Bokt upload bekijken

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-17 10:07

Ik denk dat dit iets voor Bart is maar wie weet mis ik ergens wat..

Kun je op een of andere manier zien wat er allemaal in je eigen "bokt upload" staat zonder dat je in een topic op "voeg foto toe" hoeft te klikken? En zo niet, is dat eventueel te realiseren?

Anoniem

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 10:42

Zover ik weet is dat er niet, je 'fotogalerij' is alleen zichtbaar als je op voeg foto's toe klikt.
Wat is precies de reden waarom je dat anders zou willen zien?

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 17:41

Het zou sowieso wel handig zijn als je je eigen foto's op één of andere manier kunt beheren. Oude foto's verwijderen zou ook wel fijn zijn als dat kon. Scheelt ook servercapaciteit.

Je kunt trouwens wel ook in PB-modus je foto's zien. Dat is misschien in ieder geval handiger dan in een topic?

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 17:47

Het lijkt mij wel handig als je via je profiel je foto's zou kunnen bekijken, nu ben ik een kwartier aan het zoeken of ik toevallig al een foto van iets heb geüpload en dan heb ik nog nieteens alles gehad.

Of anders misschien de lijst die je nu krijgt een beetje aanpassen zodat je grotere voorbeelden krijgt en je gewoon in 1 keer de hele lijst te zien krijgt ipv per 10 via "volgende" te laden.

Anoniem

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 18:38

Iets bij instellingen ofzo? Net zoals je je profiel kunt bekijken, dat je dan een soort 'fotogalerij' hebt? Bedoel je zoiets?

Ik denk dat het technisch gezien best wel veel werk is, dus denk niet dat het op zeer kort termijn er is, maar kan het altijd even achter de schermen neerleggen :j

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 20:37

Ja zoiets.

Misschien is het tzt idd te combineren met een functie waar je (zoals voorgaand al genoemd) ongebruikte foto's kunt verwijderen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:47

Goed idee :j
Zo'n goed idee zelfs dat wij dat ook al bedacht hadden. Er is wel een rudimentaire versie van een gallerij gebouwd maar die heeft nog flink wat 'ruwe randjes'. Heeft nog wat tijd/aandacht nodig en hangt voor een deel samen met het zelf kunnen verwijderen van foto's. Dat laatste is overigens helemaal prima als je dat b.v. uit privacyoverwegingen doet. Maar liever niet om op te ruimen of om de server te ontlasten.

Belangrijkste redenen om een upload functie toe te voegen aan Bokt is het makkelijker maken om foto's te plaatsen en voorkomen dat oudere topics vrijwel onleesbaar worden doordat foto's verdwijnen van gratis uploadsites.

Maar goed idee dus; staat hier op de (lange) lijst met dingen die we willen doen :j

Voor nu kan je, zoals je zelf al had gezien, bij "Voeg foto's toe" onderaan op 'volgende' klikken om je foto's te bekijken.

Century

Berichten: 5962
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:48

Maar als er foto's bij staan die je toch niet wilde gebruiken, dan is het wel jammer dat je ze niet kan verwijderen. Zo'n functie zou ik wel fijn vinden :)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:50

Klopt, voor dat soort redenen zeker handig als je wat kan verwijderen :j
Helemaal mooi als je zelfs nog wat mapjes oid aan kan maken. En nog mooier als je die mappen vervolgens ook publiek beschikbaar kan maken :)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:51

Century schreef:
Maar als er foto's bij staan die je toch niet wilde gebruiken, dan is het wel jammer dat je ze niet kan verwijderen. Zo'n functie zou ik wel fijn vinden :)

Dit, inderdaad. Ik had laatst een foto nodig van de vliegenkappen van mijn paarden, had wel een foto mobiel staan, maar die had te veel andere dingen in beeld, kwam ik na plaatsen achter. Dus foto geüpload vanaf mobiel, op pc weer geopend en opgeslagen, vervolgens bewerkt en nieuwe versie geüpload en in topic gezet. Maar dat origineel kan er wel uit.

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-17 23:23

Oke, bedankt voor het antwoord Bart. We wachten het rustig af ;)
En het is idd irritant dat sites als photobucket ineens de boel blokkeren, mis in ons volgtopic veel foto's die ik ook niet meer kan toevoegen.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41660
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:28

Als het goed is kan je die Photobucket foto's wel bekijken door rechts te klikken en dan 'view image in new tab' o.i.d. te doen.
Irritante (maar ergens begrijpelijke) stap van Photobucket :\

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:35

Even een vraagje dan, als je foto's zou verwijderen dan zijn ze toch ook uit de topics? Dat vind ik nu altijd zo irritant als je oudere topics wil bekijken dat de helft van de foto's het niet meer doet.

Zou er dan wel iets van een validatie inbouwen dat je in ieder geval een seintje krijgt dat die foto ook uit het topic verdwijnt.

Maar het kunnen bekijken van foto's zou heel fijn zijn!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 10:39

Gewoon oudere topics sluiten en verwijderen (voor zwart bokt), dat is ook een discussie die loopt.
Dan heb je ook minder de kans dat foto's het niet meer doen.
Bokt is echt wel van wij willen alles maar in beheer en blijven houden, van tekst tot en met foto's. Niets mag de schrijver en plaatser in eigen hand houden.
Soms best wel een enge gewaarwording.
De belastingdienst bewaart het nog minder lang dan bokt :P :+

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Bokt upload bekijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-17 11:13

Of dan alleen de niet gebruikte foto's kunnen verwijderen, dan is dat probleem ook opgelost :)*