De teen is blauw en beurs en pijnlijk. Maar geloof niet dat het gebroken is 
Bedankt voor de interesse 
Een knop 'tip voor Uitgelicht' (of zoiets
) zal ik eens achter de schermen opgooien.
Verder ga ik een samenvatting maken van alle tips.
Verder quote ik nog even de voorwaarden voor Uitgelicht. Deze blijven sowieso staan. Paardgerelateerd is vooral vanwege wat Mondy ook eerder aangeeft. Bokt is primair een paardenforum. De andere onderdelen op bokt zijn extra, maar we gaan voor Uitgelicht uit van het primaire onderwerp: paarden (okee, en ezels
)
Citaat:
Het belangrijkste is dat Uitgelicht een beetje het visitekaartje van Bokt is, de foto's trekken veel aandacht. Een paar dingen waar je op kunt letten:
- Heeft een topic bijzonder mooie of sfeervolle foto's?
- Is het iets waar je zelden foto's van op Bokt ziet?
- Heeft iemand een gave prestatie geleverd?
- Is iemand de eerste/beste/jongste/etc die iets doet?
- Zit er een mooi verhaal aan het topic vast?
- Et cetera, et cetera.
Verder zijn er een aantal fototechnische voorwaarden:
- Scherpe foto's.
- Niet over-/onderbelicht.
- Geen grote copyright door de foto.
- Geen andere dieren dan paarden of ezels.
- Geen potentiële reltopics (denk aan opengesperde monden, grof spoorgebruik, enz.).
- Zoveel mogelijk liggende foto's, er moet een uitsnede gemaakt kunnen worden (na verkleining) van 280x150.
- Topics mogen maximaal 10 dagen oud zijn.
- Voor caps geldt: liever wel, maar geen verplichting. Bij 'gewoon' rijden is het een minpunt, als we moeten kiezen tussen twee topics die even leuk zijn, dan nemen we het topic met cap. Maar geen cap is geen showstopper als het topic voor de rest gewoon erg leuk is, of behoorlijk origineel, erg mooie foto's, etc. Voor dingen waarbij cap niet 'hoort' ('hoedjesdressuur, voltige, western, fotoshoots met jurken, poseerfotos met iemand ernaast) wegen we het niet mee.
Filmpjes mogen ook, mits het filmpje van dusdanige kwaliteit is dat er een mooie screenshot uit gepakt kan worden. Je herkent de filmpjes op Uitgelicht altijd aan het filmicoon.
Jannepauli: De topics mogen 10 dagen oud zijn. Dus als er een dag geen foto's worden geplaatst en een andere dag 50 topics, dan zitten er voor meerdere dagen foto's bij. Als ik er daar 10 uit kan halen, compenseer je dus de ene dag met de andere.
Overigens worden er niet elke dag altijd 5 nieuwe geplaatst. Zeker toen het van de winter zo slecht weer was, hadden we soms maar 2 of 3 nieuwe foto's.
Wat betreft de jurken: jij hoeft het niet mooi te vinden. Maar er zijn mensen die het wel mooi vinden om in een andere outfit of andere sfeer op de foto te gaan. En ook die mensen hebben gewoon het recht om topics te plaatsen en in Uitgelicht te komen.