waarom blijven oude gebruikersnamen bestaan?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

waarom blijven oude gebruikersnamen bestaan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 16:15

Hallo allemaal,

Ik ben nog niet zo heel lang een bokker, maar heb het hier aardig naar mijn zin en er zitten altijd leerzame dingen bij. maargoed daar ging mijn onderwerp niet over.

Toen ik mij aanmelde wilde ik uiteraard gewoon mijn eigen naam "michelle" maar deze bleek bezet te zijn...oke no big deal natuurlijk dat verzinnen we er een paar cijfers achter, maar toen ik later de gebruikerslijst ging bekijken bleek dat daar de gebruiker van michelle zich in 2001 had aangemeld om vervolgens 1 berichtje te sturen en daarna nooit meer iets van zich laten horen. Nu was dus mijn vraag waarom blijven deze gebruikers bestaan??? kan er niet een regel getroffen worden dat wanneer je langer dan een jaar geen gebruik maakt van je gebruikersnaam je verwijderd word??? dat geeft nieuwe bokkers ook nieuwe kansen qua naam.

Het was maar een vraag hoor, misschien dat er wel eens eerder naar gevraagt is maar dat heb ik dan even niet meegekregen.

Michelle OK dan!

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:19

Ja dat heb ik ook wel eens gedacht.
Het is nu ook vrij onoverzichtelijk, maar er zal vast wel een reden zijn waarom al die namen blijven staan.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:21

Same here. Esmeralda heeft zich ook in 2001 aangemeld en niet eens iets gepost. Maar wel mijn naampje weg snik snik!!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:23

Nou, een van de redenen is, dat sommige mensen misschien niets plaatsen, maar wel actief lezen enzo. Zo heb ik gehoord dat wij ook beroemde bokkers onder ons hebben Lachen Maar je hebt wel gelijk, het is zonde dat je je eigen naam niet kan gebruiken. Misschien kun je je naam laten veranderen, in de naam die je wilt. Ik geloof dat Bart wel kan zien of een user actief is of niet. En hij heeft het ook wel eens gedaan.. Weet alleen niet meer bij wie Scheve mond

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132039
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:28

Dit hoort imo. eigenlijk bij forumzaken.
Volgens mij zijn hier ook al eerder topics over geweest, misschien dat je via de zoekfunctie het bevrijdende antwoord op je vraag kunt krijgen ! Knipoog

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:40

Omdat er zo meer users zijn, daarom worden "oude" gebruikers niet gewist.

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 16:50

Citaat:
Nou, een van de redenen is, dat sommige mensen misschien niets plaatsen, maar wel actief lezen enzo
ja oke daar zit wat in, maar misschien kunnen ze inderdaad zien wie wel en niet actief zijn. maar volgens mij kun je wel meelezen zonder dat je een gebruikersnaam hoeft te hebben.....

haagsemeid schreef:
Citaat:
Omdat er zo meer users zijn, daarom worden "oude" gebruikers niet gewist


ja maar wat hebben we aan users die niet meedoen? niets toch? zou dat een raare reden vinden

Michelle

Caira
Berichten: 26061
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 16:59

staat leuk op de statjes!

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:00

Ik vind dat er inderdaad zo nu en dan wel wat opgeschoond mag worden...

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:01

Waarom? Zoveel last heb je er toch niet van?

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:01

michelle200 schreef:
Citaat:
Nou, een van de redenen is, dat sommige mensen misschien niets plaatsen, maar wel actief lezen enzo
ja oke daar zit wat in, maar misschien kunnen ze inderdaad zien wie wel en niet actief zijn. maar volgens mij kun je wel meelezen zonder dat je een gebruikersnaam hoeft te hebben.....

haagsemeid schreef:
Citaat:
Omdat er zo meer users zijn, daarom worden "oude" gebruikers niet gewist


ja maar wat hebben we aan users die niet meedoen? niets toch? zou dat een raare reden vinden

Michelle


Misschien willen die users nog wel eens terug komen. En meelezen kan idd ook zonder gebruikersnaam, maar in profielen kijken niet Lachen Simple fact.

Tanya
Berichten: 10083
Geregistreerd: 28-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:03

Idd, zoals Sypheron zegt... Misschien willen ze terugkomen, of zijn ze hun ww vergeten, en komen er na een tijdje weer op...

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:07

Je hotmailadres vervalt toch ook gewoon als je hem al tijden niet gebruikt. Je beltegoed trouwens ook. Dus vind het best logisch als het na een tijdje gewoon vervalt. En om je naam te behouden hoef je alleen zo nu en dan in te loggen.

Je kan trouwens ook heel erg goed meelezen zonder een username. Behalve op de mesthoop enzo, maar daar kom je toch niet als je nooit post.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:07

Kijk, Sypheron heeft nou de middelbare school afgemaakt!

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 17:14

Citaat:
Idd, zoals Sypheron zegt... Misschien willen ze terugkomen, of zijn ze hun ww vergeten, en komen er na een tijdje weer op...


tja maar dan moeten ze maar een andere naam aanmaken...

....
Citaat:
Kijk, Sypheron heeft nou de middelbare school afgemaakt!

tja dat kan jij waarschijnlijk nog niet zeggen....
en rainie, tuurlijk heb ik er geen last van, maar het is op een gegeven moment zo moeilijk bijvoorbeeld om nog een normale gebruikersnaam te verzinnen. en nu krijg je van die namen als Piet1, piet2 piet3 en ga zo maar door....als ik het even overdreven mag zeggen....

Erg verwarrend dus..... ga er niet dood aan maar het was maar een vraag en voorstel
Laatst bijgewerkt door Michelle op 26-08-03 17:18, in het totaal 2 keer bewerkt

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:16

Ze blijven staan om een aantal redenen. Gebruikers die iets geplaatst hebben kunnen sowieso niet verwijderd worden want wat moet er dan gebeuren met hun berichten en topics? Verder staat het idd wel goed naar adverteerders toe dat we meer dan 10.000 geregistreerde gebruikers hebben Haha! Ander punt is dat er idd veeeeeel mensen zijn die alleen lezen en (bijna) nooit iets schrijven.

Ik zit er wel aan te denken een keer een opruimactie te maken waarbij mensen een mail krijgen en als ze na die mail binnen x weken niets doen dan wordt hun account hernoemd (b.v. michelle wordt michelle1 oid). Op die manieren komen dan een hoop namen weer vrij. Maar goed, zoiets maken kost tijd, moet goed getest worden en het staat nogal laag op m'n prioriteitenlijstje. Eerst dingen als een advertentiesysteem..

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:27

Je kan de mensen die je dan dus delete in hun oude topics weegeven als "niet langer gebruiker" ofzoiets dergelijks?

Verder snap ik wel dat de prioriteit laag is hoor.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:28

Bij voedertijd staat er ook een gebruiker, en als onderschrift heeft die:
Deze user is om technische redenen verwijderd -- BartVB

Dus mogenlijk is het wel, maar dat is monnikenwerk!

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 17:31

Michelle, die namen blijf je toch wel krijgen, ook als alle non actieve bokkers verdwijnen, wat nou als michelle een actieve bokker was geweest al vanaf moment een?

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 17:33

zo'n opruimactie lijkt me een goed plan, inderdaad als mensen een x aantal weken na een mail niet reageren weet je ook dat ze er geen gebruik meer van maken...lijkt me een goed plan..

Michelle

Berichten: 1652
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: otterlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-03 17:35

Citaat:
wat nou als michelle een actieve bokker was geweest al vanaf moment een?
_________________


Dan is dat goed, zei was eerst dus mag zei natuurlijk als eerste die naam kiezen... maar het is zo zonde als die naam bezet word door iemand die niet mee doet....

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 18:13

Misschien wel idd, maar zij is nog steeds de eerste geweest helaas, en zij heeft de account en moet dus in feite ook zelf weten wat ze er mee doet, tenzij de beheerde de accounts wil verwijderen..

Samantha_

Berichten: 10804
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 20:58

Ik vind t ook wel een goed plan.
Zou ook wel als usernaam Samantha willen hebben eigenlijk...

Hydra
Berichten: 1378
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 21:28

ik vind het niet zo erg maar ik vind wel die nrs irritant
maar inderdaad
ik kom hier ook bijna elke dag
en post amper iets
lezen wel ja

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-03 22:52

Haagsemeid schreef:
Omdat er zo meer users zijn, daarom worden "oude" gebruikers niet gewist.



Dat heeft er niet mee te maken, Bart heeft denk ik meer actieve bokkers dan bokkers die nooit erop komen...


Er zijn altijd Users die na een jaar weer terug komen...of die in een vakantie zaten....