Wikifoto van de dag - brandmerk

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:50

emilyslaluna schreef:
petraaken schreef:
Nochtans is brandmerken minder erg vind ik dan een chip in een veulen zijn nek planten. Ik ben verschillende keren bij het brandmerken van paarden en veulens geweest. Ze geven geen kik. Echter bij het chippen flippen heel wat meer paarden en veulens dan bij het brandmerken. Chippen kan je dan ook als dierenmishandeling zien vind ik maar het wel wettelijk.


Laten we maar nog niet spreken over het tatoeëren van de lippen :') .

Ik ben het ook eens dat de foto een beetje misleidend is. Want ik vond het een op zich gave foto als het me zou leiden naar een tekst over brandmerken. Maar daar ging de tekst niet over. Ze hadden honderd andere foto's kunnen gebruiken dan.

Of brandmerken iets is wat nergens in teksten of oude foto's meer op bokt mag komen ben ik niet echt mee eens. Het is een stuk geschiedenis en voor vele landen nog huidig beleid. Het is goed om naar informatie over terug te kunnen vinden hier.

Ik ben blij dat brandmerken is afgeschaft. Zo nuttig is het toch niet meer met de huidige technologieën. Maar ik wil er nog best wel over lezen hoe brandmerken herkend werden. Lijkt me toch lastig.


Qué? bij een paard zijn lippen? Waarom? :')
Als ik er iets langer over na denk... Jam heeft een roze vlek op zijn onderlip wat soms een beetje op een tong lijkt... misschien daarvoor? :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:55

c_alsemgeest schreef:
Qué? bij een paard zijn lippen? Waarom? :')
Als ik er iets langer over na denk... Jam heeft een roze vlek op zijn onderlip wat soms een beetje op een tong lijkt... misschien daarvoor? :+


Dat deden ze vroeger vooral bij Shetlanders dacht ik. Ik had een verzorg shetlander die een groen getal van 4-5 cijfers in haar onderlip had zitten.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:56

In de binnenkant van de onder- of bovenlip. Mijn eerste paard had er een in zijn onderlip evenals een brandmerk.

c_alsemgeest

Berichten: 20569
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Wikifoto van de dag - brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:57

Oooh oké... voel me nu best blond :+

Warina (Commandeur x Krawall)
United (Havidoff x Jazz x Wisconsin)
Jam Session (Don Tango B x Krack C x Jazz)
Igor HR (Sorento x Jazz x Zuidhorn)


sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:58

Voorloper van de chip :) maar vervaagt na een tijdje heel erg waardoor het erg lastig te lezen is en het is (helaas op brute wijze) makkelijk ongedaan te maken door dieven (snijden in de lip waardoor tattoo onleesbaar wordt)

Hilli

Berichten: 22932
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Wikifoto van de dag - brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:22

Zolang foto's voor de voorpagina uit de wiki random gekozen worden, bestaat de kans dat er een buiten de context van het artikel gezien ongeschikte foto verschijnt.

Wellicht dat de wikimods meer van dat soort foto's kennen en ze uit kunnen zonderen van de foto's waaruit gekozen kan worden, of dat als alternatief per wiki-artikel 1 foto als voorpgina-geschikt wprdt gelabeld en daardoor in de selectie voor de random foto terechtkomt.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Pluttersput

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Wikifoto van de dag - brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 19:38

Mij was het inderdaad ook opgevallen. En ook al eerder, niet alleen hier.

Ik vind heel vaak dat de fotos die op de voorpagina staan niet echt verwijzend zijn voor het bijbehorende artikel. Ik snap nu dat dat random gebeurt allemaal, maar ik vind het best raar. Je wil je voorpagina representatief houden, en dat doe je imo niet met fotos die de plank enigszinds misslaan wat het verwijdende artikel betreft...

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-10-19 14:40

Nu staat de foto er weer, met als titel: Hannoveraan. :o?

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Kidde
Berichten: 3433
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:23

antje_vip schreef:
Nu staat de foto er weer, met als titel: Hannoveraan. :o?

Als je op de foto klikt zie je dat het het brandmerk is van de Hannoveraan

Myfairytale
Berichten: 5368
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wikifoto van de dag - brandmerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 15:25

Helemaal eens met TS. Hoop dat de foto ook weggehaald zal worden en dat geldt net zo goed voor ander toegebracht dierenleed.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 7 bezoekers