Boktbullying

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 15:56

Maar dan vraag je toch ook past je zadel wel?
Zeker bij bokken en staken. Dat is echt zo'n het zadel past niet ding.
En als iemand vraagt wil je mee kijken kijk ik ook echt naar het zadel.

Veronica2
Berichten: 2661
Geregistreerd: 26-08-13

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:03

Bokken en staken kan van alles zijn en daarom is het handig om te vragen wat er gebeurt.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:08

Pipodipo schreef:
Bokken en staken kan van alles zijn en daarom is het handig om te vragen wat er gebeurt.

Klopt, en dingen uit te sluiten. Omdat je dat nu eenmaal niet kunt zien hier.

Kijk is iemand voor je neus aan het rijden is dat anders.
Dan zie je al of het zadel bijvoorbeeld heel erg langs de schoft knijpt.
Of je ziet al dat de ruiter met enorme beenspanning op het paard zit, of.. nou ja vul maar in.
Dan hoef je een heleboel dingen al niet meer te vragen/ uit te sluiten.
Maar hier kom je dan bij een niet volledige OP toch bij de peuten uit, of het zadel past, of de tandarts is geweest want je ziet niets.
En dan moet je nog maar hopen dat er zoveel zelfkennis is, want bij teveel hand of been zal de ruiter zelf dat waarschijnlijk niet in de gaten hebben.

LoveBodin

Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 16:40

bruintje123 schreef:
Pipodipo schreef:
Bokken en staken kan van alles zijn en daarom is het handig om te vragen wat er gebeurt.

Klopt, en dingen uit te sluiten. Omdat je dat nu eenmaal niet kunt zien hier.

Kijk is iemand voor je neus aan het rijden is dat anders.
Dan zie je al of het zadel bijvoorbeeld heel erg langs de schoft knijpt.
Of je ziet al dat de ruiter met enorme beenspanning op het paard zit, of.. nou ja vul maar in.
Dan hoef je een heleboel dingen al niet meer te vragen/ uit te sluiten.
Maar hier kom je dan bij een niet volledige OP toch bij de peuten uit, of het zadel past, of de tandarts is geweest want je ziet niets.
En dan moet je nog maar hopen dat er zoveel zelfkennis is, want bij teveel hand of been zal de ruiter zelf dat waarschijnlijk niet in de gaten hebben.


Helemaal mee eens. En zeker als het een stalgenootje is weet je vaak ook veel meer (bv buitenstaan, rantsoen en dagelijkse omgang).

Als iemand zegt joh m'n paard staakt wil ik toch wel graag iets meer weten :).

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Boktbullying

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-17 21:31

daarom- maar ik heb het gevoel dat dit ook al vaak als 'niet positief' ervaren wordt.

Herfstdraad
Berichten: 173
Geregistreerd: 03-11-16
Woonplaats: Ergens in het koude noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-17 21:23

Pipodipo schreef:
NatasjavE schreef:
Op bepaalde steekwoorden of begrippen volgen bepaalde reacties. Op een een bepaalde manier van reageren volgen ook weer reacties. Vind dat soms erg goed te voorspellen. Ik noem dat de bokt- bulshitbingo. Zeker als een bepaalde bokker wat bekender is of iemand die je vaker tegen komt weet je wel waar die op aanslaan.

Met de bullshitbingo, bedoel je dan de reacties als: paard moet buiten, is er al een zadelmaker/bitfitter/osteopaat/fysio/tandarts/dierenarts bij geweest, neem les, enzovoort? Vaak wordt dit soort reacties gegeven terwijl aan het punt van de vragensteller wordt voorbij gegaan, dat is wat mij dan weer opvalt. Het maakt niet zoveel uit of het ook pesten is, het is vervelend en het zorgt er ook voor dat gebruikers zich ontmoedigd voelen om nog vragen te stellen. Als je al weet dat je afgesnauwd wordt met loze kreten, dan bedenk je je ook wel twee keer.


Agree!

iw2015

Berichten: 40
Geregistreerd: 16-08-16
Woonplaats: 51.55.4.29.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 13:24

khirshanta schreef:
daarom- maar ik heb het gevoel dat dit ook al vaak als 'niet positief' ervaren wordt.


Maar je hoeft je natuurlijk niet alles te laten welgevallen, iets dat je steeds meer ziet nl. dat de een het logisch vindt dat JIJ/ZIJ naar hem luistert en andersom hij of zij helemaal geen begrip wil hebben voor jouw tegenargument als deze heel logisch is. M.a.w. het moet maar van 1 kant komen en niet anders.

Ik kap altijd onmiddellijk dit gesprek af als ik merk dat de ander geen enkel begrip heeft door niet te luisteren of op zijn minst begrip te hebben en je tegemoet te komen als het een meningsverschil betreft.

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 16:28

Daar zit een grijs gebied in- wat niet onder pesten valt; vind ik.

Al dan niet genuanceerd je mening verkondigen is 1 ding. Dit niet over je kant laten gaan een ander- maar een goed bedoeld advies/vraag wordt redelijk snel als aanval gezien.

Naar mijn mening wordt er in veel gevallen moord en brand geschreeuwd over reacties die op zijn ergst ongenuanceerd zijn. Pesten noem ik het in veel gevallen niet.

Het echte pesten wordt, zo lees ik, in ieder geval wel aangepakt. Aanstootgevende reacties worden verwijderd, waarschuwingen worden publiekelijk geplaatst, en achter de schermen wordt ook actie ondernomen.