Is Bokt Bokt niet meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:53

Maar dan gooi er een groene balk in, vanaf nu klaar, elk die nu nog op die berichten reageert gaat er 2 uur uit.
Lijkt me duidelijk dan.
Geen consequenties dan behalve voor wie er dan bewust voor kiest door te gaan.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 20:59

Goede omschrijving Rachelle. :j Al blijf je soms houden dat de 'hooligans' de anderen meetrekken in felle/aanvallende reacties, of dat wij echt even tijd nodig hebben om alles te bekijken zonder dat het verder kan ontsporen. Tijdelijke slotjes zullen wel nodig blijven - maar dat kan wellicht minder vaak dan we nu doen. De afkoelban gaan we bespreken, we moeten dan even goed bedenken welke haken en ogen eraan zitten en hoe we er invulling aan willen geven. Fijne suggestie in elk geval, daar kunnen we wat mee. :)

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:42

Pluim voor hoe jullie net omgingen met het topic over de kat in het asiel, even dicht en boem weer open +:)+ heel fijn voor de users die simpelweg uit interesse meelezen die het verloop en de afloop willen weten, en die zich niet bemoeien met het geruzie :j

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:46

Telpeva schreef:
Pluim voor hoe jullie net omgingen met het topic over de kat in het asiel, even dicht en boem weer open +:)+ heel fijn voor de users die simpelweg uit interesse meelezen die het verloop en de afloop willen weten, en die zich niet bemoeien met het geruzie :j

Het is 3 keer open en dicht gegaan dat topic...

Telpeva

Berichten: 14698
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 11:53

Ja klopt, om even in te grijpen, en dan is het weer open. Liever zo als dat het uren of dagen dicht blijft en je je als user afvraagt of het nog open gaat

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:28

Telpeva schreef:
Pluim voor hoe jullie net omgingen met het topic over de kat in het asiel, even dicht en boem weer open +:)+ heel fijn voor de users die simpelweg uit interesse meelezen die het verloop en de afloop willen weten, en die zich niet bemoeien met het geruzie :j


Bedankt, die soort berichten zijn ook fijn om te lezen :j

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:00

Telpeva schreef:
Pluim voor hoe jullie net omgingen met het topic over de kat in het asiel, even dicht en boem weer open +:)+ heel fijn voor de users die simpelweg uit interesse meelezen die het verloop en de afloop willen weten, en die zich niet bemoeien met het geruzie :j

En daar sluit ik me graag bij aan :j

Xanthippe

Berichten: 1721
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 13:59

bruintje123 schreef:
Telpeva schreef:
Pluim voor hoe jullie net omgingen met het topic over de kat in het asiel, even dicht en boem weer open +:)+ heel fijn voor de users die simpelweg uit interesse meelezen die het verloop en de afloop willen weten, en die zich niet bemoeien met het geruzie :j

En daar sluit ik me graag bij aan :j


+1

We (ik) mogen het dan niet altijd eens zijn over de manier van modereren, maar hoe er inderdaad met dit topic omgegaan wordt, is top. De gemoederen raken nogal eens oververhit en dan even een time-out moment is niet erg. Wel fijn dat het dan weer opengaat voor inderdaad die bokkers die zich vantussen de ruzie houden en gewoon willen weten hoe het afloopt.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 16:51

Dani schreef:
Goede omschrijving Rachelle. :j Al blijf je soms houden dat de 'hooligans' de anderen meetrekken in felle/aanvallende reacties, of dat wij echt even tijd nodig hebben om alles te bekijken zonder dat het verder kan ontsporen. Tijdelijke slotjes zullen wel nodig blijven - maar dat kan wellicht minder vaak dan we nu doen. De afkoelban gaan we bespreken, we moeten dan even goed bedenken welke haken en ogen eraan zitten en hoe we er invulling aan willen geven. Fijne suggestie in elk geval, daar kunnen we wat mee. :)


Ik zie het in Facebookgroepen vrij vaak gebruikt worden, als er een paar aan het rellen zijn en waarschuwingen negeren worden ze gewoon geband voor 24 uur. Dan kunnen de mods mooi berichten opschonen waar nodig (en vaak hoeft dan het topic niet eens meer op slot als het om 1-3 personen gaat terwijl de rest wel een gewone discussie voert).

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:35

Ik vind nog steeds dat in de volwassen topics best kritisch en scherp gereageerd mag worden. Het is tenslotte een discussieforum. Volwassenen moeten elkaar kunnen corrigeren of bekritiseren. Zolang er niet gescholden of bedreigd wordt. En bokkers die een topic echt verzieken, zoals in dat topic over die kat, kan je dan een ban voor 24 uur geven om af te koelen. :D

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:52

Electra63 schreef:
Ik vind nog steeds dat in de volwassen topics best kritisch en scherp gereageerd mag worden. Het is tenslotte een discussieforum. Volwassenen moeten elkaar kunnen corrigeren of bekritiseren.


Dit dus :j _/-\o_

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:56

Helemaal mee eens!

Op yrt modden zoals nu.
De rest niet op elke slak zout leggen.
Het is toch geen ja en amen forum.
Juist uiteenlopende meningen maakt een topic interessant.
Hoe denkt een ander ergens over.
En ja dat kan wel eens feller gaan.
Maar precies wat Electra schrijft zonder bedreigen en schelden is dat toch geen probleem?

Electra63

Berichten: 17822
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 23:53

Ik denk alleen, omdat dit al zo vaak een discussie is geweest op Bokt, dit niet haalbaar of wenselijk is voor het Bokt-team.
Het zou voor de moderators ook veel werk schelen. ;)

Rossfechten
Berichten: 539
Geregistreerd: 28-07-14
Woonplaats: zeeland

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 09:45

Heerlijk topic.

Das alles wat ik wilde zeggen

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:37

[quote="bruintje123"]Ander voorbeeld.
iemand die permanent geband is met SA maakte een opmerking dat ze weer verbannen was.
Daarop werd even op verder gegaan en dat is verwijderd. dat begrijp ik, was totaal offtoic.
Maar wat daar geschreven werd, werd daar wat mee gedaan?

Bijna iedereen weet wie die SA was. Die is nu vast alweer terug. De heeft vast nog wel 10 SA's op de plank klaar liggen.
.[/quote

Toen ik dit las dacht ik ojé dat kan niet anders dat dit over dit topic gaat waar ik ook nog in gepost hebt. En gelijk kwam de vraag bij me op: "is mijn bericht dan ook gewist?" , ik heb namelijk hierover geen pb gekregen en volgens mij worden er nooit berichten gewist zonder dat de mensen daarover een pb krijgen. Althans ik heb dat als moderator nog nooit gedaan. En juist ja :oo , mijn bericht en anderen zijn weg en ik ben daar dus niet over bericht.
Dat er berichten verwijderd zijn vind ik niet eens zo erg, maar dat dit zonder bericht naar mij en waarschijnlijk anderen? gedaan is, voelt heel vreemd aan, merk ik. Is het beleid daarin dan veranderd? Want als dat zo is vind ik dat geen goede ontwikkeling en dat heeft voor mij gewoon te maken met de gebruikers en het respect dat ze verdienen door te posten, daar een forum zonder posters gauw ophoudt te bestaan :j

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:40

Pien hier: Apple @ [VSW] Wie stalt wel min. 15 uur per dag? is aangegeven dat er berichten zijn verwijderd. Bij enkele berichten wordt er inderdaad een bericht gestuurd, maar als het er heel veel zijn is het ook voldoende om het door middel van een moderatoropmerking te melden.
Laatst bijgewerkt door Dani op 19-01-18 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Aangepast op verzoek.

pien_2010

Berichten: 43139
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 23:59

Daar denken we dan anders over. Het waren er niet zo heel veel. Rond de 10 wellicht over dat SA en een paar van één gebruiker. In het verleden is er intern voor gepleit om in principe altijd pb tje te sturen.
Maar ok door opmerking van Bruintje kwam ik er achter, want was al tijdje niet meer in dat topic geweest. Doe ik wel vaker topics bijlezen later. Maar het is verder o.k hoor.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:40

Het waren er niet heel veel. Inderdaad rond de 10 want toen was er zelf al gereguleerd dat we offtopic gingen.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:31

Nog even bedankt voor de positieve reacties over het kattentopic hierboven, dat is voor ons echt leuk om te lezen! :j

Ik wil even terugkomen op het idee van de afkoelban, daar hebben we het in het team over gehad. Voor 'extreme' gevallen, zoals normale gebruikers die ineens fanatiek gaan rellen of spammen, is het een goed idee. Het voorkomt dan een hoop rotzooi op het forum. Voor andere gevallen, zoals iemand die te fel in een topic is, lijkt het toch minder geschikt. Vooral omdat je geen bezwaar kunt maken, en omdat wij zo snel moeten beslissen of en wie we gaan bannen. Maar nog belangrijker: als we online zijn terwijl het uit de hand loopt, moeten we gewoon sneller reageren met een modopmerking of PB. Soms zijn we misschien te afwachtend. Daarmee voorkomen we ook dat het verder escaleert, en dan is die afkoelban niet eens meer nodig. :)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:13

Fijn dat jullie het besproken hebben.

Maar als de afkoelban niet meer nodig is omdat het al weer uit zichzelf is afgekoeld is een sturende pb of groene balk ook niet meer nodig.
Juist dat mosterd na de maaltijd is wat mij altijd weer opnieuw triggert.
Want ik denk dat heel vaak wat jullie flink rellen noemen, veel gebruikers flink discussiëren noemen.

BeFunny

Berichten: 10433
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:53

Een discussie in een discussie topic ook als het er fel aan toe gaat moet kunnen dat gaat nou eenmaal zo in een discussie. In een niet discussie hoek vind ik een felle discussie totaal onnodig en zelfs onwenselijk op een openbaar forum. Daar mag m.i dan ook tegen opgetreden worden de mensen die zo nodig iemand af moeten kraken in een foto topic mogen van mij best een afkoel fase. Zo ga je niet met mensen om. Wat veel belangrijker is dat de regels duidelijk zijn. Nou vind ik dat jullie als bokt dat prima voor elkaar hebben.

druppeltje

Berichten: 1923
Geregistreerd: 04-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:26

Dit is ook een pareltje van een voorbeeld. Ik weet niet zeker of de link rechtstreeks klopt, ik zit mobiel. Maar in ieder geval een modopmerking op de tweede pagina: [VSW] Wie weet wat dit is?

Serieuze vraag, antwoord wordt binnen 2 reacties gegeven. Daarna wordt het topic supergrappig, wat ik prima vind. Het antwoord is gegeven, duidelijk en simpel. Komt er dus op de tweede pagina een belerend vingertje, niet eens in een modopmerking waardoor ik twijfel of het wel serieus bedoeld is. Maar omdat het topic wel verplaatst is, denk ik van wel.

Ik denk dan echt "doe niet zo flauw, maak er een grapje om en klaar". Zo word je totaal niet serieus genomen, zoals ook wel te zien is.

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:33

De link klopt, en het is inderdaad een grappig topic, waarin de modopmerking overbodig/overdreven is (en idd daarom ook genegerd wordt ;) )

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Re: Is Bokt Bokt niet meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 09:43

Wat een zure reactie idd, sommige mensen hebben niet zoveel gevoel voor humor :=

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:29

Het is niet de bedoeling hier een specifieke modopmerking te bespreken hè. Wij doen allemaal ons best, om dan hier een opmerking te krijgen over weinig gevoel voor humor is gewoon niet fijn (hoort wellicht bij het modden, maar desondanks toch niet fijn). Bij dit voorbeeld kan je ook gerust de mod in kwestie een PB'tje sturen met de vraag waarom het op deze manier is gedaan. :j Ik snap wel dat jullie je afvragen waarom dit zo ging hoor, maar je krijgt sneller antwoord als je 't (in dit geval) Dyonne zelf vraagt. :) Want misschien bedoelde zij het helemaal niet zo 'zuur'. ;)