting ook wel zullen reageren en ja, het is niet zo gek dat er heel veel reacties op komen. En dat mag hoor. Ik kan ook lekker wegkwijlen bij een zonsondergang foto of een knappe hengst met de nek erop.
Alleen wordt Uitgelicht geprofileerd als een plek waar ieder topic een kans maakt.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:35

xSlvna schreef:
Hoe tem je precies?

Heb ik al een keer uitgelegd op de eerste pagina...

Rode uitroepteken rechts onderin de post.

Joey

Berichten: 2594
Geregistreerd: 19-01-10
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:36

Winged schreef:
xSlvna schreef:
Hoe tem je precies?

Heb ik al een keer uitgelegd op de eerste pagina...

Rode uitroepteken rechts onderin de post.


Idd, en dan klikken op 'Anders' en dan erbij iets van 'Voor uitgelicht?'

When life gives you a hundred reasons to cry,
You gotta keep smiling,

show life that you have a thousand reasons to smile. :)
you gotta keep trying.

5 februari 2015 ~ Imagine Dragons / 18 december 2015 ~ Ronnie Flex + Lil Kleine / 1 maart 2016 ~ Years & Years / 10 maart 2016 ~ Rudimental *\o/*

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 17:36

Joey schreef:
Als je zo'n topic ziet he, kan je gewoon temmen! :D


Weet ik, in mijn beginpost heb ik aangegeven dat ik dat al gedaan heb. Ik ga nu bewust even niet temmen. Niet dat een week lang alleen maar mijn temmen in Uitgelicht staan om mij koest te houden. :+

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:37

Joey schreef:
Winged schreef:
Heb ik al een keer uitgelegd op de eerste pagina...

Rode uitroepteken rechts onderin de post.


Idd, en dan klikken op 'Anders' en dan erbij iets van 'Voor uitgelicht?'

Ohzo, ik zag de opties en dacht 'Ik moet hier toch niet de Modjes gaan lastigvallen hè?' :o

Bedankt.

Vind je mijn post hatelijk of gemeen? Lees hem opnieuw en bedenk hoe je hem positief kan lezen. Lukt dat niet? Negeer het maar, want dan heb je me duidelijk niet begrepen.

Be free and be happy.

Winged

Berichten: 33007
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:38

Gewoon bij 'anders' aangeven dat hij voor uitgelicht is.

MerleSimone

Berichten: 5726
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:45

Ik vind inderdaad dat je gelijk hebt. Heb overigens niet het hele topic doorgelezen, maar ik vind 5 topics in uigelicht misschien wel teveel. 2 of 3 zou ook genoeg zijn per dag. Het valt mij ook op dat het veel haflingers zijn of paarden die hoog in de dressuur lopen, en daarbij snel bekende bokkers. Je moet bijna de perfecte foto hebben van een fotograaf bij een fotoshoot, want anders komen je foto's niet bij uitgelicht. Niet om het een of ander, maar het barrelracing topic bevat ook niet de meest perfecte foto's, zelfs wat donkere onscherpere foto's, dat maakt toch niet uit? Ik vind dat ook een leuk topic om naar te kijken hoor! De topics met befaamde bokkers en prachtige shoot foto's komen vanzelf links in het rijtje voorbij..

Als er nou eens 3 topics uitgekozen worden, niet alleen op het TeMmen, maar waar de mod's zelf ook kritisch naar kijken, dan zou er meer variatie kunnen zijn en komen er misschien wat minder populaire onderwerpen/bokkers/foto's aan het licht. :)

Alex B+10 -> L1+17 -> L2+22 -> M1+10! <3
Volg ons op INSTAGRAM: @alex.the.kwpn
[ITP] Alex in de sneeuw!

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:47

Uitgelicht is nu al erg afwisselend vind ik :)
Van de 2 voorbeelden zou ik als eerst de onderste aan klikken, komt misschien ook omdat ik fotografeer en paardrijlessen geef, dat mij dat meer aanspreekt. Wel zou ik de ander daarna ook bekijken, puur omdat het in uitgelicht staat en ik van uitgelicht gewend ben dat het leuke dingen zijn.

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:49

Liin schreef:
Uitgelicht is nu al erg afwisselend vind ik :)
Van de 2 voorbeelden zou ik als eerst de onderste aan klikken, komt misschien ook omdat ik fotografeer en paardrijlessen geef, dat mij dat meer aanspreekt. Wel zou ik de ander daarna ook bekijken, puur omdat het in uitgelicht staat en ik van uitgelicht gewend ben dat het leuke dingen zijn.


het is misschien wel leuk, maar soms heb ik het idee dat de topics van onbekende bokkers gewoon overgeslagen worden, omdat er niemand in kijkt. als niemand het opent, kan ook niemand temmen...

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Liin
Berichten: 1090
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:50

Ja dat zie ik ook gebeuren, en vooral een aantal bokkers vaker terug komen en sommige nooit, die ook interessante topics hebben

unihorses

Berichten: 7308
Geregistreerd: 23-08-12
Woonplaats: bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:52

Liin schreef:
Ja dat zie ik ook gebeuren, en vooral een aantal bokkers vaker terug komen en sommige nooit, die ook interessante topics hebben


1 vooral, old fearts special ofzo ? zag je in een periode wel heeeeeeeeel vaak :')

oooh, kom maar eens kijken! wat ik in mijn schoentje vind :D
<3 unicepower unihorses @ [ITP] fotoshoot met uni! voltige rijden en meer :D
10-9-'13 scooby Y;( 20 jaartjes oud geworden

Mondy

Berichten: 11820
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:52

Nu maar hopen dat uitgelicht niet ineens vol staat met "gewone" foto's en mensen met fotoshoot foto's nu dus pech hebben...
Ik vind nl beide leuk om te zien. Tot nu toe al genoeg diversiteit :j
Houden jullie er ook rekening mee dat de topics niet altijd diezelfde dag in uitgelicht staan.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:52

unihorses schreef:
Liin schreef:
Ja dat zie ik ook gebeuren, en vooral een aantal bokkers vaker terug komen en sommige nooit, die ook interessante topics hebben


1 vooral, old fearts special ofzo ? zag je in een periode wel heeeeeeeeel vaak :')

KLopt, die viel mij ook op ja. Dat vond ik weer een beetje teveel van het goede. 3x haflinger vind ik best, maar 3x hetzelfde paard vind ik een beetje much. Hoe mooi de foto's ook zijn..

Balou_k

Berichten: 14052
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 17:55

Amanda schreef:
Ik moet nu weg, maar kom vanavond weer even terug in het topic om mee te denken en te antwoorden.

In het kader van paardgerelateerd of te weinig, mooie foto's of juist standaard, even een vraag aan jullie.
Aan de hand van dit topic heb ik 2 uitsnedes op het formaat van Uitgelicht gemaakt: [BEU] Foto trip naar het prachtige Chateau Montchoix te Frankrijk

Een paardgerelateerde onwijs mooie foto, maar zonder paard. En een foto met paard, bijzonder, maar bijzonder genoeg?
Welke zouden jullie liever zien op Uitgelicht en waarom wel of niet? Is de paardgerelateerde wel paardgerelateerd genoeg?
[ Afbeelding ]

Of
[ Afbeelding ]

Tot vanavond :wave:



Ik zou juist kiezen voor de bovenste, gewoon omdat die foto mij nieuwsgierig zou maken!

23-12-2018, Soms lacht het leven even.

Gini
Berichten: 17893
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-13 18:04

_Mondy_ schreef:
Nu maar hopen dat uitgelicht niet ineens vol staat met "gewone" foto's en mensen met fotoshoot foto's nu dus pech hebben...


Nee, idd, dat zou ik ook heel jammer vinden.

Xip

Berichten: 309
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:06

Ik zou ook voor de bovenste foto kiezen, omdat het weer eens wat anders is. :j Maar die foto eronder vind ik ook erg aansprekend! (wellicht omdat ik voor ik dit topic zag nog nooit naar 'uitgelicht' heb gekeken :o ) Ik wist overigens ook niet dat je een topic kon 'temen', van die functie ga ik in de toekomst vaker gebruik maken :j

Ik vind het wel een beetje jammer dat een topic dat in uitgelicht komt te staan een hoog 'Awwwwww, wat een mooi paard!'-gehalte krijgt. Dan scroll je rustig door 10+ pagina's heen waarin gewoon naast de OP helemaal niets zinnigs wordt gezegd. Dat vind ik een beetje jammer, hoewel ik me kan voorstellen dat het voor de TS heel leuk is om te zien dat iedereen je paard/pony zo ontzettend leuk vindt. Wellicht is hier een kansje voor een 'vind ik leuk'-knop speciaal voor op bokt. :Y)

20.03.'97-13.01.'10 < 3
Not my division

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41549
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:07

Gini schreef:
_Mondy_ schreef:
Nu maar hopen dat uitgelicht niet ineens vol staat met "gewone" foto's en mensen met fotoshoot foto's nu dus pech hebben...


Nee, idd, dat zou ik ook heel jammer vinden.


Als die helemaal weg zouden vallen ja, maar minder mag wat mij betreft ook wel. Drie topics met een fotoshoot in de Loonse en Drunense Duinen, allemaal met dezelfde setting (portret en beweging) hoeft nu ook weer niet vind ik :).

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:21

Amanda schreef:
Ik moet nu weg, maar kom vanavond weer even terug in het topic om mee te denken en te antwoorden.

In het kader van paardgerelateerd of te weinig, mooie foto's of juist standaard, even een vraag aan jullie.
Aan de hand van dit topic heb ik 2 uitsnedes op het formaat van Uitgelicht gemaakt: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php ... iew=unread

Een paardgerelateerde onwijs mooie foto, maar zonder paard. En een foto met paard, bijzonder, maar bijzonder genoeg?
Welke zouden jullie liever zien op Uitgelicht en waarom wel of niet? Is de paardgerelateerde wel paardgerelateerd genoeg?
[ Afbeelding ]

Of
[ Afbeelding ]

Tot vanavond :wave:



Reageer eerst even hier op:
ik vind beide een plaatsje waard. ik vind de 2e foto mooi, omdat ik gewoon van dat soort foto's houd. maar de eerste foto is interessant, en wekt wel eerder mijn nieuwsgierigheid omdat dat wel een heel mooi gebouw is met bak zo.

Ik vind paardgerelateerd ook wel een goed idee. zo kom je toch op nog meer plaatsen op bokt. ik zou zelf nooit zon topic vinden als de eerste foto. en als dat op uitgelicht staat dan zal ik het wel vaker zien. Dat is ook interessant om te lezen wat bokkers daar mee krijgen. maar houd het wel paard gerelateerd, want we zitten immers op een paardenforum.

-------

Ik vind uitgelicht redelijk afwisselend. ik vind alleen het wel jammer dat er zoveel fotoshoots langs komen, en veel fotoshoots zijn inderdaad, met jurk, op het strand of ander water, een beetje standaard, al kan Amanda daar dan weer weinig aan doen.

Het positieve aan uitgelicht vind ik dat jij, Amanda, wel ook western, mennen, en andere diciplines eropt zet, en dat je ook rekening houd met verschillende rassen.

Wat ik mis is bijvoorbeeld topics van 1,2 jarigen die gewoon lekker op de opfok/wei staan. en ik vind ook dat er op dit moment bar weinig veulentopics langs komen. tis immers wel veulentijd. nu hoeft veulens niet elke dag, maar af en toe veulentopicje voorbij zien komen is ook leuk.

Cynn
Fotograaf

Berichten: 14466
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:40

-Nee, ik heb nog niet alle pagina's gelezen.-

Maar dámn! Na de eerste paar pagina's lijkt het alsof ik in een hoekje weg moet gaan kruipen en me niet meer mag vertonen op bokt omdat ik een Haflinger heb? (Sta nooit bij uitgelicht overigens, maar aangezien jullie zo 'He bah, WEER een haflinger :r ' aan het doen zijn.. Krijg er de kriebels van. Die reacties slaan werkelijk waar echt nergens op.. ik zie ook tig keer shetjes voorbij komen, sportpaarden, fotomeetings, kudde paarden, veulens.. evenementen, filmpjes.. komt echt van alles in hoor. :\

Wordt het een wedstrijd om bij uitgelicht te staan? Ik vind het leuk om te zien hoor.. leuk, iedere dag weer wat anders, eventjes kijken naar de mooie foto's :) .. maar voor de rest boeit het me niet zo. Dat mensen zich hier zo druk om kunnen maken kom op.. :')

Beetje sneu!

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

Urielle

Berichten: 50068
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:44

Och Cynn, zo zwaar moet je dat niet oppakken. Ik heb op ITP een topic lopen van een fotoshoot met een hengst in de Loonse en Drunense Duinen. Die komt nu never nooit niet meer op Uitgelicht natuurlijk :+ ook al was het mijn eerste fotoshoot ever ;) Drie keer verfoeilijk nu, hengst, shoot en duinen :P

Maar de mening over Uitgelicht zegt natuurlijk niks over de mening over het hebben van een bepaald paard :)

May the odds be ever in your favor.
Wrangler 22-04-2003 * 02-11-2015

Marjo

Berichten: 37207
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:49

Wát een typisch Bokt geneuzel zeg...

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Re: Kritischer zijn betreft Uitgelicht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 18:50

Ik dacht eerlijk gezegd dat uitgelicht topics daar kwamen doordat ze zo populair waren :+
Zie zo vaak dezelfde paarden of dezelfde fotografen op uitgelicht.

Angst voorkomt niet dat je sterft, het voorkomt dat je leeft.
Klets mee in het zelfstandige-stalling topic!
STOP AGENDA 2030!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 bezoekers