[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

[Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:13

En dan kleuren de bomen ineens alweer een beetje, vallen de bladeren, is er weer meer regen en dalen de temperaturen. De zomer is echt voorbij... Maar stiekem mogen we niet klagen. We hebben toch best een lekkere nazomer gehad. Dat was ook op Horse Event te merken, want het was heerlijk weer! En Horse Event was voor Bokt een groot succes. Alle spullen zijn weer opgeborgen en het gewone Boktleven is weer begonnen. In dit BBB lees je wat er behalve Horse Event nog meer achter de schermen is gebeurd. Veel leesplezier!

Inhoudelijk

Nieuwsredactie
Ook deze maand heeft de NR de meest bekeken topics van de maand bij elkaar gezocht. Met een kleine voorsprong op nummer twee stond het bericht dat de politie ingreep op de paardenmarkt in Roden met 5821 lezers op nummer 1. Het bericht dat er een ernstig ongeluk met een paardentrailer op de A59 was gebeurd werd door 5788 Bokkers gelezen. De bizarre wending in de Endurance strijd tijdens Tryon 2018 zorgde voor 5274 lezers en komt daarmee op nummer 3.

Deze maand mocht de NR ook een nieuwe correspondente verwelkomen; Bokker prugelpiet komt AlwaysH, Banjer en prulletje versterken bij het maken van de community-onderdelen.

Bezwaarcommissie
De Bezwaarcommissie heeft alle onderwerpen behandeld. Mocht je vragen hebben voor het BZC of over wat zij doen? Stel ze gerust. De BZC neemt deze dan mee in het volgende BBB. Ook wanneer er weer nieuws is vanuit het BZC zullen zij weer berichten plaatsen.


Afbeelding
Deze foto uit de HE fotowedstrijd is terug te vinden bij het
Wiki-artikel over de Andalusiër

Wiki
September was een erg drukke maand met veel paardensport waaronder natuurlijk de Wereldruiterspelen in Tryon en Horse Event. Dat leverde ook op de Bokt Wiki een hoop extra activiteit op.

Van tevoren was al geprobeerd om de Wiki-artikelen van de Nederlandse en Belgische deelnemers aan de WEG zoveel mogelijk op orde te hebben. Maar ook tijdens het evenement was er nog genoeg te doen. Zo werden er linkjes naar Wiki-artikelen geplaatst in een groot aantal nieuwsberichten en zijn er nog heel wat aanvullingen gedaan op de artikelen van verschillende deelnemers. Waar mogelijk werden er foto's van de combinaties opgezocht en op de Wiki geplaatst.

Tijdens Horse Event werd dit jaar weer een fotowedstrijd georganiseerd. Uiteraard is er de nodige tijd en aandacht besteed aan het opzetten van deze actie. Na afloop werden alle ingezonden foto's bovendien beschikbaar gesteld voor gebruik op de Bokt Wiki. De beste, mooiste en meest informatieve foto's zijn dan ook geüpload en bij de betreffende Wiki-artikelen geplaatst. De inzendingstermijn voor de fotowedstrijd is inmiddels gesloten, maar als je mooie foto's gemaakt hebt op Horse Event en je wil ze graag ter beschikking stellen aan de Bokt Wiki dan mag je ze mailen naar Aurora3@bokt.nl

Vanuit Beheer
Op 14, 15 en 16 september hebben we een aantal van jullie mogen begroeten in de Bokt Lounge op Horse Event. Naast de toch al bestaande spanning rondom de voorbereidingen was het dit jaar extra spannend. Horse Event vond namelijk voor het eerst plaats in Vijfhuizen op het Expoterrein. Als Bokt kijken we terug op een zeer succesvolle editie. De Lounge stond alle dagen steeds bomvol! Het weer zat mee, de samenwerking met de organisatie van Horse Event was prettig en met elkaar hebben we het enorm gezellig gehad. De workshops waren een groot succes, bij de presentaties waren veel toehoorders en ook de clinics waren hartstikke leuk. Wij zijn echt dik tevreden! We hebben inmiddels ook een groot aantal evaluatiepunten naar de organisatie gestuurd, waaronder natuurlijk het parkeren. Ze waren erg blij met de feedback en gaan alle punten meenemen in hun evaluatie.

Afbeelding
De Bokt Lounge tijdens de lezing van Ben Gorissen over hoe je oude paarden gezond houdt - Jessica

Technisch
Deze maand is er onderhoud geweest aan een disk, die is vervangen omdat deze het begeven had. Hierdoor was het mogelijk dat Bokt tijdelijk onbereikbaar was.


Team

Afscheid
Helaas heeft deze maand Berdien de knoop doorgehakt om het team te verlaten. Wij willen Berdien ontzettend bedanken voor al haar inzet en wijsheid. In de meer dan 11 jaar dat zij teamlid is geweest gaf zij altijd de volle 100%, of dat nu als moderator of hoofdmoderator was. Berdien, nogmaals heel erg bedankt namens iedereen uit het team!

Jubileum Apple

Op 25 september was teamlid Apple al 15 jaar lid van het team. Zij heeft ter ere van haar jubileum een klein stukje geschreven voor het BBB.

Jaren geleden was Bokt nog een Boktje met minder dan 10.000 leden. 'Iedereen' kende elkaar en de wereld was mooi overzichtelijk. Ik had net mijn eerste eigen paard gekocht en was het wiel aan het uitvinden voor wat betreft 'paarden houden'. Op een zekere ochtend ergens eind september 2003 kreeg ik een pb van BartVB: of ik moderator op RT wilde worden :oo. Who? Me? Ik viel bijna van mijn bureaustoel van pure schrik.

Even opgezocht: in het felicitatie topic op FZ plaatste ik toen deze post:

Apple schreef:
Bedankt allemaal :-).

Ik hoop nog een hoop te leren van RT (rij zelf volgens het : 'het paard loopt en ik val er niet af' systeem -waar ik overigens heel tevreden over ben).


Inmiddels zijn we jaren verder :-). Moderator, poosje hoofdmoderator, een paar maanden ertussenuit gegaan in verband met een verhuizing en veranderingen in privésfeer, daarna weer moderator. In de werkelijke wereld veranderde mijn werkomgeving, paarden kwamen en gingen, maar op de achtergrond was daar altijd Bokt. Leuke Boktvriendschappen, ritten met Bokkers over het strand, gezelligheid met het team van de moderators.

Afgelopen dinsdag 25 september had ik in de ochtend een vergadering, in de middag ging ik kijken op Bokt en zag daar tot mijn grote verbazing ende schrik dat ik een pb had van Oscar dat ik al 15 jaar (!) onderdeel was van het team van Bokt :oo En of ik 's avonds na 20:00u thuis zou zijn, want dan werd er iets bezorgd :oo

Afbeelding

Er kwam ook nog een bos bloemen met bijbehorende fles wijn en doos bonbons :oo

15 jaar alweer :-) Bokt bedankt! Voorlopig ben ik ook vooral van plan moderator te blijven, een Apple ziet er groen nu eenmaal een stuk beter uit dan zwart :+

Overigens heb ik in de afgelopen 15 jaar wel iets veranderd aan mijn methode van rijden: ik rij nu volgens het 'paard tussen mijzelf en de grond houden' dan wel het '1 been aan elke kant van het paard' principe.

Tips van het Team & Vragen van Bokkers
TAGS of [TAG] je ziet ze wel eens verschijnen in titels, maar waarvoor dienen deze TAGs nu eigenlijk?

Overzicht
De TAGs worden gebruikt om een overzicht te creëren op Bokt, zodat je snel kunt zien wat er in het topic staat. Bijvoorbeeld de TAGs op het forumonderdeel [UK] Uit de Kunst, wanneer je daar kijkt zie je bijv. de TAG [DIGI] staan, dit betekent dat in het topic een digitale tekening staat. Of de TAG op [FM] Fotomeetings, die aangeeft welk soort modellen er gezocht worden, [P]aarden, [M]ensen of [H]onden. Dan heb je ook nog de [TECH] TAG op [FZ] Forumzaken die het makkelijker maakt voor Bart om te zien dat het om een technisch probleem gaat.

Hoe weet je welke TAG je moet gebruiken?
Op elk forumonderdeel staan regels en richtlijnen, hier worden de TAGs vaak uitgelegd. Deze kun je bovenaan elk onderdeel vinden. Mocht je twijfelen over een TAG kun je altijd een moderator (groene naam) vragen of het de juiste is.

Algemene TAGS
Er bestaan ook algemene TAGs die je overal tegen kunt komen; deze staan niet per direct uitgelegd in de regels en richtlijnen.
Dit zijn o.a. de [CENTRAAL], [INFO],[FOTO] en de [VOLG] TAGS.

Kortom, de TAGs zorgen ervoor dat er overzicht is.

Ik heb een vraag of een suggestie voor een tip!
Dat kan! Je kunt je vraag of suggestie pb-en naar [***].

Paisano

Berichten: 12586
Geregistreerd: 28-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:31

Apple, van harte gefeliciteerd! Mooi jubieum!! :*

En Berdien ... och, wat jammer! Ik had je al wel zwart gespot, maar had nog zo gehoopt dat het maar tijdelijk zou zijn. Het is vast de goede keuze geweest, maar het zal hoe dan ook een gemis voor het team zijn! Je bent een kanjer!!

Winged

Berichten: 33013
Geregistreerd: 28-12-05

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 15:48

Wauw Appeltje! 15 jaar alweer, tijd vliegt! Gefeliciteerd!

Anoniem

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:07

Jammer Berdien.
Gefeliciteerd Apple!

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:13

Gefeliciteerd Apple!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:46

Jammer Berdien! Was me al opgevallen dat je weer zwart was.

Wat leuk Apple! Gefeliciteerd!

Daihyo

Berichten: 88042
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:59

Wat jammer Berdien! Ik heb je altijd een waardevol teamlid gevonden.

En Apple: gefeliciteerd!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48387
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:16

Jammer Berdien ;(
Gefeliciteerd Apple! *\o/*

Dreamy

Berichten: 24063
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 10:17

Jammer, Berdien! Bedankt voor al het werk dat je hebt verricht :+:
Apple gefeliciteerd :):)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 11:15

Dank voor de felicitaties :-)

Tijd vliegt blijkt maar weer :))

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132037
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:14

De tijd vliegt als je met de wekker gooit :))
Volgens mij had ik je al gefeliciteerd, maar hey, je kunt nooit genoeg feesten, dus alsnog een keer van harte en op naar je volgende jubileum!

En Berdien nogmaals hartelijk bedankt voor al je jaren in het groen en alles wat je voor ons gedaan hebt!

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:03

Haha, Apple, wat leuk/toevallig, op 25 september had ik ook mijn 15de Bokt jubileum.
*\o/*
Mijn bokt "geboorte uur" was: 12:05.
Als jij ook rond die tijd zit, zijn we tweeling. ;)

Rivano

Berichten: 2285
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Brazilië

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 16:54

Ah, wacht nu lees ik het beter. Bij jou is het 15 jaar lid van het team! Niet van Bokt.

Berdien

Berichten: 64511
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:22

Wow Apple, 15 jaar alweer! Wat een periode joh, gefeliciteerd met je jubileum! Jouw rijdprincipes pas ik sinds ik zelf een Ier heb actief toe, werkt best heel goed :))

En bedankt voor de lieve berichtjes :) Ik heb een hele tijd Bokt in kunnen plannen in een redelijk druk schema, maar nu paste het echt niet meer. Daarnaast was ik er ook gewoon wat klaar mee. Alles al gezien, gedaan en als dingen je tegen gaan staan, dan moet je soms keuzes maken. Het was absoluut een mooie tijd en het team staat bol van de mooie mensen :j

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 12:00

Ben benieuwd of het zwart dit keer blijft plakken, Berdien :j en Apple gewoon al 15 jaar 'in dienst', wat een prestatie! +:)+

Tieneke

Berichten: 21674
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: [Dienstmededeling] BoktBeheerBulletin september 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-18 21:43

Berdien, bedankt voor alle inzet.

Apple, gefeliciteerd, op naar de volgende 15!