[Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:46

Mijn eerdere bericht is overigens aangepast door een mod want ik mag niet vertellen of ik mijn berichten wel of niet mag laten verwijderen. +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:47

Jammer, xxxx. :(:)
Wel begrijpelijk.

Aroha, dat is zeker waar.
Alleen voor zover ik het begreep, gaat het dan om nieuwswaardige berichten.
Als bijvoorbeeld Edward Gal een wedstrijd wint op een zwart paard, mag er niet een random foto van een zwart paard worden gepakt.
Maar stel dat hij hier een account op Bokt had :+, dan zouden ze eventueel een foto die door hem geplaatst is kunnen gebruiken.
Er wordt dus niet een random foto van een gebruiker geplaatst om een artikel te illustreren.
Zo heb ik het begrepen via pb in ieder geval, correct me if I'm wrong.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:50

Anoniem schreef:
Jammer, xxxx. :(:)
Wel begrijpelijk.

Aroha, dat is zeker waar.
Alleen voor zover ik het begreep, gaat het dan om nieuwswaardige berichten.
Als bijvoorbeeld Edward Gal een wedstrijd wint op een zwart paard, mag er niet een random foto van een zwart paard worden gepakt.
Maar stel dat hij hier een account op Bokt had :+, dan zouden ze eventueel een foto die door hem geplaatst is kunnen gebruiken.
Er wordt dus niet een random foto van een gebruiker geplaatst om een artikel te illustreren.
Zo heb ik het begrepen via pb in ieder geval, correct me if I'm wrong.

Again, ook fotografen die wél nieuwswaardige foto's maken hebben rechten. Dat het voor jou nu niet meer relevant is betekent niet dat iemand anders daar dan niets over mag zeggen. Ik kom in dit geval even op voor de andere fotografen die er wél hinder van ondervinden. Nogmaals, ik ga uitzoeken of ze dit zomaar mogen doen.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:52

Anoniem schreef:
Jammer, Gast4901. :(:)
Wel begrijpelijk.

Aroha, dat is zeker waar.
Alleen voor zover ik het begreep, gaat het dan om nieuwswaardige berichten.
Als bijvoorbeeld Edward Gal een wedstrijd wint op een zwart paard, mag er niet een random foto van een zwart paard worden gepakt.
Maar stel dat hij hier een account op Bokt had :+, dan zouden ze eventueel een foto die door hem geplaatst is kunnen gebruiken.
Er wordt dus niet een random foto van een gebruiker geplaatst om een artikel te illustreren.
Zo heb ik het begrepen via pb in ieder geval, correct me if I'm wrong.

Zoals het nu is, wordt dat echt niet gedaan en zal altijd toestemming aan de fotograaf gevraagd worden als het gaat om nieuwsberichten. Of deze nu wel of geen account op Bokt heeft.
En alleen als we zelf geen foto in de database hebben.
En voor de duidelijkheid: foto's in de database zijn foto's die de Nieuwsredactie zelf heeft gemaakt op evenementen of waar toestemming is van de fotograaf.
Edit: Of het zijn foto's van de Boktwiki, waar de licentie van de wiki geldt.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:53

Aroha schreef:
Mijn eerdere bericht is overigens aangepast door een mod want ik mag niet vertellen of ik mijn berichten wel of niet mag laten verwijderen. +:)+

Ik heb je bericht aangepast omdat ik niet wilde dat er een misverstand zou ontstaan, dat is alles. Ik wil hier best vertellen dat wij niet zomaar duizenden berichten verwijderen, daar maken we ook geen geheim van. Maar jouw situatie is wel wat ongelukkig, omdat het over een oud account gaat en je daar nu 'n beetje de dupe van wordt. Daarom kijk ik graag via PB samen even wat we wél kunnen doen om dat account en de berichten erop te anonimiseren. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:55

Aroha, dat zeg ik toch ook niet? :o
Ik vind dat inderdaad ook zeer apart en vraag me af of dat wettelijk correct is.
Wel weet ik dat de 'medewerkers' van Bokt (Nieuwsredactie, Moderators, BZ-commissie) een aardig fotobestand heeft met eigen foto's.
Ik kom in nieuwsberichten heel vaak foto's tegen van bijv. Amanda.
Dus ik denk dat de kans heel klein is dat er ooit op die manier foto's van 'gewone' Bokkers worden gebruikt.

Maar ik denk dat het inderdaad wel handig is om iets duidelijker te zijn over die regel. :j
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-06-18 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Karl66

Berichten: 29735
Geregistreerd: 06-08-05
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:55

Maar dan gaat het nog steeds over een topic dat jezelf geplaatst hebt en een foto die je daar zelf in gezet hebt, waarbij dat topic uitgelicht wordt. Die extra aandacht voor je topic krijg je nu alleen via uitgelicht en facebook. Maar stel dat een ander medium ook Bokt-topics onder de aandacht gaat brengen, dan zou het daar ook kunnen gebeuren. Maar het gaat dus altijd om een topic en een foto die jezelf geplaatst hebt, die extra onder de aandacht gebracht worden.

Op het moment dat Bokt zelf foto's plaatst, bijvoorbeeld bij een nieuwsartikel, dan wordt er altijd toestemming gevraagd.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:56

Dani schreef:
Aroha schreef:
Mijn eerdere bericht is overigens aangepast door een mod want ik mag niet vertellen of ik mijn berichten wel of niet mag laten verwijderen. +:)+

Ik heb je bericht aangepast omdat ik niet wilde dat er een misverstand zou ontstaan, dat is alles. Ik wil hier best vertellen dat wij niet zomaar duizenden berichten verwijderen, daar maken we ook geen geheim van. Maar jouw situatie is wel wat ongelukkig, omdat het over een oud account gaat en je daar nu 'n beetje de dupe van wordt. Daarom kijk ik graag via PB samen even wat we wél kunnen doen om dat account en de berichten erop te anonimiseren. :)

Mij de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld voor 1 dag in te loggen zodat ik zelf handmatig kan bepalen wat verwijdert moet worden en wat niet? Het vragen waarom ik iets weg wil hebben zou met de nieuwe wet ook niet meer mogen. Ik heb het recht om vergeten te worden en hoef daar in principe geen eens een reden voor op te geven.

Een discussie voeren waarbij mijn berichten verwijdert worden en je zelf wel ruimte hebt om te antwoorden voelt ook wat unfair overigens.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:58

Anoniem schreef:
Aroha, dat zeg ik toch ook niet? :o
Ik vind dat inderdaad ook zeer apart en vraag me af of dat wettelijk correct is.
Wel weet ik dat de 'medewerkers' van Bokt (Nieuwsredactie, Moderators, BZ-commissie) een aardig fotobestand heeft met eigen foto's.
Ik kom in nieuwsberichten heel vaak foto's tegen van bijv. Amanda.
Dus ik denk dat de kans heel klein is dat er ooit op die manier foto's van 'gewone' Bokkers worden gebruikt.

Maar ik denk dat het inderdaad wel handig is om iets duidelijker te zijn over die regel. :j

Zelfs al is de kans klein. Dit is ook een principe kwestie. Je kan niet zomaar foto's gaan publiceren in media omdat een bokker (mogelijk zelfs onwetend) foto's heeft gepost op bokt en daarbij in jouw regeltjes toestemming heeft gegeven voor gratis gebruik van zijn of haar foto.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:00

Aroha schreef:
Mij de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld voor 1 dag in te loggen zodat ik zelf handmatig kan bepalen wat verwijdert moet worden en wat niet? Het vragen waarom ik iets weg wil hebben zou met de nieuwe wet ook niet meer mogen. Ik heb het recht om vergeten te worden en hoef daar in principe geen eens een reden voor op te geven.

Een discussie voeren waarbij mijn berichten verwijdert worden en je zelf wel ruimte hebt om te antwoorden voelt ook wat unfair overigens.

Had Dani je bericht ongevraagd veranderd ?
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 19-06-18 12:00, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:00

Anoniem schreef:
Zou het een optie zijn om alle gastaccounts dezelfde naam te geven en dus naar hetzelfde account te koppelen?
Op die manier heb je in ieder geval al een stuk meer anonimiteit.

Vind ik een goeie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:01

Aroha, ik ben het daar mee eens, daarom wilde ik weten of dit het geval is als je na de 25ste door bent blijven posten.
En zoals ik nu dus heb begrepen is dat niet op die manier het geval. :o
Maar iets meer duidelijkheid daarover kan nooit kwaad.

Daihyo

Berichten: 88039
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:01

Karl66 schreef:
Maar dan gaat het nog steeds over een topic dat jezelf geplaatst hebt en een foto die je daar zelf in gezet hebt, waarbij dat topic uitgelicht wordt. Die extra aandacht voor je topic krijg je nu alleen via uitgelicht en facebook. Maar stel dat een ander medium ook Bokt-topics onder de aandacht gaat brengen, dan zou het daar ook kunnen gebeuren. Maar het gaat dus altijd om een topic en een foto die jezelf geplaatst hebt, die extra onder de aandacht gebracht worden.

Op het moment dat Bokt zelf foto's plaatst, bijvoorbeeld bij een nieuwsartikel, dan wordt er altijd toestemming gevraagd.

Dit inderdaad :j

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:01

Kuggur schreef:
Aroha schreef:
Ik heb je bericht aangepast omdat ik niet wilde dat er een misverstand zou ontstaan, dat is alles. Ik wil hier best vertellen dat wij niet zomaar duizenden berichten verwijderen, daar maken we ook geen geheim van. Maar jouw situatie is wel wat ongelukkig, omdat het over een oud account gaat en je daar nu 'n beetje de dupe van wordt. Daarom kijk ik graag via PB samen even wat we wél kunnen doen om dat account en de berichten erop te anonimiseren. :)

Mij de mogelijkheid geven om bijvoorbeeld voor 1 dag in te loggen zodat ik zelf handmatig kan bepalen wat verwijdert moet worden en wat niet? Het vragen waarom ik iets weg wil hebben zou met de nieuwe wet ook niet meer mogen. Ik heb het recht om vergeten te worden en hoef daar in principe geen eens een reden voor op te geven.

Een discussie voeren waarbij mijn berichten verwijdert worden en je zelf wel ruimte hebt om te antwoorden voelt ook wat unfair overigens.

Had Dani je bericht ongevraagd veranderd ?[/quote]
Ze heeft het deel waarin ik aangaf wat haar antwoord was op mijn verzoek tot verwijdering verwijdert omdat het pb contact betreft, daarna kreeg ik een pb met uitleg waarom ze het verwijdert had. (Nu vraag ik me af of ik dit dan wel mag posten want dit gaat indirect ook weer over een pb :+).

Ik vind het imo raar dat ik in een topic over dit specifieke onderwerp niet mag vertellen wat het antwoord is op het verzoek van verwijdering van berichten..

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:02

Pb’s quoten is nu ineens toegestaan?

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:03

Anoniem schreef:
Aroha, ik ben het daar mee eens, daarom wilde ik weten of dit het geval is als je na de 25ste door bent blijven posten.
En zoals ik nu dus heb begrepen is dat niet op die manier het geval. :o
Maar iets meer duidelijkheid daarover kan nooit kwaad.

Dan moet dat expliciet in de voorwaarden vermeld worden en niet zoals het er nu staat, dat foto's in media gebruikt mogen worden.

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:03

Tivoli schreef:
Pb’s quoten is nu ineens toegestaan?

Ik heb nooit een pb geqoute.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:10

Aroha schreef:
Ik vind het imo raar dat ik in een topic over dit specifieke onderwerp niet mag vertellen wat het antwoord is op het verzoek van verwijdering van berichten..

Je moet natuurlijk de privacy van het modteam wel respecteren... _O-
Dit is een erg amusant topic aan het worden.
Mods die de nieuwe gebruikersregels verdedigen met " ja, we schrijven daar A, maar we bedoelen natúúrlijk B".
En meer van dat soort geintjes.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:13

Heel bijzonder dit inderdaad, en niet zo'n handige actie om in deze discussie berichten te gaan aanpassen (overigens lijkt Corrie wél pb's te quoten in haar laatste post, maar dat is niet weggehaald?)
Komt de transparantie en geloofwaardigheid niet echt ten goede zo dit topic :=

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:25

Kuggur schreef:
Aroha schreef:
Ik vind het imo raar dat ik in een topic over dit specifieke onderwerp niet mag vertellen wat het antwoord is op het verzoek van verwijdering van berichten..

Je moet natuurlijk de privacy van het modteam wel respecteren... _O-
Dit is een erg amusant topic aan het worden.
Mods die de nieuwe gebruikersregels verdedigen met " ja, we schrijven daar A, maar we bedoelen natúúrlijk B".
En meer van dat soort geintjes.

Als ze B bedoelen moet er ook gewoon B staan. Mocht er op een dag een situatie ontstaan waarin een bokker zegt: "Ja maar B was de afspraak, en ik wil mijn post/foto/bericht niet in een tijdschrift terug zien.." Kan bokt zeggen: "Ja maar er staat toch A, wij mogen het publiceren in media? Je bent zelf akkoord gegaan door na 25 mei te blijven posten."

Daarom moet er of A of B in de regels staan. Ik zeg niet dat ze dit gaan doen, maar om alles transparant te houden zouden ze de voorwaarden zeker in dit geval gewoon duidelijker moeten opschrijven.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:30

Fenrir schreef:
Heel bijzonder dit inderdaad, en niet zo'n handige actie om in deze discussie berichten te gaan aanpassen (overigens lijkt Corrie wél pb's te quoten in haar laatste post, maar dat is niet weggehaald?)
Komt de transparantie en geloofwaardigheid niet echt ten goede zo dit topic :=

Dat was inderdaad achteraf niet zo handig. Ik heb het aangepast omdat er een onhandige interpretatie/uitleg stond van mijn bericht. Ik wilde een misverstand voorkomen. (En het werkt ook niet zo prettig als ik via PB met iemand naar een oplossing zoek en dat hier ondertussen wordt besproken, maar dat terzijde.)

Maar ik had dit beter anders kunnen oplossen. Ook modjes maken fouten, dit had handiger gekund, waarvoor mijn excuus. :j

secricible

Berichten: 25694
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: [Dienstmededeling]Nieuwe gebruikersvoorwaarden/privacybeleid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:33

huh? Maar serieus? Iemand doet een onhandige interpretatie van jou bericht en jij wil dat misverstand voorkomen en dan ga je in andermans berichten zitten schrappen? Wow, ik schrik hier serieus van...

Dat is toch gewoon misbruik maken van je modrechten? Als iemand dat bij mij doet dan zal ik dat toch ook recht moeten zetten in een eigen berichtje ipv in andermans bericht te gaan bewerken.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:36

Het delen van PB-communicatie is officieel niet toegestaan. We willen dat op FZ nog wel eens door de vingers zien als het geen problemen oplevert, maar in dit geval zou het wél problemen geven. Het ging dus niet om de interpretatie van een openbaar bericht, dat zou ik nooit aanpassen.

Celiien

Berichten: 13255
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:38

Dus omdat jij, Dani, in discussie bent met betreffende bokker in pb, en zij daarover hier iets uit zonder te quoten, ga jij berichten aanpassen >;) .
Zoiets heet volgens mij misbruik van machtspositie.. maar goed modjes zijn heilig dus wie maakt ze wat, niet waar :+
Immers:

Dit geldt ook voor specifieke modacties en/of topics. Alleen topics over algemeen beleid zijn toegestaan.
Bij heftige, ongefundeerde kritiek op de vrijwilligers van Bokt.nl, kan het beheer ingrijpen

Aroha

Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 12:44

Dani schreef:
Het delen van PB-communicatie is officieel niet toegestaan. We willen dat op FZ nog wel eens door de vingers zien als het geen problemen oplevert, maar in dit geval zou het wél problemen geven. Het ging dus niet om de interpretatie van een openbaar bericht, dat zou ik nooit aanpassen.

Dan had je ook jouw interpretatie van jouw PB onder mijn bericht kunnen plaatsen en daarmee de discussie weer openbaar kunnen maken. Door mijn bericht te verwijderen geef je zeker in dit topic een verkeerd signaal af.

Ik gaf enkel aan dat het antwoord op mijn verzoek een nee was. Ik begrijp niet wat dit voor problemen kan opleveren.

Edit: In de eerste instantie was het een nee, er word nu meer flexibiliteit getoond. Ik wil hier niet verder over uitwijken want het gaat dus over pb contact :+.