[Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

[Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 18:01

Ter versterking van het moderatorteam is Bokt op zoek naar een aantal nieuwe moderators. Op dit moment hebben we plaats voor slechts enkele nieuwe mods, maar daarnaast willen we een portefeuille opbouwen waar we in de toekomst bij nieuwe vacatures uit kunnen putten.

Wat doe je als een moderator?
Je zorgt er samen met je collegamods voor dat het op Bokt aangenaam toeven is voor iedereen. Dit doe je door bij te sturen (of zelfs in te grijpen) in topics, het behandelen van TEM-meldingen en het bieden van hulp via PB. Vanwege de grootte van Bokt werkt een moderator op een ‘eigen’ stukje forum, dat per tabblad verdeeld is, natuurlijk in samenwerking met andere moderators. Een moderator is in elk geval goed op de hoogte van de Boktregels en wil en kan ook een actieve bijdrage leveren.

Behalve het modwerk op een specifiek deel van Bokt, help je de rest van de moderators bij het uitvoeren van hun taak door met elkaar te overleggen over openstaande zaken. Ook geef je input ‘achter de schermen’ over bijvoorbeeld de ontwikkeling van de Markt, projecten als ‘Bokt op Horse Event’ of de toekomst van Bokt. Zoals je je misschien kunt voorstellen gaat daar alles bij elkaar opgeteld best wel wat tijd inzitten, daarom zijn we op zoek naar mensen die hier per dag ongeveer een uur voor kunnen vrijmaken. In de Help van Bokt kun je nog meer over de taken van de moderators lezen: Wat doen moderators? en wat zijn de dagelijkse bezigheden van een moderator?

Als je moderator wordt, kun je van ons een aantal dingen verwachten. We gaan je ten eerste zo goed mogelijk begeleiden, zodat je op een leuke en goede manier kunt gaan modereren. Helaas kunnen we onze moderators geen leasebak of dertiende maand aanbieden, wel een plek in een leuk team, af en toe een gezellige meeting én zoals al gezegd: de mogelijkheid om achter de schermen je stem te laten gelden. Samen met de rest van het team help je mee om Bokt leuk te houden en nog beter te maken.

Om een idee te geven van naar wie we op zoek zijn, hebben we een profiel opgesteld voor potentiële mods:
* Je bent minimaal 18 jaar oud. Er is geen maximumleeftijd: we verwelkomen mensen die een flinke dosis levenservaring mee het team in nemen.
* Je hebt minimaal 1000 posts en bent minimaal al een jaar actief Bokker.
* Je kunt je goed schriftelijk uitdrukken en spelling en grammatica hebben geen (grote) geheimen voor je.
* Je vindt het leuk om samen te werken met anderen.
* Je realiseert je dat je moderator wordt om gebruikers verder te helpen, en niet voor de knopjes.
* Je beschikt over een grote portie inlevingsvermogen, en een even grote portie gezond verstand.
* Je hoeft niet perse affiniteit met paarden te hebben, maar bij voorkeur wel.
* Je bent integer en we kunnen je vertrouwen met gevoelige of persoonlijke informatie.
* Je beschikt over doorzettingsvermogen en bent bereid je gedurende langere tijd voor Bokt in te willen zetten.
* En als laatste; het lijkt je leuk om Bokt verder te helpen. Je bent hier immers vaak, dus er zijn je vast dingen opgevallen waar je je soms aan stoort en waar je een mening over hebt. Of zaken waar je mensen mee op weg zou willen helpen. Als mod heb je die mogelijkheid.

Spreekt bovenstaande je nog steeds aan en herken jij jezelf in het profiel? Dan nodigen wij jou bij deze uit om onderstaand formulier in te vullen en te versturen. Je hoeft er zeker geen uitgebreide sollicitatie te zijn: we willen weten wie je bent, niet hoe goed jij jezelf kunt aanprijzen. Ook vragen we je aan te geven op welk tabblad jouw voorkeur heeft om op te modereren, en welke je echt niet wilt. Dit biedt geen garanties; maar waar mogelijk zullen we hier zeker rekening mee houden.

We hebben op Bokt een beperkt aantal moderators nodig, dus we kunnen niet iedereen die interesse heeft ook moderator laten worden. Of je na aanmelding ook gevraagd wordt als moderator hangt af van een aantal factoren, waarvan de samenstelling van het team de belangrijkste is. Wij zijn van mening dat een goed team tenminste mensen van verschillende leeftijden en persoonlijkheden bevat: hierin is dus geen goed of fout: alleen een "wie zoeken we op dit moment".

Lijkt het je leuk om het moderator-team te komen versterken?
Klik dan hier: <<< link verwijderd omdat aanmeldingstermijn gesloten is >>>

Heb je nog vragen: stel ze gerust! Dat kan in dit topic op, of per PB naar Oscar of Zonnebloem18.

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:29

Hoe vaak wordt er van je verwacht dat je online komt?

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:35

Misschien eens kijken tussen de vorige oproepen ;)
Dit soort berichten zijn er redelijk vaak en ik heb het idee dat er ook redelijk wat mensen op reageren. Maar na meerdere malen aanmelden en niets horen ga ik niet nogmaals mijzelf aanmelden.

Je kan ook kijken tussen de oude aanmeldingen :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:06

De laatste oproep is van 2014 geweest dus dat is al een behoorlijke tijd geleden. Bij mijn weten heeft iedereen destijds ook een terugkoppeling gehad.

Sindykaya, we vragen om gemiddeld ongeveer 1 uur modwerk per dag te doen. Maar als je eens geen tijd hebt dan is dat geen probleem.

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:17

Er zijn wel eerder ‘sollicitaties’ geweest toch?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 14:23

De laatste is van vier jaar geleden. Daarvoor zijn er ook wel geweest, maar dat is al zo lang geleden dat we daar niets meer van hebben. Mocht je nog interesse hebben dan wil ik je van harte uitnodigen om iets in te sturen en uiteraard krijg je daar dan t.z.t. een reactie op :)

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:10

Volgens mij heb ik toch nog eens gereageert en dat moet na 2014 geweest zijn.
Geloof niet dat ik daar verder nog iets van gehoord heb.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 19:22

Ach, als je het nog zo graag wil zou ik denken van vul dan t formulier in. Ik heb het ook gedaan en het stelt echt niks voor. Paar vragen en je bent klaar. Dan maak je weer opnieuw kans.

germie

Berichten: 25923
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 07:44

Ik zal eens kijken, volgens mij behoor ik tot de oude garde. :D

Jolliegirl

Berichten: 32954
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 13:34

Count me in.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:04

Ik vraag me beetje af what's in it for us? :-) Niet dat ik interesse heb, maar is best een intensieve taak, 1 uur per dag wordt verwacht. Wat krijg je daar dan voor terug? Niet dat het perce moet, maar ben benieuwd!

Olympia

Berichten: 55601
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:06

k_m schreef:
Ik vraag me beetje af what's in it for us? :-) Niet dat ik interesse heb, maar is best een intensieve taak, 1 uur per dag wordt verwacht. Wat krijg je daar dan voor terug? Niet dat het perce moet, maar ben benieuwd!



Een hoop gezelligheid. Leuke teamuitjes. Ik heb dankzij mijn modtijd een aantal vriendinnen erbij enw at we tot nu toe allemaal hebben meegemaakt. Had het biet willen missen en heb het wel dankzij Bokt.

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 10:14

En ook heel erg leuk, je kunt echt effectief bijdragen aan bokt!

We hebben als team veel overleg achter de schermen over dingen die op het forum gebeuren maar ook bijvoorbeeld de invulling van horse event.

Het uurtje wat er van je gevraagt wordt gaat niet alleen om het afhandelen van tems maar ook het achter de schermen meedenken :j

Dat uurtje valt echt heel erg mee. Er wordt ook niet verwacht dat je een uur aan een stuk bezig bent. Dit kun je verdelen over een dag en komt er sneller aan als je denkt.

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 21:24

Voor degenen die nog aan het twijfelen zijn, jullie hebben nog tot en met 24 juni om jezelf aan te melden.

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:26

Ik heb me al gemeld ~~}> *\%/*

Daphx93

Berichten: 2595
Geregistreerd: 08-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:28

Lijkt me nog steeds hartstikke leuk om te doen. Ben zeker wel dagelijks te vinden op bokt alleen post ik haast niks meer...

amandananana

Berichten: 4111
Geregistreerd: 06-04-10
Woonplaats: Spijkenisse

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 21:39

Ik heb me al eerder aangemeld, er was toen geen plek voor me maar mijn ‘sollicitatie’ zou in het archief blijven en als er plek was zou ik benaderd worden. Wat is daar uiteindelijk mee gebeurd? :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:46

Amandananana, bij de vorige oproep hebben we enorm veel reacties gekregen. Enkele kandidaten zijn toen meteen geselecteerd en de rest is allemaal in portefeuille gegaan en heeft hier een PB over gekregen. Een aantal kandidaten zijn in de tijd daarna nog gevraagd. De rest is niet gevraagd.

Deze oproep blijft nog tot morgenavond open. Dus mocht iemand nog een poging willen wagen dan is dat nog mogelijk!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 08:48

k_m schreef:
Ik vraag me beetje af what's in it for us? :-) Niet dat ik interesse heb, maar is best een intensieve taak, 1 uur per dag wordt verwacht. Wat krijg je daar dan voor terug? Niet dat het perce moet, maar ben benieuwd!


Daar ben ik het wel mee eens, het grootste forum ter wereld is vast niet armlastig en ik vind het nogal een tijdsinvestering, 0.2 fte per week aan vrijwilligerswerk.

Dan liever voor de verbetering vd wereld, via bijv amnesty, en niet voor barts winst marge. Al gun ik bart zeker een royale bankrekening hoor, de manier waarop vind ik eigenlijk minder mooi.

Ricie

Berichten: 3488
Geregistreerd: 04-06-14
Woonplaats: Veenendaal

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 11:56

Ben ik het niet helemaal mee eens...ja je steekt er best wat tijd in als vrijwilliger. Maar als je dit vrijwillig doet zou je het moeten doen omdat het leuk is en niet vanwege het geld.

En denken jullie serieus dat Bart hier veel aan verdient? Ik heb mijn twijfels er over. Het kost een hoop geld om iets als Bokt online te houden. En advertenties leveren nou ook weer niet gek veel op...

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:02

Je moet dit willen omdat je bokt een fijne plek vindt om te zijn en aan die fijne sfeer wil bijdragen. Als je dat niet wilt dan is dat ook prima het is namelijk niet verplicht.

lor1_1984

Berichten: 12041
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:14

Ik wil niet aan de verplichting van moeten forummen vastzitten, nu kan ik makkelijk een tijdje wegblijven als ik forummoe ben maar als modje wordt dat moeilijker

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:16

Je hoeft ook geen mod te worden he! Dan meld je je toch gewoon niet aan! Dan is het hele probleem opgelost!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:26

Ymor schreef:
Je moet dit willen omdat je bokt een fijne plek vindt om te zijn en aan die fijne sfeer wil bijdragen.


Ik denk dat je het zo moet zien, helpen met moderaten.
Ik heb het jarenlang gedaan en ik vind Bart heel sympathiek, ook achter de schermen.
Is het niet je ding, dan geef je je niet op, lijkt me geen probleem. :)

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132002
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Re: [Dienstmededeling] Bokt zoekt nieuwe mods.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 12:30

Inderdaad.
Het is hartstikke fijn als iemand bij wil dragen aan een beter/leuker Bokt, maar het is uiteraard geen verplichting. En het is vooral belangrijk dat je het zelf leuk vindt. We proberen onze vrijwilligers een zo goed mogelijke plek te bieden, maar de motivatie moet vooral in jezelf zitten. En voor de ene zal dat vrijwilliger zijn op Bokt, voor de andere bij Amnesty en voor nog een andere helemaal niks en dat is ieders vrije keuze :)