anti kerst emoticon?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tikara
Berichten: 94
Geregistreerd: 21-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:44

Als je vervelende herinneringen hebt aan kerst of mensen moet missen van wie je hebt gehouden dan zijn deze dagen inderdaad niet fijn. Of zoals TS aangeeft de verplichtingen als heel vervelend te ervaren om welke reden dan ook dan voelen de komende "gezellige" kerstdagen als een enorme last!

Het is denk ik niet aan wie dan ook om te be- of veroordelen of deze dagen gezellig of leuk zijn. Vroeger keek ik er weken naar uit en vond deze dagen reuze gezellig. Na het verlies van een aantal belangrijke mensen in mijn leven zijn deze dagen in een heel ander licht komen te staan.

Als je helemaal naar uitkijkt: geweldig, vindt je het vreselijk van mijn kant evenveel begrip!

Zoolgangster

Berichten: 9587
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:46

Mijn vader is met Sinterklaas overleden, maar dat is voor mij geen reden om dan maar een hekel te krijgen aan Sinterklaas.
Afgelopen week heb ik met mijn moeder Sinterklaas gevierd, in de wetenschap dat het waarschijnlijk haar laatste keer is, ze leeft niet lang meer. Ja, ik denk ook aan mijn vader dan, maar ik denk maar zo: daarvoor hadden we jarenlang wèl leuke Sinterklaasfeestjes, en voor kerst geldt dat ook...Er overleed trouwens ook familie van me met oud en nieuw, moeten we daar dan ook maar tegen zijn?
En hoe je kerst viert, tja... "verplichte" kalkoen-eetfeestjes bij (schoon)familie, ik kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt, maar daar beslis je uiteindelijk zelf over, hoe je het viert, denk ik dan maar...

Jolliegirl

Berichten: 32968
Geregistreerd: 18-07-04

Re: anti kerst emoticon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 13:47

heb net gehoord dat wij gaan fonduén of gourmetten één van de kerstdagen, en de andere kerstdag is de familie dus bij opa en oma om de hoek :P

pubelia

Berichten: 9991
Geregistreerd: 12-03-04
Woonplaats: In een huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-09 13:48

Tikara, Ik heb dus ook nare ervaringen met de kerst. Buiten het erg drukke om. Het liefst zou ik nu lekker een winterslaap willen houden, en dan zo rond 2 januari weer eruit gaan....

Aangezien dat ik hersenletsel heb, en niet goed tegen prikkels kan (een tv kan al te veel zijn) Is voor mij uit eten ook nog eens de hel zeg maar....

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-09 16:25

@Zoolgangster, ik vind het knap van je dat jij dat wel kan, maar ik kan het dus niet. Dat heeft mss ook wel te maken met het feit dat hij dus heel onverwacht overleed.
Maar normaal heb je 1 dag in het jaar wat de overlijdsdag is, waar je aan die persoon denkt. Voor mij is dat dus een maand lang. Begin december overal kerstverlichting en kerstliedjes enz enz en dan denk ik dus alweer aan die ene dag.
Nou was kerst voor zijn overlijden al niet favoriet. Wat hier al gezegt is aan verplichte bezoekjes enz enz. Helemaal leuk als je dat moet met mensen die je niet mag, vond ik toen al een crime. Maar ook is het imo een overtrokken feest wat alleen maar goed is voor de winkeliers/winkels en omzet. De kadootjes moeten zo groot en duur mogellijk, en men hamstert de winkels en supermarkten leeg om zich dan op die 2 dgen helemaal zat te vreten.

Tikara schreef:
Als je vervelende herinneringen hebt aan kerst of mensen moet missen van wie je hebt gehouden dan zijn deze dagen inderdaad niet fijn. Of zoals TS aangeeft de verplichtingen als heel vervelend te ervaren om welke reden dan ook dan voelen de komende "gezellige" kerstdagen als een enorme last!

Het is denk ik niet aan wie dan ook om te be- of veroordelen of deze dagen gezellig of leuk zijn.


Tikara dat is precies wat ik bedoel.